Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

wymiana oleju COLT 1.5CDI

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
tommi111
Jednopostowiec


Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: formello

PostWysłany: 2008.07.17 21:27:49    Temat postu: wymiana oleju COLT 1.5CDI

witam wczoraj wymieniłem olej w colcie wlał mi 10w 40 do auta z 2004 roku czy w Rzymie maja pojęcie o tym co robią??? pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.18 10:00:22    Temat postu:

odnosze wrażenie, że w tak nowym aucie powinno się śmiało lać full syntetyk.
ja do mojego 15latka z przebiegiem 200tys leje semi 10W-40 SL/CF

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tołdi
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ustrzyki Dolne

PostWysłany: 2008.07.18 10:05:37    Temat postu:

No to jeśli miałeś syntetyk wcześniej to gościu zje..ł sprawę na całej linii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.18 11:10:00    Temat postu:

Panowie,po czym wnosicie ze zalano semi badz full syntetyk????Jasnowidze???przeciez 10w 40 to klasa lepkosciowa oleju!!!!
10w 40 wystepuje w full syntetyku,w semi i w minelalnym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.18 11:46:40    Temat postu:

Lepkość
Lepkość określa wielkość tarcia wewnętrznego w płynie. W znacznym stopniu zależy ona od temperatury i za pośrednictwem oznaczeń cyfrowych (na przykład, 5 W-40) pokazuje, co dzieje się z olejem przy niskich (5 W - zimą) i wysokich temperaturach (40-latem).
Na przykład: 5 W-40
Taki olej może być używany zimą przy temperaturze do -30'C i latem przy temperaturze do +35'C.

Dodatki
Dodatki przedstawiają sobą aktywne substancje chemiczne. Dodawane są one do oleju w celu uszlachetnienia jego charakterystyki i nadania mu nowych właściwości. Antyutleniacze, na przykład, podwyższają odporność oleju na starzenie; dodatki (antyamortyzacyjne) od zużycia chronią silnik przed nadmiernym zużyciem; dodatki myjące nadają olejowi właściwości oczyszczające. W zależności od sfery zastosowania i właściwości, wysuwanych wobec obciążeń, do olei dodawane są różne dodatki w różnych ilościach (czyli do oleju wprowadzane są inne składniki). Mówi się w języku zawodowym, że "olej przechodzi uszlachetnienie". W olejach nowoczesnych udział dodatków stanowi od 15 do 20%.

Mineralne oleje silnikowe
Tradycyjne oleje silnikowe wytwarzane są z bazowych olei mineralnych. Oleje te jednak posiadają ograniczone możliwości wobec rosnących wymogów co do wydłużenia interwałów pomiędzy wymianą olejów, zwiekszenia mocy silnika oraz (przeciwciernych) antyfrakcyjnych właściwości olei mineralnych. Typowe oznakowanie lepkości dla olei mineralnych to: 15 W-40 lub 20 W-50.

Hydrokrakowane (HC) oleje silnikowe
Hydrokrakowane oleje silnikowe to mineralne oleje bazowe, które zostały poddane złożonej obróbce technologicznej. Zawierają one niewielką ilość komponentów syntetycznych. Typowymi dla nich oznakowaniami lepkości są: SAE 10 W-40.

Półsyntetyczne oleje silnikowe
Półsyntetyczne oleje silnikowe to oleje mineralne z dodatkiem komponentów syntetycznych. Komponenty te polepszają właściwości olei pezy rozruchu zimnego silnika, utrzymują silnik w czystości i doskonale chronią przed zużyciem. Typowe oznakowanie olei półsyntetycznych - 10 w-40.

Syntetyczne oleje silnikowe
Syntetyczne silnikowe oleje bazowe stanowią podstawę dla produkcji olei silnikowych z istotnie ulepszonymi właściwościami. Syntetyczne oleje silnikowe są przydatne zarówno dla silników benzynowych jak i wysokoprężnych, zabezpieczają optymalną ochronę przed zuzyciem, zapewniaja dobre smarowanie przy rozruchu zimnego silnika, obniżają tarcie w silniku i utrzymują go w czystym stanie. Odpowiadają one najwyższym standardom jakości według API, ACEA i względem aprobat firm samochodowych. Typowe oznakowanie lepkości olei syntetycznych - 0 W-40 oraz 5 W-40.



P.s. nie spotkalem sie z olejem mineralnym z klasa lepkosci 10w - 40


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2008.07.18 11:58:30, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tołdi
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ustrzyki Dolne

PostWysłany: 2008.07.18 12:29:16    Temat postu:

tommi111 - sprawdzałeś opakowanie po oleju jakiego jest typu ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.18 13:38:52    Temat postu:

mefi100 napisał
Cytat:
nie spotkalem sie z olejem mineralnym z klasa lepkosci 10w - 40


generalnie standard w mineralnym to 15w40 lecz 10w40 tez wystepuje

np. [link widoczny dla zalogowanych]

pozdrawiam[/quote]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez śliwek dnia 2008.07.18 13:40:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.18 13:45:08    Temat postu:

a wiec juz sie spotkalem Wink jednak mimo wszystko przyznasz chyba ze typowym oznaczeniem oleju mineralnego jest 15 w-XX typowym znaczy ogulnie spotykanym a wiec koledzy mieli powody przypuszczac iz jest to taki a nie inny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.18 13:46:50    Temat postu:

no zakładam że minerala nie zalali do 4-letniego auta... Neutral
ile to ma przebiegu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tołdi
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ustrzyki Dolne

PostWysłany: 2008.07.18 14:12:50    Temat postu:

Nawet półsyntetyka nie powinni do takiego auta. No chyba, że producent od razu zaleca ale w to raczej wątpię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
olo83
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: BRZEśCE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.20 01:59:47    Temat postu: olej

to umie jest zalany 15w40 syntetyk przy przebiegu 160 tysi i rocznik97. po wymianie uszczelniaczy. czy to dobze??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.20 10:03:01    Temat postu:

bardzo dobrze. jeśli nic nie cieknie i nie pali tego oleju.

myślę, że do mojego bolida z przebiegiem 197tys też można by lać full syntetyk.
ale nie chce próbować, bo dostałem go na semi...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.07.20 10:04:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.20 11:45:05    Temat postu: Re: olej

olo83 napisał:
to umie jest zalany 15w40 syntetyk przy przebiegu 160 tysi i rocznik97. po wymianie uszczelniaczy. czy to dobze??



To jest olej mineralny a nie syntetyk.


olo83 napisał:
...myślę, że do mojego bolida z przebiegiem 197tys też można by lać full syntetyk.
ale nie chce próbować, bo dostałem go na semi...


Nie ma takiej opcji. Full syntetyk tylko do nowych silnikow (choc tez nie zawsze). Chociaz ze auto nie bierze oleju jak ma taki przebieg nie usprawiedliwia to do zalania oleju o lepszej klasie. Zalanie takiego oleju spowoduje "przplukanie" silnika co spowoduje jego uszkodzenie. Zaczynajac od spalania tego oleju, wyplukaniu nagaru itp... Do silnikow nawet po kompletnym remonice leje sie polsyntetyki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.20 12:21:46    Temat postu:

aaa ja przeczytałem 15W50 a nie 40 Smile
jeśli od nowości był lany syntetyk, to choćby miał 250tys to dalej można lać syntetyk, jeśli nie ma wycieków i go nie zżera


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin