Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

Rozrząd przestawiony o jeden ząbek :)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny
Autor Wiadomość
Grabarz85
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.19 13:05:59    Temat postu: Rozrząd przestawiony o jeden ząbek :)

Witam...
Ostatnio przeglądając różne fora, natknąlem sie na jedną ciekawą rzez Smile
Podobno do wyścigów na 1/4 mili niektórzy posadacze Hondy Civic przestawiają jakoś (nie wiem w którą strone ) rozrzad o jeden zabek iponoc daje to lepsze osiągi...
Co dobergo daje ta "modyfikacja" i jakie moga być konsekwencje ??
Czy to naprawde coś daje i czy jest to bezpieczne dla silnika ??
Czy w silniku 4g92 warto bawić sie w takie modyfikacje ??? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.19 13:22:08    Temat postu:

napewno jak sie przestawi o jeden zabek rozrzad to samochod zacznie mulic,nie wiem jak to sie ma jak przestawi sie w druga strone i jak to sie ma do silników hondy z vtecami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.19 13:40:18    Temat postu:

Taka modyfikacja podobno była w czerwonym GTi po lifcie. Tak przynajmniej twierdził sprzedawca. Wg niego dało to przyrost około 10KM...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz85
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.19 14:10:54    Temat postu:

A czy ktoś z was wie jak to wpływa na żywotnośc silnika ?? Czy zmienia sie zuzycie paliwa ?? wogóle czy jest ktoś na forum kto robił coś takiego ??/ chciałbym wiedzieć czy to rzeczywiscie coś daje, czy gra jest warta świeczki ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mugen
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków/Olsztyn

PostWysłany: 2009.05.19 14:58:26    Temat postu:

Grabarz85 napisał:
A czy ktoś z was wie jak to wpływa na żywotnośc silnika ?? Czy zmienia sie zuzycie paliwa ?? wogóle czy jest ktoś na forum kto robił coś takiego ??/ chciałbym wiedzieć czy to rzeczywiscie coś daje, czy gra jest warta świeczki ??


Jak nie masz pojęcia o działaniu silnika to zostaw rozrząd w spokoju potem będziesz płakał ze coś się stało a ty nie wiesz dlaczego Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz85
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.19 15:53:16    Temat postu:

mugen napisał:
Grabarz85 napisał:
A czy ktoś z was wie jak to wpływa na żywotnośc silnika ?? Czy zmienia sie zuzycie paliwa ?? wogóle czy jest ktoś na forum kto robił coś takiego ??/ chciałbym wiedzieć czy to rzeczywiscie coś daje, czy gra jest warta świeczki ??


Jak nie masz pojęcia o działaniu silnika to zostaw rozrząd w spokoju potem będziesz płakał ze coś się stało a ty nie wiesz dlaczego Smile


Wiem jak działa silnik Wink , dlatego własnie pytam na forum, zeby pózniej nie płakac Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grabarz85 dnia 2009.05.19 15:54:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.19 19:47:37    Temat postu:

pierwsze slysze o przestawianiu "o jeden zabek" sa regulowane kola rozrzadu i na nich dokonuje sie "przestawek"
i tak dodatkowych 10km jest jaknjabardziej realne w przypadku innych walkow itp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.21 18:01:31    Temat postu:

w hondzie miałem okazję sprawdzić. silnik 1.5 16v na jednym wałku 90r . jeśli przestawiamy rozrząd o jeden ząb do przodu(czyli opóźniamy) to samochód kuleje jest dużo słabszy bardzo szybko łapie temperatuę, -zła opcja.
rozrząd jeden ząbek wcześniej jakby dynamiczniej wkręca się na obroty, ale nie sprawdzane na hamowni, ulicy tylko na luzie. ja jednak przy standardowych wałkach nie ruszałbym kompletnie nic bo to wg mnie nie zdrowe dla silnika. pozdrawiam i ostrożnie przy takich modyfikacjach.!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.21 18:12:26    Temat postu:

nie zaszkodzi sprawdzić składu mieszanki po takiej operacji.
Jeśli jest OK to udać się na hamownie i zweryfikować ile to dało.

Miałem do wałków Swiątka regulowane kółka rozrządu i ustawiałem na hamowni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
virusik
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bartoszówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.22 09:15:03    Temat postu:

z tego co wiem to w civiku sie robilo wyprzedzenie zaplonu ale to nie dawalo jako takiego przyrostu mocy tylko to ze hondy zazwyczaj maja kopa od okolo 4 tys i to mialo byc poto zeby wczesniej braly Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz85
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.22 23:39:13    Temat postu:

kuba_195 napisał:
ja jednak przy standardowych wałkach nie ruszałbym kompletnie nic bo to wg mnie nie zdrowe dla silnika. pozdrawiam i ostrożnie przy takich modyfikacjach.!!!



A dlaczego przy standardowym wałku lepiej nic nie ruszać ?? przeciez raczej nie mozliwe jest zeby zawory spotkały sie z tłokami... Nawet na seryjnym wałku po przestawieniu o jeden zabek, tłok nie ma prawa spotkać sie z zaworem...

Jestem ostrożny, i nie chce eksperymentowac... po prostu pomyslałem ze to moze okazać sie jedną z tańszych i prostszych modyfikacji...

chodzi tutaj o czasy otwarcia zaworów... Myslałem ze moze ktoś z was wie jak 4g92 reaguje na takie zabawy.. Chodzi mi o to czy zawory nie bedą sie szybciej zużywac... czy będa miały wyższa temp pracy... Bo jezeli takie cos podnosi moc, to dlaczego fabrycznie nie ustawiali tak rozrzadu ???
Być moze chodzi o zuzycie paliwa...
Po prostu chciałem zasięgnąć waszej opini... bo sam nie potrafie odpowiedziec sobie na te wszystkie pytania... Rolling Eyes Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin