Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

SWAP czy TURBO?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny
Autor Wiadomość
tryjan
Napisał pare postów...


Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gillingham

PostWysłany: 2008.03.11 05:03:16    Temat postu:

napewno jeszcze kiedys go znajde i wkeje Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.03.11 09:08:05    Temat postu:

tryjan napisał:
jakies 5 miesiecy temu na ebay.co.uk byl na sprzedaz colcik 1.6 175 koni przylecial z japoni (dokladnie nie pamietam co mial pogrzebane pod maska) z tego co pamientam: dolot HKS komputer nowy map sensor wydech .....
byl to 96/97 rocznik za 4,5 tys funtow konkretna lota plus wykres byl


pewnie mirage cyborg z silnikiem mivec


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Współtwórca COLTMANII


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Enniskillen/NI/UK

PostWysłany: 2008.03.11 23:42:16    Temat postu:

Kleju te 113KM z 1,6 to z 4G92 silnika mało rozwojowego.
Co do 4G13 - był w Warszawie Space Star z tym silnikiem zaturbionym przez Grabowskiego. Z daleka śmierdziało benzyną i problemy miał właściciel jak cholera.

Co do turbo w Colcie.
Kleju już większość napisał.
TRAWOR chyba jakiś czas temu kupił GTi z Trójmiasta w stanie agonalnym. Stamtąd moglibyście wyciągnąć większośc gratów do zawieszenia i hamulców oraz zegary i fotele.
A co do reszty przed chwilą po raz kolejny o tym napisałem O TUTAJ
Poczytać, zastanowić się i może działać.

Co do silnika turbo.
Prosiłbym nie opowiadać bajek, że silnik który się kupi można od razu wstawić. Najpierw zdać należy sobie sprawę, że w Polsce kupić silnik 4G63T w dobrym stanie to będzie cud. Potem policzyć koszty remontu Very Happy

Aha - silnik 4G63 DOHC 16V N/A czyli bez turbiny może mieć 150KM i 146KM.
A co do jazdy Coltem turbo (Mirage Turbo) w stanie znośnym powiem tak - łeb urywa. Tyle, że ja mam to turbo w 4G61T fabrycznie bez cudowania.
Stopień sprężania to fabrycznie 8,0 bo mam inne tłoki, pierścienie i zawory. A nie jakąś uszczelkę dorobioną, którą bym wypalił po 1000km.
Mój silnik oprócz powyższego od zwykłego 4G61 różni się kolektorem wydechowym, wydechem, układem dolotowym, wtryskami, ECU, pompą wodną (wydajniejsza - pasuje od Hyundaia Sonaty 2,0) pasek rozrządu ma o jeden ząbek więcej i jest szerszy, sprzęgło ma o 1,5 cm większą średnicę, wzmocniony i większy docisk oraz poduszki pod silnikiem są na oko ze dwa razy większe.

Polecam [link widoczny dla zalogowanych] - tam jest wszystko ładnie i wiele razy opisane łącznie z wykazem potrzebnych części do przeróżnych SWAPów.

Polecam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.03.12 00:03:09    Temat postu:

Hehe Hubert ja to samo juz pisalem ze silnik z colta 4g92 nie nadaje sie pod turbo Smile

O Grabowskim na razie nie moge sie wypowiedziec bo kumpel odebral od niego civica 1.6 vtec (125) z zalozonym turbo i jak na razie smiga szybciutko Smile
No ale silnik hondowski a z mitsu Wink

Hubeeert kto szuka takiego silnika (4G63T) w polsce Wink
Ale raz widzialem taki silnik z jakiejs terenowki mitsu (8tys przejechane ale cena kosmiczna)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Współtwórca COLTMANII


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Enniskillen/NI/UK

PostWysłany: 2008.03.12 00:11:06    Temat postu:

4G63T z Outlandera Turbo. 200KM. Tylko że rozrząd po drugiej stronie Wink Do mnie nie pasuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tryjan
Napisał pare postów...


Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gillingham

PostWysłany: 2008.03.13 00:39:22    Temat postu:

jedyny mivec jaki znam jest w FTO 2.0 V6 200KM

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.03.13 00:48:00    Temat postu:

tryjan napisał:
jedyny mivec jaki znam jest w FTO 2.0 V6 200KM


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wejus77
Zaczyna się rozkręcać


Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.04.12 14:07:08    Temat postu:

a co panowie powiecie na wstawienie "chipa"?tyle sie teraz o tym słyszy-sam sie zastanawiam ale nie wiem czy to cos da i jakie sa skutki.jesli cos wiecie prosze o rade.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.04.13 20:30:36    Temat postu:

wejus77 napisał:
a co panowie powiecie na wstawienie "chipa"?tyle sie teraz o tym słyszy-sam sie zastanawiam ale nie wiem czy to cos da i jakie sa skutki.jesli cos wiecie prosze o rade.....


Tak slyszy sie duzo, ale nie w silnikach benzynowych tylko diesla!!! W silniku wysokopreznym doladowanym chiptuning moze dac naprawde spory przysrost mocy rzedu 15-20% wiec jest juz to odczuwalalne. Calkiem inaczej ma to sie w silnikach benzynowych (bez turbiny), sa to minimalne przyrosty w granicach 2-3% wiec wcale nie odczuwalne. Chyba ze mamy silnik z turbina i przeprowadzamy jakies modyfikacje wtedy obowiazkowo musimy sie zajac elektronika w aucie. A w naszych silnikach atmosferycznych kazdy chiptuning jest tylko i wylacznie naciaganiem klienta (do worka z tym obok magnetyzerow i strumienicy Very Happy )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pipek
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: okolice bochni
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.04.14 23:20:00    Temat postu:

a ja chce turbo do mojego Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LSA69
Sprzedał Colta...


Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: 2008.04.19 12:22:52    Temat postu:

Może jak Swap to kupić sobie najlepiej Silnik Hondy 1600ccm VTI-160KM troszkę sie pozmienia zaczepy i spokojnie powinien wejść i będzie sie zacnie spisywał Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor.80
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.05.07 10:32:49    Temat postu:

Pomysl przedni,nawet znalazlem taki motorek za 6 tys,ale do tego trzeba doliczyc koszt przekladki,modyfikacje hamulcy,wydechu.Podejrzewam ze calkowity koszt wyniesie okolo 10 tys-duuuuzo,a najgorsze ze nie mamy pewnosci w jakiej kondycji jest ow silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krisu
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: BBa

PostWysłany: 2008.05.07 15:58:21    Temat postu:

Swap czy turbo???

ja polecam pierw SWAP a pozniej TURBO Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.05.07 18:02:44    Temat postu:

LSA69 napisał:
Może jak Swap to kupić sobie najlepiej Silnik Hondy 1600ccm VTI-160KM troszkę sie pozmienia zaczepy i spokojnie powinien wejść i będzie sie zacnie spisywał Very Happy


Profanacja mitsubishi!!!

Tylko silnik z evo Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: 2008.05.07 22:37:25    Temat postu:

niesmialo wtrace ze najlepiej jest wrzucic silnik z Colta 1.6 ale z japoni lub USA... tam 1.6 mialo ok 170 KM... oczywiscie wszystko zalezy od kasy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.05.07 23:08:20    Temat postu:

chodzi Ci o silnik mivec. Juz prosciej z UK poszukac. Ale skad pozniej brac ewentualne czesci do tego silnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.07 23:30:31    Temat postu:

no i koni 175

mivec czyli zmienne fazy rozrządu. nie do końca może być łatwa modyfikacja takiego silnika.
lepszym pomysłem jest wsadzenie 1,8 z gti + turbina lub silnik z evo bądź z eclipse (chyba też by się wpasował...?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.05.07 23:44:03    Temat postu:

Dedis napisał:

lepszym pomysłem jest wsadzenie 1,8 z gti + turbina lub silnik z evo bądź z eclipse (chyba też by się wpasował...?)


no wlasnie nie do konca dobry pomysl 1.8 + turbo. Te silniki jak i 1.6 sa bardzo podatne na uszkodzenia korbowodow przez dmuchniecie nawet 0.4bara...

Silnik z evo w polsce nie osiagalny Wink Z eclipsa osiagalny ale w oplakanym stanie...
W colcie cao silnik z evo II i III pasuje. A z eclipsa chyba z gen I (ale nie jestem pewien)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.07 23:49:36    Temat postu:

słyszałem już opinie na temat "słabości" tych silników (1,6 i 1,8 ) myślałem że to lekki mit, bo na razie chyba nie widziałem żadnego projektu takiego... jeśli to prawda to wchodzi w grę zakucie = koszty

silników z eclipse na ebay'u jest wysyp Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.05.07 23:50:34, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.05.07 23:52:05    Temat postu:

Dedis napisał:
słyszałem już opinie na temat "słabości" tych silników (1,6 i 1,8 ) myślałem że to lekki mit, bo na razie chyba nie widziałem żadnego projektu takiego... jeśli to prawda to wchodzi w grę zakucie = koszty

silników z eclipse na ebay'u jest wysyp Very Happy


nie ma projektow bo nie wytrzymuja Smile

Zakucie? nieoplacalne!!!! Wszystko na zamowienie i nie wiem czy 20tys wystarczyloby na same czesci. Wiec bezsensu taki zabieg. Tylko swap pozostaje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: 2008.05.08 07:15:56    Temat postu:

Zakucie ?.... mozna proscic o slownik Wink ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.08 10:37:05    Temat postu:

wstawienie elementów kutych w miejsce seryjnych. tzn tłoki, korbowody, wał korbowy i ich łączniki. robi się je często z siluminów (aluminium z krzemem) są lekkie i wytrzymałe.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.08 11:35:20    Temat postu:

silnik z eclipsy g1 czy wejdzie chyba tak mam kumpla co wlasnie remontuje G1 i zastanawialismy sie czy podejdzie wstepnie dalo by rade ale sa problemy z dostaniem dobrego bloku i sprawnej glowicy u kumpla stoja juz dwa bloki i trzecia glowica jest w drodze a silniki na Ebay no cuz mialem okazje ogladac jeden silnik bez turbo blok z dodatkowymi smarowniczkami na walek bez szlifu nabite na sile panewki do drogiego szlifu calosc poskrecane na chama widac ze sroby swierzo skrecane odkrecalismy je w dwoch z bida

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2008.05.08 11:39:18, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tołdi
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ustrzyki Dolne

PostWysłany: 2008.05.08 16:21:52    Temat postu:

A ja mam takie pytanko, bo kiedyś pewnie chciałbym robić SWAPa z racji tego, że u mnie brzęczy tylko 1.3 - silniki ze lancera ogólnie powinny bezproblemowo pasować prawda ?? do tego pewnie wymiana skrzyni bo ta by raczej nie wytrzymała. A pytam bo ostatnio znalazłem na allegro silnik z lancera 1.8 16 V i stwierdziłem, że kiedyś można się skusić żeby misiek miał zapas mocy pod maską Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.08 17:36:03    Temat postu:

skrzynia nie koniecznie bedzie wymagać wymiany. często robi się jedną skrzynie do kilku modeli (zmniejsza sie koszty przy projektowaniu więcej ilości skrzyń) ale nie wiem jak jest w colcie

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tołdi
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ustrzyki Dolne

PostWysłany: 2008.05.09 09:34:31    Temat postu:

Trzeba by było w specyfikacji od obu samochodów poszukać... ale masz rację, warto zawsze sprawdzić Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KaczorWwa
Już się udziela


Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.09 18:46:42    Temat postu: Najpierw SWAP next TURBO

Jeżeli chodzi o tego typo tuning to zależy o jakim silniku mówimy. Jak mniej bolesna jeżeli chodzi o koszty i prace będzie przekładka z colta do colta. Ta sama wiązka, podzespoły. Oczywiście trzeba pamiętać że swap to nie tylko silnik, ale hamulce i zawieszenie.
Jeżeli chodzi o silnik z innych modeli to z lancerem (odpowiednio modelowo i rocznikowo) raczej dużej zabawy by nie było. Wg mnie jeżeli chodzi o osiągi i koszt utrzymania to najlepiej włożyć 1.6 (113KM).
Jeżeli chodzi o turbo to same przygotowanie silnika pod turbine to ok 10000zł, chyba że ktoś chce zrobić tylko dolot, przerobić kolektor wydechowy... ale to raczej mija się z celem bo silnik długo nie pożyje Smile.
Ja osobiście jestem najpierw za swapem na 1.6 albo 1.8 gti Smile a dla "kasiastych" 2.0 4G63 i nastepnie z tym silnikiem można bawić się w turbo Smile
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KaczorWwa dnia 2008.05.09 21:53:31, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.05.09 19:44:44    Temat postu: Re: Najpierw SWAP next TURBO

KaczorWwa napisał:
...chyba że ktoś chce zrobić tylko dolot, przerobić kolektor wydechowy... ale to raczej mija się z celem bo silnik długo nie pożyje Smile...


dlaczego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.09 20:14:36    Temat postu:

jeździ wiele aut lekko dmuchanych na tzw soft turbo nie zakute i .... jeżdżą... Smile
dolot + wydech (kolektor zwykle spawany rurowy na zamówienie) + BV + IC + SMT + ew pompa + wtryski + świece + kilka drobiazgów jak grubsza uszczelka pod głowice itd
nie ma twardych reguł w takich modach. silniki są różne, ich wytrzymałość różna, podatność na mody również

pzdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.05.09 20:15:55, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KaczorWwa
Już się udziela


Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.09 20:23:19    Temat postu: ...

No prawda... Ale myśląc o turbo to miałem na myśli coś z wyższym doładowaniem Smile a nie np 0,5 bara Wink. Kto co lubi, ale wg mnie jak coś robić to raz a dobrze...
A co do silników to oczywiście się zgadzam. Jednak nie sądzę żeby było dużo osób które mogą opowiedzieć o przerabianiu silników coltowskich Smile.
Ja bym stawiał na baze silnik 4G63 i z nim się bawił, raczej wiadomo co można z niego wycisnąć Smile tylko cena... Hrm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KaczorWwa dnia 2008.05.09 21:53:14, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.09 20:55:43    Temat postu:

no te 180 koni z 1,6 przy soft turbo raczej osiągalne bezpiecznie... niby szybko strzelają bebechy, ale na razie traktuję to w kategoriach mitu.

większe moce, rzędu 300 i więcej kuca to już kompletna przeróbka auta i duuuuużo $$$ i chyba taniej i lepiej kupić evo
mam cichy plan za parę lat, zamiast sprzedać colta, zostawić go i się pobawić w soft turbo. może wykorzystywać do kjs i supersprintów... zobaczymy co z tego bedzie.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.05.09 20:56:20, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KaczorWwa
Już się udziela


Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.09 21:52:05    Temat postu: Co do marzeń...

Co do marzeń to ja bym chciał zrobić kompletnego swapa z Evo 8 do colta Smile , razem z napędem, zawieszeniem, układem hamulcowym itp... Smile
Na youtubie są filmiki z coltem evo ;D
np: [link widoczny dla zalogowanych]
Smile
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTITO
Napisał pare postów...


Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: OLSZTYN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.06.09 15:21:31    Temat postu:

A Ja wpasowałem 4G63T z Eclipsa 2G do CA0.
Auto na wykończeniu za miesiąc odpał.
Mam do sprzedania 4G93 z całym osprzętem, bez skrzyni i wiązki silnika.
Niebawem wrzucę parę fotek.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.06.09 16:46:22    Temat postu:

zrób temat o swoim aucie i daj link Wink bardzo proszę Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.06.09 20:01:28    Temat postu:

COLTITO napisał:
A Ja wpasowałem 4G63T z Eclipsa 2G do CA0.
Auto na wykończeniu za miesiąc odpał.
Mam do sprzedania 4G93 z całym osprzętem, bez skrzyni i wiązki silnika.
Niebawem wrzucę parę fotek.

Pozdro


no kolego gruba przeróbka sie szykuje Very Happy moze na zlot nim przyjedziesz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukaszmarkiewicz1987
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Luboń koło Poznania

PostWysłany: 2008.06.10 09:04:07    Temat postu:

COLTITO napisał:
A Ja wpasowałem 4G63T z Eclipsa 2G do CA0.
Auto na wykończeniu za miesiąc odpał.
Mam do sprzedania 4G93 z całym osprzętem, bez skrzyni i wiązki silnika.
Niebawem wrzucę parę fotek.

Pozdro
Załoz temat o swoim aucie jestem bardzo ciekaw jak to wszystko wygląda Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
White
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Koronowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.06.10 21:04:58    Temat postu:

Również jestem bardzo ciekaw jak to wyszlo itd. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.06.15 23:22:03    Temat postu:

COLTITO napisał:
A Ja wpasowałem 4G63T z Eclipsa 2G do CA0.
Auto na wykończeniu za miesiąc odpał.
Mam do sprzedania 4G93 z całym osprzętem, bez skrzyni i wiązki silnika.
Niebawem wrzucę parę fotek.

Pozdro


ciekawy projekt czekamy na wiecej info


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LSA69
Sprzedał Colta...


Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: 2008.06.18 20:44:35    Temat postu:

Co do tego tematu... Wg. mnie Swap jest lepszym rozwiązaniem a silnik jaki bym zastosował to Jednostka z Toyota Celica 205 2.0-175KM(bez turbo) w serii... troszkę się pomęczyć przy włożeniu tego silnika ale efekt będzie nieziemski Very Happy POzdr.... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.06.18 20:48:54    Temat postu:

tylko ze przeladki silnikow od innych producentow sa arcy trudne!!! Rzadko sie widuje takie swapy. Choc ostatnio widzialem projekt BMW z silnikiem tdi grupy VAG Smile albo bmw z silnikiem od civica vtec. Ale to sa ogromne koszty i bardzo duzo dlubaniny...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LSA69
Sprzedał Colta...


Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: 2008.06.19 13:42:32    Temat postu:

Są są ale jak się chce to się da Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTITO
Napisał pare postów...


Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: OLSZTYN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.06.20 09:26:45    Temat postu:

POWODZENIA KOLEGO!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Współtwórca COLTMANII


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Enniskillen/NI/UK

PostWysłany: 2008.07.02 00:46:14    Temat postu:

Dedis czy mógłbyś powiedzieć na jakiej podstawie (własne doświadczenia?) wypowiadasz się o tuningu silnika 4G92?
Dedis napisał:
no i koni 175

mivec czyli zmienne fazy rozrządu. nie do końca może być łatwa modyfikacja takiego silnika.
lepszym pomysłem jest wsadzenie 1,8 z gti + turbina lub silnik z evo bądź z eclipse (chyba też by się wpasował...?)

Dedis napisał:
słyszałem już opinie na temat "słabości" tych silników (1,6 i 1,8 ) myślałem że to lekki mit, bo na razie chyba nie widziałem żadnego projektu takiego... jeśli to prawda to wchodzi w grę zakucie = koszty

Dedis napisał:
jeździ wiele aut lekko dmuchanych na tzw soft turbo nie zakute i .... jeżdżą... Smile
dolot + wydech (kolektor zwykle spawany rurowy na zamówienie) + BV + IC + SMT + ew pompa + wtryski + świece + kilka drobiazgów jak grubsza uszczelka pod głowice itd
nie ma twardych reguł w takich modach. silniki są różne, ich wytrzymałość różna, podatność na mody również

pzdr

Dedis napisał:
no te 180 koni z 1,6 przy soft turbo raczej osiągalne bezpiecznie... niby szybko strzelają bebechy, ale na razie traktuję to w kategoriach mitu.

większe moce, rzędu 300 i więcej kuca to już kompletna przeróbka auta i duuuuużo $$$ i chyba taniej i lepiej kupić evo
mam cichy plan za parę lat, zamiast sprzedać colta, zostawić go i się pobawić w soft turbo. może wykorzystywać do kjs i supersprintów... zobaczymy co z tego bedzie.

pzdr

Dla Twojej informacji. Silniki 4G9x są aluminiowe. Nawet silnik 4G93T z Lacera GSR Turbo taki był. Po podniesieniu mocy najpierw padały w tym silniku korbowody (urywały się) przy około 250KM robiąc śliczne dziury w bloku. Po wymianie korbowodów rozlatywał się blok.(około 300KM raczej 280 niż 300) Twoja niewiedza nie tłumaczy tego, że materiały na temat tuningu tych silników praktycznie nie są dostępne. Nikt ich raczej nie podkręca. Bo to nieopłacalne. To nie Honda. A MIVEC 4G92 z CA0 - ja bym unikał, ze względu na problemy z systemem MIVEC właśnie w tych silnikach montowanych w CA0. CJ0 juz tych problemów nie ma.

Tu Kolega pyta o swapa i to co potrzebuje.
Tołdi napisał:
A ja mam takie pytanko, bo kiedyś pewnie chciałbym robić SWAPa z racji tego, że u mnie brzęczy tylko 1.3 - silniki ze lancera ogólnie powinny bezproblemowo pasować prawda ?? do tego pewnie wymiana skrzyni bo ta by raczej nie wytrzymała. A pytam bo ostatnio znalazłem na allegro silnik z lancera 1.8 16 V i stwierdziłem, że kiedyś można się skusić żeby misiek miał zapas mocy pod maską Smile

Dedis napisał:
skrzynia nie koniecznie bedzie wymagać wymiany. często robi się jedną skrzynie do kilku modeli (zmniejsza sie koszty przy projektowaniu więcej ilości skrzyń) ale nie wiem jak jest w colcie

pzdr

Twoja odpowiedź jest śmieszna. Nie dość, że nie wiesz o czym mówisz (co sam przyznajesz), ale dodatkowo bijesz pianę.
Otóż nie. Skrzynia z 1.3 długo nie pociągnie z 4G93 DOHC. Pod warunkiem, że jakimś cudem da się ją do tego silnika podłączyć.

Chłopie weź się ogarnij i przestan nabijać posty Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.02 11:09:32    Temat postu:

Hubeeert napisał:

Dla Twojej informacji. Silniki 4G9x są aluminiowe. Nawet silnik 4G93T z Lacera GSR Turbo taki był. Po podniesieniu mocy najpierw padały w tym silniku korbowody (urywały się) przy około 250KM robiąc śliczne dziury w bloku. Po wymianie korbowodów rozlatywał się blok.(około 300KM raczej 280 niż 300) Twoja niewiedza nie tłumaczy tego, że materiały na temat tuningu tych silników praktycznie nie są dostępne. Nikt ich raczej nie podkręca. Bo to nieopłacalne. To nie Honda. A MIVEC 4G92 z CA0 - ja bym unikał, ze względu na problemy z systemem MIVEC właśnie w tych silnikach montowanych w CA0. CJ0 juz tych problemów nie ma.


tak są aluminiowe, jak większość silników japońskich w tym czasie.
pisałem o soft turbo na 180km, że to może być mit że strzelają bebechy. ty piszesz o 250km. więc nie rozumiem z czym do mnie bijesz....? (pomijam już fakt, że nie sama moc decyduje o tym kiedy coś strzeli, tylko w dużej mierze przebieg tej mocy i momentu i wielkość laga)
o 300km pisałem że to już grube przeróbki muszą być.
np wzmocnienie bloku (tak takie rzeczy się robi. jesteś expert i zjdałeś wszystkie tuningowe rozumy więc pewnie o tym wiesz - np najmocniejsze 1,8t audi A4 w polsce miało wzmacniany blok specjalną "klatką" bo zaczynał się skręcać.)
o mivecu napisałem że: "nie do końca może być łatwa modyfikacja takiego silnika" z racji zmiennych faz. więc powtarzasz po mnie.

Hubeeert napisał:

Twoja odpowiedź jest śmieszna. Nie dość, że nie wiesz o czym mówisz (co sam przyznajesz), ale dodatkowo bijesz pianę.
Otóż nie. Skrzynia z 1.3 długo nie pociągnie z 4G93 DOHC. Pod warunkiem, że jakimś cudem da się ją do tego silnika podłączyć.

czy ty masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem?
napisałem, że "skrzynia nie koniecznie bedzie wymagać wymiany" a "nie koniecznie" nie znaczy "nie wymaga wymiany" rozumiesz tą drobną różnicę?
do tego napisałem najważniejsze w tym zdaniu, że "nie wiem jak jest w colcie" więc dałem tylko przykład że tak może być, a nie że tak jest!

więc może następnym razem napisz po prostu "nie taka skrzynia nie pasuje i nie wytrzyma" a nie czepiaj się każdego słówka pisząc przy okazji nie na temat, bo wiele nie wniosłeś w tej wypowiedzi nabijając posta.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.07.02 11:12:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Współtwórca COLTMANII


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Enniskillen/NI/UK

PostWysłany: 2008.07.02 22:28:25    Temat postu:

Większość?
Zdefiniuj większość. I najlepiej podaj jakieś przykłady + możliwy tuning.
W Mitsubishi to zdecydowana mniejszość.

Rozwala mnie Twój tekst "czy ty masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem?"
Czy wiesz co to był Lancer GSR Turbo? To protoplasta Lancera EVO (I).
Miał silnik 1.8 4G93T, który można co prawda kupić tylko po co? Zdecydowanie lepszy jest 4G63T. Oprócz nazwy i wyglądu zewnętrznego (z grubsza) niewiele ma wspólnego z silnikiem 4G93 DOHC znanym chociażby z Colta CA5A GTi. Wymieniono w nim właściwie wszystkie bebechy a i tak nie nadaje się do podkręcania. Jak już zresztą pisałem. Natomiast silnik 4G93 z GTi do turbo nie nadaje się kompletnie. Raz, że korbowody tego nie zniosą (mała turbina da wzrost moementu obrotowego na dole zakresu i pogięte korby, duża wielkiego laga wzrost momentu obrotowego na górze zakresu i to dość gwałtowny i też pogięte korby), dwa, że silnik fabrycznie ma wysoki stopien sprężania (nie mylić z kompresją) i dmuchanie ciśnienia da piękne spalanie stukowe czego nie wytrzymają tłoki, korby i zawory, trzy, że nie wytrzyma tego skrzynia biegów i sprzęgło.
Nie wytrzymają tego również hamulce.

Dość wykłądu, wróćmy do tego co byłeś łaskaw nasmarować.
Dedis napisał:
napisałem, że "skrzynia nie koniecznie bedzie wymagać wymiany" a "nie koniecznie" nie znaczy "nie wymaga wymiany" rozumiesz tą drobną różnicę?
do tego napisałem najważniejsze w tym zdaniu, że "nie wiem jak jest w colcie" więc dałem tylko przykład że tak może być, a nie że tak jest!

więc może następnym razem napisz po prostu "nie taka skrzynia nie pasuje i nie wytrzyma" a nie czepiaj się każdego słówka pisząc przy okazji nie na temat, bo wiele nie wniosłeś w tej wypowiedzi nabijając posta

Nabiłeś sobie posta. Zrobiłeś mądrą minę i napisałeś (tłumacząc Twoje popisy na ludzki język), że skrzynia może ale nie musi być wymieniona. Tyle, że Ty tego nie wiesz. I to ja nabijam posty Laughing
Coś ominąłem?

W chwili obecnej jak dla mnie stanowisz modelowy przykład trolla lub jak wolą niektórzy "dziecka neostrady".

Czy leci z nami moderator tego działu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.02 23:15:47    Temat postu:

Jestem jestem Wink

Ale moja wiedza znowu az nie jest taka wielka aby przerobic caly dzial Wink. To co wiem staram sie sprostowac i napisac.

Tobie Hubeeert moge podziekowac za sprostowanie i wytlumaczenie tematu i za rozwianie wszelkich watpliwosci.

Dlatego kiedy sam podejmuje jakis temat staram sie opierac na swoich doswiadczeniach i nabytej wiedzy.

A tak nawiasem mowiac uwielbiam takie gorace dyskusje. Bo wtedy czlowiek dowiaduje sie najwiecej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.02 23:23:07    Temat postu:

Sory znowu sie wpie... czytam tak czytam i dochodze do wniosku ze silniki Mitsu sa tak skonstruowane ze nie da sie z nimi zrobic nic
tymczasem moj kumpel kilka dni temu odpalil wlasnie eclipse z silnikiem 4g63 co to ma wspulnego z turbo a to ze ja zakul i uturbil poki co dociera silnik ale niebawem bedzie jazda na hamownie wprawdzie jest jeszcze kilka zeczy do zrobienia ale nie w mechanice czy elektryce silnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Współtwórca COLTMANII


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Enniskillen/NI/UK

PostWysłany: 2008.07.02 23:29:39    Temat postu:

Mefi100 podstawowa różnica to ta, że silniki 4G6x np 4G63 to zupełnie inna "rodzina" silników niż 4G9x np. 4G93.

Zainteresowanym polecam do poduszki lekturę [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.03 13:20:44    Temat postu:

tak zdecydowana większość (czyli wszystkie z możliwymi wyjątkami) silników aut japońskich od początku lat 90tych była aluminiowa (Honda, mitsu, nissan, toyota)

z tych wszystkich naj mniej wiem o mitsu, dlatego przykładów tuningu ci nie podam. wcześniej wysnuwałem z innymi domysły, do których się doczepiłeś.
rozumiem, że masz doświadczenie z tymi silnikami - i dobrze. fajnie że sie podzieliłeś wiedzą, ale o tym za chwile.

ja o jednym, a ty o innym...

o skrzyniach pisałem o takiej możliwości z racji tego, że np większość skrzyń hondy w silnikach tej samej rodziny mają bebechy skrzyń wymienne "plug&play" dlatego też np do skrzyni z B18C4 wkłada się przełożenia 2 i 3b z B16A2 bo są krótsze. ponadto konstrukcja skrzyń nie różni się w całej gamie z tego okresu (praktycznie całe lata 90te) skrzynie z D13B2 (75koni) wkłada sie do D16Z6 (125koni). w ten sposób tylko pomyślałem, że może jest jakaś analogia również w mitsu i to tyle. czekałem na odpowiedź w stylu (tak - w tym i tym przypadku to ma miejsce, w tym i tym nie ma i tyle, a ty mi wyjeżdżasz z dzieckiem neostrady... weź przyhamuj człowieku)

dobra dość tego. do konkretów.
ok. czyli rozumiem, że jeśli chcieć moce powyżej 200koni to jedynie na swap np na 4G6x i dalsze dłubanie... (swap łącznie ze skrzynią)???

choć, przecież w przypadku 4G9 można dół zakuć i dlaczego miało by nie jeździć? (rozumiem - koszty, ale to w przypadku innych marek przy tych mocach z litra to też nic dziwnego, a się to robi)
normą jest że przy uturbianiu silnik się odpręża (zdaje sobie sprawę że 10:1 to dużo), więc grubsze uszczelki itp.

a jeśli celujemy w moce powiedzmy 180koni. soft do 1.6? są/były takie projekty? szukałem i nie znalazłem.
oczywistym jest że żadne sprzęgło nie wytrzyma przyrostu rzędu 50%, więc albo dedykowane (podejrzewam, że takich brak) albo spiek.
podobnie hamulce, albo jakiś swap z eclipse czy innych - oczywiście trzeba by wyrzeźbić jakieś adaptery itd, albo jakiś kit (znów pewnie nie ma, lub nie osiągalne)

dla przykładu (wiem, że to nie mitsu itd) hondowskie D16Z6 (vtec 125koni) na sofcie robi się na moce w okolicach 200-220 koni i jeżdżą bezawaryjnie. dla większych mocy trzeba zakuwać - ty piszesz o problemach z bebechami przy mocach 250kuca w 4G9...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.07.03 13:25:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Współtwórca COLTMANII


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Enniskillen/NI/UK

PostWysłany: 2008.07.03 19:57:32    Temat postu:

Dedis napisał:
tak zdecydowana większość (czyli wszystkie z możliwymi wyjątkami) silników aut japońskich od początku lat 90tych była aluminiowa (Honda, mitsu, nissan, toyota)


Mitsu nie. Na szczęście. Zresztą silniki odporne na podnoszenie mocy w Toyocie i w Nissanie też z tego co pamiętam nie są aluminiowe.

Dedis napisał:
z tych wszystkich naj mniej wiem o mitsu, dlatego przykładów tuningu ci nie podam. wcześniej wysnuwałem z innymi domysły, do których się doczepiłeś.
rozumiem, że masz doświadczenie z tymi silnikami - i dobrze. fajnie że sie podzieliłeś wiedzą, ale o tym za chwile.

ja o jednym, a ty o innym...

o skrzyniach pisałem o takiej możliwości z racji tego, że np większość skrzyń hondy w silnikach tej samej rodziny mają bebechy skrzyń wymienne "plug&play" dlatego też np do skrzyni z B18C4 wkłada się przełożenia 2 i 3b z B16A2 bo są krótsze. ponadto konstrukcja skrzyń nie różni się w całej gamie z tego okresu (praktycznie całe lata 90te) skrzynie z D13B2 (75koni) wkłada sie do D16Z6 (125koni). w ten sposób tylko pomyślałem, że może jest jakaś analogia również w mitsu i to tyle. czekałem na odpowiedź w stylu (tak - w tym i tym przypadku to ma miejsce, w tym i tym nie ma i tyle, a ty mi wyjeżdżasz z dzieckiem neostrady... weź przyhamuj człowieku)


Nie rozmawiamy o Hondach. Skrzyń biegów w Mitsu jest jak rozmazał. Tzn typów i odmian. Niestety do zabaw z podnoszeniem mocy najlepsze są skrzynie od doładowanych silników - np KM210. Montowana seryjnie do wynalazku z lat 88-92 (mojego wynalazku) wytrzymuje spokojnie ponad 400KM. Zresztą sam silnik bez magicznego "zakuwania" też wytrzymuje na totalnej serii 400KM. Ale jest to 4G61T nie 4G92.


Dedis napisał:
dobra dość tego. do konkretów.
ok. czyli rozumiem, że jeśli chcieć moce powyżej 200koni to jedynie na swap np na 4G6x i dalsze dłubanie... (swap łącznie ze skrzynią)???


Jest to właściwie jedyne rozsądne wyjście. 200KM dla 4G63T z Eclipse to moc seryjna. Dla 4G92/3 to jedynie teoretyczna i bardzo kosztowna oraz max co by sie dało. Bez gwarancji, że się nie wysra za chwilę, za to z gwarancją, że zaraz padnie skrzynia. I moim zdaniem zaraz potem silnik.
A skrzynię z Eclipse zakładamy razem z silnikiem.

Dedis napisał:
choć, przecież w przypadku 4G9 można dół zakuć i dlaczego miało by nie jeździć? (rozumiem - koszty, ale to w przypadku innych marek przy tych mocach z litra to też nic dziwnego, a się to robi)


Nie ma znaczenia - ten silnik ma słaby blok. Tzw ekonomia wzięła wtedy w Mitsubishi górę, zaczęli oszczędzać. Bez urazy ale po modelach Colt/Lancer C5/6 i Galant E3 które były bardzo udane i miały właściwie bezawaryjne a wręcz pancerne silniki, kolejna generacja CA/CB Colt/Lancer i Galant E5 to już nie było to samo.

Dedis napisał:
normą jest że przy uturbianiu silnik się odpręża (zdaję sobie sprawę że 10:1 to dużo), więc grubsze uszczelki itp.


Grubsza uszczelka - fajnie. Tyle, że trzeba ją dokręcić. Kadłub wytrzyma fabryczny moment dokręcania. Powyżej Rolling Eyes no cóż - Twoje ryzyko. Poza tym grubsze uszczelki przy doładowaniu lubią się wypalać. W przypadku ewentualnego turbo polecałbym raczej odprężenie takie jak stosuje Mitsu - inny profil denka tłoka, wklęsłe zawory. Nie ruszać głowicy Exclamation Fabryczna tolerancja planowania w Mitsubishi to 0,2mm.

Dedis napisał:
a jeśli celujemy w moce powiedzmy 180koni. soft do 1.6? są/były takie projekty? szukałem i nie znalazłem.


4G92? Nie ma. Tzn były ale na chwilę. Poszukaj na malezyjskich forach.
Zresztą soft turbo jak dla mnie to wzrost mocy o około 30% czyli 145 a nie 180KM z początkowych 113.

Dedis napisał:
oczywistym jest że żadne sprzęgło nie wytrzyma przyrostu rzędu 50%, więc albo dedykowane (podejrzewam, że takich brak) albo spiek.


I pad skrzyni. Docisk też jest słaby. Półosie również nie za bogate.

Dedis napisał:
podobnie hamulce, albo jakiś swap z eclipse czy innych - oczywiście trzeba by wyrzeźbić jakieś adaptery itd, albo jakiś kit (znów pewnie nie ma, lub nie osiągalne)


Hamulce można kombinować np z pierwszych wersji EVO. Z rzeźbieniem adapterów byłbym ostrożny bo:
1. Można nie przejść BT
2. Jest to niebezpieczne.

Dedis napisał:
dla przykładu (wiem, że to nie mitsu itd) hondowskie D16Z6 (vtec 125koni) na sofcie robi się na moce w okolicach 200-220 koni i jeżdżą bezawaryjnie. dla większych mocy trzeba zakuwać - ty piszesz o problemach z bebechami przy mocach 250kuca w 4G9...


Blok aluminiowy? Tzn, że Honda ma lepsze silniki. A ja pisałem o problemach z bebechami przy tej mocy w 4G93T czyli silniku zaprojektowanym pod turbo do Lancera GSR Turbo (EVO 0,5 Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.03 22:21:09    Temat postu:

ooo. dzięki bardzo za rzeczowe odpowiedzi! Smile

coś poszperam to może coś ciekawego znajde.

tak w Hondzie, seria B i D są całkowicie aluminiowe. podobnie serie F, H i K

pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.03 22:28:51    Temat postu:

Mam nadzieje ze juz wszystko sobie wyjasniliscie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin