Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

tomusn - Colt C52 AT

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> Klubowicze (A152-C12 & C51A-C58A)
Autor Wiadomość
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.05.20 21:49:19    Temat postu: tomusn - Colt C52 AT

Pasją Mitsubishi zaraziłem się sam, ale przy pomocy teścia, który pewnego razu zabrał mnie na wycieczkę do Torunia po Spacerunnera. Powiem szczerze, że nie wiedziałem co to za auto jest. Po kupnie i przyjeździe przeszperałem różne strony w necie i klamka zapadła. Też będę miał mitsu. Wymyśliłem, że nic dużego, bo po co dwa duże auta w rodzinie, ale zaokrąglonego Colcika (CA0) z automatyczną skrzynią biegów - czemu nie? Automatyczna skrzynia była preferowana, jak również kolor czerwony Smile Miał być zakupiony latem 2005 za jakieś 6.5tys zł.

Będąc w kwietniu na giełdzie w Bydgoszczy, z kolegą, wdaliśmy się w rozmowę z właścicielami Astry kombi. Kolega wyraźnie był zainteresowany, bo autko ładne i cena dobra (sprzedał je po dwóch tygodniach zarabiając około 2tys zł). Gatka-szmatka, mówię handlarzom: Mitsubishi Colt z automatem, a oni - mamy. No to ja: który rocznik, a oni - 1990.
Co prawda nie byłem przekonany, ale pojechaliśmy za Gniezno zobaczyć. Pierwsze wrażenie - fatalny, pognieciony, lakier zmatowiały, brak foteli... miał iść na części, a fotele do Terrano. Czekaliśmy do wieczora na test drogowy, bo kluczyki w sąsiedniej wsi. Przestudiowałem dokładnie Brief i inne papiery - autem w Niemcowie jeździła jedna właścicielka, jak go kupiła to miała 65 lat, przebieg 86700km, wklejka o zmianie rozrządu i oleju - 76000km w 2002 roku!!! I wreszcie przejażdżka - na pieńku, bo fotele wymontowane. Odpalenie silnika - zamruczał spokojnie, światła wewnątrz - StarTrek: licznik, obrotomierz, podświetlenie dźwigni zmiany biegów - miód. Kolega testował i powiem że byłem zachwycony, skrzynia zmieniała biegi lekko, bez żadnych problemów, był zrywny, nic nie pukało w zawieszeniu, redukcja biegów - pychota.

Pogadaliśmy o cenie - wynegocjowaliśmy, że oni zrobią dokumenty (bez rejestracji i przywiozą gotowe auto do Żnina na lawecie. Auto było po myciu i lekkiej polerce. Przez to widać było jego mankamenty - jeszcze bardziej pogniecione blachy. Ale nic to, podpisaliśmy papiery. Mi tylko została rejestracja, co w Żninie trwa godzinę Smile
I za jakieś 4100zł mieliśmy pierwszy nasz samochód. Wolałem co prawda trochę młodszy, ale cena była pasująca, więc warto było.

Żeby nie prostować zderzaków i błotników, kupiłem na Allegro z rozbiórki - czerwone, w sumie wyszło z wysyłką 700zł. Wymiana we własnym zakresie i bez malowania Smile
Wyjeżdżając z garażu stwierdziłem że Colt trochę nisko na kołach stoi i wpadłem na myśl, że podniosą go troszkę koła. I zamieniłem oryginalne 175/70 na 13" na 175/70 na 14" z Galanta. Autko poszło do góry, jednak w licznik można było już nie wierzyć.

Przeglądając systematycznie fora i allegro, postanowiłem zakupić trochę materiałów o Colciku. Mam własne "So wirds gemacht" Etzolda, 6 czy 7 prospektów i inne.

Tego roku byliśmy też Coltem na pierwszym zlocie - było bardzo miło.

A potem... niekończąca się opowieść...

Ostatnio (XII 2006) Colt przeszedł wymianę uszczelki pod głowicą, gdyż za dużo oleju uciekało na zewnątrz, przy okazji wymieniono rozrząd, simmeringi wałka i wału i uszczelniacze zaworowe. Po tej operacji Colt odmówił posłuszeństwa... prawdopodobnie winę ponosi mechanik, ale według niego, tu cytat: "chyba się zawór nie ułożył". Więc musiałem mu zostawić Colta znowu na poprawkę "ułożenia zaworu". Auto odebrałem i przejechałem około 8tys km zużywając około 3,5l oleju. Tu prawdopodobnie winę ponosi mechanik, gdyż dwa razy zakładał te same gumki na zawory i mogło mu nie wyjść.
W przyszły tygodniu Colt idzie na poprawkę, ale już nie do niego. Zostaną wymienione uszczelniacze, uszczelka pod głowicą i pokrywą zaworów. Mam nadzieję że zużycie oleju spadnie do akceptowalnego poziomu (przeze mnie 1,5L/10tys km Smile )

Nasz Colt:
JMBMRC52ALUxxxxxx
Silnik: 4g15, 1468cm3, 8 zaworów, na pełnym wtrysku
Przekładnia: F4A2 - automatyczna, czterobiegowa, sterowana elektronicznie
Kolor: R52 - czerwony kalifornijski
Wyposażenie: wspomaganie i regulacja kierownicy, elektrycznie ustawiane lusterka, fotele GTi
Modyfikacje:
- spojler - lotka firmy FOHA - oryginalnie dla Mitsubishi (mam katalog dodatków)
- białe kierunkowskazy (dzięki Bartek)
- podgrzewanie lusterek + lusterko martwego pola
- przedłużone oświetlenie wnętrza - ściemniacz
- sygnalizator akustyczny włączonych świateł
- centralny zamek na pilota + alarm
- podświetlenie schowka (lampka bagażnika od Lanosa)
- koła - aktualnie stalowe 14" z za dużymi oponami (choć zeszłe lato i zimę jeździł na 13") + kołpaki NASCAR od Jacky'ego
- diagnostyka - MMCd 1.8g na PalmV (kabel podłączony na stałe)
Mam jeszcze bagażnik dachowy ATERA - belki, ale nie wożę go na stałe, w przyszłości planuje zakup boxa na dach.

Colt














i ja


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2007.08.13 21:56:17, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herc
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: rawa mazowiecka

PostWysłany: 2007.05.20 23:03:34    Temat postu:

ale masz zadbanego colta.hmmhmhmhhm pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.05.20 23:13:30    Temat postu:

no i tak> pIekny opis. Mowisz ze masz katalog z lotkami:).......??????????????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.05.21 07:54:08    Temat postu:

LordV1000 napisał:
no i tak> pIekny opis. Mowisz ze masz katalog z lotkami:).......??????????????

Mam prospekt - katalog Mitsubishi Colt Zubehor z dodatkami typu zderzaki, spojlery, felgi, i inne akcesoria. Bywają na Allegro.

Uzupełniając opis...
Jakiś czas temu wyłożył mi się tłumik - Colt dostał polską produkcję z aluminiowanej stali TyssenKrupp (czyli Marix 14.21). A przy okazji nowe przewody zapłonowe NGK, bo na starych YAZAKI jeździł 17 lat i już guma na fajkach dawno zdążyła stwardnieć i skruszeć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: 2007.05.21 11:37:12    Temat postu:

tomsun, moglbys wyslac na forum ten katalog ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monia
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Sanok
Płeć: Kobieta

PostWysłany: 2007.05.21 17:50:25    Temat postu:

ajjj czesc Very Happy opis i foto bardzo dbrze wyglądają tak jak właścicel autka;) ja też chce ten katalog zobaczyć Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.05.21 21:27:51    Temat postu:

Monia napisał:
ja też chce ten katalog zobaczyć Very Happy

tylko że to do Colta C5x...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olek1222
Sprzedał Colta...


Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gubin k. Zielonej Góry

PostWysłany: 2007.05.21 21:53:38    Temat postu:

witam:) i dołanczam sie do prosby Witoo Very Happy fajny colt i tez automat jak moj (umny) Smile pozdrawiam:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monia
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Sanok
Płeć: Kobieta

PostWysłany: 2007.05.21 22:00:12    Temat postu:

Ejj to jest dyskryminacja!! Smile szkoda.... mialam ochote na lotke. To witam jeszcze raz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chudy23
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Murowana Goślina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.05.21 22:10:36    Temat postu:

No no Colcik całkiem całkiem widze że bawisz się palmem umnie nie działa bo wersja CAO pozdrawiam Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.05.21 23:57:35    Temat postu:

Monia dyskryminacja!!!! ale mimo wszystko chcialbym zobaczyc jak kazdy!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.06.09 21:49:44    Temat postu:

Dziś dostałem pocztą zbiornik spryskiwaczy od amerykańskiej wersji Lancera (Eagle Summit Sedan?) z czujnikiem poziomu płynu !
Jest mały problem bo jak w każdym sedanie jest tam tylko jedna pompka i będę go przerabiał na dwie. No i trzeba chyba jakieś okablowanie pociągnąć, bo chyba w euro nie było...





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2007.06.10 22:53:09, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.06.10 21:25:30    Temat postu:

dziś zamontowane - było okablowanie (!!!) wcisnelim wtyczkę i już. dobrze że miałem żarówkę włożoną i nie trzeba było zegarów rozbierać. zrobiłem też dziurkę na drugą pompkę i gra gitara - jak na razie nie cieknie. nic tylko spryskiwać!!!

dodano 19.06.2007 01.05
musiałem trochę stuningować czujnik, okazało sie że pływak jest za ciężki i tonie, więc dokleiłem kawałek korka, teraz pięknie pływa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.07.04 20:54:54    Temat postu:

Dziś byłem na ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu, został zmieniony z 10 na 6st. na zmasowanym łączu, na niezmasowanym było ponoć 15 (ja nie widziałem)
Chcę podziękować Krzyżakowi za wsparcie fachową wiedzą. Od dziś wiem i ten mechanik co mi robił też wie, gdzie jest to złącze do zmasowania. Smile
Cena 0zł grunt to znajomości Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.08.07 01:04:50    Temat postu:

Dziś konieczna była naprawa alternatora - wymiana regulatora napięcia. Nie wiem jak gdzie indziej, ale musiałem wycisnąć 165zł. Sprzęt działa, ładuje i mam 6mies gwarancji.

Przy okazji, czy ktoś wie jaki filtr paliwa wsadzić do Colta, sam już zgłupiałem bo katalogi różnie podają...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.08.31 22:31:57    Temat postu:

nowy zakup!!!
Palm IIIc , 8MB pamięci, kolor!! idealny do diagnostyki Colta (i mitsubishi na wtrysku do 1992) - cena 80zł w komisie

PS Muszę podpis zmienić:
Stary:
Tomek
Colt'90 1.5GLXi AT datalogger PalmV/MCd1.8g
Nowy
Tomek
Colt'90 1.5GLXi AT
Datalogger PalmIIIc/MMCd1.8g


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.09.04 23:51:23    Temat postu:

nowy Palm cieszy jak na razie... moją Anię (pasjanse i takie tam)

a diagnostyka Colta sprawia że siwieję.... jak widze te parametry:


napięcie skacze 14.2-15.0V (reklamacja regulatora napięcia)
a temperatura stoi na 70stC i nie drgnie (chyba do wymiany termostat)

ale jadę dalej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Ojciec Dyrektor ;)


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Okolice Wa-wy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.09.05 01:56:18    Temat postu:

tomusn ten palm ma połączenie jakieś z komputerkiem w Colcie czy jak?

Ja używam Miio 168 z GPS (automapa) i pare programów diagnostycznych też wgrałem, ale nie wiem czym to ugryźć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.09.05 22:18:01    Temat postu:

Kampi napisał:
tomusn ten palm ma połączenie jakieś z komputerkiem w Colcie czy jak?

Dokładnie, warunkiem jest posiadanie silnika z wtryskiem z lat 1988-1994.



w trybie Monitor można odczytywać i zapamiętywać wiele parametrów pracy silnika (można odczytać w trybie Review), a także w trybie Test odczytywać (Read) i kasować (Erase) błędy (DTCs - Data Trouble Codes) z komputera.
na obrazka jest "tylko" zrzut z PC specjalnego programu zwanego Palm Emulator Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NEON
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: CIN - INOWROCLAW

PostWysłany: 2007.09.06 11:07:54    Temat postu:

Masz naprawde zadbanego miska. Dzieki za rozmowe na overdrive. Pozdrowienia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.09.10 00:48:17    Temat postu:

no i alternator wrócił na swoje miejsce z nowym regulatorem (elektryk reklamacje poprzedniego nowego regulatora wziął na siebie, czyli nie musiałem czekać)
i termostat sam wymieniłem...

Colt śmiga aż miło


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2007.09.19 01:05:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NEON
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: CIN - INOWROCLAW

PostWysłany: 2007.09.10 10:28:51    Temat postu:

Tomusn to dobrze ze colcik smiga. pozdro!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.09.19 01:00:57    Temat postu:

dziś dostałem kabel (do synchronizacji) do palma, który będzie służył do diagnostyki w Colcie, dodatkowo ładowarki na 220V i na 12V na USB.
Pełnia szczęścia za jakieś 47zł.

PS. czemu nikt wcześniej nie powiedział że jest "niepotrzebna" wtyczka pod konsolą co pasuje idealnie do gniazda diagnostycznego!!! dziś zdemontowałem, wyciąłem i założyłem do kabla - działa

w sumie dowiedziałem się na zlocie, ale nie pamiętam nicka kolegi co mi to powiedział Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.10.13 01:11:08    Temat postu:

Wczoraj dostałem o Trawora (wielkie dzięki) mocowania żarówek 21/5W!
Do czego?
Do wzmocnienia lamp stopu!!

Nie wiem czy zauważyliście jak zapalają się lampy stopu w Mirage Hubeeerta, pali sie tam cały panel, a w Coltach euro tylko żarówki zewnętrzne (zawsze mi sie to nie podobało). Widać to też na opisie na plastiku - (J) 21/5W + 21/5W , a (E) 21/5W i W5W.

Postanowiłem zrobić małą przeróbkę.
Montaż polega na przykręceniu gniazd do plastiku i doprowadzeniu kabelków do kostki (zielony z białym - postojowe, zielony - stop, czarny - masa). Proste jak drut.

I teraz daje po oczach całym panelem i jeszcze diodami na górze.

Nie wiem tylko, czy nie osłabia to światła, wszak przez ten sam obwód idzie teraz 84W zamiast 42W.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NEON
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: CIN - INOWROCLAW

PostWysłany: 2007.10.14 10:58:57    Temat postu:

Tomuś no to ładnie. jak będę miał do ciebie wpaść to ci przywiozę ta oprawkę będziesz miał na zapas. pozdro!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.12.19 02:44:15    Temat postu:

Colt miał małe bum, moja wina, cofałem na parkingu, nie spojrzałem drugi raz do tyłu, u mnie prawie nie widać ,a koleś ma do wymiany listwę i malowanie (nikt mu nie uwierzy że nie walony), koszty pokryte z ubezpieczenia. Trochę szkoda, bo zawsze to w plecy.
A najśmieszniejsze jest to że na parkingu były dwa samochody...

Powoli szykuję się do wymiany:
oleju silnika+filtr - Castrol 10W40 lub Texaco 10W40
oleju w skrzyni+filtr - Texaco Texamatic 7045
świec - NGK Vline 13 i
i filtra paliwa - ale t bym prosił o propozycje, bo mimo że pracuje w hurtowni i mam dostęp do katalogów, to różne różnie podają i sam gupi jestem...

aha i jeszcze... pognałem Colta z maksymalna dla niego prędkością (katalogi, prospekty) czyli ok. 155 km/h
A wszystko przez to że zmieniłem opony na zimówki i ustało bicie na kierownicy Very Happy i tak się dobrze jechało...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2007.12.19 02:46:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
naked
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Tuszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.12.19 18:43:19    Temat postu:

Tomsun
poradź jaka przyczyna może być że podpinam lapa do colta i wszystko jest OK nawet mmcd1.8 na emulatorze a na samym palmie autko szaleje gdy chce zrobić odczyt.
palm V rózne softy nawet 4.1 i zawsze lipa.
został mi jeszcze jeden schemat kabla ale nie mogę u siebie kupić max232 więc narazie stoję z robotą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.12.20 01:49:07    Temat postu:

naked napisał:
Tomsun
poradź jaka przyczyna może być że podpinam lapa do colta i wszystko jest OK nawet mmcd1.8 na emulatorze a na samym palmie autko szaleje gdy chce zrobić odczyt.
palm V rózne softy nawet 4.1 i zawsze lipa.
został mi jeszcze jeden schemat kabla ale nie mogę u siebie kupić max232 więc narazie stoję z robotą.
po pierwsze: są różne kable czyli 1. ECU-PC i 2. ECU-PALM;
po drugie: dokładnie bym sprawdził połączenia w obu przypadkach (kierunek diód, wartości oporników, podłączenie do numerów we wtyczce - są oznaczone)
po trzecie : wydaje mi się że jeżeli chodzi na PC i PalmEmulator, to na palmie musi też odczytywać (w końcu to te same dane i ta sama logika)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
naked
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Tuszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.12.20 02:44:39    Temat postu:

na logike tak powinno być - a nie jest
łączy się z palmem ale gdy zaczyna robić odczyt to auto szaleje i zaczyna przerywać
zrobiłem już trzy różne kabelki i lipa.
(z hobby jestem elektronikiem tak że wiem o co chodzi)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.01.31 21:41:12    Temat postu:

Podjąłem decyzję o wstawieniu kuchenki do Colta, w sumie za gaz i ratę za instalkę zapłacę tyle co za benzynę teraz, a po roku jeżdżę na czysto...
ale boli mnie to nieziemsko, mam nadzieję że mi nic nie zepsują przy tym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.02.21 23:06:16    Temat postu:

gaz zamontowany - II generacja z emulacją i silniczkiem krokowym. samochód jeździ jak jeździł. więcej napiszę po kilku dniach testów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.03.06 09:29:30    Temat postu:

Nowy prospekt w kolekcji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.03.06 09:37:33    Temat postu:

Nowy prospekt w kolekcji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Ojciec Dyrektor ;)


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Okolice Wa-wy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.19 14:16:13    Temat postu:

A podzielisz się skanem? Może upublicznimy dla klubowiczów Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelek
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lubin

PostWysłany: 2008.05.20 10:18:38    Temat postu:

Kampi napisał:
A podzielisz się skanem? Może upublicznimy dla klubowiczów Wink


Dołączam się do prośby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.24 22:47:31    Temat postu:

Kampi napisał:
A podzielisz się skanem? Może upublicznimy dla klubowiczów Wink

skanera nie mam, ale może załatwię coś

przy okazji
Colt ma nowe oponki Fulda EcoControl 175/65R14 na stalowych felgach z Galanta


dodano 01.07.2008
wcześniej w jednym z postów wprowadziłem Was w błąd - tłumik do C5x (oprócz GTi) to Marix 14.20 i taki mam założony u siebie

dodano 13.08.2008
już od kilku dni jeżdżę z nowa końcówką rury wydechowej z nierdzewki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2008.11.05 02:04:38, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.05 02:06:13    Temat postu:

z ostatnich dni:
nowa kopułka i świece, Castrol Magnatec 15w40
i gaz 15 tys temu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.12 15:15:51    Temat postu:

Fulda Kristal Gravito 155/80r13 na przód nówki, na tył wysłużone Marshall M+S, ale może też dokupię

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.14 12:50:50    Temat postu:

wymiana oringów wtryskiwaczy (przy listwie, bo coś 2 sztuki puszczały)
i przy okazji wymiana termostatu (po roku) z Gates 82st na Vernet 88st C
coś musiało być nie tak, bo temperatura dochodziła do 70st i stała, grzanie słabe, jak rozebraliśmy to niby wszystko ok - zamknięty
teraz normalnie się rozruszał podeszło do 86, otworzył, spadło do 78 i podskoczyło do 82 i już stabilnie +/- 2st
jadę dalej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.26 10:24:09    Temat postu:

z ostatniej chwili:

wymieniona rura - od katalizatora do tłumika ~100zł z montażem

wymieniona chłodnica (noname z Polcaru) + płyn (Prestone) ~350zł - montaż we własnym zakresie

nowe półki boczne od wersji USA - te z oryginalnymi siatkami pod głośniki ~70zł z wysyłką
I nie wiem jak dać , czy 130/160 i jakiś pierścień? czy szukać głośników o średnicy między śrubami montażowymi 175mm?
Jakieś głośnik mam, więc na razie to pierwsze

I smutniejsze na koniec... zapylam z nową chłodnicą wczoraj i z przeciwka jakiś ciężki sypnął błotem pośniegowym... mały pajączek i jakieś 340-370zł do wydania w najbliższym czasie

i tak planowałem do 200tys go trzymać, ale teraz to zostanie jeszcze dwa lata dłużej

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2009.03.26 10:27:25, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.26 13:31:07    Temat postu:

tomusn, w sensie, że szyba poszła?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.27 19:53:30    Temat postu:

pawela napisał:
tomusn, w sensie, że szyba poszła?

no jeszcze nie poszła, jadę jutro na klejenie akrylem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.29 20:32:32    Temat postu:

no i byłem na tym klejeniu, ślad został...
polega to na wpuszczeniu jakiegoś środka pomiędzy warstwy szyby, jednocześnie wyciągając powietrze, potem jakaś zywica/akryl i utwardzenie promieniami UV
cena 100zł (nowa szyba 370-550) - zobaczymy jak długo wytrzyma, facet mówił że gwarantuje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.04.03 23:16:11    Temat postu:

No to przegląd Colt przeszedł,
ale po kolei:
wymiana uszczelki pod pokrywą i regulacja luzów zaworowych
regulacja składu miesznaki LPG
przegląd (regulacja reflektorów, amortyzatory 84/83 przód i 67/66 tył)
regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu

no i Colt śmiga dalej

wymiana opon na letnie po świętach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adik1286
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.04.04 03:40:12    Temat postu:

No i mówiłem że przejdzie przegląd Wink
Będziesz w niedziele??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.04.22 17:32:35    Temat postu:

dziś:
wymiana oleju i filtra w skrzyni biegów (Texamatic 7045 3,5L - więcej nie chciało wyjść anii wejść)
Filtr i uszczelka zamówione w firmie [link widoczny dla zalogowanych] - towar DHL-em na drugi dzień

no i w końcu zmiana opon na letnie

plany:
wymiana oleju
simmering na wale z obu stron, no i od razu rozrząd, uszczelnienie aparatu zapłonowego, i kolejna wymiana uszczelniaczy, czyli mały remont silnika się szykuje...
może wytrzyma jeszcze kilka tysięcy kilometrów

dalekie plany:
hamulce dobre, ale kto wie
amortyzatory dobre, ale kto wie
akumulator sprawny

chyba poproszę o podwyżkę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.01 23:42:57    Temat postu:

tomusn napisał:
plany:
wymiana oleju
simmering na wale z obu stron, no i od razu rozrząd, uszczelnienie aparatu zapłonowego, i kolejna wymiana uszczelniaczy, czyli mały remont silnika się szykuje...
może wytrzyma jeszcze kilka tysięcy kilometrów

mam zrobić wymianę oleju, ale chyba poczekam jeszcze 1,5kkm
zrobiłem listę na 17 pozycji...
i na zakupy!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2009.06.01 23:44:39, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.19 00:46:28    Temat postu:

znów wymiana oleju - tym razem Texaco 15w40 +filtry

remoncik odsuwam w czasie do kolejnej wymiany, i rozrząd mi wypadnie wtedy

a z innej bajki - nie wiem czy pisałem - kupiłem boczne półki pod głośniki, z jakiegoś Plymoutha, teraz trzeba podpasować głośniki, nie bardzo wiem ile watów mogę podłączyć pod moje radio i jakie powinny być duże żeby weszły w te blaszki, trzeba pokombinować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> Klubowicze (A152-C12 & C51A-C58A) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin