Autor |
Wiadomość |
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.14 02:16:30 Temat postu: [Proton 313] brak oleju po 5 tys. kilometrów |
|
|
Problem jak w temacie...
Nie wiem czy tak żre ten olej, czy po prostu cieknie. Pod maske zaglądałem i widąc troche wycieków...ale żeby aż tyle ciekło????
Filtr oleju sprawdzany- nic nie cieknie, miska olejowa również czysta.
Co moge jeszcze sprawdzic bąź zrobic żeby usunąć problem??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.14 14:11:01 Temat postu: |
|
|
Brak tzn ile go jest, bo nie wierzę, że nia ma nic
Kopci na niebiesko lub ogromną chmurą?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafamalk dnia 2009.03.14 14:11:31, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań / Suchy Las Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.14 20:07:28 Temat postu: |
|
|
Opisz gdzie widać wycieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009.03.14 20:30:44 Temat postu: |
|
|
hm to muszisz kopcic ladnie albo masz zatypiasty wyciek a jak stoisz np na parkingu to tano masz plame albo cos ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.14 21:26:04 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem na bagnecie i było na 1/4cz. minimum. Wycieki widać za kolektorem, w okolicach skrzyni a dalej to juz ciezko mi określić. Nic nie kopci...tylko rano leci taka jakby para, ale to chyba normalne, no nie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań / Suchy Las Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.14 21:40:48 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz wyciek w narożniku silnika między blokiem a głowicą do pękła uszczelka pod głowicą i wywala olej na zewnątrz. Trzeba wymienić uszczelkę i po kłopocie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.14 21:44:05 Temat postu: |
|
|
a zostawia plamę na parkingu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.15 11:39:15 Temat postu: |
|
|
nie koniecznie pękła
znam z 10 coltów w których poci się spod głowicy przy skrzyni. Jest tam kanał olejowy, a zdaniem lubelskiego speca od mitsu niemal każdy tam cieknie - wada fabryczna.
Jeśli masz zalaną skrzynię to do weryfikacji uszczelka pod głowicą, może ją wydmuchało, oraz uszczelka pod aparatem zapłonowym - też lubi pocieknąć.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuczan
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2009.03.15 13:37:09 Temat postu: |
|
|
Jeśli nie wiesz skąd cieknie umyj silnik pojeżdzij troche i napisz dokładnie skąd leci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
art3city
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: 2009.03.15 14:59:50 Temat postu: |
|
|
No to mnie zasmuciliście bo w moim Cj0 góra skrzyni tez jest trochę zaolejona...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.15 18:59:14 Temat postu: |
|
|
Uszczelka pod głowica mówicie...hmm...będę musiał podjechac do znajomego na kanał i obczaimy dokladnie co i jak...ma sama myśl juz sie boje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.16 16:07:16 Temat postu: |
|
|
Byłem u mechanika znajomego i sprawa wygląda następująco:
Poci się spod głowicy i przy aparacie. Powiedział co trzeba zrobić:
Wymiana uszczelki pod głowicą i pod aparatem zapłonowym, planowanie głowicy i mówi żeby od razy wymienić w rozrządzie rolki, pasek i napinacze, żeby później nie było juz z tym problemu, bo może się okazać że po naprawie będzie piszczało.
Cały koszt oszacował w okolicach 500zł. Tylko nie wiem czy łącznie z rozrządem czy bez...
Co o tym sądzicie??
Edit: Aha...i Pawela, plus dla Ciebie za trafną uwagę i sprecyzowanie mojego problemu. Dużo to dało bo wiedzielismy gdzie zacząć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Onyx dnia 2009.03.16 16:08:58, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań / Suchy Las Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.16 16:14:16 Temat postu: |
|
|
Cena wydaje mi się przystępna bo u mnie sama wymiana paska z rolką i pompą wyszła ok 300 zł - teraz nie pamiętam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.16 16:16:20 Temat postu: |
|
|
Nie ma biedy a ceną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.16 16:16:37 Temat postu: |
|
|
A i jeszcze zapomniałem dodać...trzeba kupic nowy simering(??)...
Tanio bo znajomy...mówi że zwykle za wymiane uszczelki pod głowicą i planowanie mechanicy biorą ponad 300zl...ale ile w tym prawdy to nie wiem bo pierwszy raz bede to robił.
Wiec za takie pieniądze opłaca sie to robić??
Zresztą...tak czy siak to trzeba to zrobić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.16 16:18:52 Temat postu: |
|
|
hehe nie od dziś się ma nie jednego colta
500zł za całość z wymianą rozrządu to cena całkiem odpowiednia
wymiana rozrządu to zazwyczaj 100-200zł (choć to na tyle proste, że dla mnie 100max)
uszczelka pod aparatem - to chyba zrobisz sam
uszczelka pod głowicą - ze zdjęciem i planowaniem 300-400 ok
co do uszczelki pod głowicą - albo originał Mitsubishi, a jak zamienniki to Elring, bądź Ajusa
simmerigi są taniutkie, choć ja wyznaję zasadę: nie cieknie - nie dotykam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawela dnia 2009.03.16 16:20:07, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.16 16:23:33 Temat postu: |
|
|
Mówił że simeringi tez by się przydało wieć dmucham na zimne i wymienie.
Patrzyłem na allegro, to rozrząd-tj pasek + rolka 150zł. No a pod głowicę to raczej oryginał
Ja nie będe juz sobie rączek brudził ;P jak juz on bedzie robił to odrazu wymieni po aparatem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.16 18:22:02 Temat postu: |
|
|
pawela, jednak miales racje co do zasady. Nie cieknie- nie dotykam... Jednak aparatu nie ruszamy Rozrząd juz zamówiony
Tylko zastanawia mnie jedno...czy nie splanować bardziej głowicy niż zamierzamy:D Jednak to cos daje, no nie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.16 21:21:28 Temat postu: |
|
|
dopuszcza się tylko 0,7 mm z tego co pamiętam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: RADOM Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.16 21:37:51 Temat postu: |
|
|
a odnośnie rozrządu to nie wymienia sie i pompy wody ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yakuza1987 dnia 2009.03.16 21:43:00, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
art3city
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: 2009.03.17 00:14:20 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniłem pompe. Mimo ze była suchutka to po zdjęciu okazało się, że wyje jak szalona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.17 00:31:40 Temat postu: |
|
|
Skoro stwierdził że nie trzeba to w moim przypadku sie nie wymienia;)
Pawela, a jak splanuje sie więcej to co wtedy?? Przecież 0,7mm to jest gołym okiem niewidoczne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.17 13:16:16 Temat postu: |
|
|
bo tu bardziej chodzi o spolerowanie z niej resztek kleju itp. Co się może stać? Np zawory spotkają się z tłokami...... Skutków wyjaśniać nie muszę. Stopie sprężania zwiększy się niezauważalnie, więc nie ma sensu więcej planować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.17 13:23:48 Temat postu: |
|
|
Skutki juz można sobie samemu wyobrazić co sie stanie
Słyszałem że po splanowaniu autko jest bardziej dynamiczne...Więc na planowanie sie godze jak najbardziej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
art3city
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: 2009.03.17 17:00:24 Temat postu: |
|
|
OnyxProton napisał: | Skutki juz można sobie samemu wyobrazić co sie stanie
Słyszałem że po splanowaniu autko jest bardziej dynamiczne...Więc na planowanie sie godze jak najbardziej |
szczerze watpie czy da to jakakolwiek zauważalną różnicę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.17 23:27:50 Temat postu: |
|
|
Więc jeśli różnica jest niezauważalna, to po co niektórzy zrzucaja głowicę (mimo tego ze wszystko jest u nich ok) i planują??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.18 12:15:26 Temat postu: |
|
|
jak pisałem:
bo tu bardziej chodzi o spolerowanie z niej resztek kleju itp.
Przy okazji idealne wyrównanie jej powierzchni styku z uszczelką.
U nas akurat można tylko 0.7mm
Ale kiedyś sam planowałem głowicę w motocyklu, z tego co pamiętam o 2,2 mm. Wymieniłem cylinder z 80 na 110ccm, z kompresji 11,5 zrobiliśmy coś koło 15. Dało wiele, ALE TYLKO W POŁĄCZENIU Z WYMIANĄ KOMPUTERA SILNIKA NA SPORTOWY, ZESTROJONYM UKŁADEM PALIWOWYM ( w tym przypadku nie problem - większe dysze gaźnika) I CAŁYM PRZELOTOWYM WYDECHEM
Z 10KM fabrycznych uzyskałem 17, albo 19, nie pamiętam, w każdym razie prędkość max zwiększyła się o przeszło 40km/h. Ale to gówienko było podatne na mody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.18 15:04:50 Temat postu: |
|
|
Czyli musiałbym np. tez wymieniać wtryski na wieksze itd zeby cos odczuc?? No i komputer rowniez...ale z komputerem to by nie było problemu bo chyba mógłbym podłączyc ten od 1.6
Bądź co bądź...po naprawie napisze jak to wszystko sie sprawuje i ile ostatecznie wyniosła mnie ta naprawa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.18 15:15:55 Temat postu: |
|
|
Ja pisze o kompleksowych zmianach. Komp od 1.6 nic nie da, a wręcz przeciwnie - podejrzewam, że nie uruchomiłbyś nawet auta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.18 16:38:36 Temat postu: |
|
|
Nie no...tak naprawde to czerwiec/lipiec zamierzam zmienic autko, więc nie opłaca mi sie za bardzo aż tak w niego inwestowac żeby podnosic moc itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.27 13:59:51 Temat postu: |
|
|
Proton nie zjechał z kanału. Wszystko wymienione, tj. uszczelka pod głowica, uszczelniacze zaworów, kompletny rozrząd. Głowica splanowana. Jeszcze cos robili przy zaworach bo nie było ciśnienia ( ???). Chodzi jak zegarek, ale...
Chcialem go wyprobowac i po przejazdzce (dosc ostrej) zaczelo sie dymic spod maski. Zobaczylem co to i dymiło sie przy chłodnicy. Czy to wina tego ze był spuszczany płyn zniej i musi sie najpierw napompowac?? Czy moze kolejna awaria?? Jak juz to oby to pierwsze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań / Suchy Las Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.27 14:05:00 Temat postu: |
|
|
teraz nie powinieneś go katować przez ok 1000km i po ich przejechaniu dokręcić głowicę! Dymić mógł parujący płyn z chłodnicy który przy spuszczaniu został na elementach pod maską
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.27 18:31:16 Temat postu: |
|
|
Ok...to bede jezdzil spokojnie chociaz bedzie ciezko
A czy to jest konieczne zeby dokrecic?? Jesli tak nie zrobie to co wtedy sie stanie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań / Suchy Las Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.27 19:24:24 Temat postu: |
|
|
Uszczelka musi się ułożyć między blokiem a głowicą. Jak nie dokręcisz to może wyciekać olej albo płyn spod uszczelki. Ja dokręcałem swoją po zmianie po 1000km i jeszcze o ok 45 st dało się obrócić śruby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Onyx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.27 23:20:16 Temat postu: |
|
|
Ok. W takim razie tak zrobie Dzieki za pomoc i mozna zamknąć temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|