Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CJ0 1,3] Regeneracja pompki sprzęgła

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ZRÓB TO SAM
Autor Wiadomość
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.04.25 18:08:36    Temat postu: [CJ0 1,3] Regeneracja pompki sprzęgła

1. Śrubę miedzianego przewodu zasilającego siłownik sprzęgła
(przy pompce), oraz dwie śruby mocujące pompkę traktujemy WD-40

2. Odpinasz spinkę przy sprzęgle,
wyjmujemy trzpień i plastikowa podkładkę.

3. Delikatnie odkręcamy przewód,
Później śruby mocujące pompkę

4. Wyjmujemy pompkę, i zaznaczamy miejsce skręcenia śruby,
przy mocowaniu pedału do pompki

[link widoczny dla zalogowanych]

5. Zlewamy do słoiczka stary płyn

6.Zdejmujemy gumkę ochronną i przytrzymując ręką tłoczek pompki,
odpinamy "zawleczkę"
(uwaga jak dobrze nie przytrzymamy to ustrojstwo wyskoczy i zawleczki będziemy szukali )

[link widoczny dla zalogowanych]

7. Ostrożnie wyjmujemy tłoczek.
mamy na nim dewie gumki
odkładamy sprężynę,
metalowo cześć tłoczka,
podkładkę i spinkę na bok.

8 Na plastikowym tłoczku jest spinka podtrzymująca gumkę.
Delikatnie podważamy ja i zdejmujemy.

[link widoczny dla zalogowanych]

9. Czyścimy wszystko dokładnie szmatka.

Ja wymieniłem tylko jedną gumkę tej drugiej nie ściągałem z obawy że zniszczę.
Poza tym pełni ona role uszczelki ,
wiec jeśli nie cieknie do kabiny nie ma powodów do jej wymiany.

Teraz tak do CJ-ki z sil 1.3 są dwa zestawy reperaturek.
Jak już założymy nowe gumki i poskładamy,
radze przyłożyć usta do zbiorniczka i dmuchnąć,
jeśli powietrze nie przechodzi trzeba rozebrać i zmienić zestaw
(Można też bez zakładania spinki ustawić ramie w pozycji w jakiej by była normalnie).
Różnią się prócz średnicy wewnętrznego otworu wysokością (około 1 mm),
ale wystarczy by zablokować otwór zbiorniczka i pompka nie będzie działać.

10.Składamy wszystko do kupy,
spinka przy gumce,
sprężyna i wkładamy w pompkę,
do tego metalowe ramie i podkładka (wybrzuszeniem do góry)

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

11. teraz mocno trzeba wcisnąć ramie do środka pompki i założyć spinkę,
tu przyda się pomoc drugiej osoby (mnie samemu zajęło to godzinę)

[link widoczny dla zalogowanych]

12 Montujemy pompkę przykręcając ją do grodzi montujemy miedziany przewód

13 Guma osłaniająca ramie u mnie nie chciała przejść przez otwór w grodzi,
wiec śrubę i mocowanie pompki do pedału sprzęgła musiałem poskładać od strony kabiny.
Montujemy w kolejności
guma osłaniająca,
śruba,
mocowanie,
i mocujemy do pedału sprzęgła. (TRUDNY DOSTENP)

14. wlewamy płyn i odkręcamy odpowietrznik przy siłowniku.
Jeśli po paru min nie pojawi się płyn na odpowietrzniku,
zakręcamy go i ręka ściskamy siłownik kilka razy,
i na moment zostawiamy go ściśnięty,
powietrze ucieknie przez zbiorniczek.

15 Odpowietrzamy i koniec.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patryk_konin
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Konin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.27 22:28:05    Temat postu:

może głupie pytanie ale musze je zadać Razz
w czym to pomaga ? I czy w C52A też można zrobić taką regeneracje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simer
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.28 22:07:48    Temat postu:

W tym pomaga,ze nie było sprzęgła,a jest.
W Twoim Colcie też tak można jeżeli masz wysprzęglik,a nie linke od sprzęgła.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez simer dnia 2009.05.28 22:08:59, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ZRÓB TO SAM Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin