Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[C51A] Wymiana linki od prędkościomierza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ZRÓB TO SAM
Autor Wiadomość
Jelon
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.07.13 08:33:57    Temat postu: [C51A] Wymiana linki od prędkościomierza

"I oto nadszedł ten dzień kiedy prędkościomierz Kampiego wyzionął ducha." Nie jest to czynność skomplikowana, ale na pewno pozwoli zostawić parę zł w kieszeni, nie mówiąc o satysfakcji jaką daje samodzielne usunięcie usterki.

Potrzebne będą:
- wkrętak krzyżakowy i płaski,
- klucz oczkowy 10 lub nasadka z grzechotką (wygodniejsze w użyciu),
- nożyk do tapet.

Teraz przyszło mi do głowy że nie próbowaliśmy ominąć pierwszej części, być może nie trzeba rozbierać częściowo konsoli ale to jeszcze sprawdzę. Tak czy inaczej podzielimy to na dwa etapy.

Pierwszy etap. Przystępujemy do "wielkiej" demolki konsoli - żartowałem.



Odkręcamy dwa wkręty znajdujące się nad pokrętłami nawiewu (jak położycie głowę między siedzeniami twarzą zwróconą w stronę konsoli to je zobaczycie u góry) i dwa na dole pojawiające się po wyjęciu popielniczki.






Jedna strona z głowy.


To samo robimy po stronie kierownicy:


1- po otwarciu drzwi z boku konsoli widoczny wkręt,


2- między kierownicą a nawiewami u góry też jest,





3- po tej samej stronie tylko na dole jeszcze jeden,


4- i przy drzwiach, na dole zasłonięta przy uszczelce śruba


To chyba wszystkie o których pamiętałem. Kiedy to już zrobiliśmy (zdjęliśmy osłony) to przystępujemy do drugiego etapu prac, możemy odkręcić ramkę osłaniającą zegary, dwa wkręty są u góry nad zegarami.


I dwa widoczne po zdjęciu osłon (od dołu).



Po zdjęciu ramki i odpięciu złączek ukazuje nam się piękny dostęp do zegarów, tylko 3 wkręty (2 na dole po bokach, 1 u góry na środku).




Odkręcamy i wyjmujemy nasze zegary.


Przechodzimy teraz pod maskę.

Niestety razem z linką wychodzą przeważnie jakieś kable z kabiny przez gumową osłonę.


Jeśli ktoś ma czas, może pobawić się w próbę odpięcia kabli żeby nie przecinać gumowej osłony (my tego nie robiliśmy z braku czasu i efekt mógłby być taki że nie wszystko da radę odpiąć). Odkręcamy w okolicach skrzyni, bardziej za silnikiem nakręteczkę przypominającą nakrętkę od butelki po coli i wyciągamy starą linkę na wierzch.


Płaskim w krętakiem podważamy gumową osłonkę (po odkręceniu linki będziecie wiedzieć którą) i wyjmujemy ją. Ciężko wychodzi. My poszliśmy na łatwiznę i przecięliśmy gumkę od dołu. Wysuwamy linkę i wyciągamy ją do wnętrza samochodu. W konsoli linka jest zamocowana na zaczepy wystarczy po bokach lekko ścisnąć i wychodzi.



W to miejsce wkładamy drugą przeciągamy przez otwór w kabinie pasażerskiej do komory silnika (też ciężko przecisnąć ze względu na mały otwór i kable przechodzące tamtędy. Dobrze mieć drugą osobę do pomocy). Wkładamy linkę w gumkę i zaślepiamy otwór. Po założeniu gumki nic nie powinno się rozpaść (bardzo ciężko wchodzi z powrotem, a nie miałem smaru pod ręką) i nawet będzie szczelne kwestia poprawnego włożenia gumki z powrotem.

Przykręcamy linkę, i przystępujemy do składania reszty w kolejności odwrotnej do rozbierania. Po złożeniu wszystkiego i upewnieniu się że wszystko mamy po dokręcane możemy cieszyć się sprawnym prędkościomierzem, kasą w kieszeni i z samodzielnego usunięcia usterki.

Nie jestem tylko pewny czy nie da rady pominąć pierwszy etap i od razu przejść do demontażu ramki od zegarów. Tak czy inaczej my zrobiliśmy to tak. Mam nadzieję że komuś to się przyda kiedyś w przyszłości, w końcu każdemu z nas może się zerwać linka.

Trochę może napisane rozwlekle, ale starałem się opisać wszystko jak najdokładniej.

Zachęcam do zamieszczania tego typu postów (wraz ze zdjęciami) z różnych napraw których sami dokonaliście.

Pozdrawiam!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ZRÓB TO SAM Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin