Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

Jak działa stożkowy filtr powietrza? [wydzielone]

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny
Autor Wiadomość
Monia
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Sanok
Płeć: Kobieta

PostWysłany: 2007.05.13 21:14:36    Temat postu: Jak działa stożkowy filtr powietrza? [wydzielone]

a na jakiej zasadzie i co robi ten stożek ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herc
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: rawa mazowiecka

PostWysłany: 2007.05.13 23:16:58    Temat postu:

Filtry powietrza dzielą się na sportowe wkładki oraz filtry stożkowe.

Jak działają filtry? Zredukowane opory przepływu powietrza zwiększają stopień napełniania cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną, co powoduje wzrost energii poruszającej tłoki.

Filtr stożkowy może dawać większy przyrost mocy (nawet o 10%) w stosunku do wkładu jednak zwiększa hałaśliwość jednostki.
Sprawia także, iż krzywa momentu obrotowego przesuwa się w prawo i do góry, tzn. przy niskich obrotach silnika moment jest niższy od tego z seryjnym filtrem, dopiero przy bardzo wysokich obrotach zauważalny jest znaczny wzrost momentu w stosunku do użycia standardowego filtru.

Następstwem takiego działania jest konieczność jazdy na wysokich obrotach w celu uzyskania zadowalającej dynamiki, co w sposób dość znaczący może się przyczynić do skrócenia żywotności silnika.

Filtr stożkowy rządzi się pewnymi prawami tzn. musi być zamontowany w komorze jak najdalej od źródła ciepła (silnika) najlepiej przy dodatkowym wlocie powietrza na masce. Przyczyna? Gorące powietrze ma mniejszą gęstość od zimnego, co w konsekwencji prowadzi do mniejszej sprawności napełniania komory spalania i mniejszej mocy.

Przy montażu trzeba także szczególnie uważać na długość układu ssącego, skrócenie go powoduje zjawiska falowe, często bardzo niebezpieczne dla silnika. Należy jednak zaznaczyć, że filtry stożkowe bardzo dobrze sprawdzają się w sporcie samochodowym, tam jednak silniki często osiągają prędkości obrotowe rzędu 10000 obr./min

Natomiast wkładki sportowe filtra powietrza, montowane w miejsce standardowego, daje mniejszy przyrost mocy od filtrów stożkowych (choć w niektórych samochodach zdarza się także około 10%), nie sprawiają jednak kłopotu przy montażu oraz nie stwierdzono żadnego negatywnego ich działania na silnik.

W podsumowaniu należy stwierdzić iż wkłady są bardziej korzystnym wyjściem do zwykłej codziennej jazdy po mieście, natomiast filtry stożkowe na pewno bardziej zadowolą streetracer'ów szalejących na wysokich obrotach, dla których każdy dodatkowy koń mechaniczny jest bardzo istotny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: 2007.05.14 10:23:12    Temat postu:

no i juz cos nowego wiem Smile przy zmianie filtra bedzie wkladka Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herc
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: rawa mazowiecka

PostWysłany: 2007.05.14 10:25:51    Temat postu:

a jaki masz silnik u siebie,bo ty masz przeplywomierz w filtrze powietrza.i jest duzo trudniej zalorzyc stozek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: 2007.05.14 10:27:34    Temat postu:

mam 1.3, ale nie chce stozka, tylko wkladke sportowa (sory jak czegos nie zrozumialem)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herc
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: rawa mazowiecka

PostWysłany: 2007.05.14 12:07:00    Temat postu:

sa takie wkladki,moge ci tego poszukac.a co do filtr to jezeli jest zminiany uklad dolotowy to musi byc tez zmieniany uklad wydechowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: 2007.05.14 14:53:42    Temat postu:

nie bede zmienial raczej nic. a jezeli bym chcial sama wkladke to musze cos zmienic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2007.05.14 17:47:11    Temat postu:

No i herc11 wszystko opisal Smile Ja ze swojego doswaidczenia polecam stozki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: 2007.05.16 10:53:56    Temat postu:

wczoraj pytalem o wkladki ok 150zl na zamowienie Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herc
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: rawa mazowiecka

PostWysłany: 2007.10.01 14:35:35    Temat postu:

Tu jest jeszcze lepiej opisane polecam przeczytać tym co maja zamiar robić coś w dolocie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin