Autor |
Wiadomość |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.22 19:36:20 Temat postu: jak poprawić prezcyzję układu kierowniczego? |
|
|
cześć koledzy.
ostatnio myśleliśmy z Pyjtem jak można by poprawić precyzję ukł. kierowniczego w colcie...? myślałem że jest ciastowaty przez to że mam 14stki i przez to profil 60 czyli jednak troche gumy jest, ale Pyjte pogania na 15stkach i zawiasie GTI i ma podobne odczucia jak ja...
pomyślałem, że jest coś takiego jak uniballe lub poliuretany. na końcówki kierownicze podobno też są, ale za bardzo nie ma o tym info...
co myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.22 20:42:59 Temat postu: |
|
|
w 16 letnim aucie bez jakiegos gruntownego remontu blachy ciezko bedzie.. buda jest juz mocno zmeczona i nawet elementy nosne nie sa juz sztywne
no ale po koleii
poliuretany w przednich wachaczach niewiele daja jerzeli chodzi o precyzje
ja jestem po wymianie wszystkiego gumowego itp z przodu i szalu nie ma... lest zauwazalnie lepiej ale kazdy nowy samochod nawet fiat panda bedzie "ostrzejszy"
lata robia swoje
oczywiscie jeszcze mozna zregenerowac przekladnie
ale stosunkowo duzo daje nabicie przodu na 3 atmosfery
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.22 21:47:49 Temat postu: |
|
|
hehe
ogólnie zdaje sobie sprawe ze zmęczenia budy. całość już zbyt sztywna nie jest
kiedyś zaparkowałem tylnym kołem w powietrzu to był już mały problem z zamknięciem tylnej klapy
z przodu planuje rozpórke włożyć. powinien być jakiś efekt.
ale co do samej pracy ukł. kierowniczego to o dziwo na przekładni luzów brak. każdy, nawet najmniejszy ruch koła kierownicy przekłada się na ruch przednich kół, dlatego ciągle myślałem, że opony nie nadążają z przenoszeniem tego na asfalt, lecz może rzeczywiście wszystko pochłaniają gumy zawieszenia i "rozklekotana" buda
ale kurde ostatnio pojeździłem troche mondeo 1998 na 15stkach (profil 55 lub 60 na 195) i mimo 180kkm na liczniku (klekot więc może być troche inaczej niż pisze ) ukł. kier bardzo precyzyjny i spontanicznie działający. to mnie pchnęło do napisania tego tematu
ictus. skąd wytargałeś poliuretany do colciny? na końcówki kierownicze też?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2009.06.22 21:50:36, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2009.06.22 22:13:19 Temat postu: |
|
|
ja u siebie nie zauważyłem słabej precyzji byc moze kwestia opon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.22 22:48:10 Temat postu: |
|
|
mugen - precyzja to kwestia mocno subiektywna
co do poliuretanow to w polsce dostepne sa tylko superPRO a dystrybutorem sa [link widoczny dla zalogowanych]
koncowek drazkow mozna probowac robic na zamowienie... wiem ze ktos w wwie robi konowki na unibalu ale nie zglebialem tematu bo to juz nie ma sensu
dmuchnij najpierw 2.5-2.8 w opone i zobacz czy bedzie roznica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.22 23:23:37 Temat postu: |
|
|
spoko. thx za cynk
ogólnie na codzien jeżdżę na 2.4 miewałem też 2.5 bo bardzo czesto jeżdżę w 4 osoby.
spróbuje więcej dmuchnąć
mugen, może masz mniej zmęczoną budę, albo nie miałeś okazji pojeździć dłużej nowszymi autami z fajnymi ukł. kier. mnie np bardzo zaskoczyła precyzja prowadzenia accorda poprzedniego (do 2007r bodaj) przy prędkościach autostradowych, dosłownie drgnięcie nadgarstka pasażerowie od razu odczuwali na swoich tyłkach i szyjach jak im sie głowy uchylały colt tak nie robi
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2009.06.23 08:29:47 Temat postu: |
|
|
Jak miałem opony 195 naciągnięte na 7,5 calowa felgę to robił podobnie teraz na 14" z wiadomych względów nie będzie takiej reakcji, sama wymiana gum na poliuretany nic nie da jak nie będziesz miał do tego odpowiedniej opony, pozostaje również kwestia samej geometrii zawieszenia być może nowe auta maja to lepiej rozwiązane do tego pozostaje kwestia przełożenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.23 09:53:13 Temat postu: |
|
|
pewnie profil opony też ma znaczenie, ale np pyjto na 15stkach też narzeka. itcus też widać do końca zadowolony nie jest
przełożenie jest dość spoko. 1.5 obrotu do oporu - w nowych autach jest podobnie.
być może masz racje, co do tej geometrii.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.23 16:10:23 Temat postu: |
|
|
w geometrii raczje przyczyn bym nie szukal.. mialem przez chwile "nerwowa" i owszem lepiej wkrecal sie w zakrety ale czucie na kierze bylo takie samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.23 17:51:46 Temat postu: |
|
|
rozumiem. "nerwowa" czyli mniejszy kąt wyprzedzenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.23 18:11:16 Temat postu: |
|
|
rozbierznie przod i tyl, negatyw z przodu a kat wyprzedzenia wiekszy, ale kat ma znaczenie jak kola sa juz w skrecie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.23 18:17:20 Temat postu: |
|
|
o ile wiem to kąt pochylenia ma też wpływ na stabilność na wprost, ale już nie wnikam
myśle tak sobie, że mniejsza kiera może coś pomóc w końcu mniejsza średnica wymaga mniejszych ruchów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2009.06.23 18:43:41 Temat postu: |
|
|
Ja mam mała kierę na dużej nie dało się jeździć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.23 19:06:12 Temat postu: |
|
|
to co ona miała 20cm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|