Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

Filtr Stożkowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny
Autor Wiadomość
Monia
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Sanok
Płeć: Kobieta

PostWysłany: 2008.04.09 17:52:06    Temat postu: Filtr Stożkowy

Nadszedł czas na zmiany pod maską Smile Wiem, że niektórzy z Was już się z tym "bawili" więc proszę o rade odnośnie filtra stożkowego, przede wszystkim jaki kupić, co trzeba przerobić, ile średnio kosztuję itp itc czyli wszystko w tym temacie Smile oczywiście chodzi mi o moje CAO 1.3 :]
Z góry dziękuję


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Monia dnia 2008.04.09 17:52:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.04.09 18:21:42    Temat postu:

Co do filtra Wink
Najlepiej tylko i wylacznie filtr oryginalny (green, k&n i inne) i TYLKO bawelniany!!! Nie zadne z allegro simoty itp. Filtr musi troche kosztowac zeby byl "dobry" sa to koszty okolo 200zl za sam filtr. Mozna tez kupic filtr w obudowie ale to juz sa koszty 2x wieksze. Sa jeszcze filtry gabkowe (pipercros) ale maja mniejsza przepuszczlanosc czystego powietrza (bawelna ma lepsze wlasciwosci filtrujace)
Co zyskamy po zamontowaniui takiego filtra?
- jesli jest zrobiony dobrze caly dolot (filtr, obudowa, rura) mozemy minimalnie odczuc roznice w szybkosci "wkrecania" sie silnika na obroty, jest jakby bardziej dynamiczny
- no i chyba najwazniejszy aspekt Wink dzwiek. Jak dla mnie dzwiek zassysanego powietrza powyzej 3tys obr jest piekny, istna poezja Smile

Ty masz o tyle latwiej ze nie masz przeplywki wiec zadne adaptery i 3 zlaczki nie sa potrzebne. Jedynie co to filtr, rura i dwie zlaczki elastyczne. Cena okolo 300zl
Akurat japonczyki lubia filtry stozkowe gdyz sa to silniki w miare wysokoobrotowe i przy kreceniu silnika pod odcinke filtr juz "dziala" odczuwalnie na osiagi. Choc tak to sie ma w silnikach 1.6 Wink

Niech sie inni uzytkownicy wypowiedza co maja taki filtr zamontowany Cool


Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.04.09 18:23:23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
keleron
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa-Bielany
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.04.09 19:23:58    Temat postu:

mam filtr stożkowy i jeżeli chodzi o osiągi zaznaczam że mam taki sam silnik jak ty czyli 1.3 to przy wyższych obrotach są one minimalnie lepsze ale nie w tym rzecz bo...najlepszy jest dźwięk zasysanego powietrza powyżej 4tyś.obr...i oto właśnie chodzi o ten dźwięk...Polecam...

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maanius
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 2008.04.09 20:55:11    Temat postu:

no ja z jackly atuo sportu i zadowolony jestem:) dolocik tez zrobiony:) no i kleju ma jak zwykle racje co do cen i jakosci, i na pewno co do dzwieq Very Happy zasys filtra jest pieknym dzwiekiem:DVery Happy pozdro:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maanius
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 2008.04.09 21:14:44    Temat postu:

a ogolnie droga Monio jesli zamierzasz sie brac za jaki kolwiek tunig przy autq i mowimy o sprawach technicznych to podstawa jest uklad wydechowy poszerzony lub pozabawiony jakich kolwiek oporow typu tlumik (jak u mnie :] ) i oczywscie dolot o ktorym tu mowa :]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.04.09 21:53:52    Temat postu:

Maanius napisał:
...jest uklad wydechowy poszerzony lub pozabawiony jakich kolwiek oporow typu tlumik...


No akurat tutaj sie nie zgodze Wink Gdzies juz pisalem o wydechu (o zjawiskach falowych itp) i o srednicy (o tutaj: http://www.coltmania.fora.pl/tuning-mechaniczny,47/dolot-zdjecia-i-wydech-z-nierdzewki,117-30.html ). W coltach zwiekszenie srednicy wydechu tylko pogorszy osiagi. Confused
A tym bardziej "wybebeszony" tlumik. Tylko bedzie straszne dudnienie i spadek mocy. Na poczatku moze nam sie wydawac ze mocy przybylo ale to tylko zludne wrazenie, bo po prostu jest glosniej i wierzymy ze to cos pomaga:) Wiec takich zabiegow nie polecam. Jesli chcemy to wywalic kata (w miejsce kata rura o tej samej srednicy) i tlumik sportowy. I to razem ze zmiana wydechu w colcie moze nam dac okolo 5 koni lub wiecej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maanius
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 2008.04.09 23:34:57    Temat postu:

taki zabieg mam u siebie zastosowany( wpomnialem wyzej) jednak watpie zeby to przyniosla Ci moc az 5 koni z tego wzgledu ze jesli silnikczek jest starszy i nie byl na kapitalce jeszcze to predzej dojdzie do mocy ktora masz wypisana w dowodzie niz z 75 kucy zrobi Ci sie 80. .. tak bynajmniej mi sie wydaje za to jesli silnik jest brzytwa i cos takiego mu podarujesz no to owszem moze cos mu przybedziem ale generalnie prawda jest tak ze w przyadq starszych silniqw wracamy po przez takie w zasadzie proste zabiegi jak uk dolotowy i wydechowy do mocy pierwotnej do puki silnik nie dostanie dobrego remontu.Btw kleju wyjasnij mi co rozumiesz pod pojeciem "wybebeszony" tlumik? rozwiercony?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.04.10 00:28:34    Temat postu:

Maanius napisał:
taki zabieg mam u siebie zastosowany( wpomnialem wyzej) jednak watpie zeby to przyniosla Ci moc az 5 koni z tego wzgledu ze jesli silnikczek jest starszy i nie byl na kapitalce jeszcze to predzej dojdzie do mocy ktora masz wypisana w dowodzie niz z 75 kucy zrobi Ci sie 80. .. tak bynajmniej mi sie wydaje za to jesli silnik jest brzytwa i cos takiego mu podarujesz no to owszem moze cos mu przybedziem ale generalnie prawda jest tak ze w przyadq starszych silniqw wracamy po przez takie w zasadzie proste zabiegi jak uk dolotowy i wydechowy do mocy pierwotnej do puki silnik nie dostanie dobrego remontu.Btw kleju wyjasnij mi co rozumiesz pod pojeciem "wybebeszony" tlumik? rozwiercony?


Ja mialem colta z 1992 roku cao i wymiana dolotu dodala 2,5kM wiecej, gdyby jeszcze wywalic kata i wstawic tlumik sportowy to spokojnie 5 koni wiecej. Roznicy duzej pewnie by sie nie odczulo ale byla by jakas poprawa w sprincie do 100km/h.
ale kto teraz robi kapitalke? colty spokojnie przekraczaja 300tys km bez nadmiernego zuzycia jednostki ( o ile sie naprawde dba!! ) I akurat tutaj nie ma roznicy ktory rocznik, liczy sie stan auta. A japonskie auta prowadza na swiecie pod wzgledem bezawaryjnosci i obslugi (corolla na 1-wszym miejscu Wink )
I tez calkiem inaczej ma to sie do pojemnosci silnikow. Ja caly czas opieram sie na silniki 4g92 czyli 1.6 z cao ktory ma wyjsciowo 113 koni. I mniejszy silnik tym gorzej jest wykrzesac dodatkowe konie Wink

hehe wybebeszony tlumik?
Choc az taki stary nie jestem to pamietam czasy jak to wszytko u nas sie rozwijalo. Mlodziez chcac "zaistniec" w towarzystwie robila dziwne rzeczy z autami. I pewnie nie ktorzy pamietaja jak byly czasy ze po drogach jezdzilo pelno stjuningowanych maluchow ( z naklejkami na tylnej szybie: Pionieer The art of entertiment albo Blaupunkt ) jakies miski w srodku, pozniej przyszedl czas na szybkich i wscieklych czyli wielkie szpojlery Wink (niektorym to zostalo do teraz) neony, winyle itp. I to wlasnie czesto pokrywalo sie z "mechanicznymi" przerobkami aut. Typu wlasnie tlumik rozwiercony na wylot aby glosniej buczal, albo wogole "rozebrany" i np wyjeta jedna przegroda, sprezyny obcinane flexa zeby "obnizyc" auto, teraz znowu jest moda na xenony Rolling Eyes w autach ktore maja po 20 lat i "normalne" swiatla (nie soczewki i nie gladkie klosze) ktore tylko oslepiaja kierowcow...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.04.10 00:30:38, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monia
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Sanok
Płeć: Kobieta

PostWysłany: 2008.04.10 22:18:04    Temat postu:

yhym no ostra dyskusja, ale o to mi chodziło Smile na razie rozpoznaje grunt i się przymierzam i czytam opinie. W wolnej chwili trzeba będzie znaleść kogoś odpowiedniego do montażu i wtedy się okaże co i jak Smile Dzieki Chłopcy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.20 01:06:16    Temat postu:

Hahaha Więcej koni itd. Sportowe filtry i wydechy Smile Fajna sprawa Powiedziałbym nawet wyśmienita Smile Droga koleżanko, chcesz żeby cię głowa bolała od tego badziewia? Nie ulepszaj tego co zrobiła fabryka, a zrobiła to bardzo dobrze. Samo o tym dobrze wiesz. Masz mały samochodzik z małym silniczkiem i ekonomicznym do tego:) To nic nie da. Jeśli chcesz naprawdę mieć dużo więcej pod nagą, kup sobie samochód o większym silniku. Ja np. też chciałem kiedyś zainstalować takie duperele ale fachowcy mi tego nie polecali. A mam mechanika który ma taki sam samochodzik i on przerabiał coś tam ale nigdy by nie wstawił takiego badziewia. Ja natomiast nie mógłbym poruszać się takim buczącym samochodem. Oczywiści to jest moje zdanie i nie obrażaj się.

pozdrawim


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
olo83
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: BRZEśCE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.20 01:48:41    Temat postu: stozek

kupiłem colta 2 tygodnie temu i zamontowałem filtr stożkowy. żadna rewelacja zaraz go zdjełem troszkę zagłośny. zamały silnik moim zdaniem moja bryka a i tak ładne śmiga jak na ten śilniczek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tołdi
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ustrzyki Dolne

PostWysłany: 2008.07.20 06:10:11    Temat postu:

Wszystko zależy jak dobrze jest zrobiony dolot.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.20 09:10:40    Temat postu:

pawel napisał:
Hahaha Więcej koni itd. Sportowe filtry i wydechy Smile Fajna sprawa Powiedziałbym nawet wyśmienita Smile Droga koleżanko, chcesz żeby cię głowa bolała od tego badziewia? Nie ulepszaj tego co zrobiła fabryka, a zrobiła to bardzo dobrze. Samo o tym dobrze wiesz. Masz mały samochodzik z małym silniczkiem i ekonomicznym do tego:) To nic nie da. Jeśli chcesz naprawdę mieć dużo więcej pod nagą, kup sobie samochód o większym silniku. Ja np. też chciałem kiedyś zainstalować takie duperele ale fachowcy mi tego nie polecali. A mam mechanika który ma taki sam samochodzik i on przerabiał coś tam ale nigdy by nie wstawił takiego badziewia. Ja natomiast nie mógłbym poruszać się takim buczącym samochodem. Oczywiści to jest moje zdanie i nie obrażaj się.

pozdrawim


heh nastepny teoretyk? Wink Zajmowales sie tym kiedys czy tylko bazujesz na wiedzy kolegow i SZpecjalistow? Podstawowe zasady przepływów znasz, zjawiska falowe itp? wiesz jak sie powinno odpowiednio montowac takie zestawy??? Czy u Ciebie zalozenie stozka to tylko przykrecenie go do przeplywomierza??? bez zadnego liczenia i na "oko"
Czy jaki inni naczytale sie gdzies w necie, a moze miales zrobiony profi dolot??? Moze napisz cos wiecej niz tylko negowac takie zmiany.
Mi jakois dobrze skonfigurowany dolot potrafil dac ponad 2,5konia ale co tam nie znam sie Laughing

Czasem mnie smiesza takie wypowiedzi Laughing

olo83 jak zomonotwales stozek??? I jaki, jakie wymiary, pod jaki silnik, jakiej firmy, z czego wykonany???
Bo to sa bardzo wazne rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.20 11:42:17    Temat postu:

Kleju To jest moje zdanie i masz rację bazuje tylko na wiedzy ale nie kolegów tylko specjalistów (mechaników). A mechaników mam dobrych. Jeden z nich ma takiego samego jak ja Colta ten sam silnik 1.3 12V 75KM. Kupił z padniętym silnikiem, wyremontował silnik, zrobił sportowe zawieszenie, odpicował i śmiga. Na hamowni wynik 84KM bez zbędnych filtrów i innych śmiesznych zabawek. A no i jeszcze jedno. Przed założeniem też zbierałem informacje na ten temat. Wyszło że nie zakładam bo to nie ma sensu a 2,5 konia to nie robi różnicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.20 12:00:04    Temat postu:

pawel napisał:
Kleju To jest moje zdanie i masz rację bazuje tylko na wiedzy ale nie kolegów tylko specjalistów (mechaników). A mechaników mam dobrych. Jeden z nich ma takiego samego jak ja Colta ten sam silnik 1.3 12V 75KM. Kupił z padniętym silnikiem, wyremontował silnik, zrobił sportowe zawieszenie, odpicował i śmiga. Na hamowni wynik 84KM bez zbędnych filtrów i innych śmiesznych zabawek. A no i jeszcze jedno. Przed założeniem też zbierałem informacje na ten temat. Wyszło że nie zakładam bo to nie ma sensu a 2,5 konia to nie robi różnicy.


Heh i zaczyna sie temat "skad te konie" Wink Ciekawe jak kolega uzyskal te 84 konie? JEsli mozna z ciekawosci chcialbym zobaczyc wykresik. Pewnie duzo osob jest zainteresowanych. (czyzby pierwszy w polsce 1.3 dlubniety na 84 konie??? Bo o ile sie orientuje to nie ma jeszcze takiego, jesli sie myle prosze mnie poprawic)
Napisales ze dolot nic nie da, a jednak cos da. To sa silniki atmosferyczne wiec kazde polepszenie mocy mozna uznac za plus. Chyba nigdy nie miales stycznosci z autem ktore mialo dobrze zrobiony dolot. Bo zmiany sa odczuwalne. Szybkosc wkreecania sie na obroty i zawsze pare dziesiatych sekund lepszy czas. Wiec nie uwazam ze taki przyrost niby tylko 2.5 konia to nic... Takie moje odczucia realne.
Ja tez mam dobrych mechanikow, sam jestem inż mechanikiem, w rodzinie mam dwa zaklady mechaniki samochodowej wiec ten temat nie jest mi obcy. I ZAWSZE swoje spostrzezenia popieram przkladami (czesto sprawdzone osobiscie)
A dolotami juz sie zajmuje troche czasu. I sorry ale zawsze mnie smiesza takie stwierdzenia "to nic nie daje", "sciema" itp. Bo ktos kiedys zamontowal dolot do golfa III i mu ucieklo kilka koni Very Happy

Tylko i wylacznie wychodzi niewiedza!!! Albo psudo tunerow ktorzy kupuja stozki z allegro z metalowa siatka. I jak wszedzie "wiedza" kolegow i innych specjalistow.

Tak zgodze sie ze nie ktore auta (silniki) nie "lubia stozkow" ale akurat japonskie silniki nie naleza do tego grona. Sa to silniki w miare wysokoobrotowe i zawsze dobrze dobrany dolot potrafi troszke pomoc, zwlaszcza w wyzszych obrotach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.07.20 12:01:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.20 17:40:04    Temat postu:

trochę się dziwię, że w dobie internetu jeszcze firmy zarabiają na "stożkach"..

owszem dolot jest bardzo istotną rzeczą.. ale sam w sobie,
bez ingerencji w silnik, układ wydechowy etc. nie da żadnych odczuwalnych zmian..

i na koniec jeszcze jedno.. może najważniejsze..
skąd teoretycznie bierze się wyższość stożka od zwykłego papierowego filtra?
bierze się z przepuszczalności.. do silnika dostaje się więcej powietrza,
ale co za tym idzie dużo więcej syfu! filtracja wszelakiego rodzaju dziadostwa,
jest makabrycznie niska!

czy warto ryzykować trwałość jednostki napędowej
w zamian za teoretyczne przyrosty rzędu 1-2KM? (które mieszczą się w granicach błędu)

..odpowiedzcie sobie sami..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.20 20:34:14    Temat postu:

Adolvo napisał:
trochę się dziwię, że w dobie internetu jeszcze firmy zarabiają na "stożkach"..

owszem dolot jest bardzo istotną rzeczą.. ale sam w sobie,
bez ingerencji w silnik, układ wydechowy etc. nie da żadnych odczuwalnych zmian..

i na koniec jeszcze jedno.. może najważniejsze..
skąd teoretycznie bierze się wyższość stożka od zwykłego papierowego filtra?
bierze się z przepuszczalności.. do silnika dostaje się więcej powietrza,
ale co za tym idzie dużo więcej syfu! filtracja wszelakiego rodzaju dziadostwa,
jest makabrycznie niska!

czy warto ryzykować trwałość jednostki napędowej
w zamian za teoretyczne przyrosty rzędu 1-2KM? (które mieszczą się w granicach błędu)

..odpowiedzcie sobie sami..


Jeju znowu Confused

sam piszesz w "dobie internetu".

Skad masz taka wiedze??? Skad wiesz ze niszczy silnik??? Co niszczy dokladnie??? Skad to przekonanie??? Widziales taki silnik zniszczony...

Ja tez moge napisac "umycie auta, szamponem z tesco zniszczy lakier" Very Happy Tak wyczytalem w necie. Razz
Albo "Zakladajac wycieraczki bosch moje auto szybciej przyspiesza."

Prosze Cie. Dlaczego nikt nie chce napisac SKAD ma ta wiedze, ze wypisuja takie rzeczy?? A to ze jeden Stefan w garazu zniszczyl sobie glowice przez stozek firmy "DuldusPowerTurboMAx" to jest wyrocznia??? Ze wiekszosc osob co zaklada stozki nie ma o tym pojecia? JAk sie nie dowie na jakiej to wszytsko dziala zasadzie??? NA tym sie opiera Twoja wiedza???

I teraz najlepsze. Sadzisz ze papierowy filtr za 20zl jest lepszy niz 100% bawelniany???
Heh z tego co mi wiadomo (co jest poparte licznymi badaniami, kiedys nawet wklejalem wyniki takiego badania z filtru papierowego, bawelnianego i gabkowego), pomijam juz wiele zajec na polibudzie o przeplywach i sposobach filtracji... Ale bawelna ma duzo wieksze wlasciwosci FILTRUJACE i jest o niebo lepsza w przepuszczalnosci powietrza!!! Oczywiscie pisze tutaj o markowych filtrach czyli ceny od 200zl a nie z allegro za 50zl. JAk tak piszesz mam wrazenie ze wlasnie z takimi masz do czynienia...
Aha jeszcze taka ciekawostka. OStatnio montowalem caly dolot w fordzie probe. Wynik byl bardzo pozytywny bo czas do setki poprawil sie o ponad 1 sekunde. I nie bylo trzeba nic zmieniac w "silniku" i wydechu. Wiec przyrost byl na pewno wiekszy niz 2 konie. Bardzo duzo aut ma wlasnie "Stlumione doloty" ze wzgledu na halas i ekonomie.
Ale co tam nie znam sie Laughing i zmiana dolotu nic nie daje Laughing

A skad wiesz ze te 1-2 konie to granica bledu? Jakies doswiadczenie z dynamometrem???

Troche faktow a nie wiedza od kumpli Wink
Na podstawie Greena - wiadomo dlaczego Wink

Sportowe filtry powietrza GREEN



Materiałem filtrującym powietrze w filtrach "GREEN" jest podwójna warstwa bawełny zabezpieczona i wzmocniona metalową siatką . Nasączona specjalnym olejkiem bawełna uzyskuje wysoką wydajność filtrującą co nie zmniejsza przepustowości zasysanego powietrza.



Dzięki najnowszej technologii filtry powietrza "GREEN" ograniczają zasysanie nieczystości o 20 procent w stosunku do zwykłych wkładów papierowych lub gąbkowych, a wielkość cząsteczek zatrzymywanych w bawełnianej powłoce nie przekracza więcej niż 0,3 mikrona.



Unikalna struktura bawełny zwiększa przepustowość powietrza filtrów "GREEN" o 50 procent od standardowych wkładów co zwiększa kulturę pracy silnika oraz zmniejsza spalanie.

Kilka powodów, dla których warto zainwestować
w sportowe filtry powietrza GREEN:



zwiększenie przepustowości powietrza o 50%,


zwiększenie filtracji powietrza w granicach 20%,


zwiększenie momentu obrotowego około 5%,


zmniejszenie emisji spalin,


dożywotnie działanie filtra (przy odpowiedniej jego konserwacji),


zmniejszenie inwestycji w waszym samochodzie spowodowanych nieprawidłową pracą silnika.


Tak zaraz napiszesz ze to chwyt marketingowy Wink Hehe tylko ze ja to w wiekszosci sprawdzilem na swoim aucie i kilku innych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.20 20:46:13    Temat postu:

nie czytałem całego tematu, ale muszę się wtrącić.
jeśli stożek będzie papierowy za 20zeta z allegro który jeśli filtruje to większe owady. jeśli zamoknie to nie filtruje już nic no i nadaje się do wyrzucenia i jest kupa.
jeśli stożek to markowy bawełniany - taki filtruje tak samo jak seria jak nie lepiej a teoretycznie ma lepszy przepływ.

najlepiej by było zrobić kilka wariantów długości dolotu do stożka i wybrać się na hamownię lub pojeździć na każdym badając co się z autem dzieje.
bo o dedykowane doloty pewnie ciężko jeśli w ogóle są.

np w 1.6 dolot ma dość dużą pojemność. na początku miałem rozłączoną część w błotniku, co owocowało brakiem jazdy poniżej 2tys obr/min. kiedy to znalazłem i poskładałem można jeździć od 1,5 tys obr/min i ogólnie z dołu idzie dużo lepiej.
po zamontowaniu krótkiego dolotu ze stożkiem można uzyskać podobny efekt - osłabienie dołu (i wcale nie jest powiedziane że jednocześnie u góry przybędzie...)

pzdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.07.20 20:47:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.20 23:18:33    Temat postu:

Kleju napisał:

Skad masz taka wiedze??? Skad wiesz ze niszczy silnik??? Co niszczy dokladnie??? Skad to przekonanie??? Widziales taki silnik zniszczony...
Ja tez moge napisac "umycie auta, szamponem z tesco zniszczy lakier" Very Happy Tak wyczytalem w necie. Razz
Albo "Zakladajac wycieraczki bosch moje auto szybciej przyspiesza

no no.. widzę, że wszyscy czytają kartki a Ty jeden jesteś inżynierem-mechanikiem-specjalistą..
dobre podejście..
Cytat:

Prosze Cie. Dlaczego nikt nie chce napisac SKAD ma ta wiedze, ze wypisuja takie rzeczy?? A to ze jeden Stefan w garazu zniszczyl sobie glowice przez stozek firmy "DuldusPowerTurboMAx" to jest wyrocznia??? Ze wiekszosc osob co zaklada stozki nie ma o tym pojecia? JAk sie nie dowie na jakiej to wszytsko dziala zasadzie??? NA tym sie opiera Twoja wiedza???

mimo wszystko wyobraź sobie, że nie Ty jeden wiesz na jakiej zasadzie działa silnik
i widziało to i owo na własne oczy..
a co do tej wiedzy znikąd.. to wyobraź sobie, że są testy robiony przez producentów filtrów..
i widziałem testy renomowanego producenta stożków i wkładek..
i wg jego testów dalej twierdzę, że papierowy filtr,
jak to podkreślasz za 20,- będzie lepiej filtrował zanieczyszczenia niż
cudo za 200,-
Cytat:
Ale bawelna ma duzo wieksze wlasciwosci FILTRUJACE i jest o niebo lepsza w przepuszczalnosci powietrza!!! Oczywiscie pisze tutaj o markowych filtrach czyli ceny od 200zl a nie z allegro za 50zl.

no proszę.. znowu magiczna granica 200,-..
skoro bawełna jest tak fantastycznie filtrująca to może mi powiesz geniuszu,
w jakim celu nasącza się te filtry olejem?!..
otóż bawełna ma dużo większą przepustowość i żeby zapewnić
choć zbliżoną filtrację wszechobecnego pyłu nasącza się filtr olejem..
Cytat:
JAk tak piszesz mam wrazenie ze wlasnie z takimi masz do czynienia...

jak zwykle masz rację.. kupuję tylko neony w Tesco i świecące spryskiwacze w Auchan..
Cytat:
Aha jeszcze taka ciekawostka. OStatnio montowalem caly dolot w fordzie probe. Wynik byl bardzo pozytywny bo czas do setki poprawil sie o ponad 1 sekunde.

więc po pierwsze "CAŁY" dolot!
a po drugie ponad sekunda.. fiu fiu.. rozumiem, że dupohamownia i stoper..
no no.. marnujesz się.. może BMW Sauber potrzebuje inżyniera?!
Cytat:

A skad wiesz ze te 1-2 konie to granica bledu? Jakies doswiadczenie z dynamometrem???

np. hamownia inercyjna lub obciążeniowa.. a nie dupohamownia lub gtech..
Cytat:
Troche faktow a nie wiedza od kumpli Wink
Na podstawie Greena - wiadomo dlaczego Wink

no tu to przeszedłeś sam siebie..
piszesz trochę faktów i wklejasz ulotkę marketingową producenta.. szacun..
aha.. poza tym 5% przyrostu momentu po założeniu..
faktycznie.. za 200,- takie przyrosty.. Panie i Panowie nic tylko brać!!
Cytat:
Tak zaraz napiszesz ze to chwyt marketingowy Wink Hehe tylko ze ja to w wiekszosci sprawdzilem na swoim aucie i kilku innych.

spoko.. myślę, że do kompletu brakuje jeszcze kilku magnetyzerów, strumienicy
i jeszcze ceramizera w silniku żeby jeździć bez oleju i.. będzie rakieta!

P.S.
Dedis.. jeśli dolot zassie wodę to nie jest wina filtra tylko spartolonego dolotu..
Dedis napisał:
najlepiej by było zrobić kilka wariantów długości dolotu do stożka i wybrać się na hamownię lub pojeździć na każdym badając co się z autem dzieje.
bo o dedykowane doloty pewnie ciężko jeśli w ogóle są

otóż w kilku gazetach były testy filtrów łącznie z hamownią.. poszukam i wkleję..
a zabawa dolotem to dość żmudna robota..
i nigdzie nie napisałem, że bezsensowna, tylko bardziej owocna przy
jednoczesnych innych modyfikacjach..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adolvo dnia 2008.07.20 23:21:48, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 00:24:34    Temat postu:

To już mój ostatni post w tym temacie. Nie będę się więcej wypowiadał bo nie mam wiedzy a koledzy tuningują Golfy i innego rodzaju dreswageny. I zdanie moje jest takie ze to jest naciąganie ludzi na kasę i wpajanie że to naprawdę daje jakiś efekt. No jeśli chodzi o hałas to i owszem ale to szybko się nudzi, a póżniej przeszkadza w dłuższych trasach. Szkoda kasy na takie przeróbki. Lepiej ją zainwestować np. w nowe świece i dobre przewody np. NGK. Dużo ludzi bawi się w takie głupoty a zapomina o rzeczach które są bardziej ważne.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.21 00:33:58    Temat postu:

oooo mega inzynier sie trafil Very Happy

Cytat:
no no.. widzę, że wszyscy czytają kartki a Ty jeden jesteś inżynierem-mechanikiem-specjalistą..
dobre podejście..


Lepiej chyba miec jakas wiedze na konkretny temat, niz sypac jakimis farmazonami!!! I na sile cos pisac, ze sie wie... Ze dolot fe bo tak i tyle.

Chlopie skad posiadasz taka szeroka wiedze? Bo jakos zadnych konkretow nie podales???



Cytat:
widziało to i owo na własne oczy..
a co do tej wiedzy znikąd.. to wyobraź sobie, że są testy robiony przez producentów filtrów..
i widziałem testy renomowanego producenta stożków i wkładek..
i wg jego testów dalej twierdzę, że papierowy filtr,
jak to podkreślasz za 20,- będzie lepiej filtrował zanieczyszczenia niż
cudo za 200,-


To gdzie te testy??? Dobre masz oczy jak widzisz tyle rzeczy i pamietasz... Jakiego renomowanego producenta? Dlaczego nie podajesz konkretow???


Cytat:
no proszę.. znowu magiczna granica 200,-..
skoro bawełna jest tak fantastycznie filtrująca to może mi powiesz geniuszu,
w jakim celu nasącza się te filtry olejem?!..
otóż bawełna ma dużo większą przepustowość i żeby zapewnić
choć zbliżoną filtrację wszechobecnego pyłu nasącza się filtr olejem..


Jak w tym temacie masz wieksza wiedze niz moi wykladowcy, to szaczunek Laughing Marnujesz sie, tam gdzie pracujesz.

Cytat:
więc po pierwsze "CAŁY" dolot!
a po drugie ponad sekunda.. fiu fiu.. rozumiem, że dupohamownia i stoper..
no no.. marnujesz się.. może BMW Sauber potrzebuje inżyniera?!


I do tego wrozbita Very Happy juz po prostu wiesz czym to bylo robione i jak. Niezly jestes Very Happy bmw sauber potrzebuje wróżbite - zadzwon
Wiesz nie raz najprostsze rzeczy sa najlepsze. I tak wystarczy porobic pare pomiarow juz wspomnianym przez Ciebie i "zjechanym" (oz Ci kiepscy producenci urzadzen pomiarowych, ty po prostu zrobilbys lepsze! Z g-techem jestes za pan brat i wiesz ze jest do bani hehe to dobre, poczytaj wiecej na jakims innym forum a nie tylko po lebkach Wink ) g-techem przed montazem dolotu i pozniej w tych samych warunkach przeprowadzic pomiar po zmianach. Ale co tam Ty nie uznajesz tego typu pomiaru bo jest???? moze podzielisz sie swoimi spostrzezeniami bo pewnie posiadzasz szeroko wiedze na ten temat Rolling Eyes



Cytat:
no tu to przeszedłeś sam siebie..
piszesz trochę faktów i wklejasz ulotkę marketingową producenta.. szacun..
aha.. poza tym 5% przyrostu momentu po założeniu..
faktycznie.. za 200,- takie przyrosty.. Panie i Panowie nic tylko brać!!


Tak, ty po prostu zjadles zeby na dolotach i stozkach. A moze jakas krzywda Ci sie stala i jestes taki anty do tego wszystkiego???
JAkbys czytal uwaznie dalej to zrozumialbys co mialem na mysli.

Cytat:
spoko.. myślę, że do kompletu brakuje jeszcze kilku magnetyzerów, strumienicy
i jeszcze ceramizera w silniku żeby jeździć bez oleju i.. będzie rakieta!


Swoich praktyk i doswiadczen nie opisuj Laughing



Cytat:
otóż w kilku gazetach były testy filtrów łącznie z hamownią.. poszukam i wkleję..
a zabawa dolotem to dość żmudna robota..
i nigdzie nie napisałem, że bezsensowna, tylko bardziej owocna przy
jednoczesnych innych modyfikacjach..


Widze ze gleboko siedzisz w dolotach jak posiadasz taka wiedze. PEwnie znasz wzorry na obliczenie dolotu???
I pewnie robiles kiedys ta "zmudna robote"

JAkie inne modyfikacje??? Oświec nas??? Chetnie wyslucham Twojej teorii.


Chlopie naprawde masz jakis uraz do tych rzeczy? ktos Ci kiedys spartolil dolot czy co? Czy zajmujesz sie tym na codzien?? Bo nie rozumiem Twojego toku myslenia?

I najwazniejsze pytanie skad czerpiesz wiedze??? Tylko z oczu??? to co zobaczysz???

Wprowadzasz tylko zbedne zamieszanie i na sile probujesz nam wmowic jakies swoje przekonania. Poparte no wlasnie czym??? a zapomnialem Twoje oczy...
Powiedz znane Ci sie wogole przpelywy, filtracja, zjawiska falowe
podobno silnik znasz tylka jak??? Pochwal sie.

Pytania dla Ciebie znawco.

1. To gdzie te testy??? (ze bawelna gorsza od papieru)??
2. Wg ciebie pomiar g-techem jest zly itp DLACZEGO??
3. Tylko bardziej owocna przy
jednoczesnych innych modyfikacjach - Jakich wg ciebie i dlaczego sam dolot nic nie daje???
4. znasz wzorry na obliczenie dolotu?? (czy takim mozgom nie sa potrzebne jak Ty - podobno wszytsko wiesz o dolotach mozna wywnioskowac z Twoich wypowiedzi)
5. I najwazniejsze pytanie skad czerpiesz wiedze??? Tylko z oczu??? to co zobaczysz??? przeczytasz w necie, co kolego powie
6. Powiedz znane Ci sie wogole przpelywy, filtracja, zjawiska falowe
podobno silnik znasz, tylka jak??? Bo zabierajac sie za dolot jakas tam wiedze na ten temat trzeba posiadac.
7. Doswiadczenie jakies??? ile zrobiles takich instalacji?







P.S. KAzdy ma swoje zdanie!!! Nikogo nie namawiam i nie zmuszam do takich przrobek. Ale krew mnie zalewa jak jakis "laik" pisze ze to bzdury!!! Tak jak ja bym napisal ze karta Ati jest lepsza od geforca, bo mam ati i o komputerach wiem cos tam. I jesli wiem ze nie mam racji nie bede sie klocil. Ale jesli ktos na sile probuje wpierac innym jakies swoje przekonania i zale (nie wiadomo skad) i nic do niego nie dociera, nawet fakty to juz sorry ale cos chyba jest nie tak. Nie wtryniam sie w sprawy w ktorych nie jestem dobry. Ale akurat z dolotami mam duzo wspolnego, nawet moja praca dyplomowa byla z tym zwiazana. I dalej kontynuje to zainteresowanie i staram sie pomagac innym. Ale widocznie sa lepsi ode mnie ktorzy maja wieksza wiedze. (skad nie wiem, sami nie chca sie pochwalic) I nie wazne ze ta wiedza opiera sie na ich porazkach, czy ich kumli...

Szkoda gadac.

Zablokujcie ten temat bo do niczego nie prowadzi, a do tego ludzie sie naczytaja jakis bzdur, co jakis szpecjalista pisze!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.07.21 00:44:01, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 00:50:52    Temat postu:

Kleju jeszcze jedno pyt. nie dotyczące filtra. Czy po planowaniu głowicy można uzyskać większą moc silnika???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.21 01:01:20    Temat postu:

pawel napisał:
Kleju jeszcze jedno pyt. nie dotyczące filtra. Czy po planowaniu głowicy można uzyskać większą moc silnika???


A co chcesz tym osiagnac??? Nie wiem jakas awaria byla czy jak??? Czy tylko o moc chodzi? Z tego co sie orientuje to takie zabiegi przeprowadza sie czesto jak jest jakis problem np z uszczelka, glowica, plyn chlodniczy "ucieka"
Sam teraz bede wlasnie robil glowice w swoim aucie, najpierw lekkie spawanko Wink a pozniej zebranie.

A sportowe zastosowanie, hmm szkoda silnika. Bo wtedy trzeba zebrac okolo 1,5 mm wzwyz a to juz moze wplynac na trwalosc i zywotnosc silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.07.21 01:01:59, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 01:23:07    Temat postu:

tak jak było napisane w pytaniu MOC SILNIKA

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 07:34:57    Temat postu:

no cóż..

polemika z Tobą Kleju jest dość zabawna i ja jako "laik" już jej nie podejmuję..
ale przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś choć wątpię, że zrozumiesz..

nie dość, że się powtarzasz to jeszcze jesteś niekonsekwentny w pisaniu tych pierdół..
szkoda, że niestety to właśnie Ty wciskasz ludziom ciemnotę..
ja mam nadzieję, że jednak przez te posty część osób się najpierw zastanowi
zanim wyda te 200,- i się srogo rozczaruje..

P.S.
co do Twojej wiedzy technicznej całkowicie przekonałem się
czytając Twój post o planowaniu głowicy.. niezłe niezłe.. monster garage..

aha.. dla tych co jeszcze nie są pod całkowitym wpływem "Naczelnego Inżyniera"
proponuję na luźno poczytać.. [link widoczny dla zalogowanych]

no.. ale to tylko wiedza jakiegoś tam p. Chojnackiego Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adolvo dnia 2008.07.21 07:47:55, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tołdi
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ustrzyki Dolne

PostWysłany: 2008.07.21 09:59:03    Temat postu:

O ile w podpunkcie o filtrach Pan Chojnacki ma ogólnie rzecz biorąc rację muszę tylko stwierdzić, że:
Tylko debil zamontowałby filtr jak leci, bez odpowiednio długiego dolotu lub niczym nieosłonięty, pozbawiony napływu zimnego powietrza. Wtedy rzeczywiście osiągi sie pogorszą. Jeśli budujemy układ zamknięty, to stożek pobierał będzie powietrze z zewnątrz, a więc nie nagrzane, nie pogarszające jego osiągów - a teraz sobie sprawdźcie budowę fabrycznego dolotu.

"szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę" - jak juz wyżej napisałem odpowiednio zbudowany dolot dostarczy zimne powietrze, jeszcze są inne kwestie - stożek nie musi tylko poprawiać górnego zakresu obrotów - długość oraz średnica dolotu decyduje o charakterystyce momentu obrotowego. Równie dobrze można poprawić dolny zakres a górny pozostawić bez zmian.

Do tego kwestia filtrowania - mniemam, że P. Chojnacki nie bierzę tu w artykule pod uwagę filtrów z allegro za 30 zł, a mam takie wrażenie - "filtry te poprzez małą skuteczność filtrowania". Jak można stwierdzić, że fabryczny papier filtruje lepiej niż bawełna ?? To już jest herezja.

Trzeba poczytać sobie jeszcze inne witryny, innych firm tuningowych, które robiły dużo testów na hamowniach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 10:15:44    Temat postu:

proszę cie!
jesli wiedze czerpiesz od pana wieśniaka zwanego gdzie indziej Chojnackim reklamującym ostatnio ceramizery(chyba, że interesują cię małe fiaty Very Happy ) i z gazet typu auto-świat....(w której pan wieśniak wyżej wymieniony z ceramizerami sie pojawia Very Happy )... sorry, ale masz duuuużo bredni pod kopułką... poczytaj sobie np "tłokowe silniki spalinowe średnio i szybkoobrotowe" profesora Wajanda, wtedy możesz mówić, że coś wiesz.

mały cytat z książki bo akurat mam ją pod ręką:
"dobry filtr powietrza powinien zatrzymać co najmniej 98% pyłu."
"w filtrach suchych powietrze przepuszczane jest przez wkład PAPIEROWY lub tkaninowy . pewną wadą ich jest DUŻY OPÓR PRZEPŁYWU"
co innego gdy...:
"w filtrze olejowym powietrze styka się z olejem" - wtedy opory są niższe! już wiesz po co nasącza się je olejem? żeby zmniejszyć opory przy tym samym stopniu filtracji (pow. 98%)

najskuteczniejsze filtry to filtry zwilżane METALOWE złożona z blach labiryntowych. ich wolny przekrój to 80-90% całkowitego przekroju, ale nie stosuje sie ich w motoryzacji cywilnej.

po co wg. ciebie planuje sie głowice?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.07.21 10:18:09, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 10:42:06    Temat postu:

Dedis jeśli odpowiedź była do mnie..
to nazywając wieśniakiem człowieka o kilkunastoletnim doświadczeniu w rajdach
w zasadzie wystarczająco wydajesz opinię o sobie i swojej wiedzy..

a co do nasączania olejem to już chyba przesadziłeś Smile
ze strony producenta K&N:
"Brud znajdujący się w powietrzu posiada negatywny ładunek elektryczny natomiast nasączona bawełna jest naładowana dodatnio i dzięki temu przyciąga zanieczyszczenia, które w unikalny sposób osadzają się na powierzchni filtra – nie blokując otworów w bawełnie a co za tym idzie przepustowość filtra nie maleje.."

robiłem wersję GT w 3 różnych autach u tego "wieśniaka"..
proponuję oddać silnik do niego może wtedy zrozumiecie pojęcie "odczuwalny przyrost"..

ludzie zrozumcie.. jeździcie cywilnymi autami o niskiej/średniej mocy
a przytaczacie przykłady, które tylko utrudnią codzienną eksploatację..

no cóż.. ale przecież liczy się tylko MOC!..
wstawiajcie magnetyzery - oczywiście tylko te za 200,-.. te za 50,- to shit..
strumienice i koniecznie sportowe świece..
placebo to też ważna rzecz..

P.S.
a co do planowania głowicy, żeby doprecyzować..
rozśmieszyła mnie informacja jakoby głowicę robiono najczęściej
tylko przy awariach uszczelki.. no no..
a ja myślałem, że głowicę planuje sie w celu zwiększenia stopnia sprężania..
szczęście spotkać super-inżyniera, który Cię wyprowadzi z błędu..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adolvo dnia 2008.07.21 11:16:52, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 12:11:58    Temat postu:

tak , dobra Chojnacki działał w rajdach przez 30 lat ale przy MALUCHACH i fiatach 125p zwanych też dużymi ;P
on nie ma pojęcia o nowoczesnych silnikach!
jak słysze te jego wersje GT, rajdowe czy jak to tam się wg. niego zwie to krew mi się gotuje!
masz dużo szczęścia że ci 3 auta od niego jeszcze jeżdżą.
wkłada wałki nie utwardzane w żaden sposób. w autach kręcących się po 7,5tys krzywki robią się okrągłe po 20tys Very Happy rzeczywiście tuner jak sie patrzy Very Happy

z czym przesadziłem? piszesz o filtrach K&N które są z fabryki nasączone olejem i ich podstawowa zasada pracy polega właśnie na nasączeniu olejem. z tego co wiem to K&N robi też suche filtry, ale to mniejszość.

magnetyzer se w czoło wsadź. może ci wiedza szybciej do głowy wpadnie... (głupim tekstem odpowiadam na twój głupi tekst...)

tak planuje sie głowice żeby zwiększyć stopnień sprężania, jednak nie w każdym silniku da to efekt. np w 4G92 mamy 10:1 w serii więc zwiększenie go dało by pewnie spalanie stukowe.
z resztą kleju napisał o zastosowaniu planowania w tuningu, jednak w nowoczesnych silnikach dość rzadko się to stosuje. co innego 125 i 126p... naj lepiej w wykonaniu Chojnackiego Very Happy

dla jasności. nie mam u siebie żadnych stożków itp. jest zwykła wkładka bawełniana za 40zeta. stożek to dla mnie zbyt niskie przyrosty względem ceny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tołdi
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ustrzyki Dolne

PostWysłany: 2008.07.21 12:26:50    Temat postu:

No zrobienie dolotu takiego jaki powinien być to koszt rzędu ok 500zł + co najmniej.
A co do P. Chojnackiego to jak wyżej. A my maluchami nie jeździmy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 12:43:56    Temat postu:

no jeśli ktoś ma to policzyć + poskładać na dobrych częściach to raczej nawet więcej niż 500+ Smile
jeśli nie liczyć to metoda prób i błędów + ew. jakieś doświadczenie. głównie mam na myśli dobranie wspomnianej wcześniej długości dolotu.
można kupić dedykowany, ale pewnie brak takowych Smile

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tołdi
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ustrzyki Dolne

PostWysłany: 2008.07.21 13:10:10    Temat postu:

Do nas brak. 500 + to koszt samych części plus samodzielny montaż metodą prób i błędów. Oczywiście można drożej - choćby elementy dolotu z niegrzejacego się (ponoć) carbonu ;p
Dobrze mieć dojście do hamowni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.21 18:26:20    Temat postu:

Adolvo zalosmy jestes jak nawet nie UMIESZ, NIE POTRAFISZ odpowiedziec na te pare pytan jakie Ci zadalem...

Tak ciezko sie pochwalic???

JAk Ty opierasz wiedze na polskich tunerach (ktorzy tuninguja maluchy Laughing ) to respect Very Happy Very Happy Very Happy

NAprawde bardzo malo wiesz o firmach. Znasz Grabowskiego tez podobno niezly tuner, a mojemu koledze skaszanil silnik ale co tam. Tacy sa polscy tjuneerzy. Wiec mi nie wyjezdzaj z jakimis warsztatami.

Cytat:
no cóż.. ale przecież liczy się tylko MOC!..
wstawiajcie magnetyzery - oczywiście tylko te za 200,-.. te za 50,- to shit..
strumienice i koniecznie sportowe świece..
placebo to też ważna rzecz..


nikt tutaj nie wyjezdzal o tyche rzeczach a ty sie ich przyczepiles jak mucha do g...a, moze na sile chcesz o nich nap[isac to wykaz sie Laughing

O glowicach tez widze bardzo duzo wiesz Laughing

Chlopie jaki masz zawod???

bajkopisarz? Bo nic innego nie pasuje do Ciebie.

Cytat:
robiłem wersję GT w 3 różnych autach u tego "wieśniaka"..
proponuję oddać silnik do niego może wtedy zrozumiecie pojęcie "odczuwalny przyrost"..


jak to wersja "GT" to luz Laughing hehe widze dzialaja na ciebie literki gt, opc, gti, co jeszcze???


Probujemy Ci z Dedisem wyjasnic PODSTAWOWE zasday a ty jak jakbys mial klapki na oczach... Confused

A jeszcze taki namacalny przyklad przyrostu momentu i mocy przez zastosowanie dolotu w aucie nissan 200sx s14. Wzrost okolo 6-8 koni (wywalenie kata i przelot dodaje nastepne okolo 8 koni)
Sprawdzone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Ojciec Dyrektor ;)


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Okolice Wa-wy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 19:04:01    Temat postu:

Widzę że ostro się zrobiło z tymi stożkami Wink

To kto mi pomoże odpowiednio wyliczyć wielkość stożka i długość dolotu do CJ4A 1.6 16V surowe 90KM ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bgs
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 19:15:16    Temat postu:

Kampi napisał:
To kto mi pomoże odpowiednio wyliczyć wielkość stożka i długość dolotu do CJ4A 1.6 16V surowe 90KM ?

No właśnie może ktoś?

btw. kleju, dedis - odpuście kilku już tu takich było i będzie nie ma sensu się denerwować Wink poza tym oni pewnie mają u siebie strumienice i są zadowoleni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 19:28:10    Temat postu:

Panowie, zaczynają się wycieczki osobiste, a stąd już prosta droga do ostrzeżenia
pozdrawia ten co już przestał się na forum wykłucać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.21 20:00:14    Temat postu:

pawela napisał:
Panowie, zaczynają się wycieczki osobiste, a stąd już prosta droga do ostrzeżenia
pozdrawia ten co już przestał się na forum wykłucać Wink


ktos musi Wink

Ale faktycznie rozmowa dalej nie ma sensu. Sam bylem tez w wypowiedziach dosc surowy i opryskliwy. Ale nerwy moga poscic jak sie czyta takie ...........

Kampi napisał:
To kto mi pomoże odpowiednio wyliczyć wielkość stożka i długość dolotu do CJ4A 1.6 16V surowe 90KM ?


Zrobmy konkurs Very Happy niech kolega Adolvo sie pochwali swoja wiedza i niech zrobi taka symulacjje, poda jaka najlepiej zrobic srednice i dlugosc , jaki stozek dobrac itp. Podobno posiada szeroka wiedze.
JA tez takie cos zrobie i bedzie mozna porownac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Ojciec Dyrektor ;)


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Okolice Wa-wy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 20:08:40    Temat postu:

Okej to ja odważę się przetestować "projekt Adolvo", a bgs "Kleju PROJECT".

Trudno, raz się żyje, ale dzięki temu może wyjdzie coś pożytecznego dla klubu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bgs
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 21:00:10    Temat postu:

Widzę, że zostałem postawiony przed faktem dokonanym Wink, ale ok. Klejowi ufam na tyle, że mogę to zrobić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 21:36:48    Temat postu:

nigdy tego nie robiłem. chciałbym policzyć, ale moge kogoś narazić na koszta, jeśli coś będzie źle. to jest dośc skomplikowana sprawa i trzeba mieć na uwadze dalsze przeróbki.

mogę polecić forum [link widoczny dla zalogowanych]
jeśli kampi wyrazisz chęć, mogę tam założyć temat o policzenie kogoś kto w tym siedzi.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 22:32:59    Temat postu:

jako, że paru zawodników ma świetne humory, co widać po postach,
spróbuję odpowiedzieć na nie w miarę normalnie,
ponieważ zgodnie z jednym powiedzeniem, którego przez grzeczność nie przytoczę,
z góry jestem skazany na porażkę przez doświadczenie paru jegomości..

na początek..
Kampi - wybacz nie będzie "projektu Adolvo"..
po pierwsze - nie jestem zwolennikiem stożka, który wg mnie szkodzi trwałości slinika..
po drugie - do obliczenia pojemności układu ssącego potrzeba wielu informacji
na temat danego silnika, jak m.in.
maksymalny wznios zaworu, jego średnica, czasy otwarcia zaworów..
ja totalnie nie znam tego silnika więc siłą rzeczy nie mam takich informacji..
do tego obliczając dolot trzeba jasno określić czy chcesz mocnej "góry",
dołu czy kompromisu..
po trzecie - jako, że nie jestem wszechwiedzący, jak co poniektórzy tutaj,
musiałbym się tym specjalnie zająć.. a niestety pisanie bajek nie zostawia mi wolnego czasu..
także ku uciesze gawiedzi nie przystąpię do konkursu..

a teraz może kilka słów do przemiłych forumowych tunerów..

inż.1 Kleju
na temat Twojej kultury osobistej nie będę pisał, bo nie ma o czym..

ja w przeciwieństwie do Ciebie wiem co to samokrytyka i powściągliwość,
dlatego nie zamierzam się niczym chwalić..
poza tym przy takim geniuszu każde osiągnięcie staje się byle czym..

zacząłeś od wywodu jak to stożek za 200,- daje nieprawdopodobne przyrosty
a skończyłeś na 6-8KM (przecyzja nie ma co) przyrostu w s14..

ostatnie posty Dedisa i Tołdiego to już 500,- + .. no faktycznie nie ma różnicy..
do tego szybko przemieszałeś dolot w silniku atmosferycznym i turbodoładowanym..
nie ma różnicy?!.. do tego wplatasz zdanie o wydechu silnika turbodoładowanego..
czyli jak dla mnie chlapiesz jakieś zdania, które ogólnie nie mają żadnego
związku z pierwotnym tematem o stożku za 200,-!!
..no ale skoro Ty wszystko wiesz to trzeba się pochwalić wszechstronnością..

i na koniec osoba Jacka Chojnackiego, partacza od maluchów..

odpisałbym Wam w waszym stylu.. ale zniżanie się do Waszego poziomu
połamałoby mi plecy..
a dla tych co jeszcze nie są pod całkowitym wpływem w/w inżynierów..
osobiście robiłem J.Chojnackieg 2 auta + 1 człowieka, który pojechał za moją namową..

Volvo 480 1.7 przebieg 130 tys. km
moc bazowa 102KM po przeróbce GT 118KM,
auto na 3 biegu jedzie jak wcześniej na 2, a na 4 jak wcześniej na 3..
średnie spalanie spadło o niemal 1l/100km.. autem przejechałem sam ok. 30 tys km..

Citroen Xsara 1.6 przebieg 111 tys km
moc 87KM, moment obr. 132Nm, po przeróbce moc 105KM, moment 149Nm,
ogromna różnica w jeździe.. auto ciągnie jednostajnie od ciut ponad 2 tys obr/min,
wcześniej ta granica była tuż ponad 3 tys..

auto znajomego Citroen Saxo 1.1 przebieg 49 tys km.
moc 63KM.. po przeróbce 77KM..
spostrzeżenia jak wyżej..

i to wszystko zrobił zwykły partacz od maluchów..

ludzie nie zaślepieni własną hiper-wiedzą,
będą potrafili spojrzeć na to chłodnym okiem..

a teraz śmiało jeździjcie sobie po ludziach w necie.. trzymajcie poziom

pozdr
i przepraszam całą resztę za długi wywód


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adolvo dnia 2008.07.21 22:34:19, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 23:03:22    Temat postu:

chwila moment.
co to jest pakiet "GT"? bo to mi wiele nie mówi, poza tym że chojnacki sobie to tak nazwał.
coś mi sie kojarzy że to wałki + do tego wydech + dolot? tak?
jeśli tak to przyrosty na prawdę mocarne. pozazdrościć.

ja na razie od chojnackiego spotkałem się z okrągłymi krzywkami na wałkach, ceramizerami i "poprawianymi" wykresami.

widze, że czytanie ze zrozumieniem też za pan brat...
200zeta było pisane za filtr, a 500+ za cały dolot...

ogólnie zaczynasz pisać o jednym. ktoś zadaje ci pytanie na temat tego co napisałeś a ty odpowiadasz w ogóle czymś innym...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.21 23:37:38    Temat postu:

Dedis napisał:
ogólnie zaczynasz pisać o jednym. ktoś zadaje ci pytanie na temat tego co napisałeś a ty odpowiadasz w ogóle czymś innym...


hehe dokładnie Wink Kleju zadał pytanie do Pana prof. hab. adolvo kilka razy a i jakos nie miałem okazji przeczytac odpowiedzi Smile
skąd czerpiesz wiedze? Wink
z gazet?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez privateer87 dnia 2008.07.21 23:39:26, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Ojciec Dyrektor ;)


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Okolice Wa-wy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.22 00:33:33    Temat postu:

Przekopałem cały temat raz jeszcze...

pawel napisał:
mechaników mam dobrych. Jeden z nich ma takiego samego jak ja Colta ten sam silnik 1.3 12V 75KM. Kupił z padniętym silnikiem, wyremontował silnik, zrobił sportowe zawieszenie, odpicował i śmiga. Na hamowni wynik 84KM bez zbędnych filtrów i innych śmiesznych zabawek. A no i jeszcze jedno. Przed założeniem też zbierałem informacje na ten temat. Wyszło że nie zakładam bo to nie ma sensu a 2,5 konia to nie robi różnicy.


Kleju napisał:
zaczyna sie temat "skad te konie" Wink Ciekawe jak kolega uzyskal te 84 konie? JEsli mozna z ciekawosci chcialbym zobaczyc wykresik. Pewnie duzo osob jest zainteresowanych. (czyzby pierwszy w polsce 1.3 dlubniety na 84 konie???


Skoro seryjnie wychodziły:
CJx 1.3 82 KM to może i były też seryjne CAx 1.3 84 KM...
Japończycy robili wiele kombinacji, a potem stwierdzili że odwrócą silnik, by nowsze Colty były bardziej ekonomiczne...

Co do STOŻKA, to wg mnie niezależnie z czego będzie wykonany i tak praktycznie nic nie da jeśli nie zamontujemy strumienicy (najlepiej łuskowej) i układu wydechowego poprowadzonego po prostej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.22 06:44:53    Temat postu:

Dedis..
źle Ci się kojarzy.. nietrudno znaleźć sobie stronę Chojnackiego i przeczytać co oznacza u niego wersja "GT"..
otóż obywa się bez dotykania wałków i dolotu.. przynajmniej u mnie nie było ingerencji..
z Twojego posta wnioskuję, że cyferki wziąłem sobie z księżyca..
dla jasności.. hamowane auta były poza hamownią u Chojnackiego..
przekonywać nie mam zamiaru, bo i tak zapewne wiesz lepiej..
i jeszcze gwoli ścisłości.. nigdy nie uważałem, że Chojnacki to guru i hiper tuner..
to tylko człowiek, które jednak wg mnie ma wiedzy i praktyki więcej niż my wszyscy razem wzięci..
ale to oczywiście tylko moje zdanie..
co do czytania ze zrozumieniem.. nie wydaje mi się, że mam z tym problem,
po prostu zapytanie w poście było o stożek i przyrosty mocy miały jego dotyczyć..
chyba zgodzisz się, że stożek to jedno a zrobienie całego dolotu to jednak inna bajka?!

na jakie pytanie nie odpowiedziałem?.. tylko na jedno, skąd czerpię wiedzę..
więc wyjaśniam.. nie jestem mechanikiem samochodowym, nie skończyłem polibudy..
motoryzacja szeroko pojęta to moje zainteresowanie..
zdanie na temat stożka wyrobiłem sobie widząc kilka przepływomierzy
i padnięty silnik, w którym głównym podejrzanym był właśnie stożek a dokładniej syf, który przepuścił..

poza tym powtórzę.. w przeciwieństwie do niektórych nie jestem wszechwiedzący
i m.in. dlatego zapisałem się na to forum, bo wiem, że są tu osoby mające
większe doświadczenie jeśli chodzi o Colta..
niestety są tu omnibusy a jak wiadomo z omnibusem nie ma dyskusji..

Kampi
myślisz, że każde nowe auto ma deklarowaną moc producenta?..
zapewniam Cię, że nie..
np. na rynku niemieckim, gdzie wysokość opłat zależy od mocy nie od pojemności
poddano testowi kilka aut segmentu B..
okazało się, że zdecydowana większość miał moc wyższą od deklarowanej..
rekordzista ponad 10KM..

pozdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adolvo dnia 2008.07.22 06:51:17, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.22 09:29:03    Temat postu:

Cytat:
motoryzacja szeroko pojęta to moje zainteresowanie..


A skad czerpeisz wiedze??? Bo unikasz tego tematu jak ognia??? Z tych 3 aut "GT"
U tutaj jest twoj blad. Bo akurat colta nie da sie sklasyfikowac ogolnie

Cytat:
po pierwsze - nie jestem zwolennikiem stożka, który wg mnie szkodzi trwałości slinika..


Pokaz dowody? pokaz jak wygladach uklad po ktorym uszkodzil sie silnik, pokaz jak wyglada przeplywka, na jakich to bylo filtrach? kto zakladal.
To ze Ty widziales to wiesz. JA tez moge napisac widzialem wypalona/peknieta/z wzerami glowice jak ktos sobie zrobil "tuning GT"

Cytat:
poza tym powtórzę.. w przeciwieństwie do niektórych nie jestem wszechwiedzący
i m.in. dlatego zapisałem się na to forum, bo wiem, że są tu osoby mające
większe doświadczenie jeśli chodzi o Colta..



Jesli sam to przyznajesz to po co robisz cala afere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Piszesz czarno na biamyl ze nie masz pojecia o tych silnikach. Sam nie robisz modyfikacji tylko zlecasz to komus!!! Wiec skad ta Twoja wiedza o japonskich silnikach mitsu???

Chlopie jak to Tobie cos robia w autach francuskich i silnikichach niemieckich a Ty to porownujesz do japonskich to SZACUN.

Cytat:
zacząłeś od wywodu jak to stożek za 200,- daje nieprawdopodobne przyrosty
a skończyłeś na 6-8KM (przecyzja nie ma co) przyrostu w s14..


Jednak czytanie ze zrouzmieniem boli Confused Napisalem ze stozek musi byc firmowy (a stozek to nie caly dolot, wiec nie myl pojecia) i ceny od okolo 200zl. A Tobie sie ubzduralo ze to za caly dolot Confused
A przyklad nyski to tylko po to zeby naswietlic ze w bardzo duzej ilosci aut (zwlaszcza japonskich) dolot jest liczony pod wzgledem ekonomii i niskiego poziomu halasu!!!

Cytat:
myślisz, że każde nowe auto ma deklarowaną moc producenta?..
zapewniam Cię, że nie..
np. na rynku niemieckim, gdzie wysokość opłat zależy od mocy nie od pojemności
poddano testowi kilka aut segmentu B..
okazało się, że zdecydowana większość miał moc wyższą od deklarowanej..
rekordzista ponad 10KM..


Pokaz testy i jakie to auta gdzie rozdaja 10 koni gratis Laughing

A teraz najlepsze hehe tak wkleje bo i tak mi nie odpiszesz Laughing To co wyzej pisales o wiekszych mocach Very Happy, tutaj cytat od Chojnackiego:

Zwykle moc silników nowych samochodów lub po niewielkim przebiegu jest zaniżona w stosunku do deklarowanej przez producenta o około 3 % do 5 %. - [link widoczny dla zalogowanych]

To juz teraz nie rozumiem skad czerpiesz wiedze Laughing Laughing Laughing myslalem ze z neta... Pewnie tez Chojnacki sie nie zna i wymadrza Wink

A teraz na serio Wink O takich zmianach w silnikach francuskich mozesz zacwaniakowac na forum o francuzach a nie tutaj. Te silniki (mitsu) sa specyficzne a Ty je rzucasz do jedego wora ze wszystkimi silnikami.
W silnikach hondy tez stozek pewnie nic nie daje i do tego uszkadza silnik Laughing

To byl moj ostatni post w tym temacie Smile

Ciekawe dlaczego mi go tutaj, w moj dzial rzuciliscie Razz Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.07.22 09:39:13, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.22 09:32:38    Temat postu:

czyli co było zrobione?
tylko obróbka głowicy? bo za bardzo nic nie pozostaje skoro wydech i dolot seria, wałki podobnie... w takim razie np w colcie 1.6 raczej nie osiągalne przyrosty rzędu 18 kucy w ten sposób... po prostu nie ma co poprawiać... może francuzy prędzej...
z kumplem nie dawno dorwaliśmy głowicę od jednego z pierwszych dużych fiatów 1300. jak zaczeliśmy wszystko szlifować i dopasowywać to w efekcie wydmuchaliśmy 3/4 szklanki wiórów aluminium... to rozumiem - tam 10 koni może przybędzie przez to, ale nowoczesne auta... mimo wszystko to trochę inna bajka - choć w francuzach wszystko jest możliwe - wiem bo mam jednego w domu - niestety Sad

japońskie auta na rynek niemiecki były często "zdławiane" np honda civic 1.3 (D13b2) miała zwężke w dolocie i organicznik otwarcia jednej z przepustnic. po zdjęciu obu elementów z 75 robi się 80-85 kucy. podobnie można odblokować kilka modeli silników z serii D14 (1,4 po 96 roku) z 75 robi się od razu 90kucy... także to nie odkrycie, bo w niemczech klasa ubezpieczeniowa jest jakoś 60-75 koni potem 75-90 itd.

tak. zgadzam sie filtr, a cały dolot to kompletnie różne sprawy.
stykałem się już z nie jednym dłubanym autem i jeśli ktoś wkłada kiepskiej jakości stożek, papierowy czy jakikolwiek z allegro za 20zeta to właśnie padają przepływki, jest wciągny syf itd. przy markowych filtrach się to nie zdarza (trzeba pamiętać o podróbkach i o "oszczędnych" jeżdżących na jednym filtrze 50tys bez czyszczenia, ale szkoda im na oliwę do nich...) a przy praktycznie każdym większym projekcie stożek to jedno z pierwszych rzeczy jakie się robi. większy projekt - mam na myśli wałki, wydech, dolot i cała reszta związanych z tym przeróbek. czy inne modyfikacje, jak turbina czy kompresor.

kampi, strumienica to zło. nie pakuj się w strumienice. strumienica zakłóca zjawiska falowe czy to w dolocie czy w wydechu. mieszanka doprowadzana jest do cylindra falami co przy odpowiednich obrotach daje doładowanie dynamiczne - po to oblicza sie długości dolotu aby fala powietrza o danej długości akurat w zakresie np 4000-6000 obr trafiała na zawory dolotowe "wciskając" się do cylindra "siłą rozpędu" - jeśli włożysz strumienice wszystko zepsuje.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.07.22 09:40:18, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.22 10:25:58    Temat postu:

Kleju.. no i jak z Tobą dyskutować?! jesteś niereformowalny..

mam Ci napisać, że widziałem kilkadziesiąt aut.. kilkadziesiąt rozebranych silników,
kilkadziesiąt różnych modyfikacji?! tych udanych i tych nieudanych?!
zaraz napiszesz, że mam je pokazać..

jak mam Ci pokazać dowody tego, że widziałem przepływki obrzygane olejem z filtra?
że widziałem gładzie cylindra, do którego dostał się syf ze stożka?
zastanów się trochę.. były to firmowe stożki m.in. firmy K&N..

czy napisałem gdzieś, że jestem znawcą silników mitsu?!
czy gdzieś napisałem, że jestem znawcą silników w ogóle?!
póki co to Ty masz się za znawcę.. i z chęcią się dowiem w czym tak bardzo inny
jest silnik 1.3 lub 1.6 od jednostek francuskich, włoskich czy niemieckich,
że nie można go z nimi porównywać.. powiedz co takiego nieziemskiego i nowoczesnego
znajduje się w silnikach 1.3 i 1.6.. oczekuję rewelacji..

przykład S14 jest totalnie bez sensu i sam powinieneś dobrze o tym wiedzieć!
jak możesz porównywać dolot w silniku atmosferycznym i turbo?!

i na koniec najlepsze.. najpierw Chojnackiego nazywasz wieśniakiem od maluchów
a teraz cytujesz jego słowa jako wyznacznik?!.. weź się zdecyduj..
przeszukam wszystko co będę mógł specjalnie dla Ciebie i postaram się znaleźć testy..
tylko ciekawe co wtedy napiszesz?! że gazeta się nie zna?!..

Dedis
specjalnie podałem 3 auta, żeby pokazać, że przyrosty nie są zawsze takie same..
mało tego.. to wszystko były jednostki 8-zaworowe..
w jednostkach 16-zaworowcych ten przyrost prawdopodobnie będzie mniejszy, to zrozumiałe..
jednak nie zgodzę się z twierdzeniem, że silnik 1.7 w Volvo (produkcji Renault),
1.6 w Citroenie to przestarzałe silniki..
w Citroenie fabrycznie z 1.6 wychodziło 88KM.. Mitsu 1.6 16V 90KM.. czy aż taka przepaść?..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.22 10:43:52    Temat postu:

Adolvo napisał:
...i na koniec najlepsze.. najpierw Chojnackiego nazywasz wieśniakiem od maluchów
a teraz cytujesz jego słowa jako wyznacznik?!.. weź się zdecyduj..
...


Kleju napisał:
...JAk Ty opierasz wiedze na polskich tunerach (ktorzy tuninguja maluchy ) to respect...


Widzisz gdzies tutaj stwierdzenie: "wieśniakiem od maluchów"

Wiec nie wkladaj mi do ust nie moich zdan!!!

A poza tym sam piszesz bzdury o jakis dodatkowych mocach (ktore sa ukrywane) i wlascicel dostaje de facto silnijsze auto niz ma byc a cytat od Chojnackiego BARDZO szybko to weryfikuje!!! Wiec kto jest nie konsekwetny??? I wiarygodny??? Ty czy Chojnacki bo juz zaczynam sie gubic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.22 11:04:26    Temat postu:

łomatko.. to żeś teraz pojechał..

piszę bzdury o dodatkowych mocach.. obiecuję zarwać niedzielę.. przeszukam całą piwnicę,
bo nie mogę doczekać się Twojego komentarza na temat skanów z testów..

no i co z tą specyfiką silników mitsu?..
ja naprawdę chętnie się dowiem o ich niezwykłości, porównaniu do jednostek europejskich..

P.S.
przepraszam za niedokładne zacytowanie..
choć i tak oznaczało to mniej więcej to samo..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adolvo dnia 2008.07.22 11:12:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rafi81
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.22 12:18:12    Temat postu:

Tak przyglądam sie tej dyskusji i się zastanawiam pomijając wszelkie aspekty techniczne związane z montażem filtra stożkowego wraz z całym dolotem czy gra jest warta świeczki..., piszecie 500pln za 1-2konie mechaniczne ( których wogóle może nie przybyć a wręcz odwrotnie może ich troche uciec) według mnie przyrost mocy wręcz nie odczuwalny Rolling Eyes tak jak kiedyś powiedział mój znajomy "grzebanie w silniku wolnossącym to jak rzeźbienie w gó..." sorka ale w pełni się z tym zgadzam bo po prostu uzyskanie tych samych przyrostów mocyz silnika wolnossącego i turbo to diametralnie różne pieniądze, na niekożyść silników NA oczywiście. Co do bonusów aut fabrycznych to moge sie oprzeć wykresem z hamowni auta mojego znajomego BRAVO Sport 1,9 16v Multijet, według prodcuenta auto miało mieć 150KM i 305Nm momentu obrotowego, na hamowni pokazało 158,7KM i 341Nm

link do wykresu: [link widoczny dla zalogowanych] ( w drugim teście autko miało już założony box firmy V-tech rezultat jak sami widzicie a koszt to około 1500pln)

Ciekawe które auto NA za takie pieniądze miało by wiecej o 34KM 62Nm Question

Także jeśli Fiat daje takie bonusy to czemu miały by one nie wystąpić u innych producentów Rolling Eyes pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.22 12:50:10    Temat postu:

Rafi81 napisał:
... tak jak kiedyś powiedział mój znajomy "grzebanie w silniku wolnossącym to jak rzeźbienie w gó..." sorka ale w pełni się z tym zgadzam bo po prostu uzyskanie tych samych przyrostów mocyz silnika wolnossącego i turbo to diametralnie różne pieniądze, na niekożyść silników NA oczywiście...


Przeciez to logiczne ze wykrzesanie wiekszej mocy z silnikow atmosferycznych to spory wydatek. Ale jak najbardziej mozliwy i osiagalny. Daleko nie patrzac kolega Adalvo opisal jak uzyskal dodatkowe konie z silnikow N/A. Wiec???
A znajomemu mozesz pokazac wykres auta mojego kolegi:
[link widoczny dla zalogowanych]
Seria:
Cytat:
Pomiary na hamowni:
seryjnie: 136KM/6800obr/min, 180Nm/4400Nm
Po modyfikacjach:
31.08.2006 - 161KM/6470obr/min, 203Nm/4880obr/min


Wiec jednak mozna grzebac przy N/A i mozna uzyskac wieksza moc.


Rafi81 napisał:
. Co do bonusów aut fabrycznych to moge sie oprzeć wykresem z hamowni auta mojego znajomego BRAVO Sport 1,9 16v Multijet, według prodcuenta auto miało mieć 150KM i 305Nm momentu obrotowego, na hamowni pokazało 158,7KM i 341Nm

link do wykresu: [link widoczny dla zalogowanych] ( w drugim teście autko miało już założony box firmy V-tech rezultat jak sami widzicie a koszt to około 1500pln)

Ciekawe które auto NA za takie pieniądze miało by wiecej o 34KM 62Nm Question

Także jeśli Fiat daje takie bonusy to czemu miały by one nie wystąpić u innych producentów Rolling Eyes pozdro


A temat o turbo dieslach juz byl!!! wiec prosze sobie odszukac i nie smiecic tutaj. Bo akurat takie porownania nie pasuja do tego tematu.

Cytat:
Powiadasz 1.6 16V, z europejskich hmm np. Peugeot 106 s16 moc 120KM, może nie z 92roku ale niewiele młodszy... znajomy ma takiego, silnik blisko 200tys km, słownie zero wycieków oleju, na pewno nie dostaje zadyszki na wyskoch obrotach... niestety ale colt 1.6 16V zostaje daleko z tyłu za nim


Akurat ten temat prowadzi tylko i wylacznie do Twojej kleski!!! Bo po pierwsze jak Ci chyba nie wiadomo ale byl silnik w colcie 1.6 MIVEC (w budzie cao i cjo) I tam ten silnik rozwija moc 175 koni mechanicznych!!! Nie ma takiego silnika w europie ktory rozwijal taka moc w tamtych latach (92-2002) A co powiesz o hondzie tez ma bardzo dobre silniki i np 1.6vti (160 koni)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.07.22 13:02:34, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maanius
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 2008.08.13 23:30:07    Temat postu:

apropo filtro zapraszam do dzialu sprzedazy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin