Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CZx 1.1] Kontrolka CE, piski spod maski, wsteczny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
SebuS
Nowy użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2007.11.02 14:09:01    Temat postu: [CZx 1.1] Kontrolka CE, piski spod maski, wsteczny

Witam. Mam problemy z moim coltem. Jest to rocznik 2005r. z silnikiem 1.1. Pierwszy problem dotyczy silnika. Często dzieje mi sie tak, że wyskakuje kontrolka ostrzegawcza sprawdzenia silnika. Cytując to co pisze w instrukcji: Wskaźnik ten jest częścią pokładowego systemu diagnostycznego, monitorującego poziom emisji spalin, silnik oraz półautomatyczną skrzynią biegów (której nie posiadam). [...] Chociać samochód bedzie wciąż nadawał sie do jazdy i nie bedzie wymagał holowania, zalecamy jak najszybszy przegląd odpowiedniego systemu. [...] OSTROŻNIE ! Długa jazda przy zapalonym wskaźniku może prowadzić do dalszych uszkodzień systemu kontroli emisji spalin. Może to także mieć wpływ na ilość spalanego paliwa i sterowność pojazdu. Jeśli wskaźnik nie zapali sie po przekręceniu kluczyka w stacyjce, zalecany jest przegląd systemu. Jeśli wskaźnik zapali sie, gdy uruchomiony jest silnik, unikaj szybkiej jazdy, zalecamy przegląd systemu. Jeśli wskaźnik świeci sie w trakcie pracy pojazdu, może on nie przyspieszać po naciśnieciu pedału gazu.
No to tak. Zdażyło mi sie to już 4 razy. Raz pod blokiem jak uruchumiłem silnik pierwszy raz w dniu. Odczekałem około 2 godzin i znikło. 3 raz było to pod marketem a 4 raz było to po szybkiej jeździe czyli krecenie już rozgrzanego silnika do 7,5 tysiąca obrotów Very Happy. I mam pytanie dlazcego to sie tak dzieje? Jak włączy sie ten wskaźnik to musze pożadnie nacisnąć pedał gazu żeby ruszył wogóle Hrm i to jest nie pokojące. Nie wiem dlaczego to sie tak dzieje, jaka jest tego przyczyna. Jeżeli ktoś wie, czemu to sie tak dzieje to prosze napisać ! Bardzo ważne !
Drugim problemem jest pompka od spryskiwacza. Nalałem do pełna płynu do spryskiwaczy i gdy chce użyć tego to ledwo co na szybke kapnie Hrm
Trzeci problem polega na tymm, że po uruchomieniu zimnego silnika słysze pisk ale to taki ledwo słyszalny spod komory silinka. Na początku myślałem że to coś jest z tłumikiem ale po pewnym czasie pisk ucichł.
Czwarty problem to wsteczny Hrm widziałem że tu wielu uzytkowników o tym pisze. Jak chce włączyć wsteczny to musze bardzo powoli to robić i mocno wcisnąć pedał sprzęgła żeby nie słyszeć zebatek. Czytałem też że zalecana jest wymiana tarczy sprzęgłowej. Zrobią mi to na gwarancji ?
Ostatni problem są to szybko zaparowywane szyby podczas jazdy. Nie mam klimki i jak jade jest około 10*C na dworze i włącze ogrzewanie na full i po chwili jest elegancko ciepło. Wyłącze ogrzewanie i po około 5 minutach nic nie widze bo tak zaparowały szyby.

Prosze o odpowiedź jest to dla mnie bardzo ważne. Jestem zadowolony z Colcika ma zaledwie 35 tyś na liczniku dbam o niego czaasem zdaża mi sie pożadnie przycisnąć ale nie pokoją mnie te mankamenty. Prosze o pilną odpowiedź! Pozdrawiam i z góry dziękuje Smile))


Proszę o zakładanie tematów zgodnie z regulaminem:
http://www.coltmania.fora.pl/zasady-forum-pomysly-pytania-i-inne-kwestie-organizacyjne,18/ostateczna-obowiazujaca-wersja-regulaminu,4977.html
i tutorialem:
http://www.coltmania.fora.pl/zasady-forum-pomysly-pytania-i-inne-kwestie-organizacyjne,18/tutorial-jak-dobrze-napisac-posta-w-dziale-technicznym,3233.html
będą ostrzeżenia!
pawela


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
remix
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 2007.11.02 14:59:39    Temat postu:

wszystko to objawy intensywnie eksploatowanego auta.
Co do wstecznego to najprawdopodobniej sprzęgło tak jak napisałeś. Synchronizatora wsteczny nie ma, zębatki są proste, nie skośne, więc raczej sprzęgło, albo zewnętrzny mechanizm zmiany biegów.
Pisk to najprawdopodobniej wyciągnięty pasek (wielorowkowy?) od wysokiego kręcenia.
po odpaleniu masz intensywne ładowanie alternatorem, pompowanie serva hamulców i wspomagania, itp. i akcesoria stawiają duży opór, więc lekko wyciągnięty pasek zaczyna
się ślizgać.
Co do płynu do spryskiwaczy, to zużyta jest pompka- od zanieczyszczeń, lodu w układnie, itp. Niedługo najprawdopodobniej padnie kompletnie. Musisz ją wymienić na nową.
No a co do kontrolki CE to musisz pojechać do serwisu i się podpiąć pod komputer:)
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SebuS
Nowy użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2007.11.02 15:26:01    Temat postu:

ale samochód ma raptem 35 tyś przejechane i o niego dbam... a to że od czasu do czasu przycisne to chyba nie jest źle... jest jeszcze rok gwarancji więc za niedługo sie przejade...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2007.11.02 15:58:28    Temat postu:

na kompie powinno wykazac dlaczego sie zapala CE, moze lambda padla.
Szyby paruja, moze czas wymienic filtr przeciwpyłkowy (o ile posiadasz ale raczej na pewno jest) Jak bedzie zapchany wlasnie takie beda objawy.
a ten Pisk to jak juz remix pisal pewnie wina paska klinowego ktory napedza alternator. Czas juz wymienic.

Wszystkie te objawy sa naprawde dziwne??? Jakby auto mialo przejechane z 300tys albo i wiecej!!! A auto masz od nowosci?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SebuS
Nowy użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2007.11.02 23:54:32    Temat postu:

Tak auto jest nowe... 2 kata użytkowania i już takie objawy są... 35 tysięcy km. Może to dlatego że czasem lubie depnąć i poczuć moc 75 koni przy 7 tyś obrotów Very Happy. O auto naprawde szanuje nie ma żadnej ryski ani nic a tu są problemy z silnikiem z szybami. Ostatnio sprawdzałem stan filtra i jest jeszcze w miare dobry. A ten pasek to nie wiem bo po około 30 minutach ten pisk ustępuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.11.03 00:27:48    Temat postu: Re: Pomocy !! Problemy z Coltem !! Rocznik 2005 !

SebuS napisał:

Drugim problemem jest pompka od spryskiwacza. Nalałem do pełna płynu do spryskiwaczy i gdy chce użyć tego to ledwo co na szybke kapnie Hrm

Czwarty problem to wsteczny Hrm widziałem że tu wielu uzytkowników o tym pisze. Jak chce włączyć wsteczny to musze bardzo powoli to robić i mocno wcisnąć pedał sprzęgła żeby nie słyszeć zebatek.


Witam
Miałem ci ja te same objawy do kompa sie dalej nie podpiąłem wiec o pierwszym problemie nic ci nie napisze ale podejrzewam ze kolega Remix ma racje Very Happy Very Happy

Co do drugiego to miałem taki problem ale wyjąłem końcówkę spryskiwaczy strzykawka + ocet a potem mała kąpiel w occie i pomogło nazbierało sie po prostu trochę kamienia

Czwarty problem tez miałem i nawet posta o tym wypociłem
ale później sprawdziłem luz na sprzęgle i okazało sie ze jest dosyć spory
zlikwidowałem luz i problem zniknął

luknij co i jak zanim pojedziesz do serwisa to nie kosztuje nic morze co najwyżej stracisz trochę czasu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SebuS
Nowy użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2007.11.03 00:51:03    Temat postu: Re: Pomocy !! Problemy z Coltem !! Rocznik 2005 !

Ahaa.. no dzieki za rade ale nadal silnik mnie nie pokoi... Hrm czasem też mam tak jak stoi 2 dni nie odpalany to potem jak go odpale to silnik stoi na obrotach około 1800 a normalnie po uruchomieniu silnika silnik powinien wskoczyc na obroty około 1200 a nie 1800...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.11.03 11:08:04    Temat postu:

niestety mam taksamo z tym ze po okolo 1 min wraca do normy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marekcolt
COLTMANIAK


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: opole lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.27 11:00:04    Temat postu:

witam wiesz co umnie w takim samym modelu 2005r tylko że motorek 1.3 i pułautomat i też mi się już 2x zdarzyło że ta kontrolka się zapaliła i auto na pełnym gazie jechało jakieś 40km dopiero po kilko krotnym włonczeniu i wyłączeniu stacyjki kontrolka zgasła i auto miało kopa badfali komputerem auto i nic nie wykryli bo to tak jakby się naszło ale chyba coś będzie do wymiany ponoć to może być pompka paliwa ? a ty szanowny kolego wykryłeś tą przyczynę jeśli tak to bardzo proszę o pomoc [link widoczny dla zalogowanych] dzięki szerokości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hugoboss91
Już się udziela


Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2009.01.07 18:22:39    Temat postu:

Witam Wink Widze że silnik 1124 cm3 ma te same dolegliwości..
KOntrolka bedzie spowodowana albo złym doborem mieszanki paliwa z powietrzem. Jeżeli da za dużo powietrza to wtedy silnik wskakuje na awaryjny tryb pracy i musisz wciskać do oporu pedał gazu. Albo jest to też spowodowane błędem temperatury. Jak Ci sie wyskoczy temperatura to w tym samym czasie wyskoczy Ci kontrolka silnika.
Co do pisków to też je mam ale to jest spowodowane tym że pasek już będzie luźny ale po ok. 5 minutach jak silnik sie rozgrzeje to już nie piszczy.
Co do pompki to mi też bardzo słabo psika ;/ i to będzie prawdopodobnie wina pompki dlatego że ostatnio czyściłem rurki ze spryskiwacza i były czyste i nie było tam w nich żadnego syfu.
A co do parujących szyb to musisz wymienić filtr z klimatyzacji. Też tak miałem ale jak dmuchawa mi nie dmuchała. A to że troche parują szyby to normalne bo w każdym samochodzie parują.
Wsteczny Ci chaczy? Też to mam. Jeżeli jeździsz dużo na sprzęgle to tarcza sprzęgłowa będziesz już troche zużyta. Ale jeżeli bedziesz robił to bardzo delikatnie to nie będzie Ci chaczyć. A jeżeli nie będzie Ci wskakiwać wsteczny to nie rób niczego na siłe tylko wrzuć dwójke przez jedynke czyli najpierw wrzuć dwójke i potem jedynke i w tym momencie juz wsteczny powinien wchodzić bez problemu. I rób to powoli. Albo to też może być spowodowane za gęstym olejem w skrzyni biegów.
Pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hugoboss91 dnia 2009.01.07 18:27:25, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marekcolt
COLTMANIAK


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: opole lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.08 10:33:50    Temat postu:

hej dzięki za odpowiedż zdarzyło mi się to trzeci raz tz zapaliła kontrolka silnika a że jak raz przejeżdzałem koło zakładu mechaniki i diagnostyki to podjechałem i mi gość szczytał błędy skasował je i teraz wszystko gra całkiem inna jazda jakby nowy motor był wstawiony paliwo hmm jeżdżę tylko na vervie 98 chyba ono nie jest takie złe . pozdrawiam:-))

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.14 22:18:08    Temat postu:

przepraszam że sceptycznie pisze ale błędy z kądś muszą się brać, a kasowanie nie jest rozwiązaniem problemu, jak widział jakie są błedy to powinien dany czujnik wymienić/ przeczyścić lub zdiagnozować Pan Czesio...ale szerokiej drogi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek558
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.15 14:34:59    Temat postu:

Witam serdecznie

w pełni zgadzam się z poprzednikiem kasowanie bledów nic tu nie da skoro raz cos sie pojawiło to pojawi się ponownie czy mozecie napisac co to za błędy wam wykazało na tych badaniach czy wogule nie wiecie co ta za błędy

Ale jesli pojawi wam się błąd i autko przejdzie w tryb awaryjny tzn max ok 3-4 tys. to nalaezy wylaczyc silnik calkowicie odczekac ok 30 sek. i uruchomic ponownie jest szansa ze odzyska moc lecz chek palic sie bedzie ale normalnie da sie jechac


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiek558 dnia 2009.01.15 14:35:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.15 20:35:39    Temat postu:

można też zresetować komputer, odłączając aku, ale to też na chwile, tak doraźnie na ok 80km...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek558
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.15 22:26:20    Temat postu:

zgadza sie
odłączenie aku nie koniecznie przyniesie efekt bo moze sie nawet okazac ze po podlaczeniu problem pojawi sie ponownie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KAM
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: M'cr

PostWysłany: 2009.03.06 21:39:03    Temat postu:

W moim aucie rowniez wystapil problem z kontrolka. W dwoch warsztatach po podlaczeniu komp stwierdzono, iz pedal przyspieszenia do wymiany. Niestety to nic nie pomoglo, a w warsztacie tylko rozszfrowali kilka bledow pokazanych przez komp a nie wszystkie.
Numery bledow:
P0122 - pedal przyspieszenia
P2122 - pedal przyspieszenia
P2127 - pedal przyspieszenia
P0223 - pedal przyspieszenia
P1961 - nierozszyfrowany (?)
P1962 - nierozszyfrowany (?)
P1966 - nierozszyfrowany (?)

Po wizycie w serwisie Mitsu stwierdzono natomiast, iz uszkodzona jest przepustnica paliwa przy silniku i nalezy wymienic caly element. Przebieg ok 50.000km. To jest juz trzecia powazana awaria mojego samochodu. Wczesniejsze: sprzeglo i oba tylne lozyska.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KAM dnia 2009.03.06 21:43:24, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin