Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CA0 1.6] Piąty bieg nie idzie dalej niż 5000 obrotów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.21 08:20:25    Temat postu: [CA0 1.6] Piąty bieg nie idzie dalej niż 5000 obrotów

Witam kolegow Coltmaniaków

Piszę do Was z hotelu pod niemiecką granicą i zaraz jadę w dalszą drogę na wakacje Very Happy

Spotkała mnie dziwna przygoda na A2 pod Poznaniem. Chciałem zobaczyć ile mój colcik wyciśniei przy okazji pobic mój dotychczasowy rekord.

Na 4. biegu rozpędziłem się do około 185km/h @ 6350 i wrzuciłem 5. bieg.

Obroty niemal natychmiastowo malały do 5000 i 5. prędkość zamiast wzrastać spadała pomimo tego, że pedal miałem w podłodze. Zrobiłem tak z 4, 5 razy i za każdym razem na piątce zamiast przyspieszać - zwalniał ;-(

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LSA69
Sprzedał Colta...


Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: 2008.08.21 08:43:39    Temat postu:

Hm... a jaką miałeś prędkość na 5-tym biegu przy 5000prm...??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.21 20:47:27    Temat postu:

było 175-180km/h...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.21 21:39:29    Temat postu:

a masz juz ten "hiper dolot" ???
no i moze w 1.6 5 to nadbieg... nie znam przelozenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.21 22:04:20    Temat postu:

znam takich co z CA0 1.6 wyciągali 230km/h zamykając obrotomierz.
Przełożenia w 1.6 są wszystkie takie same jak w 1.8, ale inne jest przełożenie główne (1.3 i 1.8 takie samo).

Rafał jak sprzęgło u Ciebie? Jak było załadowane auto?
Inna myśl jaka przychodzi mi do głowy, pisałeś kiedyś, że auto dużo Ci spala. Jeśli sprawdziłeś wszystkie rzeczy o których ci pisałem i nadal jest jak jest to nie pozostaje nic innego jak słaba kondycja silnika, skoro nie ma siły ciągnąć na wysokich obrotach przy tak dużym obciążeniu i oporach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.21 22:56:47    Temat postu:

Ictus napisał:
a masz juz ten "hiper dolot" ???


Nie mam tego "hiper dolotu" i nie wiem skąd u Ciebie tak uszczypliwość w moją stronę...

pawela napisał:
Rafał jak sprzęgło u Ciebie?


Sprzęgło nówka Asina, może z 5000km na nim zrobiłem

pawela napisał:
Jak było załadowane auto?


2 osoby + bagażnik

pawela napisał:
Inna myśl jaka przychodzi mi do głowy, pisałeś kiedyś, że auto dużo Ci spala.


Spalanie jest raczej ok, bo na odcinku 440km spalil mi 7,2l/100km, ale prawie 20 minut jechałem 185km@6300 na czwartym biegu...

pawela napisał:
słaba kondycja silnika, skoro nie ma siły ciągnąć na wysokich obrotach przy tak dużym obciążeniu i oporach.


Ale przecież na czwartm biego rozpędzał sięi to dosyż żwawo, zeby nie powiedzież, że bardzo żwawo. Tylko jak wrzucałem na 5. to momentalnie zwalniał i 5000 obrotów za Chiny Ludowe nie chciał przekroczyc... ;(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.24 11:20:16    Temat postu:

Ja przyznam ze jechałem 190 swoim na 4 biegu ale 5 nie zapiąłem więc nie wiem czy Twój zareagował tak na obciażenie bagażnika i 2 osoby ale wydaje mi się że o to chodzi. A kondycja silnika swoją drogąSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.24 13:47:39    Temat postu:

Wczoraj wpadł mi do głowy inny pomysł.

Wyczytałem gdzieś, że w Japonii była kiedyś blokada na 180km/h.

U mnie licznik na 5 biegu staje na 5 tysiącach i 180km/h i ani drgnie ruszyć dalej...

Może mam u siebie silnik sprowadzony z Japonii? Czy to możliwe?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.24 13:58:33    Temat postu:

całe auto jest z Japonii Wink
Bardzo, bardzo, bardzo wątpię, żebyś miał taką blokadę. Jakie rzeczy tylko na rynek japońśki, licznik byłby do 180, i na 4 byś sie nie rozpędził. Stawiam jednak na to, że silnik na 5 biegu pod wpływem przełożenia, obciążenia, oporów powietrza i swojego stanu nie ma siły uciągnąć...

Rafał, w Polsce nigdy nie udało mi się przekroczyć 185km/h 5100rpm. Na żadnej drodze. W Niemczech, na autobhanie, na niemieckim paliwie - 215 5800rpm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.24 13:58:40    Temat postu:

mam prosty pomysł. możesz podnieśc swojego colcika z przedu, postawic na 2 stabilnych klockach, podkreślam stabilnych, i zapiąc 5 i delikatnie rozpędzac ,i będziesz wiedział czy ma blokade czy nie. tylko ustrożnie:) po numerach nadwozia możesz zobaczyc gdzie był składany twój misiek:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
misiekwwl
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 2340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.24 14:07:49    Temat postu:

kuba_195 napisał:
mam prosty pomysł. możesz podnieśc swojego colcika z przedu, postawic na 2 stabilnych klockach, podkreślam stabilnych, i zapiąc 5 i delikatnie rozpędzac ,i będziesz wiedział czy ma blokade czy nie. tylko ustrożnie:) po numerach nadwozia możesz zobaczyc gdzie był składany twój misiek:)

z tego co sie orientuje to wszystkie CA0 były robione w japonii


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez misiekwwl dnia 2008.08.24 14:08:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.24 14:24:47    Temat postu:

misiekwwl napisał:
kuba_195 napisał:
mam prosty pomysł. możesz podnieśc swojego colcika z przedu, postawic na 2 stabilnych klockach, podkreślam stabilnych, i zapiąc 5 i delikatnie rozpędzac ,i będziesz wiedział czy ma blokade czy nie. tylko ustrożnie:) po numerach nadwozia możesz zobaczyc gdzie był składany twój misiek:)

z tego co sie orientuje to wszystkie CA0 były robione w japonii


tak, tylko w Japonii


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.24 17:37:36    Temat postu:

pawela napisał:
całe auto jest z Japonii Wink
Bardzo, bardzo, bardzo wątpię, żebyś miał taką blokadę. Jakie rzeczy tylko na rynek japońśki, licznik byłby do 180, i na 4 byś sie nie rozpędził. Stawiam jednak na to, że silnik na 5 biegu pod wpływem przełożenia, obciążenia, oporów powietrza i swojego stanu nie ma siły uciągnąć...


Pewnie masz rację. Rozmawiałęm dziś z ojcem i mówił coś o pierścieniach lub tłokach nietrzymających ciśnienia. Może przejechać się do ASO na diagnostykę silnika?

pawela napisał:
Rafał, w Polsce nigdy nie udało mi się przekroczyć 185km/h 5100rpm. Na żadnej drodze. W Niemczech, na autobhanie, na niemieckim paliwie - 215 5800rpm


Ja bym dał radę się rozpiędzić nawet i do 300, bo miejsca miałem pełno. Jechałem te 185km/h i w ogóle prędkości nie czułem. Denerwowałem się tlyko, że jak wrzucam na piątkę to nie ciągnie ;(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.24 20:59:21    Temat postu:

sprawdź kompresję. Do tego nie potrzeba ASO Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
misiekwwl
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 2340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.24 21:10:21    Temat postu:

pawela mam do ciebie pytanie czy CJ0 tez były tylko w japonii robione ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.24 21:15:15    Temat postu:

z tego co pamiętam to tak. CJ0 to w rzeczywistości zmodyfikowane CA0, zmianom uległo nadwozie, mechanicznie niewiele.
A np Carisme produkowano już w Holandii


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.25 08:12:09    Temat postu:

pawela napisał:
sprawdź kompresję. Do tego nie potrzeba ASO Wink


W każdym serwisie mi sprawdzą?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.25 11:06:14    Temat postu:

rafamalk napisał:
pawela napisał:
sprawdź kompresję. Do tego nie potrzeba ASO Wink


W każdym serwisie mi sprawdzą?

powiedzmy w każdym szanującym się, niekoniecznie autoryzowanym.
Nawet niektóre warsztaty 'u pana Miecia' mają manometry Wink


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.25 13:25:51    Temat postu:

Dzieki za pomoc. Sprawdzę co i jak i dam znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ratajeq
Zaczyna się rozkręcać


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Konin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.09.02 10:33:26    Temat postu:

ja sprawdzałem sam cisnienie ... bodajże z łodzi lub kalisza jakiś sklep internetowy produkujący własnie manometry ...
zapłaciłem z przesyłką mniej niż 50zł ... a każdy serwis raczej krzyknąłby sobie więcej ....

jedyny minus - potrzebne są 2 osoby ;P


co do dziwnych ograniczeń w silnikach spotkałem się z tym w golfie 3
na 4 szedł spokojnie 170 ... na piątce nie można było przekroczyć 150 ... ot taka blokada Hrm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ratajeq dnia 2008.09.02 10:34:36, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lancerTata
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: oswiecim

PostWysłany: 2008.09.02 17:47:17    Temat postu:

Zawsze wyciągniecie więcej na 4 biegu niż na 5 -gwałtownie wzrasta opór powietrza zmniejsza się przyczepność więc większe straty między kolami a asfaltem moc silnika gra główną role

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.09.03 19:04:43    Temat postu:

Tutaj się nie zgodzę, bo chłopaki na 4. wyciągali po 195, a na 5. nawet 215...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lancerTata
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: oswiecim

PostWysłany: 2008.09.03 21:48:47    Temat postu:

Wszystko zależy od silnika i przyczepności a dokładniej od oporu powietrza i czy dysponujemy mocą by go przezwyciężyć --- i tak jest jeżeli jesteś w stanie /dzięki mocy/ rozkręcić silnik na 5 biegu do
odcinki . Zazwyczaj przy słabszych motorkach np. gdy Colcik ma 1,3 l to większą szybkość uzyskasz na 4 biegu niż na 5...
Opór powietrza narasta lawinowo powyżej 100km/h /wręcz logarytmicznie/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.09.04 10:46:26    Temat postu:

a dokładnie od 100km/h do wzrasta do kwadratu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.09.05 18:48:39    Temat postu:

rafamalk napisał:
Tutaj się nie zgodzę, bo chłopaki na 4. wyciągali po 195, a na 5. nawet 215...


w CJ0, w instrukcji obsługi (zarówno 1.3 jak i 1.6 ),
maksymalne prędkości są podane na IV biegu..

oczywiście na V biegu będzie można uzyskać większą prędkość
ale warunkiem jest, tak jak napisał lancerTata, wystarczająca moc aby pokonać opory..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin