Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

Wymiana klocków hamulcowych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ZRÓB TO SAM
Autor Wiadomość
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Ojciec Dyrektor ;)


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Okolice Wa-wy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2006.04.04 14:13:23    Temat postu: Wymiana klocków hamulcowych

"Czynność ta jest mimo iż wydaje się prosta, nie wymagająca specjalnych
umiejętności powinna być przeprowadzona bardzo starannie.

Należy bezwzględnie pamiętać o zachowaniu środków ostrożności, zwłaszcza o pewnym zabezpieczeniu uniesionego samochodu przed spadnięciem. Sam lewarek to stanowczo za mało, najlepszy byłby tzw. "koziołek".

Przy wymianie klocków trzeba zwrócić uwagę na stan innych elementów układu hamulcowego. Ważnym czynnikiem mającym wpływ na skuteczność hamowania jest oczywiście tarcza hamulcowa, głębokie koliste rowki, duży próg na zewnętrznym obrzeżu czy jakiekolwiek spękania kwalifikują tarczę do wymiany. Warto także zbadać "bicie" osiowe.

Oczywiście przed montażem nowych klocków należy zmierzyć grubość tarczy, zbyt cienka tarcza nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Innym elementem na który należy zwrócić baczną uwagę są prowadnice zacisków pływających. Powinny one bez zacięć poruszać się w oprawie hamulca jednak bez zbyt dużego luzu który w pewnych wypadkach może prowadzić do drżenia zacisku podczas hamowania a nawet do efektu "piszczenia" klocków hamulcowych.

Nowym klockom hamulcowym dobrze jest załamać pilnikiem lub na szlifierce zewnętrzne krawędzie materiału ciernego co pozwala na szybsze uzyskanie 100% skuteczności hamowania. Klocki powinny swobodnie poruszać się w oprawie hamulcowej, czasami wymaga to usunięcia z miejsc styku z oprawą tak zwanego "gradu".

Tłok zacisku hamulcowego powinien pozwalać się bez używania zbyt wielkiej siły wcisnąć wgłąb, w przeciwnym wypadku należy go "rozruszać". Można to wykonać polewając miejsce styku z zaciskiem płynem hamulcowym a następnie kilkakrotnie wypompowując i wciskając tłok (uwaga na zbyt mocne "wypompowanie", może to doprowadzić do zapowietrzenia układu hamulcowego !).

Ponadto należy pamiętać o zachowaniu czystości zwłaszcza tarczy hamulcowej i okładziny ciernej klocka, w przypadku zabrudzenia smarem czy olejem muszą one zostać bardzo starannie oczyszczone przy użyciu czystej benzyny, rozpuszczalnika lub innego podobnego środka.

Po zmontowaniu całego elementu należy kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca w celu skasowania ewentualnego luzu pomiędzy klockami a tarczą hamulcową. Pełną skuteczność hamowania uzyskuje się po przejechaniu kilkunastu kilometrów kiedy to nowe klocki docierają się do tarczy hamulcowej."

Tekst pochodzi z [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.05.07 12:45:12    Temat postu:

wow a ja zaplacilem za to 350 zl. A i tak sam bym tego nie zrobil.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lancerTata
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: oswiecim

PostWysłany: 2007.05.28 22:15:21    Temat postu:

dodatkowo po zdemontowaniu zacisku warto umyc tarcze np benzyna ekstrakcyjna lub specjalnym preparatem a prowadnice klockow i sworznie zacisku przesmarowac smarem silikonowym ale oszczednie -- to zabezpiecza przed ewentualnymi zatarciami i klinowaniem
jezeli wystapi koniecznosc demontazu tzw tloczkow wewnetrzna strone cylindra warto wysmarowac smarem silikonowym
Smar silikonowy jest nierozpuszczlny ani w wodzie ani tez w plynie hamulcowym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
termonti
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Halifax UK

PostWysłany: 2008.02.14 18:23:36    Temat postu:

Ostatnio przeprowadzalem ta operacje w Galancie kolegi. Efekt:

4x tarcze
4x klocki

czas 1,5 h

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kurt
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.02.14 20:50:04    Temat postu:

a moze ktos wie dokladnie jak odpowietrzyc uklad hamulcowy.
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
davido
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: Pabianice - ŁDZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.02.15 01:01:24    Temat postu:

do tego sa potrzebne 2 osoby:]
odkrecasz wezyk od tych szczek co niby jest zapowietrzony jedna patrzy na wezyk najlepiej wlozony do sloika zeby plyn sie gdzies nie rozlal tylko do sloika a drugo osoba naciska pedal hamulca i gdy z wezyka zacnie galancie leciec plyn hamulcowy to znaczy ze uklad odpowietrzylismy:)

tez mialem ten problem ale tata mi pomogl:]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.02.15 02:04:52    Temat postu:

LordV1000 napisał:
wow a ja zaplacilem za to 350 zl. A i tak sam bym tego nie zrobil.

no to ładnie Cie skroili Hrm ja zapłaciłem 60zł w sklepie za klocki, sam je wymieniłem wg sposobu taty który jest zblizony do tego co powiedział Kampi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
londolut
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: R-Śl

PostWysłany: 2008.02.17 12:40:01    Temat postu:

kurt napisał:
a moze ktos wie dokladnie jak odpowietrzyc uklad hamulcowy.
pozdro
Wszyscy mówią o wężykach, naciskaniu hamulca a nikt nie wspomniał o kolejności odpowietrzania układu. Zaczynamy od: prawy tył, lewy przód, lewy tył, prawy przód. Do tego cały czas kontrolujemy poziom płynu i dolewasz do MAX.
Pamiętajcie o tym jak chcecie mieć dobrze odpowietrzony układ hamulcowy i móc się bezpiecznie zatrzymywać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez londolut dnia 2008.02.17 12:43:44, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ZRÓB TO SAM Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin