Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

A moze kompresor???

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny
Autor Wiadomość
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.26 15:00:27    Temat postu: A moze kompresor???

tak sie zastanawiałem,dały by rade zastosowac jakis malutki kompresor???dałoby to cos???

pomine juz kwestie podpasowania czegos,montazu i napedu kompresora,bo było by rzezbienia od cholery
ale chodzi mi teoretyczne rozwazania bo komresor mechaniczny jest lepszym rozwiazaniem niz turbo do colciaka,natychmiastowa reakcja,brak turbodziury(odpada wysterownie wszystkiego,co i tak jest nie do zrobienia w 1.6 ecu jest nieprogramowalny)tak mi sie zdaje,

powietrze dostwałoby sie pod wiekszym cisnieniem,zaraz zapytacie co z paliwem,wiec mysle ze przepływomierz dał by sygnal do ecu o miekszej ilosci powietrza wiec podałby wieksza dawke paliwa.

tak mi sie pomyslało,sprostujcie mnie jesli gdzies popełniłem gafe,bo nie jestem mechanikiem,inzynierem.chodziło mi o nakreslenie jakiegos pomysłu,a jak wiadomo turbo odpada w 1.6 wiec moze kompresor???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez śliwek dnia 2008.08.26 15:27:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.08.26 17:06:18    Temat postu:

hehe w ramach sprostowania Wink

Kompresor nie jest lepszy od turbo. I to, i to ma swoje mocne i slabe strony. Fakt kompresor "laduje" powietrze od razu bo jest napedzany z silnka ale pozniej jego sprawnosc slabnie. Nie jest tak ze ciagnie od zera do odciecia. No moze do polowy obrotow (ewentualnie 3/4) albo troszke wiecej. Z turbina jest inaczej bo ciagnie np ok tys obr ale napedza sie do samego konca i najlepsze ze im szybciej jedziesz tym szybciej jedziesz Very Happy taka zaleznosc. Wiecej spalin, jeszcze lepsze przyspieszenie. W silniku z turbina jesli dobrze sie dobierze turbine to efekt dziury jest nie odczuwalny. Mozna takze wspomniec o turbinie ze zmienna geometria lopatek (VTG) tam turbo dziura jest nieobecna. W vw z silnika 1.4 inzynierowie wykrzesali cos okolo 175 koni wlasnie z polaczenia kompresora z turbina. Do polowy ciagnie sprezarka a pozniej turbo. Turbo dziura wyeliminowana.

Jest jeszcze jeden problem z kompresorem. Otoz starsznie dostaje po dupie sprzeglo... Trzeba wtedy szukac mocniejszych odpowiednikow. Jak wiadomo im wyzszy moment obr na dole obrotow to sprzeglo ... Hrm

A czy sie da? Wszystko sie da Very Happy

Ale to jest tak samo jak z turbina. Bebechy nie wytrzymaja...
Co do sterowania to tak samo bedzie potrzebny komp zewnetrzny. Nie ma tak ze wtloczymy powietrza ile chcemy a dawka paliwa sama sie dobierze. Nie ma tak dobrze. Przeplywka tez ma okreslone przeplywy jesli bedzie za malo dawac powietrza silnik przejdzie w stan awaryjny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.27 09:10:08    Temat postu:

nie do końca chodziło mi o to ze kompresor jest lepszy od turbo,znam zasade działania obu.napisalem ze byc moze lepiej było by zastosowac do colciaka,bardziej liniowe rozwijanie mocy a nie nagly strzał przy x obr.

Cytat:
Przeplywka tez ma okreslone przeplywy jesli bedzie za malo dawac powietrza silnik przejdzie w stan awaryjny.


ale przepływka przy wiekszym ciscnieniu dostawałaby wiecej powietrza???

a jeśli zastosowac inna przepływke???z wiekszego silnika???tylko obawiam
sie ze moga nie byc plug&play

Cytat:
Bebechy nie wytrzymaja...


wiem temat poruszany set razy,ale kolejne rozwazanie teoretyczne producenci niby zostawiaja jakis zapas wytrzymałosciowy,wiem ze pisanie tego o 16letnim aucie zakrawa troche na parodie,jak to wyglada???
a 4g92 mivec???przeciez to ten sam silnik tylko inna głowica,dwa wałki,mivec???czy roznia sie tez tłokami i korbami bo dół silnika jest przeciez ten sam???

wiem ze moze było juz to w pewnym stopniu poruszane,ale montaz kompresora do cao jeszcze nie i chciałbym wyczerpujaca dowiedziec sie na temat tego zagadnienia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.08.27 15:43:29    Temat postu:

śliwek napisał:
ale przepływka przy wiekszym ciscnieniu dostawałaby wiecej powietrza???


Nie. To jest mylne pojecie. Bo przeplywka tylko mierzy objetosc lub mase. Czyli mierzy ile objetosciowo powietrza jest wtloczone do komory spalania i wtedy dobiera dawke paliwa. Wiadomo ze wieksze cisnienie rowna sie wiecej powietrza. Ale juz pisalem ze przeplywka bedzie obliczac do danej fabrycznej wartosci. Dlatego najprosciej by bylo przeprogramowac kompa czyli napisac nowe mapy. Ale wiemy ze sie nie da Wink

śliwek napisał:
a jeśli zastosowac inna przepływke???z wiekszego silnika???tylko obawiam
sie ze moga nie byc plug&play


A jak to wysterowac? Jak skonfigurowac?

śliwek napisał:
wiem temat poruszany set razy,ale kolejne rozwazanie teoretyczne producenci niby zostawiaja jakis zapas wytrzymałosciowy,wiem ze pisanie tego o 16letnim aucie zakrawa troche na parodie,jak to wyglada???


Kazdy silnik ma zawsze ustalona granice wytrzymalosci. Po to zeby bylo mozna bezproblemowo robic kilkaset tysiecy kilometrow nie martwiac sie o remont. Jak widac po colcie przebiegi powyzej 200tys jesli sie dba to jest dopiero polowa zywotnosci tego silnika Wink Wiec jakis zapas na pewno jest. A ile procent to nie wiem, ale producenci zazwyczaj tak zostawiaja okolo 30% - 40 % zapasu. Czyli auto ktore ma 100 koni spokojnie moze miec 130 koni ale to juz sie odbije na zywotnosci silnika. Szybsze zuzywanie elementow itp...

Z tego co wiem mivec ma inne tloki i korbowody...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
White
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Koronowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.27 16:51:33    Temat postu:

Cytat:
Z tego co wiem mivec ma inne tloki i korbowody...

ale inne w sensie mocniejsze czy zupelnie inne wymiary ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.08.27 16:55:30    Temat postu:

White napisał:
Cytat:
Z tego co wiem mivec ma inne tloki i korbowody...

ale inne w sensie mocniejsze czy zupelnie inne wymiary ??


I to i to (chyba) ale nie brac tego do siebie Very Happy Nie jestem pewien na 100%!!!! Niech ktos napisze kto wie na 100%


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.27 19:29:58    Temat postu:

pojemnosc jest taka sama wiec srednica tloka bedzie taka sama... za to ksztalt na 99% bedzie juz inny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.28 07:58:10    Temat postu:

do d... z tym wszystkim:)))byłby gaznik nie było by takiego problemu;)

wszystko przez przepływomierz,rozumiem ze jak dostanie dawke powietrza wieksza niz jest zaprogramowany to silnik przejdzie w tryb awaryjny???
jedyne co mi sie nasuwa to zamontowac przepływke od eclipsa turbo lub 3000gt,pewnie maja wieksze wartosci,ale i tak pewnie to nie podejdzie,
wiec jedyne co moge zaoferowac misiowi to dolot made in Kleju,

kleju w sprawie dolotu mam nadzieje ze w razie czego słuzysz pomoca???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.08.28 12:42:48    Temat postu:

Inna przeplywka nie współgra sie z kompem. A komputer nie programowalny Razz

Ciezki temat z tymi silnikami mitsu Wink I tak zle i tak nie dobrze. Chociaz podobno niektorzy magicy wyciagali cos okolo 120 koni ale nie wiedza jakim sposobem. Cos tam niby w niemczech zmienione itp. No i oczywiscie nasi rodzimi handlarze Very Happy ktorzy pisza w ogloszeniach ze colty 1.6 po "tjuningu" maja po 137 koni Very Happy
No wlasnie a jedyne co mozna sie pobawic to tylko z dolotem i wydechem...
Wiec jak cos to pytaj. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.28 14:26:11    Temat postu:

dolot bede raczej robił jak otrzymam przypływ $$$,mam nadzieje ze stozek bedzie robił swoje po przkroczeniu 4tyś.bo lubie generalnie jak jest w miare cicho,dopiero jak przydusze moze byc "ciut" głośniej:))))

najefektywniejszy sposób do colciaka tak wychodzi,wszelkie info postaram sie znalesc na forum,bo było o tym pare razy,jak beda pytania zgłosze sie na priwa.

i pytanie na marginesie,ile teoretycznie mozna zyskac na przyspieszeniu odchudzajac colciaka ok.100kg???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez śliwek dnia 2008.08.28 14:28:59, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.08.28 15:01:27    Temat postu:

śliwek napisał:
...i pytanie na marginesie,ile teoretycznie mozna zyskac na przyspieszeniu odchudzajac colciaka ok.100kg???


JA odpowiem odwrotnie Wink Kazde plus 70kg i wiecej to jest czas gorszy do setki o okolo 1 sekunde Smile Ale tez nie mozna tego brac az tak do siebie, bo teoretycznie jak auto sie odchudzi o 300kg to czas sie polepszy o prawie 3 sekundy Wink Oczywiscie tyczy sie to silnikow podobnych jak w colcie. Czyli malo koni i malo niutkow. Bo np ta zaleznosc juz nie dziala w aucie ktore ma 300 koni Wink

Ale jak to mowia Cool odchudzanie auto to najtansze konie mechaniczne Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.09.05 19:04:45    Temat postu:

Kleju napisał:
śliwek napisał:
...i pytanie na marginesie,ile teoretycznie mozna zyskac na przyspieszeniu odchudzajac colciaka ok.100kg???


JA odpowiem odwrotnie Wink Kazde plus 70kg i wiecej to jest czas gorszy do setki o okolo 1 sekunde Smile Ale tez nie mozna tego brac az tak do siebie, bo teoretycznie jak auto sie odchudzi o 300kg to czas sie polepszy o prawie 3 sekundy Wink Oczywiscie tyczy sie to silnikow podobnych jak w colcie. Czyli malo koni i malo niutkow. Bo np ta zaleznosc juz nie dziala w aucie ktore ma 300 koni Wink

Ale jak to mowia Cool odchudzanie auto to najtansze konie mechaniczne Twisted Evil


Śliwek.. odchudzanie to nie tylko "konie" ale i poprawa poręczności auta..
bo dodatkowo można poprawić rozkład masy.. oczywiście jeśli się da..

a średnia poprawa dynamiki jest nie do określenia.. zbyt wiele czynników.. w każdym razie zawsze będzie lepiej.. Wink

a jeśli chcesz zobaczyć choćby orientacyjnie to polecam program CarTest..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adolvo dnia 2008.09.05 19:06:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.09.08 08:30:21    Temat postu:

Cytat:
program CarTest..


moze cos wiecej???,nie mówi mi to wiele


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.09.08 17:23:37    Temat postu:

śliwek napisał:
Cytat:
program CarTest..

moze cos wiecej???,nie mówi mi to wiele


wpisz np. w google to dowiesz się co to za program..
a potem w eMule i załatwione..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.09.09 08:37:42    Temat postu:

thx.zerkne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebastkd2
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wwa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.04.05 14:59:39    Temat postu:

to nic nie da sie z tm silnikiem zrobic ani turbo ani kompresor lipa . kupuje honde:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.04.05 15:54:21    Temat postu:

Da się wszystko, są 1.6 turbo nawet tu na forum.
Do Hondy jest łatwiej graty dostać, pewnie też taniej i więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwy
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: olsztyn

PostWysłany: 2009.04.05 16:46:26    Temat postu:

co do turbo to sie da i nawet ładnie chodzi ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebastkd2
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wwa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.04.05 16:49:35    Temat postu:

ale z kuciem silnika? powiec coś więcej soft turbo 0,4bara?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mugen
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków/Olsztyn

PostWysłany: 2009.04.05 17:45:10    Temat postu:

śliwek napisał:

wszystko przez przepływomierz,rozumiem ze jak dostanie dawke powietrza wieksza niz jest zaprogramowany to silnik przejdzie w tryb awaryjny???
jedyne co mi sie nasuwa to zamontowac przepływke od eclipsa turbo lub 3000gt,pewnie maja wieksze wartosci,ale i tak pewnie to nie podejdzie,


Przepływka w colcie nie stanowi żadnego problemu problem ogarnia się świnką, jeżeli nie chcemy mieć za wszelka cenę przepływki można wstawić map sensor.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TUNING & RACING / Tuning mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin