Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

jak poprawić prezcyzję układu kierowniczego?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny
Autor Wiadomość
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.22 19:36:20    Temat postu: jak poprawić prezcyzję układu kierowniczego?

cześć koledzy.
ostatnio myśleliśmy z Pyjtem jak można by poprawić precyzję ukł. kierowniczego w colcie...? myślałem że jest ciastowaty przez to że mam 14stki i przez to profil 60 czyli jednak troche gumy jest, ale Pyjte pogania na 15stkach i zawiasie GTI i ma podobne odczucia jak ja...

pomyślałem, że jest coś takiego jak uniballe lub poliuretany. na końcówki kierownicze podobno też są, ale za bardzo nie ma o tym info...

co myślicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.22 20:42:59    Temat postu:

w 16 letnim aucie bez jakiegos gruntownego remontu blachy ciezko bedzie.. buda jest juz mocno zmeczona i nawet elementy nosne nie sa juz sztywne
no ale po koleii
poliuretany w przednich wachaczach niewiele daja jerzeli chodzi o precyzje
ja jestem po wymianie wszystkiego gumowego itp z przodu i szalu nie ma... lest zauwazalnie lepiej ale kazdy nowy samochod nawet fiat panda bedzie "ostrzejszy"
lata robia swoje
oczywiscie jeszcze mozna zregenerowac przekladnie
ale stosunkowo duzo daje nabicie przodu na 3 atmosfery Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.22 21:47:49    Temat postu:

hehe Very Happy

ogólnie zdaje sobie sprawe ze zmęczenia budy. całość już zbyt sztywna nie jest Smile
kiedyś zaparkowałem tylnym kołem w powietrzu to był już mały problem z zamknięciem tylnej klapy Smile

z przodu planuje rozpórke włożyć. powinien być jakiś efekt.

ale co do samej pracy ukł. kierowniczego to o dziwo na przekładni luzów brak. każdy, nawet najmniejszy ruch koła kierownicy przekłada się na ruch przednich kół, dlatego ciągle myślałem, że opony nie nadążają z przenoszeniem tego na asfalt, lecz może rzeczywiście wszystko pochłaniają gumy zawieszenia i "rozklekotana" buda Smile

ale kurde ostatnio pojeździłem troche mondeo 1998 na 15stkach (profil 55 lub 60 na 195) i mimo 180kkm na liczniku (klekot więc może być troche inaczej niż pisze Smile ) ukł. kier bardzo precyzyjny i spontanicznie działający. to mnie pchnęło do napisania tego tematu Smile

ictus. skąd wytargałeś poliuretany do colciny? na końcówki kierownicze też?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2009.06.22 21:50:36, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mugen
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków/Olsztyn

PostWysłany: 2009.06.22 22:13:19    Temat postu:

ja u siebie nie zauważyłem słabej precyzji byc moze kwestia opon

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.22 22:48:10    Temat postu:

mugen - precyzja to kwestia mocno subiektywna
co do poliuretanow to w polsce dostepne sa tylko superPRO a dystrybutorem sa [link widoczny dla zalogowanych]
koncowek drazkow mozna probowac robic na zamowienie... wiem ze ktos w wwie robi konowki na unibalu ale nie zglebialem tematu bo to juz nie ma sensu

dmuchnij najpierw 2.5-2.8 w opone i zobacz czy bedzie roznica


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.22 23:23:37    Temat postu:

spoko. thx za cynk Smile

ogólnie na codzien jeżdżę na 2.4 miewałem też 2.5 bo bardzo czesto jeżdżę w 4 osoby.
spróbuje więcej dmuchnąć Smile

mugen, może masz mniej zmęczoną budę, albo nie miałeś okazji pojeździć dłużej nowszymi autami z fajnymi ukł. kier. mnie np bardzo zaskoczyła precyzja prowadzenia accorda poprzedniego (do 2007r bodaj) przy prędkościach autostradowych, dosłownie drgnięcie nadgarstka pasażerowie od razu odczuwali na swoich tyłkach Smile i szyjach jak im sie głowy uchylały Smile colt tak nie robi Smile

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mugen
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków/Olsztyn

PostWysłany: 2009.06.23 08:29:47    Temat postu:

Jak miałem opony 195 naciągnięte na 7,5 calowa felgę to robił podobnie teraz na 14" z wiadomych względów nie będzie takiej reakcji, sama wymiana gum na poliuretany nic nie da jak nie będziesz miał do tego odpowiedniej opony, pozostaje również kwestia samej geometrii zawieszenia być może nowe auta maja to lepiej rozwiązane do tego pozostaje kwestia przełożenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.23 09:53:13    Temat postu:

pewnie profil opony też ma znaczenie, ale np pyjto na 15stkach też narzeka. itcus też widać do końca zadowolony nie jest Smile
przełożenie jest dość spoko. 1.5 obrotu do oporu - w nowych autach jest podobnie.
być może masz racje, co do tej geometrii.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.23 16:10:23    Temat postu:

w geometrii raczje przyczyn bym nie szukal.. mialem przez chwile "nerwowa" i owszem lepiej wkrecal sie w zakrety ale czucie na kierze bylo takie samo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.23 17:51:46    Temat postu:

rozumiem. "nerwowa" czyli mniejszy kąt wyprzedzenia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.23 18:11:16    Temat postu:

rozbierznie przod i tyl, negatyw z przodu a kat wyprzedzenia wiekszy, ale kat ma znaczenie jak kola sa juz w skrecie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.23 18:17:20    Temat postu:

o ile wiem to kąt pochylenia ma też wpływ na stabilność na wprost, ale już nie wnikam Smile

myśle tak sobie, że mniejsza kiera może coś pomóc Smile w końcu mniejsza średnica wymaga mniejszych ruchów Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mugen
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków/Olsztyn

PostWysłany: 2009.06.23 18:43:41    Temat postu:

Ja mam mała kierę na dużej nie dało się jeździć Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.23 19:06:12    Temat postu:

to co ona miała 20cm? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin