Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

tarcza ate a atm

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny
Autor Wiadomość
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.09 19:50:46    Temat postu: tarcza ate a atm

panowie, krótki temat i proszę o odpowiedz tych co mają coś do powiedzenia.
które tarcze wybrać do colta?
[link widoczny dla zalogowanych]
czy [link widoczny dla zalogowanych]
i jakie klocki do tego założyć. ma to działać jak należy,a lubię ostro pojeździć.
i moje ostatnie pytanie, czy dot 5 nie zniszczy elementów gumowych układu hamulcowego? wydaje mi się że nie, ale prosze o podpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2009.03.09 20:02:39    Temat postu:

Ja bym polecił firmę ATE, z tradycjami i już trochę na rynku jest. Nie czytałem jeszcze złej opini o tej firmie. Kumpel miał w aucie takie tarcze ATE wysokowęglowe z klockami OMP i był z nich zadowolony. Każdy kogo znam i ma tarcze ATE to jest zadowolony Wink

Nacinane i nawiercane fajnie wyglądają, mają się rzekomo nie wyginać i nie wichrować a nie jest z tym tak pięknie. U mojego kuzyna w civicu taka tarcza nawiercana właśnie pękła... prawdopodobnie właśnie od nawiertu... I tarcza kosztuje około 100zł... Gdzie markowa jest droższa a wyprodukowanie jej teoretycznie jest tańsze niż nacinanej i nawiercanej... Więc nie ma cudów, oszczędności gdzieś muszą być Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2009.03.09 20:04:12, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.09 20:04:15    Temat postu:

ja mam u siebie ATE gladkie bo to chyba jedyne dostepne tarcze do GTI, i sa ok nie pokrzywily sie nie pekaja
co do klockow to jezeli lubisz lewa noge to mozna by pojsc w red stuffa bo na greenie przy dluzszym cisnieciu troszeczke spada skutecznosc...
a plyn... lepiej czesciej zmieniac niz lac drogi
no chyba ze [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.09 20:24:56    Temat postu:

odnośnie płynu to słyszałem że tod 5 przed zalaniem trzeba przeczyścić układ spirytusem skażonym, nie wiem co to znaczy, ale wydaje mi się że mogą być skutki nie wesowłe....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.09 21:19:55    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
była dyskusja o tych tarczach, podobno są niezłe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rafi81
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.10 01:08:52    Temat postu:

Osobście polecam tarcze ATE, mam takie plus klocki Ferodo Premier i hamulec jest dobry, co do ATM Mikoda tarcze te są w miare przyzwoite i raczej zbierają w miare dobre opinie (tak wychwalane Brembo bierze od nich odlewy i sprzedaje jako swoje). Ja bym brał ATE bo różnica w cenie nie jest aż tak duża..

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rafi81 dnia 2009.03.10 01:09:30, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.10 09:00:36    Temat postu:

tez miałem dylemat,jak wymieniałem,kupic nacinane i nawiercane mikody czy ate,mimo ze były ciut drozsze wybrałem ate plus klocki ate,zestaw spisuje sie bardzo dobrze,nie załuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartolini55
Już się udziela


Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.10 12:40:10    Temat postu:

z dwoch powyzszych polecam zdecydowanie ate - tylko pytanie czy jest sens placic tyle za ate.
Jeśli dobrze dobrałeś numer tych tarcz to sytuacja u mnie wygląda następująco:
ATE - 128zł/szt
MIKODA - 77zł/szt (z tym, że wg tej aukcji co podałeś jest podany numer mikody 0911 - a to jest tarcza nienawiercana i nienacinana i takiej cenę podaje)
JC - 44zł/szt
Sakura - 58zł/szt
Speedmax - 60zł/szt - nacinane
Moim zdanie każde tarcze da się pogiąć, a akurat do japończyka tarcze ate są jednymi z droższych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastek69
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 01:04:58    Temat postu:

ponieważ szukałem wszędzie na coltmanii i na MM i nie znalazłem to pytam Wink
póki co czysto teoretycznie...
ponieważ mój proton 315 ma budowę niemalże identyczną jak CA4A to chciałbym się żeby mi ktoś odpowiedział na pytanie:
czy zmiana bębnów z tyłu na tarcze to tylko wywalenie bębna i nałożenie tarczy wraz z zaciskiem na piastę i podłączenie wężyka z płynem i podłączenie ręcznego czy trzeba coś z piastami rzeźbić i tym właśnie ręcznym?... no i czy tarcz wtedy mam szukać takich jak na przód czy od czegoś jakiegoś innego auta ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 07:57:14    Temat postu:

Bastek69 napisał:
chciałbym się żeby mi ktoś odpowiedział na pytanie:
czy zmiana bębnów z tyłu na tarcze to tylko wywalenie bębna

przedewszystkim to wywalenie kasy w bloto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastek69
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 12:32:59    Temat postu:

według mnie nie jest tak jak mówisz Ictus.... gdyby się tarcze z tłu nie sprawdzały to Colt Gti miał by założone przez inżynierów Mistubishi z tyłu bębny..... a oni w końcu znają się na rzeczy...
dla większego silnika potrzebne są lepsze hamulce więc się pytam dlatego jak taka przekładka tarcz na tył wygląda żeby się w końcu porządnie rozeznać w temacie....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 12:37:26    Temat postu:

a auto swiecie byl artukul ze do ukladow przystosowanych do DOT 4 nie wolno wlewac DOT 5 ,tylko DOT 5.1 jak juz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 12:44:09    Temat postu:

Bastek - a wiesz jaki jest udzial w hamowaniu tylnych hamulcy???
jak chcesz cos poparawiac to napierw przod


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastek69
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 12:55:44    Temat postu:

ja nie jestem mechanikiem i nie chce się tutaj wykłucać o racje....
Poprostu na MM wyczytałem kilka opinii gdzie urzytkownicy chwalili sobie pracę tylnych tarcz przy ostrej jeździe na trasie... fakt że ręczny im juz nie działał jak na bębnach... ale ja i tak ręcznym jedynie bawie się zimą Wink
DLATEGO ZAMIEŚCIŁEM TAKIE PYTAMIE Ictus i jedynie chcę odpowiedzi Wink
wiadomo że do przodu najpierw trzeba się zabrać i tam założyć większą tarczke i klocki bo to przód ma główny udział w hamowaniu....
ale wg mnie tarcza jest wydajniejsza niż bęben i dlatego przy większych silnikach i masach samochodów są montowane z tyłu....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 13:42:44    Temat postu:

dobry bęben nie jest zły. często lepiej odprowadzają ciepło (większa powierzchnia) choć to marginalnie ważne przy tylnych hamulcach, bo one przejmują tylko ok. 20% siły hamowania w aucie średniej wielkości. bębny potrafią na prawde dobrze działać - przykład bębny w CAO 1.6

druga sprawa. jak mikoda to obawiam się że tylko gładka. różnica między nacinanymi i nawiercanymi a gładkimi w tym wypadku jest taka że bierze sie gładką tarcze i wkłada do frezarki i na półkę do sklepu. kto miał styczność z wytrzymałością materiałów lub konstrukcją maszyn, wie czym to grozi. kto nie wie - tarcza z dziurami jest mocno osłabiona a nacięcia i nawiercenia skuteczności hamowania nie poprawią same w sobie (ma to na celu jedynie odprowadzać pył i gazy powstające przy hamowaniu z dużych prędkości - w sprzętach torowych, ciężkich autach lub sporcie zdaje to egzamin)

z tego co wiem to ATE robi godne polecenia tarcze. co do klocków to Green stuffy albo jakies ferodo DS2000 czy jak to sie tam nazywało.

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastek69
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 14:01:17    Temat postu:

no że ATE to ja wiem Smile
mam takie na przodzie i sie świetnie spisują Smile.... o mikodach słyszałem już wiele opinii i nie chce z nimi eksperymentować....
ale do tej pory nikt mi nie powiedział jak założyć z tyły tarcze ;p
na przód to myśle że od CA0 GTi bym założył + klocki oczywiście od GTi no o ile mi się uda je z zacisk włożyć choć wątpie i pewnie też i zacisk będzie trzeba od GTi kombinować...
no a myśle żeby potem założyć na tył takie tarcze jak mam teraz...
tylko niech mi ktoś w końcu powie czy wiąże się to z jakąś grubszą rzeźbą czy ta piasta którą mam może zostać....
wiem że tył to jakieś góra 20 % siły hamowania ale jak będzie coś większego pod maską to przyda się i to 20% Smile
ogólnie chcę zacząć przygotowania do SWAPA od właśnie hamulców i zawieszenia więc proszę was nie piszcie mi jak Ictus że to wyrzucenie pieniędzy w błoto Wink.....
ps. bez urazy Ictus Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 15:17:21    Temat postu:

raczej musisz mieć całe piasty tylne z tarczami

co do przodu to na 100% potrzeba ci zacisków i jarzm od gti jak chcesz wsadzić tarcze od gti. może tez byc jakaś rzeźba potrzebna żeby te zaciski do twojej piasty zamontować o ile nie taniej kupić całą piastę.

konkretnie ci nie powiem bo nie wiem jakie dokładnie są różnice

poszukaj czy nie wejdą heble od jakiegoś większego mitsu np od galanta, może sie da znaleźć tanio z całymi piastami jak trzeba itd.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 16:01:09    Temat postu:

a co jest w twoich heblach takiego ze chcesz zmieniac???
wymien wszystko na porzadne i nowe i bedzie dobrze
no chyba ze czesto masz hamowania ze 160 z wykorzystaniem pelnej mocy... wtedy sie pewnie zagrzeja


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastek69
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 16:23:27    Temat postu:

przecież pisałem że zastanawiam się nad swapem i robie rozeznanie w temacie a przynajmniej próbuje...
większy, mocniejszy silnik wymaga efektywniejszych hamulców....
dopiero co wszyscy wszędzie mówili jak swap to hamulce, zawsieszenie itd. i ja się z tym zgadzam a Ty mi tu nagle wyskakujesz żeby kupić nowe to co jest....
bez urazy ale jak tak bębny chwalisz to dlaczego masz w swoim GTi z tyłu tarcze ?... Ictus wytłumaczysz mi to ?....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 18:55:24    Temat postu:

chyba nie bedzie na bębny zmieniał Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastek69
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 19:35:44    Temat postu:

no ja na jego miejscu też bym nie zmienił ;p.....
jedynie chciałbym usłyszeć jakieś konkretne rady na temat adaptacji tarcz na tył.... najfajniej by było gdyby się wypowiedział ktoś kto to już robił Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 20:42:08    Temat postu:

a gdzie ja bebny chwale??? mowisz ze czytales na MM temat o tarcach i bebnach... i tam dokladnie pisalem o wyzszosci tarczy nad bebnem...
ale w przypadku wymiany bebnow na tarcze caly zabieg robi sie nieoplacaly...
wiec dokladnie sobie przemysl ten swap... bo sam swap silnika wyjdzie ci drozej niz kupienie fury z docelowym slinikiem... a jak doliczysz do tego przeszczepy hebli i grzebanie w zawiasie to wywalisz 2xtyle


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastek69
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.29 21:39:03    Temat postu:

ze swap wiąże się z kosztami i jest generalnie nieopłacalny to bardzo dobrze wiem....
ale moje auto tak mi się podoba że nie mam zamiaru przez bardzo długo go zmieniać.
a po za tym od dawna mi się takie rzeczy podobają jak przeróbki samochodów i dlatego chce zrobić coś niepowtarzalnego ze swoim.
kupno szybszego i mocniejszego jest pójściem na łatwizne.
a ja chce mieć takiego Protona jakiego nie znajde nigdzie indziej i którym naprawde będe mógł pocisnąć....
według mnie na tym polega idea swapu....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.31 17:03:32    Temat postu:

na tym ogólnie polega idea tuningu. wiadomo, że tuning sie nigdy nie opłaca (prawie) ale ludzie to robią Smile i dobrze Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastek69
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.31 18:16:38    Temat postu:

no chociaż jeden co podziela moje zdanie na ten temat Smile
szkoda tylko że jeszcze nikt mi nie powiedział co i jak do końca i fachowo z tymi hamulcami...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.31 19:12:27    Temat postu:

jesli ktos ma jakies info konkretne w ogole... ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin