Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

Strumienice

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny
Autor Wiadomość
olo83
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: BRZEśCE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.28 07:27:59    Temat postu: Strumienice

Czy coś pomorze jak ma zapchany katalizator?? I zamienię go na strumienice?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez olo83 dnia 2008.07.29 19:35:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.28 16:11:07    Temat postu: Re: Strumienice

olo83 napisał:
Czy coś pomorze jak ma zapchany katalizator??


hmm.. a w czym niby miałoby pomóc?!

P.S.
"pomorze?!".. albo wielką literą albo "ż" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.31 00:27:58    Temat postu: Re: Strumienice

olo83 napisał:
Czy coś pomoże jak ma zapchany katalizator?? I zamienię go na strumienice?


Sa dwa wyjscia, albo zakup nowego kata, albo wstawienie w miejsce kata rure o takiej samej srednicy jak wydech. (bedzie troche glosniej)

A strumienice sobie odpusc!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Immortal
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.31 00:57:53    Temat postu:

nie rozumiem czemu tak niektórzy narzekają na strumienice, w swoim miśku po zamontowaniu strumienicy zauważyłem ze lepiej się zbiera na biegach 4,5. O wiele rzadziej muszę redukować biegi przy wyprzedzaniu, lepiej wychodzą podjazdy z ładunkiem pod wzniesienia . Dla mnie zmiana tylko na plus. Spalanie się nie zwiększyło, nie chodzi głośniej, jedyna wada to sonda oryginalna która walnęła mi po wycięciu kata, teraz wstawiona mocniejsza i auto śmiga aż miło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.31 01:29:33    Temat postu:

A tak sobie poszperalem po necie Wink o tych strumienicach co jeszcze pisza... Te bardziej krytyczne cytaty:

Ponaddwuletnie potyczki ze strumienicami pozwoliły nam na zaobserwowanie częściej pojawiających się awarii uszczelki pod głowicą silników samochodów, w których je zastosowano. Być może jest to zbieg okoliczności. I znów - najczęściej problemy notowały samochody japońskie oraz silniki wielozaworowe

Zatem! Vivat moment! a nie żadna tam moc! Żeby jednak nie było tak pięknie, muszę zwrócić uwagę, że niektóre samochody z perfekcyjnie dopracowanym układem wydechowym bronią się przed takim rozwiązaniem. Takim ewidentnym przykładem jest Toyota Corolla 1,4 z silnikiem 4EFE, która ze strumienicą osiągnęła 77/5000 KM oraz 115/2200 Nm, a po zastąpieniu strumienicy, w tym miejscu przepraszam za brak szacunku do tego nowego elementu tuningowego, RURĄ o średnicy 40 mm uzyskała następujące parametry: 98/5000 KM oraz 140/4200 Nm.

Najwięcej kontrowersji budzi montaż strumienic w miejsce katalizatora. Należy zacząć od przypomnienia, że jest to po prostu przestępstwo wobec środowiska. Powołam się na przypadek Renault Clio II z silnikiem 1,4 75 KM z dwoma sondami Lambda. Silnik o przebiegu 35.000 km i w doskonałym stanie, w ciągu 24 godzin od zamontowania w lipcu strumienicy w miejsce katalizatora, umarł śmiercią nagłą ze "spłyniętymi" tłokami.

hehe daje do myslenia Wink
Źródło:Jacek Chojnacki "Strumienice wydechowe: klęska czy sukces?", AUTO TUNING ŚWIAT nr 2, luty 2003, str. 42


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.07.31 01:30:42, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Immortal
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.31 09:30:43    Temat postu:

każde auto jest inne i inaczej reaguje na zmiany w układzie wydechowym, nie wiem czy ktoś kto ma colta narzeka na strumienice, ja swoja mam od kilku miesięcy i nic z samochodem sie nie dzieje, a lepiej jest tylko. Trzeba spróbować i wtedy oceniać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.31 11:05:43    Temat postu:

Immortal napisał:
...nie wiem czy ktoś kto ma colta narzeka na strumienice...


nie, bo nikt (poza toba) nie zaklada do colta Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Współtwórca COLTMANII


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Enniskillen/NI/UK

PostWysłany: 2008.08.01 20:11:59    Temat postu:

Immortal dawno nie czytałęm takich bzdur.
Mój stosunek do strumienic najlepiej zobrazuje cytat którego używam od dawna.
Cytat:
wsadź w odbyt strumienicę temu co Ci ją będzie sprzedawał/namawiał do niej i przegazuj

"Dupohamownia" nie jest wiarygodnym przyrządem pomiarowym to po pierwsze.
Druga sprawa - ta sonda - jak nie kupiłeś odpowiedniej to samochód chodzi w trybie awaryjnym.

A strumienica działa wyłącznie w wąskim zakresie obrotów tzn dla okreslonego przepływu do którego została zaprojektowana i wyłącznie tam daje zysk. W silniku samochodowym przeszkadza. W przemyśle jest stosowana np w elektrowniach.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.01 20:32:10    Temat postu:

Ja mam u siebie strumiennicę od kupna samochodzu i niestety nie mam porównania. Wiem tylko, że daje fajny świst powyżej 4 tys obrotów Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Współtwórca COLTMANII


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Enniskillen/NI/UK

PostWysłany: 2008.08.01 20:35:10    Temat postu:

Wstaw kawałek rury. Zamiast strumienicy. Zobacz różnicę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.01 20:43:06    Temat postu:

Nie zastanawiałem się nad tym. Daje to trochę mocy? Spalanie nie wzrasta?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Współtwórca COLTMANII


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Enniskillen/NI/UK

PostWysłany: 2008.08.02 17:36:54    Temat postu:

Na pewno więcej niż strumienica Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Immortal
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.02 18:47:54    Temat postu:

Hubeeert napisał:
Immortal dawno nie czytałęm takich bzdur.
Mój stosunek do strumienic najlepiej zobrazuje cytat którego używam od dawna.
Cytat:
wsadź w odbyt strumienicę temu co Ci ją będzie sprzedawał/namawiał do niej i przegazuj

"Dupohamownia" nie jest wiarygodnym przyrządem pomiarowym to po pierwsze.
Druga sprawa - ta sonda - jak nie kupiłeś odpowiedniej to samochód chodzi w trybie awaryjnym.

A strumienica działa wyłącznie w wąskim zakresie obrotów tzn dla okreslonego przepływu do którego została zaprojektowana i wyłącznie tam daje zysk. W silniku samochodowym przeszkadza. W przemyśle jest stosowana np w elektrowniach.

Pozdrawiam


Napisałem tylko swoją opinie, a nie wszystkich co mają strumienice, dla mnie jest lepiej i tyle, Twoje zdanie mnie nie obchodzi akurat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
olo83
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: BRZEśCE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.02 23:48:22    Temat postu:

to wstawie kawałek rury zamiast katalizatora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateuszdk
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 2008.08.03 11:37:36    Temat postu:

ja zamiast katalizatora wstawiłem rure o średnicy wydechu teraz pracuje troche głosniej (ale bardziej "rasowo") i spalanie spadło o ok 0.3 l Wink Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maanius
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 2008.08.13 01:49:44    Temat postu:

ja za to wywalilem kat, weszla rura, bylo ok , dzis zmienilem rure na strumenice takaniby lepsza i jestem zadowolny, kreci sie zdecydowanie szybciej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukaszmarkiewicz1987
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Luboń koło Poznania

PostWysłany: 2008.08.13 09:27:34    Temat postu:

Hubeeert napisał:
Na pewno więcej niż strumienica Laughing

No to ja też wytne kata i wstawiam rure Twisted Evil (c52)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LSA69
Sprzedał Colta...


Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: 2008.08.13 11:30:23    Temat postu:

Strumiennica poza świstem nic nie daje, mój koleś w BMW e-36 z silnikiem 1.6-102 czy 105KM założył sobie strumiennice dedykowaną podajże do tego samochodu i tego silnika po założeniu okazało sie jednak ze samochód nijak ma ochotę jechać, a do tego chodził tragicznie ja jestem przeciwny takim rzeczą, strumiennice działają jedynie w Sportingach produkowane przez Michelina... a w innych autach jeszcze nie zauważyłem pozytywnego działania tegoż wynalazku Smile Ale róbcie jak chcecie:D POzdr....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.13 11:54:02    Temat postu:

Nie wiem jak w miskach nie wypowiadam sie Koledzy z klubu BMW kombinowali i wstawili strumiennice. Jezdzilem przed i po zalozeniu. No i powiem ze roznica odczuwalna, z tym ze to silniki dwo litrowe Dodam jeszcze ze reszta wydechu jest przelotowa i nie wiem jakie to ma znaczenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.13 14:22:19    Temat postu:

Cytat:
działają jedynie w Sportingach produkowane przez Michelina
chyba chciales napisac Michaela Smile no chyba ze przespalem moment i gumiarze wzieli sie za wydechy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maanius
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 2008.08.13 23:50:32    Temat postu:

ja swojemu miskowi zafundowalem taka strumienice i przy przelotowym ukladzie wydechowym, bardzo dobrze zrobionym dolotowym bylo juz fajnie a po strumienicy zrobilo sie jeszcze fajniej:) wiec powiem tak, u mnie to dziala, sprawdzilem bez i z i wole zdecydowanie z strumienica:) nie bylem przekonany co do tego, jednak postanowilem sporobowac i nie zaluje Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Współtwórca COLTMANII


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Enniskillen/NI/UK

PostWysłany: 2008.08.14 00:07:57    Temat postu:

Immortal napisał:
Hubeeert napisał:
Immortal dawno nie czytałęm takich bzdur.
Mój stosunek do strumienic najlepiej zobrazuje cytat którego używam od dawna.
Cytat:
wsadź w odbyt strumienicę temu co Ci ją będzie sprzedawał/namawiał do niej i przegazuj

"Dupohamownia" nie jest wiarygodnym przyrządem pomiarowym to po pierwsze.
Druga sprawa - ta sonda - jak nie kupiłeś odpowiedniej to samochód chodzi w trybie awaryjnym.

A strumienica działa wyłącznie w wąskim zakresie obrotów tzn dla okreslonego przepływu do którego została zaprojektowana i wyłącznie tam daje zysk. W silniku samochodowym przeszkadza. W przemyśle jest stosowana np w elektrowniach.

Pozdrawiam


Napisałem tylko swoją opinie, a nie wszystkich co mają strumienice, dla mnie jest lepiej i tyle, Twoje zdanie mnie nie obchodzi akurat


Przy 1.3 pod maską najwazniejsze jest dobre samopoczucie oraz autosugestia, bo..... ten samochód i tak nie będzie demonem prędkości Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maanius
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 2008.08.14 00:33:05    Temat postu:

zgadza sie, ale bedzie sie troche lepiej zbieral:) i nic poza tym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.08.14 08:34:57    Temat postu:

Maanius napisał:
zgadza sie, ale bedzie sie troche lepiej zbieral:) i nic poza tym


A robiles jakies pomiary? Czy to tylko psychotuning (mam wiec na pewno dziala i sa duze efekty)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Immortal
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.14 10:33:02    Temat postu:

przeciez czuć po aucie jak sie zbiera, testy tylko potwierdzaja, nie wiem czemu ale u mnie załozenie strumienicy dało efekt na biegach 4,5 i to czuc ewidentnie, natomiast sam start bez najmniejszych zmian

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Współtwórca COLTMANII


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Enniskillen/NI/UK

PostWysłany: 2008.08.15 01:43:10    Temat postu:

Rolling Eyes Mr. Green

Nie ma jak dupohamownia. Ja czuję i na 100% tak jest.
Przecież to jakiś kabaret. Gdyby tak było, że montując cokolwiek w wydechu, bez obliczeń, bez dobierania da się podnieść moc/moment to każdy producent samochodów by to oferował.

Zrozumiecie to wreszcie? Pojedź sobie na hamownię. Dwa razy. Raz z super uper duper strumienicą w wydechu a raz ze zwykłą rurą. Zobacz różnicę.

I przestańcie opowiadać bajki.

Immortal napisał:
przeciez czuć po aucie jak sie zbiera, testy tylko potwierdzaja, nie wiem czemu ale u mnie załozenie strumienicy dało efekt na biegach 4,5 i to czuc ewidentnie, natomiast sam start bez najmniejszych zmian

Przecież to powyższe to się tylko do kabaretu nadaje. DOWODY JAKIEKOLWIEK albo dość...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.15 10:17:12    Temat postu:

Nie ma sie co klucic dupochamownia czytaj Efekt Placebo i co najgorsze jest udokumentowany. tlumaczyc nie bede bo inteligentne osoby tu siedza

Ktos wkoncu musial by podjechac z 3x na chamownie raz z katem raz z rura no i raz ze strumiennica. i raz na zawsze zakonczyc awanture

w sumie to strumiennica ma duzo wspulnego z sama rura procz lusek lub czego tam w ksztalcie spirali co ma wymusic spiralny czy tez rotacyjny obrut powietrza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bgs
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.15 11:55:17    Temat postu:

Ciekawe ile jeszcze razy przewinie się taki temat Very Happy

Serio to żałosne, że ludzie wierzą w takie rzeczy a nie mogą nawet wytłumaczyć na jakiej niby zasadzie taka strumienica ma działać.

Tak btw. przykleiłem sobie naklejkę mitsumaniaków na auto i też czuje odczuwalną różnicę, serio lepiej się zbiera, ma lepszy dźwięk no i spalanie spadło Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.15 15:04:13    Temat postu:

Nie chce dolewac oliwy do ognia, ale. Skoro zeczywiscie nic nie daje dlaczego jest caly czas uwazana za podstawe tuningu.
Pogrzebalem troche po necie i conieco znalazlem

"wraz z usunieciem kata pewnie zabierze z 10 % mocy...

nawet jesli w jakims aucie strumienica wstawiona w miejsce kata (sprawnego) pomoze to tylko w jakims okreslonych (bardzo waskich) obratach i na 99 % nie bede to obroty mocy max - raczej momentu...

w silniku wolnossacym uklad wydechowy jest naprawde dokladnie policzony tak - aby zjawiska falowe zachodzace w nim nawet jesli nie pomagaly to chociaz nie przeszkadzaly. katalizator lub tlumik przelotowy dynamizuje proces oprozniania cylindrow ze spalin. Obrazowo - spaliny leca sobie rura wydechowa i natrafiaja na komore rozprezna (tlumik oprzelotowy lub katalizator) powoduje to przyspieszone ujscie spalin do tej komory - wytwarza sie fala ktora moze pomoc wyciagnac spaliny z cylindrow... dlatego tak wazne jest miejsce umieszczenia i wielkosc tej komory. (niestety pozniej znow trzeba sprezyc spaliny aby wepchnac je do dlaszej czesci ukladu - dlatego miejsce jest tak wazne)
dzialanie katalizatora jako komory rozpreznej niestety ograniczone jest tym ze nie jest on w srodku pusty i niestety sprawia opro spalina nawet jak jest sprawny - a jak jest juz przytkany to oczywiscie zastapienie go - nawet strumienica moze pomoc.
Ale wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest zamontowanie w miejscu katalizatora tlumika przelotowego zblizonego rozmiarami do kata."


"Oto co daje montaż przypadkowej strumienicy w miejsce katalizatora czy tłumnika środkowego, straty i pogorszenie charakterystyki silnika.
Ależ ludziom mina rzednie gdy wjeżdżają na hamownie przed i po montażu. Ale przed pomiarem 100% tjunerów twierdzi że ma większą moc, lepsze przyspieszenie itp. A po pomiarze w 90% jest gorzej.
1* Nie wszystko za co się zapłaci wpływa na plus.
2* "Hamownia" w kręgosłupie w 90% myli się całkowicie.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Testy oczywiście bez przeprowadzonych dodatkowych modyfikacji typu obróbka GT, czy zmiana średnicy wydechu, tłumników, programu itp

PS. Istnieją strumienice dedykowane np. do SC, ale o nich się nie wypowiadam (bo nie widziałem testów)"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.08.15 17:56:26    Temat postu:

Ale jakie podstawy tuningu? U pana Chojnackiego? Ten Pan zajmuje sie tym i to sprzedaje wiec wiadoma rzecz jak bedzie pisal o tym. Reklama dzwignia handlu. I pierwszy raz slysze ze wywalenie kata zabierze 10% mocy Laughing

Ale jakos dziwnie to wkleiles, bo raz pisze ze strumienica jest super, a z drugiej strony ze nic nie daje Smile

Poczekajmy jeszcze jak bedzie strumienica dedykowana do colta Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.15 18:27:54    Temat postu:

Kleju autorem tych wypowiedzi nie jest pan Chojnackiego tylko inne osoby. W pierwszym cytacie autor raczej nie zachwala strumiennicy a teraz widze jeszcze pewna niescislosc w jego wypowiedzi poniewaz mowil o wywaleniu niesprawnego Kata "a jak jest juz przytkany to oczywiscie zastapienie go - nawet strumienica moze pomoc." Piszac ze lepiej wstawic tlumik o wielkosci strumiennicy niz sama strumiennice (przynajmniej ja to tak zrozumialem)

Drogi cytat to osoby przedstawiajace dowody z Hamowni pana Chojnackiego. Gdzie ta osoba tez nie wypowiada sie pozytywnie o strumiennicy "Oto co daje montaż przypadkowej strumienicy w miejsce katalizatora czy tłumnika środkowego, straty i pogorszenie charakterystyki silnika"

Chyba cos nie doczytales Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.08.15 18:29:48    Temat postu:

Mefi100 napisał:
...

Chyba cos nie doczytales Wink


Byc moze Smile Popoludniowa drzemka dala o sobie znac Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.16 14:13:37    Temat postu:

jesli układ był liczony z katem wyciecie spowoduje spadek mocy,natomiast jesli układ był liczony przez produncenta bez kata, i producent bez oblicznia nowego,wstawi kata(normy emisji spalin)to wyciecie go podniesie moc
tak mi sie wydaje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.16 15:20:31    Temat postu:

tylko co jesli Kat jest zapchany i czy silnik 4g13 byl liczony na kata to dosyc stary silnik????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michaell
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lodzkie

PostWysłany: 2008.08.23 12:53:55    Temat postu:

Hej wie ktos moze jaka długosc i srednice powinna miec rura wstawiona zamiast katalizatora w Colcie Cao z silnikiem 1.3? Bo planuje włozyc zamiast katalizatora zwykla rure przelotowa, Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.25 08:13:38    Temat postu:

Cytat:
tylko co jesli Kat jest zapchany i czy silnik 4g13 byl liczony na kata to dosyc stary silnik????


na 99%był liczony z katalizatorem a jesli kat jest zapchany wyciecie go "poprawi" osiagi.tzn.wracamy do serii


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.26 07:55:59    Temat postu:

ja mam strumienicę zamiast kata i nie wiem jak było wcześniej ale wiem że czasami sobie lubi sttrzelić z tłumika , bo końcowy mam też chyba pusty:) z autem szystko ok wiec wad nie widze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.26 09:04:32    Temat postu:

No wlasnie zastanawia mnie skoro jest to konstrukcja z 1978r czy byla liczona pod Kata

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.26 09:18:57    Temat postu:

z 1978???napewno???
mi wydaje sie za 4g13 zadebiutował w drugiej generacji colta w latch 1985-1988,albo w trzeciej 1988-1992,ale nie wiem jaka wtedy legitymował sie moca,chyba wersje 60KM i 75KM


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez śliwek dnia 2008.08.26 12:16:26, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
makak
Inspektor gadżet


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań/Grunwald
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.12 04:23:59
PRZENIESIONY
2008.12.13 17:15:32    Temat postu:

hiper-mega-wiejski tuning colta!!!

ze stumienicy się nie śmiać, jeśli to "strumo-kat" czy coś podobnego, to w połączeniu z dobrze dobranym stożkiem (w zależności od silnika) może dać od 5-10% mocy więcej. np.STRUMO-KAT marki AWG

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie byłem z moim byłym CA0 na hamowni, ale po założeniu dużego stożka i właśnie tego strumo-katu czas z 15sek do setki zmalał do 12sek!!! Uważam, że to sporo w nędznym 1,3.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez makak dnia 2008.12.12 04:29:48, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateuszdk
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 2008.12.13 15:38:24
PRZENIESIONY
2008.12.13 17:16:35    Temat postu:

15 sek to setki to chyba za duzo jakna 1.3 ja mam czasy ok 12 sek bez modyfikacji (makak wspomnij skorzecin Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
shorty
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.12 10:20:19
PRZENIESIONY
2008.12.13 17:17:32    Temat postu:

z doświadczenia dodam że jeśli już ktoś chce kombinować z wydechem to lepiej zamiast kata wspawać rurkę.

Strumienica poprawia osiągi ale tylko w wąskim pasmie obrotów i nalezy ją wspawać w określonej odległości od kolektora, długi temat, tak czy inaczej zwykła rurka spisuje się lepiej.

popieram kolegę i pomysł z zapchanym katalizatorem! na 100% to był taki temat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.12 10:30:26
PRZENIESIONY
2008.12.13 17:17:51    Temat postu:

Ale pamiętajmy, że to nie jest temat odnoośnie skutecznosci strumiennicy. Jak ktoś chce wyrazić swoje zdanie na ten temat jest już taki w dziale Tuning.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megabajt12
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.13 19:22:47    Temat postu:

ja mam strumienice i filtr stożkowy i duzo to daje na tyle ze jest to odczuwalne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bgs
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.13 21:10:18    Temat postu:

megabajt12 napisał:
ja mam strumienice i filtr stożkowy i duzo to daje na tyle ze jest to odczuwalne


ta, i potwierdzają to wyniki z hamowni, których zapomniałeś wkleić Neutral ludzie skończcie już z tą strumienicą.

BTW. to forum jeszcze żyje? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
makak
Inspektor gadżet


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań/Grunwald
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.13 23:54:31    Temat postu:

mateuszdk napisał:
15 sek to setki to chyba za duzo jakna 1.3 ja mam czasy ok 12 sek bez modyfikacji (makak wspomnij skorzecin Wink


pamiętam, pamiętam. Smile
w Skorzęcinie miałem full seryjny. Wtedy było 15sek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Współtwórca COLTMANII


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Enniskillen/NI/UK

PostWysłany: 2008.12.14 01:06:08    Temat postu:

Znów te bzdury... Miałeś zapchany katalizator to i 15s do 100km/h.

Czy ktoś może ten temat zamknąć?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
makak
Inspektor gadżet


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań/Grunwald
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.14 02:34:27    Temat postu:

Hubeeert napisał:
Znów te bzdury... Miałeś zapchany katalizator to i 15s do 100km/h.

Czy ktoś może ten temat zamknąć?


Jakbyś Hubercie czytał poprzednie posty, to byś wiedział, że po wycięciu kata sprawdziłem go i był jak nowy. Wystawiłem na allegro, sprzedał się za 140zł w kilka godzin.

Wiem, że jesteś starym wyżeraczem i na wielu rzeczach znasz się dużo lepiej od nas "młodocianych kierowców ala mechaników".

Szacunek dla ciebie.

Katalizator czy jest nowy czy stary ak czy siak w pewnym stopniu blokuje odpływ spalin, więc po jego wycięciu stary 4G13 został troszkę odciążony.

W nowym Colcie lub innym Mitsu 1.6, 1.8 lub wyżej, którego niebawem nabędę nie wstawię już żadnej stumienicy ani też strumo-kata, tylko ZWYKŁĄ RURĘ!!!


POKIERUJĘ SIĘ DOBRYMI RADAMI MĄDRZEJSZYCH ODE MNIE.


KONIEC TEMATU !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hranek
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.14 02:38:50    Temat postu:

ja mam strumienice zamiast kata i na niskich obrotach roznica jest odczuwalna, silnik lepiej sie wkreca na obroty, ale klucic sie nie bede bo na hamowni nie bylem wiec nie moge tego potwierdzic wykresami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
makak
Inspektor gadżet


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań/Grunwald
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.14 02:48:54    Temat postu:

Hubeeert napisał:
Immortal dawno nie czytałęm takich bzdur.
Mój stosunek do strumienic najlepiej zobrazuje cytat którego używam od dawna.
Cytat:
wsadź w odbyt strumienicę temu co Ci ją będzie sprzedawał/namawiał do niej i przegazuj

"Dupohamownia" nie jest wiarygodnym przyrządem pomiarowym to po pierwsze.
Druga sprawa - ta sonda - jak nie kupiłeś odpowiedniej to samochód chodzi w trybie awaryjnym.

A strumienica działa wyłącznie w wąskim zakresie obrotów tzn dla okreslonego przepływu do którego została zaprojektowana i wyłącznie tam daje zysk. W silniku samochodowym przeszkadza. W przemyśle jest stosowana np w elektrowniach.

Pozdrawiam


Z wąskim zakresem obrotów trzeba się zgodzić.

CZAS ZAMKNĄĆ TEMAT, KTÓRY OŻYŁ JAK ZOMBI.
WSZYSTKO ZOSTAŁO JUŻ POWIEDZIANE.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.14 10:34:36    Temat postu:

Czemu chcesz zamykac temat, cos sie tak uparł ? Denerwuje Cie to nie pisz w tym temacie.

Kupiłem w firmie MG MOTORSPORT komore rezonansową, sprzedawca powiedział że ona w porównaniu z tłumikiem absorbcyjnym nie wycisza a wrecz moze byc metaliczny dzwiek ale podnosi moc i moment.
Zamontowałem to zamiast KATA, podniosło moc i moment niezauwazalnie,
do tego brzeczy na odpuszczonym gazie.

Moze w połączeniu z dolotem coś więcej się zmieni niż np zrobieie samego dolotu na kacie.

Ja zachęcam do wstawiania zdjęc przed i po wymontowaniu katalizatora.

Wkleje tu oba linki do wykresów, niestety nie mogłem ich na siebie nałożyć


Wykres seryjny

[link widoczny dla zalogowanych]



Wykles z wycietym katem a w jego miejscu komora rezonansowa

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
makak
Inspektor gadżet


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań/Grunwald
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.14 11:51:28    Temat postu:

COLTER80 napisał:
Czemu chcesz zamykac temat, cos sie tak uparł ? Denerwuje Cie to nie pisz w tym temacie.

Kupiłem w firmie MG MOTORSPORT komore rezonansową, sprzedawca powiedział że ona w porównaniu z tłumikiem absorbcyjnym nie wycisza a wrecz moze byc metaliczny dzwiek ale podnosi moc i moment.
Zamontowałem to zamiast KATA, podniosło moc i moment niezauwazalnie,
do tego brzeczy na odpuszczonym gazie.

Moze w połączeniu z dolotem coś więcej się zmieni niż np zrobieie samego dolotu na kacie.

Ja zachęcam do wstawiania zdjęc przed i po wymontowaniu katalizatora.

Wkleje tu oba linki do wykresów, niestety nie mogłem ich na siebie nałożyć


Wykres seryjny

[link widoczny dla zalogowanych]



Wykles z wycietym katem a w jego miejscu komora rezonansowa

[link widoczny dla zalogowanych]


nędznie...wszystko się potwierdza. Wychodzi na to, że szkoda czasu i pieniędzy na to udziwnienie.

Jak zakupię nowego Miśka pojadę na hamownię sprawdzę go przed i po, ale tym razem wstawię rurę i nic więcej.
Ciekawe jaki będzie efekt... Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez makak dnia 2008.12.14 12:07:24, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.14 17:28:11    Temat postu:

Dlatego ten temat jest potrzebny, zeby wszyscy mogli opisac fakty a nie sugestie na dupohamownia ktora nic nie mowi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Współtwórca COLTMANII


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Enniskillen/NI/UK

PostWysłany: 2008.12.14 18:11:21    Temat postu:

A gdzie te fakty na poparcie tezy, że TA CUDOWNA STRUMIENICA daje cokolwiek?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.12.14 19:11:10    Temat postu:

COLTER80 napisał:
...ale podnosi moc i moment...


Caly 1 kon i 2Nm... Roznica nie odczuwalna. Do tego wykres kiepski. Do tego uzyskanie mocy nax wzroslo prawie przy odcieciu. Moment sie obnizyl w dolnym zakresie, auto tez gorzej sie rozpedza...
Wiec jakie plusy z tego???


A przy okolo 3600obr fala jakby przeplywka siadala i do wymiany niedlugo...

Ale zobaczymy jak zmienisz dolot...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.14 19:21:09    Temat postu:

Dla mnie nie ma sensu wywalać kata i bawić się w strumienice, ryrki i inne pirdółki bo jak widać to nic nie daje

Moze u innych jest inaczej skoro pisza ze czuja roznice, ja bym to chcial na papierze zobaczyc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafamalk
GTi power


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.14 20:32:45    Temat postu:

Wg mnie temat ciekawy. Dużo za i przeciw. Dowody po jednej i po drugiej stronie. Rozsądna osoba przeczyta, pomyśli i podejmie dobrą wg niej decyzję. Nie ma sensu zamykać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mugen
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków/Olsztyn

PostWysłany: 2008.12.14 21:11:40    Temat postu:

Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe, a czarne jest czarne!

Tak wygląda ta dyskusja, kupiłem zainstalowałem i jest lepiej w końcu kosztowało to pieniądze Cool Co z tego ze w rzeczywistości nic to nie dało grunt to lepsze samopoczucie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.26 18:47:26    Temat postu:

Ale Macie Problem na maxa hahaha zapytajcie sie kolegów z Olsztyna jaki ja mam układ wydechowy i wtedy to zaczyna chodzic Przykład może wam podać Rafamalk

jednemu daje drugiem nie
FAKT JEST FAKTEM STRUMIENNICA CZY RURKA LEPSZA NIZ KAT DLACZEGO?
bo spaliny szybciej wydostana się na zewnatrz nie meczac silnika PROSTE
MECHANICY TUNINGU


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mugen
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków/Olsztyn

PostWysłany: 2009.01.26 19:31:10    Temat postu:

klatwa7 napisał:
Ale Macie Problem na maxa hahaha zapytajcie sie kolegów z Olsztyna jaki ja mam układ wydechowy i wtedy to zaczyna chodzic


To pochwal sie jaki to magiczny uklad wydechowy masz na pewno wiele osob to zaciekawi Very Happy Z tymi spalinami i "meczeniem silnika" to masz racje ale w silnikach turbo, z NA sprawa nie jest taka oczywista.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2009.01.26 20:59:53    Temat postu:

mugen napisał:
klatwa7 napisał:
Ale Macie Problem na maxa hahaha zapytajcie sie kolegów z Olsztyna jaki ja mam układ wydechowy i wtedy to zaczyna chodzic


...Z tymi spalinami i "meczeniem silnika" to masz racje ale w silnikach turbo, z NA sprawa nie jest taka oczywista.


Właśnie, występuję jeszcze takie coś jak zjawisko falowe (w N/A występuje fala zwrotna, która "steruje" zaworami wydechowymi jakoś tak to leciało Wink ) . I czesto powiększenie średnicy wydechu albo zbyt mocne "odetkanie" powoduje utratę mocy! Tam miał mój kumpel który w audi A6 2.8 założył tłumiki przelotowe i wyciał katalizatory i auto osłabło (gorszy czas do setki o około 2 sekundy...)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2009.01.26 21:41:01    Temat postu:

ja powiem tak caly uklad przelotowy odpowiednio dobrany napewno polepszy osiagi ale jezeli zrobimy tak jak kleju pisze to o osigach mozemy zapomniec

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2009.01.26 22:17:54    Temat postu:

majorkca napisał:
...caly uklad przelotowy odpowiednio dobrany...


Tylko kto to dobierze Wink Wszędzie w firmach walą wszystko uniwersalne i tylko żeby kasę wyciągnąć Confused Kumpel był w firmie która rzekomo zajmowała się wydechami... Wzieli grubą kasę i tylko popieprzyli wszystko... Jak człowiek sam sobie nie wyliczy to Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: RADOM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.26 22:23:03    Temat postu:

Kleju czyli jak zwykle ... umiesz liczyć licz na siebie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.27 17:32:30    Temat postu:

dlatego w moim autko bylo duzo zastanowien i przemyslania tak zrobic czy nie?
i to co zrobiłem wyszlo GIT Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2009.01.27 21:34:23    Temat postu:

kleju ja mysle zeby zostawic taka sama srednice tylko wstawic przelotowe tłumiki zamiast kata dac rurke i sprawdzic co to da. a jak nie to liczyc ja na mechanicznym nie jestem wiec by pewnie ciezko bylo ale jakbym sie poewnie zapral to bym policzyl hehhe .Ale mysle ze poprostu "wybebeszenie" orginalengo wydechu jest lepszym pomyslem(jak tak mam zrobione troche glosniej ale mysle ze troche lepiej niz seria) niz danie go do partaczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2009.01.27 22:34:59    Temat postu:

majorkca napisał:
kleju ja mysle zeby zostawic taka sama srednice tylko wstawic przelotowe tłumiki zamiast kata dac rurke i sprawdzic co to da...


Tylko takie optimum można zastosować. Seryjna średnica wydechu, rurka zamiast kata i seryjny tłumik, ewentualnie jakiś pseudo tuningowy Wink Ja miałem zamiast kata rurke, seryjny tłumik i efektów jakiś nie czułem, Lord miał chyba też rurkę zamiast kata i inny tłumik wieć może sie wypowiedzieć, poza tym jest pare osób które maja zmieniony tłumik końcowy, więc mogą napisać czy czuć jakąś zmianę Wink

majorkca napisał:
...Ale mysle ze poprostu "wybebeszenie" orginalengo wydechu jest lepszym pomyslem(jak tak mam zrobione troche glosniej ale mysle ze troche lepiej niz seria) niz danie go do partaczy


O nie Confused Exclamation Takie zabiegi sie przeprowadzało w polonezach i wczesnych calibrach... Sądzę że nawet więcej zrobi złego niż dobrego... W 100% nie polecam!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2009.01.27 22:37:36    Temat postu:

hm ja przez wybebeszeni rozumiem to co wyzej napisalem czyli porostu przelotowe tlumiki i rurka zamiast kata Razz a wiem co ty miales na mysli i tez nie polecam !!! Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez majorkca dnia 2009.01.27 22:39:15, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2009.01.27 22:40:06    Temat postu:

majorkca napisał:
hm ja przez wybebeszeni rozumiem to co wyzej napisalem czyli porostu przelotowe tlumiki i rurka zamiast kata Razz a wiem co ty miales na mysli i tez nie polecam !!! Smile


Aha, bo już sie bałem, że bawisz się w robienie dziur w tłumiku Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2009.01.27 22:44:06    Temat postu:

bym chyba musial spasc z 10 pietra i przezyc Razz a jeszcze co do wydechow to u mnie jest firma viga tuning robia ot wydechy podobno niezle im to wychodzi bo pytalem kumpli musze sie tam do nich przejechac i obczaic co i jak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.28 00:00:04    Temat postu:

"u mnie" tzn gdzie? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2009.01.28 10:56:15    Temat postu:

W nowym saczu heh w sumie to obok nowego sacza heh

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.28 13:34:35    Temat postu:

majorkca napisał:
bym chyba musial spasc z 10 pietra i przezyc Razz a jeszcze co do wydechow to u mnie jest firma viga tuning robia ot wydechy podobno niezle im to wychodzi bo pytalem kumpli musze sie tam do nich przejechac i obczaic co i jak


weź od nich wykresy które robili przed i po nowym układzie wydechowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2009.01.28 18:14:53    Temat postu:

no jak tam bede ale to pewnie nie predko narazie sesja takze lipa Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megabajt12
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.29 15:21:08    Temat postu:

ja mam u siebie zalozony filtr stozkowy i strumienice zamiast katalizatora i powiem ze odczucie na mocy jest.Moze nie wielkie ale odczuwalne jest wkrecanie na obroty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.29 18:04:33    Temat postu:

pewnie miałeś zapchanego kata

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2009.01.29 20:00:14    Temat postu:

pewnie tak jak dedis pisze i kucyki brzybiegły do zagrody Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yoji
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: Ok. Krakowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.30 18:37:17    Temat postu:

ja największa moc odczuwam jak zawiesze sobie na lusterku choinkę o zapachu kokosowym od malucha. i dodatkowe 25 kucy w moim 1,3 daje mi naklejka PL ( przerabiałem diabełki TIUNING Pionnnier nawet remus na szybie) nic nie działa tak jak choinka i PL ( zestawik około 5zł) a kucy ? około 50 przybyło. kołpaki aż mi spadają...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2009.01.30 21:22:58    Temat postu:

Chyba już trzeba zamknąć ten temat... Bo nic nowego nie wnosicię do tematu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.30 22:06:12    Temat postu:

a mnie sie wydaje że super turbo strumienica w połączeniu z tym... [link widoczny dla zalogowanych]
musi dawać więcej kuca niż PL i kokosowy odświeżacz powietrza Very Happy

a tak poważnie to chyba można zamknąć rzeczywiście...

na koniec konkluzja:
STRUMIENICE NIE DZIAŁAJĄ! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2009.01.30 23:09:32    Temat postu:

Dedis napisał:
...
STRUMIENICE NIE DZIAŁAJĄ! Smile


Podpisuję się pod tym i zamykam Razz
Jeszcze raz powtórze, że strumienice są jak magnetyzery Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin