Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CA0] problem z układem chłodzenia - płynem chłodniczym

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
woody
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Brzesko

PostWysłany: 2009.02.20 20:04:46    Temat postu: [CA0] problem z układem chłodzenia - płynem chłodniczym

od jakiegoś miesiąca mam problemy ze swoim CA0 1.6 a dokładnie chodzi chłodzenie a raczej o płyn chłodniczy który ubywa w zaskakująco szybkim tempie i co kilka dni muszę dolewać, sprawdzałem przewody czy gdzieś nie ma dziury i nie ubywa ale nic takiego nie zauważyłem, jeśli chodzi o nagrzewanie się w środku oraz silnik wszystko jest ok wskazówka od temp zawsze podskakuje do połowy i tam pozostaje, zauważyłem też że kopci mi z rury tak na biało Shocked uszczelka pod głowicą była wymieniana z tego co mówił poprzedni właściciel całkiem nie dawno, jeżdżę na gazie jak i na benzynie tak więc proszę was o pomoc w znalezieniu przyczyny Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uczen79
COLTMANIAK


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2009.02.20 20:24:44    Temat postu:

Wody może ubywać tylko z dwóch powodów: przeciek (mówisz że nie masz) albo uszczelka pod głowicą.
U mnie kiedyś "pociła się chłodnica" i śladu nie było bo płyn szybko odparowywał, ale jeśli Tobie szybko płynu ubywa to raczej niestety uszczelka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.20 20:33:30    Temat postu:

a sprawdz pompę wody. Jest przy rozrządzie. U mnie przed wymianą ciekła tak, że dolewałem litr tygodniowo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
woody
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Brzesko

PostWysłany: 2009.02.20 20:47:53    Temat postu:

pawela napisał:
a sprawdz pompę wody. Jest przy rozrządzie. U mnie przed wymianą ciekła tak, że dolewałem litr tygodniowo

właśnie o to chodzi że pompa wody także była wymieniana wraz z uszczelką, a to jest możliwe że ta uszczelka tak często musi być wymieniana??wiem że głowica była planowana wraz z wymianą uszczelki czy to coś zmienia??kompletnie się na tym nie znam ;/ ile może wynieść taka wymiana uszczelki??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: RADOM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.20 20:56:06    Temat postu:

ja jednak bym obstawiał na wymiane uszczelki pod głowicą miałem tak w ojca camry ze dolewałem co pare dni ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kondzio
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.21 12:15:54    Temat postu:

Woody, zapoznaj się z tym. I wymień uszczelkę czym prędzej Wink

http://www.coltmania.fora.pl/silnik,41/ca0-1-6-falujace-obroty-padajace-swiece-szalejaca-temp,5995.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.21 12:18:29    Temat postu:

A u mnie też niby przez wężyk nie ciekło. Wszyscy stawiali na pompę. przy wymianie zaieszenia mechanik cudak wymienił wężyk i wwszystko już ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
woody
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Brzesko

PostWysłany: 2009.02.21 13:57:33    Temat postu:

właśnie że wyciek lekki był ale go usunąłem już sam nie wiem co mam robić niby oleju nie ma w zbiorniczku ani wody w oleju ani żadnego "masełka" skoro uszczelka była wymieniana nie dawno to może mechanik to spartolił, a co jakbym kupił jakiś uszczelniacz i wlał do chłodnicy jeżeli byłby jakiś wyciek którego nie dostrzegłem jak tak to co polecacie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kondzio
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.21 14:56:00    Temat postu:

Sprawdź najpierw czy na pracującym silniku węże od chłodnicy są twarde-powinny się uginać pod niedużym naciskiem bez problemu. Jeśli jest inaczej (w wężach jest ciśnienie) to raczej uszczelka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.21 17:14:48    Temat postu:

masz 'masełko' w sporych ilościach na korku oleju lub chłodnicy? Jeśli tak to uszczelka. Płyn chłodniczy miesza się z olejem i odwrotnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uczen79
COLTMANIAK


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2009.02.21 17:34:22    Temat postu:

Nie motajcie chłopakowi w głowie Wink
Płyn niekoniecznie musi mieszać się z olejem. Równie dobrze może dostawać się do komory spalania a nie do otworu olejowego i po "masełku" śladu nie będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.21 17:37:16    Temat postu:

wiem o tym
sugeruje by to sprawdził, żeby wyeliminować ewentualne uszkodzenie uszczelki.
Masełko może się robić też od krótkich jazd, czyli niedogrzewania silnika.
Obejrzyj motor z kanału. Inaczej możemy tylko gdybać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
woody
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Brzesko

PostWysłany: 2009.02.21 19:16:16    Temat postu:

a więc jednak chyba znalazłem powód ubywania płynu z chłodnicy dzisiaj przy sprawdzaniu węży znalazłem kolejny wyciek przy zacisku więc skróciłem go trochę i założyłem nowy zacisk po czym zrobiłem resa kompa bo świeciło mi CE na gazie a na benzynie nie, silnik się rozgrzał wentylatory włączyły się wyłączyły wszystko ok, przy sprawdzaniu ciśnienia w oponach zobaczyłem że cieknie coś nad wachaczem okazało się że kolejny wąż przeciekał więc sprawdzam to odginam węża a tam jak nie siknie jak z pistoletu na wodę, teraz już jestem pewny w prawie w 100% że węże i to wszystkie które były zakładane wraz z gazem przeciekają więc teraz czeka mnie ich wymiana a jeśli chodzi o te węże ktore idą od chłodnicy do silnika to nie są twarde uginają się bez problemu więc teraz pytam czy orientujecie się ile mogą kosztować takie węże?? z wymianą to chyba sobie poradzę razem z ojcem się za to weźmiemy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
woody
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Brzesko

PostWysłany: 2009.03.06 19:40:31    Temat postu:

sprawa rozwiązana węże od chłodzenia idącego do reduktora wymienione i płyn już nie ubywa:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2009.03.07 09:00:44    Temat postu:

no wlasnie mialem ci pisac zebys sprawdizl przewody przy reduktorze bo znajomy tak mial Razz hehehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin