Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

falujące obroty, CAO 1,3 12v

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.01.22 21:48:31    Temat postu: falujące obroty, CAO 1,3 12v

Witam!
chcę wreszcie cos zrobic z tymi moimi falującymi obrotami... wolne obroty falują w granicach tak na oko 600-2000 obr/min... ta dolegliwość dreczy mojego CAO 1,3 12v 94r. juz kiedys pytałem o to na forum MM lecz podany opis był nie bardzo zrozumiały... pytałem w wielu wrsztatach, i co ruszto inny warsztat to inna diagnoza co moze byc uszkodzone... najczesciej sie powtarzało silniczek krokowy (cokolwiek to jest i gdzie jest) jedni mówią ze wymiana, drudzy ze czyszczenie a jeszcze inni sonda lambda - komputer pokazał ze nie ma zadnych błedów a wydaje mi sie ze jak sonda lambda była by trafiona to i komputer by pokazał błędy (nie pokazało zadnych błędów)... no i w kazdym warsztacie mi mówili ze w moim silniku jest komputer i tam nie ma co regulowac, ze reguluje sie silniki z gaźnikiem ale na stronce krzyzaka z MM jest wyraźnie napisane "regulacja silnika 4g13" Neutral sam nie wiem o co tu chodzi Neutral wiec co proponujecie? czyszczenie silniczka kokowego nie jest kosztowna (tak mi sie wydaje) tylko czy wg was cos to da? no i najwazniejsze... jak to zrobic?

no i najwazniejsze co myslicie o całej tej sprawie... bo dla mnie jest conajmniej podejrzana Neutral


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez privateer87 dnia 2008.01.22 22:14:35, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
davido
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: Pabianice - ŁDZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.01.22 21:57:08    Temat postu:

caly czas cis eit ak waha na zmiane jak jest odpalony na postoju?? czy tylko jak jest zimny??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.01.22 22:09:03    Temat postu:

no wiec obroty falują gdy silnik jest rozgrzany, na postoju, gdy jade to nic sie nie dzieje, ale jest jeden wyjątek - u mnie na osiedlu są takie dziury ze powoli jade, wsadzam 2 bieg i nie dotykam gazu.. wtedy tez mam wrazenie ze chcą falowac, tak autkiem troszeczke szrpie... ale to w sumie są chyba wolne obroty jak 2 włoze i jade gdzies 15km/h? nie wiem o co tu chodzi Sad i to jest mega siara jak stoje na swiatłach i słysze "wrr WRRRRRRR wrr WRRRRRRR wrr WRRRRRRR" podczas jazdy przy normalnych predkosciach obrotowych rzędu 3 tys/min nic mu nie dolega, zrywny i dynamiczny jak na 1,3... o co tu moze chodzic? Sad

ahaa, jak jest zimny to obroty są stałe (nie falują) są gdzies tak na 1500 obr/min (mowie co mi sie wydaje bo nie mam obrotomierza...)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez privateer87 dnia 2008.01.22 22:11:39, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.01.22 22:51:37    Temat postu:

Mialem ten sam problem (znaczy podobny obroty na zagrzanym silniku byly na jakies 11-15 tys i mniej wiecej w tym zakresie falowaly) znajomy cos pogrzebal przy przepustnicy a konkretniej przy lince gazu zmniejszyl obroty i wszystko w pozatku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.01.23 18:53:29    Temat postu:

to Ty krecisz swojego CJO do 15tys/min? rozumiem ze literówka 1-5tyś... ale to nie to Sad grzebałem i nic Sad linka przy przepustnicy jest dobrze nastawiona... a mozesz sie dowiedziec dokładniej co kolega robił?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.01.23 19:29:31    Temat postu:

tak literowka 1,1-1,5 z tego co powiedzial to linka byla za bardzo naciagnieta na tych srobach mocujacych ja do przepustnicy i powiedzial ze wyregulowal srobe od od linki gazu przy przepustnicy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.01.23 20:10:10    Temat postu:

dziwne... bo wydaje mi sie ze jakby linka była za bardzo naciągnieta to obroty były by poprostu wyzsze a nie falowały (tak jaby pedał gazu był wciśnięty np do połowy...) to tylko takie wrazenie... moze Twoj znajomy cos jeszcze zrobił? cos z jakims czujnikiem ustawił? (jest jakis czujnik chyba sie nazywa TPS, ale gdzie on jest, do czego słuzy, i jak go sie ustawia - nie mam pojecia) ustawiałem linke gazu wg opisu krzyzaka z MM... no i mam doła bo od ponad poł roku jak mam colta to tyle czasu nie moge sie z tym uporac (na początku mi to nie przeszkadzało ale teraz naprawde irytuje) POMOCY Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.01.23 22:18:55    Temat postu:

pierwsze co wyczysc przepustnucie, nastepnie reset kompa przez zdjecie klemy minusowej (wiemy jak sie robi reset? Wink ) i nastepnie tankowanie tylko na stacjach firmowych a najlepiej po tym wszystki zatankowac verve98 albo podobna v-power czy cos i zobaczyc czy bedzie ok. Moze jeszcze byc silniczek krokowy on odpowiada za wolne obroty. Ale to na koncu bym sprawdzil jak wszystkie inne proby zawioda. A z linka bym nic nie ruszal ani z regulacja...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.01.24 00:44:15    Temat postu:

Kleju napisał:
pierwsze co wyczysc przepustnucie


przepustnica jest czysta, przynajmniej jak zdjąłem rure od dolotu to nie widziałem zadnego syfu...

Kleju napisał:
nastepnie reset kompa przez zdjecie klemy minusowej (wiemy jak sie robi reset? Wink )


no nie bardzo Razz dokładniej... kleme z akumulatora mam zdjąc? przy włączonym silniku? jak komp sie moze zresetowac jak zdejme kleme? Neutral dla mnie to jest dziwne Razz pewnie przez to ze jestem laikiem Razz ale jak byłem w porządnym wasztacie to podłączyli go do kompa i nie pokazało zadnych błędów...

Kleju napisał:
i nastepnie tankowanie tylko na stacjach firmowych a najlepiej po tym wszystki zatankowac verve98 albo podobna v-power czy cos i zobaczyc czy bedzie ok.


no cały czas tankuje na orlenie (to przez to ze dawno temu zawiodłęm sie na intemarche...) no i nieraz 98 leci jak portfelik grubszy Razz a czesciej 95 gdy chudszy Razz mimo wszystko to chyba nie wina paliwa...

Kleju napisał:
Moze jeszcze byc silniczek krokowy on odpowiada za wolne obroty.


no chyba trzeba bedzie sie nim zajac... mozesz mi powiedziec gdzie ten silniczek sie znajuje? jak go wyjąc i jak postawic na nogi? (jesli to jego wina...)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez privateer87 dnia 2008.01.24 00:49:05, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.01.24 01:17:35    Temat postu:

Reaet juz byl tyle razy walkowany ze maskra Razz

Na zimnim silniku (silnik wylaczony) sciagasz minusowa na okolo 15min. Pozniej zakladasz kleme i uruchamiasz silnik. Wszystkie dodatkowe odbiorniki pradu musza byc wylaczone (typu radio, nawiew itp) i czekasz az sie wlaczy wiatrak. Tak wyglada reset.

Silniczek krokowy masz "przyczepiony" do przepustnicy aha tylko tak jest w 1.6 a w 1.3 nie wiem czy jest w tym samym miejscu (niech mnie ktos poprawi gdzie jest) ale z silniczkiem juz nie wiem dokladnie co sie robi Sad tez sie jakos go chyba czysci, styki ale nie chce Cie wprowadzac w blad.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.01.24 18:58:09    Temat postu:

no dzieku KLEJU Smile a wiesz kto moze wiedziec co sie robi z takim silniczkiem? (czyszczenie czy cos...)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.01.24 21:46:14    Temat postu:

privateer87 napisał:
no dzieku KLEJU Smile a wiesz kto moze wiedziec co sie robi z takim silniczkiem? (czyszczenie czy cos...)


sprawdz na mitsumaniakach tam to bylo juz wałkowane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.01.29 15:49:20    Temat postu:

kurcze... przeszukałem forum MitsuManiaki w sprawie silniczka krokowego ale nie wiem nawet gdzie go szukac (wiem jak wyczyscic ale na dobra sprawe nie wiem jak to wygląda)
poniżej fotki przepustnicy (bo chyba tam jest ten silniczek com?)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
jeszcze jeden problem... na stonie krzyzaka jest opis regulacji wolnych obrotów, i problem polega na tym ze tak wygląda u mnie śrubka główna do regulacji obrotów:
[link widoczny dla zalogowanych]
resyjnie jest zaślepka która chroni srubke przed skorodowaniem... u mnie nie było zaslepki i nie mam czym jej przekrecic Sad poprostu łepek sie urywa Sad w srodku mam tylko małą smieszna gumeczke Sad
pytania:
1) jak wygląda silniczek krokowy i gdzie go szukac?
2) co moge zobic z ta nieszczesna śrobka do regulacji? Sad
3) czy ta moja przepustnica wymaga czyszczenia? jesli tak to moge ją delikatnie odkrecic i np na biórku spokojnie wyczyścic?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez privateer87 dnia 2008.01.29 15:53:27, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacobs
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Łódź

PostWysłany: 2008.01.30 00:40:18    Temat postu:

privateer87 napisał:

1) jak wygląda silniczek krokowy i gdzie go szukac?
2) co moge zobic z ta nieszczesna śrobka do regulacji? Sad
3) czy ta moja przepustnica wymaga czyszczenia? jesli tak to moge ją delikatnie odkrecic i np na biórku spokojnie wyczyścic?


Ad.1 Silniczek krokowy (a raczej jego mechanizm) znajduje sie pod przepustnica. Trzeba wykrecic 2 srubki ktore trzymaja taka plytke (wlasnie pod przepustnica). Ja bym radzil go nie ruszac na razie

Ad.3 Przepustnice mozesz zdemontowac odkrecajac 4 sruby (te wieksze na rysunkach), pozniej odlacz wszystkie przewody i wtyczki i juz masz przespustnice w reku. Wtedy zobaczysz jaki syf sie kryje z drugiej strony. Mozesz ja spokojnie wyczyscic ekstrakcyjna uwazajac alby nie pozatykac zadnych otworow w przespustnicy (sam je zobaczysz jak zdejmiesz). Po tym wszytkim regulacja WO wedle zalecen Krzyzaka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.01.30 01:05:21    Temat postu:

no ale ja nie bardzo wiem o co tam chodzi w tym opisie...
Do regulacji będą potrzebne następujące narzędzia:
- miernik cyfrowy uniwersalny - czego miernik? nie mam zadnego miernika Sad
- kabelek długości 1 m zakończony konektorkiem o szerokości ok. 3 mm - co to jest konektor?

Krzyzak napisał:
Wykonanie pierwszego (ustawienie śrubki zgrubnej) wymusza wykonanie drugiego (ustawienie śrubki głównej)


zobacz jak wygląda u mnie śrubka główna Sad sypie sie Sad nie mam jak nią pokręcic Sad

Krzyzak napisał:
2. ze złącza ustawiania zapłonu (fotka nr 3) zdjąć zaślepkę i podłączyć złącze do masy - np. minusa akumulatora (jest to 1 stykowe złącze męskie)


chyba jestem jakis nieprzytomny Neutral bynajmniej trzeba mi wszystko wytłumaczyc, nie rozumiem tych skrótów myślowych Neutral

Krzyzak napisał:
3. uruchamiamy silnik i sprawdzamy jakie są wolne obroty (najlepiej mieć cyfrowy miernik obrotów podłączany np. do przewodu WN, gdyż obrotomierz na desce rozdzielczej nie jest dokładnym urządzeniem)


jak mam to podlączyc?

co do trzeciego kroku to nie mam omomierze cyfrowego (rzadnego nie mam) no i szczelinomierza tez nie mam...
mam dwa pomysły...
1) jesli na szrocie gość odpali colta 1,3 i on sie nagrzeje i nie bedzie falowac to czy jak przełoze przepustnice to czy u mnie problem zniknie?
jesli wmienie przepustnice i problem nie niknie, ale bede miał juz nowa przepustnice z dobrą srubką główną do regulacji obrotów... to grze moge sie udac zeby te obroty mi wyregulowano? elektryk? hmm... a moze ktoś z lubuskiego umie to zrobic? Very Happy
ale tak na poważnie... to co napisałem ma sens?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez privateer87 dnia 2008.01.30 01:07:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacobs
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Łódź

PostWysłany: 2008.01.30 01:27:17    Temat postu:

Cytat:
co to jest konektor?

Konektor to taka mala pozlacana wtyczka do montowania np. kabelka do glosnika. Tym sie nie przejmuj - wystarczy zwykly kabelek.

Cytat:
chyba jestem jakis nieprzytomny bynajmniej trzeba mi wszystko wytłumaczyc, nie rozumiem tych skrótów myślowych

Zlacze ustawiania zaplonu masz na sciance grodziowej (ta blacha co oddziela komore silnika od kabiny). Zlaczka jest koloru jasny braz i na 90% jest przyklejona izolacja do czarnej rurty z kabelkami). Musisz zdjac z tego zlacza zaslepke wsadzic kabelek i podpiac drugi koniec do minusa akumulatora

Cytat:
szczelinomierza tez nie mam...

Ja tez znalazlem sposob - idealnie pasuje kapselek od puszki po piwie (nie wiem jak to sie fachow nazywa, to ten elemencik ktory wchodzi do srodka jak sie otworzy piwko Smile

Co do reszty pytan - ja tez nie mialem miernika cyfrowego - mialem tylko obrotomierz i wydaje mi sie ze to wystarczy. Ustawic tez mozna na sluch, tak zeby autko za bardzo nie drgalo i wydaje mi sie ze powinno byc dobrze.
Nie wiem czy po przelozeniu przepustnicy problem zniknie. Ja tez mam ciagly problem z falowaniem obrotow (dokladnie wskazowka na obrotce "plywa") i do tej pory sie nie uporalem...
Powodzenia!


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.01.30 10:16:23    Temat postu:

ok zrobie wszystko co w mojej mocy Smile jesli juz sie z tym uporam to tu napisze, co zrobiłem ze działa itp Wink pozdr Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin