Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[C52 1.5] problemy przy hamowaniu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / PODWOZIE
Autor Wiadomość
kwon
Zaczyna się rozkręcać


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.02.15 15:25:46    Temat postu: [C52 1.5] problemy przy hamowaniu

cześć!!!
Fachowcem nie jestem a też nie chcę dać się naciągnąć przez mechaników-wampirów. Potrzebuje porady od osób, które maja większe pojęcie od wampirów i trochę więcej zrozumienia. Mam problem z hamulcami w colciku 89, 1.5 benzyna wersja amer. a mianowicie wciskając hamulec brakuje oporu, pedał dociskam do samej podłogi a droga hamowania wydłuża się. Co jest jeszcze ciekawe wciskając pedał kilka razy zaczyna oporować i hamulec działa poprawnie ale czuje, że to długo nie potrwa i w końcu się skończą.
pozdrawiam!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Ojciec Dyrektor ;)


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Okolice Wa-wy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.02.15 15:46:00    Temat postu:

Według mnie to masz zapowietrzony układ hamulcowy lub coś z pompką płynu hamulcowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ulek114
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: sosnowiec

PostWysłany: 2008.02.15 16:03:32    Temat postu:

na 100% zapowietrzony uklad hamulcowy(jak dopompujesz pedalem to dziala)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwon
Zaczyna się rozkręcać


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.02.15 16:11:07    Temat postu:

otworzyłem pojemniczek będący pod maską po stronie pasażera z napisem "DOT 3" i tak mi sie wydaje, że jest tam jest umiejscowiony płyn hamulcowy. W środku tego pojemnika płynu jest bardzo mało, tyle co na dnie a w czasie wciskania hamulca jakby coś tam bulgotało. Jak to ma sie wszystko do siebie, nie wiem, może to dla kogoś jest wskazówką.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwon
Zaczyna się rozkręcać


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.02.15 16:20:23    Temat postu:

ta działa ale co raz częściej muszę podpompowywać żeby dzialałało

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwon
Zaczyna się rozkręcać


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.02.15 18:15:36    Temat postu:

Jeśli ten pojemnik na płyn hamulcowy jest poniżej normy to może trzeba dolać płynu hamulcowy, czy to załatwi sprawę, proszę o jakąś wskazówkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: jastrzebie

PostWysłany: 2008.02.15 21:41:21    Temat postu:

nie sprawy niezałatwi musisz odpowietrzyc układ hamulcowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.02.16 23:46:25    Temat postu:

najlepiej zmień płyn (to kwestia 30zł) na jakiś DOT-4. przy tym i tak układ należy odpowietrzyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marecki338
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: bartoszyce

PostWysłany: 2008.02.16 23:57:20    Temat postu:

ja bym zaczą od poszukania przyczyny gdzie sie podział płyn ham. dopiero po usuneciu wycieku można mysleć o odpow. hamulców.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: jastrzebie

PostWysłany: 2008.02.17 00:56:51    Temat postu:

marecki338 ma racje bo poco płyn zmieniac jak wyscek pozostanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakuza
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.03 13:57:42    Temat postu:

Niestety od wczoraj mam taki sam problem. Na 19 jestem umówiony w Norauto na diagnostykę. Zobaczymy co w Colcie piszczy Wink trzymajcie kciuki, żeby to nie było nic poważnego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ketrab
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.04 19:58:53    Temat postu:

Proponowałbym popatrzeć z tyłu auta na bębny,schylić się i zobaczyć czy nie są wilgotne od wewnątrz ( w tych warunkach to trudne niestety), bo najprawdopodobniej ciekną cylinderki...takie moje zdanie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakuza
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.06 23:32:53    Temat postu:

Oddałem samochód do norauto na diagnostykę układu hamulcowego. po kilku chwilach dowiedziałem się, że trzeba wymienić przewody hamulcowe. To było w sobotę, więc zaprosili mnie w poniedziałek: "...wyjmiemy przewody, zamówimy odpowiednie i będzie zrobione, zadzwonimy jak będzie do odbioru..."

Brzmi pięknie. Jednak okazało się, że w ich katalogu marka Plymouth nie widnieje (chociaż reklamują się, że naprawiają KAŻDE AUTO). Powiedziałem, że silnik o modelu 4G93 był w Galancie i jak informował mnie poprzedni właściciel takie części do niego pasują.

Tyle w teorii.
Oddałem samochód w poniedziałek o 9 rano. Około 15 stwierdziłem, że długo to trwa i zadzwoniłem do nich. Okazało się, że z naprawy nici.

Norauto najpierw zamawia część, a później zastanawia się czy będzie pasować. Zamówili przewody do Colta IV - bo "...tak im mówił katalog...". Na nic zdały się moje uwagi co do Galanta.

Poinformowali, że mogę odebrać auto. Oczywiście nie naprawione. Na szczęście nic nie zapłaciłem. Normalnie diagnostyka kosztuje 66zł, ale jak decydujesz się na naprawę u nich to jest gratis. No ale skoro nic nie naprawili to nie zapłaciłem ani za diagnozę, ani za BRAK naprawy. W sumie to oni powinni mi dopłacić za stracony czas.

Jutro oddaję Colta do małego znajomego warsztatu gdzie robiłem rozrząd. Może i mają brudno i nie mają tak super wyposażenia jak nora, ale przynajmniej mają łeb na karku - wyjmą przewód elastyczny i wezmą do hurtowni by kupić odpowiedni (a z tego co się dowiedziałem mam długi, bo około 30 centymetrowy - oczywiście wbrew moim prośbą mechanik norauto nie zanotował dokładnych danych przewodu jakiego szukam - ani długości ani średnicy).

Norauto ma fajny sklepik, nowoczesne narzędzia, ale brakuje im serca i indywidualnego podejścia do klienta. Dałem się nabrać, na czysty warsztat i profesjonalną reklamę, a wyszło, że nadają się do uzupełniania płynu do spryskiwaczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: 2009.01.08 22:30:42    Temat postu:

przy tych objawach na pewnoi jak koledzy napisali zapowietrzony układ, proponuje wymienic od razu cylinderki i plyn (nie sa to duze koszta) bo tak jak napisal ketrab najprawdopodobniej to stad wyciek, jesli nie ustapi, trzeba przejrzec przewody

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakuza
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.09 12:20:01    Temat postu:

Przewody wymienione. W małym znajomym warsztacie, bez problemów w stylu norauto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.09 12:45:42    Temat postu:

zmien cylinderki z tylu koszt okolo 60zł zmien płyn jak napisał Ictus okolo 30zł ludzie ci to wymienia aiadoma sprawa ze odrazu musza odpowietrzyc i bedzie jak nowy doleja do normy i smigasz koszt czesci około 100zl i zapytasz sie ile wymiana tych rzeczy i masz cene naprawy mi np. pekł kiedyś przewod miedziany co rzadko sie zdarza

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez klatwa7 dnia 2009.01.09 12:46:43, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakuza
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.09 14:03:57    Temat postu:

ja zapłaciłem 200zł (przewody elastyczne, płyn wymiana) jestem zadowolony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.10 01:22:25    Temat postu:

Jakuza,nie możesz dobrać przewodów hamulcowych od Galanta, bo są one dobrane raczej do płyty podłogowej niż do silnika z Galanta
a płyta może być podobna (taka sama) jak Coltowa

jak jest nietypowy samochód (amerykan) należy sprawdzić długość i końcówki - standardowo 10x1 męskie - i dobrać coś podobnego , lub troszkę dłuższe i już, tak samo z miedzianymi


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakuza
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.10 01:29:54    Temat postu:

tomusn napisał:
Jakuza,nie możesz dobrać przewodów hamulcowych od Galanta, bo są one dobrane raczej do płyty podłogowej niż do silnika z Galanta
a płyta może być podobna (taka sama) jak Coltowa

jak jest nietypowy samochód (amerykan) należy sprawdzić długość i końcówki - standardowo 10x1 męskie - i dobrać coś podobnego , lub troszkę dłuższe i już, tak samo z miedzianymi


Dziękuję za interesujące uwagi. Przydadzą się na przyszłość, bądź innym użytkownikom naszego forum, bo mój Colt już naprawiony Smile

Faktycznie przewody nie od Galanta, ale od Colta też nie. Ogólnie nie było takich samych jak miałem, więc zakupili podobne i zamontowali "na patencie". Na jakim nie wnikam. To solidny warsztat, więc wiem, że jakikolwiek to jest patent, to ręczą za niego głowami Twisted Evil

Kolejny argument przemawiający na korzyść małych warsztatów z fachowcami, którzy "zjedli zęby" na naprawach wszelkiego typu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / PODWOZIE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin