Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

sohc a dohc

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> OGÓLNOTECHNICZNE, ciekawostki...
Autor Wiadomość
reaper
COLTMANIAK


Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.08 20:05:56    Temat postu: sohc a dohc

witam ma dość naiwne może dla niektórych pytanie ale chciałbym wiedzieć na czym polegaa rózniec miedzy silnikem sohc a dohc.i jeszcze jedno odnośnie układu chamulcowego czy do mojego colta 1.3 97r gdzie seryjnie sa z tyłu bębny moge założyć tarcze? sa tam jakieś n miejsca montarzowe na zaciski?czy tezeba wahacze wymieniać na takie które współgarły z tarczami?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań / Suchy Las
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.08 20:09:55    Temat postu:

SOHC (Single Over Head Camshaft) (ang.: dosł: jeden wałek rozrządu w głowicy cylindrów) - skrót ten oznacza silnik z jednym wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy. Częściej spotyka się oznaczenie OHC oznaczające dokładnie to samo.

DOHC (ang. Double Over Head Camshaft - podwójny wałek rozrządu w głowicy) - inaczej zwane "twin cam" - powszechnie w świecie używane rozwiązanie konstrukcyjne silnika tłokowego, w głowicy którego znajdują się dwa wałki rozrządu, przypadające na jeden rząd cylindrów. Jeden z wałków steruje zaworami ssącymi, a drugi wydechowymi. Konstrukcja silnika DOHC, umożliwia zmiany fazy rozrządu, w zależności od prędkości obrotowej. Zawory umieszczone są pod kątem naprzeciw siebie, dają tym samym większą swobodę w kształtowaniu komory spalania. Silnik DOHC umożliwia także zwiększenie ilości zaworów przypadających na cylinder, co wpływa na powiększenie sprawności napełniania cylindra i umożliwia uzyskanie wyższego stopnia sprężania i zmniejszenie oporów przepływu.

Wadą tego rozwiązania jest możliwość rozsynchronizowania wałków (np. wskutek pęknięcia łańcucha/paska rozrządu), czego konsekwencją może być zniszczenie głowicy silnika. Ponadto często obserwuje się zwiększone zużycie oleju silnikowego, zwłaszcza przy dużych przebiegach.

żródło: wikipedia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2009.01.08 20:22:23    Temat postu:

tresorex napisał:
...Ponadto często obserwuje się zwiększone zużycie oleju silnikowego, zwłaszcza przy dużych przebiegach...


Przy mniejszych przebiegach tez Wink Moi rodzice maja Astre II z przebiegiem 64tyś km i pobiera olej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.08 22:46:43    Temat postu:

tarcze na tyl odpusc... wydasz 2tys a nic to nie da

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.09 09:27:13    Temat postu:

Ictus napisał:
tarcze na tyl odpusc... wydasz 2tys a nic to nie da


Ja się przesiadłem z 1.6 gdzie z tyłu są bębny do 1.8 gdzie są tarcze i różnica w hamowaniu jest kolosalna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.09 10:29:57    Temat postu:

Cytat:
Ja się przesiadłem z 1.6 gdzie z tyłu są bębny do 1.8 gdzie są tarcze i różnica w hamowaniu jest kolosalna.


tu raczej jest wpływ wiekszych tarcz zacisków itp.[/list]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.09 12:29:44    Temat postu:

rafale a nie zapominasz o dosc istotnym aspekcie przednich hebli???
to one odpowiadaja za 80% sily hamowania...
ja po servisie tylnych hebli na dotarciu mialem 43% roznicy w sile na tyle i absolutnie zadnego sciagania nie bylo przy puszczeniu kierownicy i pelnym hamowaniu
pozatym roznice odczujesz tez na lepszych przewodach... nowszym plynie... a to ze tarcze z tylu to moze odczujesz przy hamowaniach 220-100km/h
placebo niestety


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.09 14:18:10    Temat postu:

Ictus napisał:
rafale a nie zapominasz o dosc istotnym aspekcie przednich hebli???
to one odpowiadaja za 80% sily hamowania...
ja po servisie tylnych hebli na dotarciu mialem 43% roznicy w sile na tyle i absolutnie zadnego sciagania nie bylo przy puszczeniu kierownicy i pelnym hamowaniu
pozatym roznice odczujesz tez na lepszych przewodach... nowszym plynie... a to ze tarcze z tylu to moze odczujesz przy hamowaniach 220-100km/h
placebo niestety


W czerwonym mam nowy płyn, klocki, tarcze i bębny, a w GTi mają już kilka-kilkanaście tysięcy przebiegu i i tak hamule lepiej. Nie jest to żadne placebo, bo mam porównanie. Wsiadam do jednego i czuję, potem wsiadam do drugiego i też czuję różnicę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.09 17:00:05    Temat postu:

pamietaj ze najpierw musi byc przyczepnosc zeby sie zatrzymac... a ta przyczepnosc bierze sie z opon co z tego jak bedziesz mial 6 tlozkowy zestaw Alcona jak nie bedziesz mial sie na czym oprzec (opona)
no ale tak jak mowie hamuje sie przodem a w gti ten przod jest wlasnie mocniejszy
a co do tarcz z tylu to w porownaniu z bembnami w lekkich samochodach ich zaleta jest glownie lepsze odprowadzanie ciepla
oczywiscie nie twierdze nigdzie ze hamuja gorzej czy tak samo... ale tyl jest na tyle znikomy ze ta roznica jest praktycznie nie odczuwalna
co do plynu to wiesz ja mialem zmieniany w sierpniu a wczoraj przy okazji sprawdzania tylnych zaciskow zmienilem i "hamulec" poprawil sie zauwazalnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.09 17:04:51    Temat postu:

Ok czyli obydwaj mamy po trochę racji Wink

Wniosek:
W GTi sa lepsze hamulce Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zombie
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.09 17:33:59    Temat postu:

a pytanie bylo o roznice w silnikach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.09 18:11:32    Temat postu:

zombie czytaj uwaznie:
Cytat:
i jeszcze jedno odnośnie układu chamulcowego czy do mojego colta 1.3 97r gdzie seryjnie sa z tyłu bębny moge założyć tarcze? sa tam jakieś n miejsca montarzowe na zaciski?czy tezeba wahacze wymieniać na takie które współgarły z tarczami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zombie
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.09 18:13:44    Temat postu:

wybaczcie moj blad:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
reaper
COLTMANIAK


Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.12 19:27:34    Temat postu:

dzięki chłopaki a tak pytam bo gdzieś tam w planach lub narazie bardziej marzeniach mam przekładke silnika na większy.dlatego się dopytowuje .bo jak narazie przcuje nad wyglądem zewnętrzym i wewnętzrym(jak chcecie zobaczyc mije dzieło : tuning optyczny-małe zmiany we wnetrzeu i tam w ostatniej odpowiedzi podałem adresy zdjęc wnetrza mojego colta:P)a co do zewnątzr to udało mi sie dostać orginalne progi i lotke tylna.wracając do tematu to wymienając płun na wyczynowy odpowiednik przewody w stalowym oplocie i np.tarcze i klocki na jakieś lepsze powinno sie zacznie poprawic hamowanie. i jeszcze jedno na obecna chwile mam problem taki z hamowaniem: hamując w wiekszych predkości np.150 -120 trzesie mi sie strasznie kierownica.a jak zwalniam biegami to nie.znajomy mi mowił ze to mogą byc jakies luzy na układzie kierowniczym ale na przegladzie nic takiego nie wyszło,ja znowu kiedys wyczytałem ze takie coś może być od zwichrowanej tarczy hamulcowej.

~rafamalk

Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.12 22:03:52    Temat postu:

10000000% krzywe tarcze...
a co do hamulcow to powtarzam po rak kolejny... hamuje sie przyczepnoscia a przyczepnosc idzie z opon wiec na nic ci mocne heble jak nie beda sie mialy na czym oprzec... lepszy klocek i plyn sprawia jedynie ze trudniej bedzie je zagotowac... przewody poprawiaja czucie hamulca i jego skutecznosc po mocnym rozgrzaniu... wiec jezeli nie jestes wyznwca naduzywania lewej nogi czy na prawde szybkiego jezdzenia po gorach to w codzienym urzytkowaniu takich zmian nie poczujesz za bardzo... no poza oczywiscie placebo Smile bo przeciez jak sie wyda 800 na heble to nawet jak by byly gorsze to i tak beda "zylety" Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
reaper
COLTMANIAK


Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.19 19:07:43    Temat postu:

aha a tak przy okazji to co to to placebo?Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.19 20:27:15    Temat postu:

reaper napisał:
aha a tak przy okazji to co to to placebo?Razz


[link widoczny dla zalogowanych] Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
reaper
COLTMANIAK


Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.22 19:49:15    Temat postu:

ha dzieki teraz juz wiem wszystko:P hahaha

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> OGÓLNOTECHNICZNE, ciekawostki... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin