Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

COLT C52A 1,5 90km - problem z silnikiem - POMOCY!!-

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
mixus
Nowy użytkownik


Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Stanowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.07 12:01:46    Temat postu: COLT C52A 1,5 90km - problem z silnikiem - POMOCY!!-

Witam wszystkich!
Mam problem z moim nowym nabytkiem w rodzinie!
Zakupiliśmy Colta 90r. 1,5 na masce ma napisane GLXi czyli jakby 84KM ale silnik ma 90KM i ma katalizator. Po krótkim czasie pojawił się problem:
Chodzi o to, że silnik jak jest rozgrzany do temp. pracy się dławi. Wygląda tak, że podczas przyśpieszania jak nacisnę mocniej pedał gazu to auto nie chce nabierać obrotów. Lekko popuszczam gaz i usterka zanika a auto przyśpiesza. Granica pomiędzy utrzymywaniem stałych obrotów, przyśpieszaniem a dławieniem zmniejsza się w miarę czasu aż do momentu kiedy już nie mogę osiągnąć nawet 60km/h. Przeglądnąłem ukł. wydechowy i nie jest zatkany.Poza tym świeci się "Check Engine" auto było na komputerze, który wykazał aktywny błąd przekaźnika pompy paliwa. Sprawdzono instalację i ciśnienie zasilania paliwem i jest wszystko OK, ja sprawdziłem sam przekaźnik i też jest OK. Wymieniłem świece, przewody, kopułkę i palec rozdzielacza, sondę Lambda. Zastanawiam się na wymianą przepływomierza ale nie chcę inwestować w ciemno.
POMÓŻCIE MI PROSZĘ BO JUŻ NIE WIEM CO ROBIĆ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań / Suchy Las
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.07 12:28:54    Temat postu:

Przeniosłem do działu silnik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastek69
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.07 13:11:02    Temat postu:

ja na ecu się nie znam kompletnie,
ale sam mam silnik 1,5 i wiem że one są takie zamulone na niskich obrotach (zwłaszcza jak jest zimny silnik).
możesz spróbować jeszcze ściągnąć przepustnice i silniczek krokowy i ładnie wyczyścić całe to ustrojstwo bęzyną ekstrakcyjną a potem zresetować ecu. może to go dławić bo u mnie pomogło


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
remix
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 2009.05.07 17:34:00    Temat postu:

uszczelka pod głowicą.
sprawdź co się dzieje pod korkiem oleju i pod korkiem chłodnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.07 19:47:53    Temat postu:

Tez bym obstawiał uszczelkę. Sprawdż dobrze czy nie ma oleju w płynie i płynu w oleju. Sprawdz czy waz od chłodnicy jest twardy. Sprawdz ciśnienie sprężania może po prostu tu tkwi problem. A tak na wolnych obrotach jak pracuje silnik??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
remix
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 2009.05.07 20:17:53    Temat postu:

sam będę musiał wymienić w c51 i pytanie, czy jakieś inne uszczelki też opłaca się robić przy okazji? oczywiście uszczelka pod pokrywą zaworów (robiłem 2 miesiące temu:( ) , ale co jeszcze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mixus
Nowy użytkownik


Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Stanowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.07 21:40:32    Temat postu:

Bastek69 napisał:
ja na ecu się nie znam kompletnie,
ale sam mam silnik 1,5 i wiem że one są takie zamulone na niskich obrotach (zwłaszcza jak jest zimny silnik).
możesz spróbować jeszcze ściągnąć przepustnice i silniczek krokowy i ładnie wyczyścić całe to ustrojstwo bęzyną ekstrakcyjną a potem zresetować ecu. może to go dławić bo u mnie pomogło


ODP:Generalnie to nie jest duży silnik i będzie zamulony na wolnych obrotach, ale i tak moim zdaniem ma lepszy przebieg momentu obrotowego niż np. Honda Civic 1,4 90KM. Co do zimnego silnika sprawa się ma inaczej, u mnie lepiej przyśpiesza na zimnym... bo wtedy się nie dławi ;o). Co do silniczka krokowego to ogólnie silnik na wolnych obrotach pracuje bardzo ładnie i równomiernie. Natomiast podczas jazdy kiedy przepustnica jest ciągnięta przez linkę, silnik krokowy nie ma fizycznego styku z przepustnicą. Jest jeszcze takie coś jak potencjometr przepustnicy. Gdzieś na forum czytałem o myciu tego dziadostwa ale u mnie jest to hermetycznie zamknięte więc nie mogłem. badałem tylko omomierzem ale wygląda na sprawny.

remix napisał:
uszczelka pod głowicą.
sprawdź co się dzieje pod korkiem oleju i pod korkiem chłodnicy.


pawel napisał:
Tez bym obstawiał uszczelkę. Sprawdż dobrze czy nie ma oleju w płynie i płynu w oleju. Sprawdz czy waz od chłodnicy jest twardy. Sprawdz ciśnienie sprężania może po prostu tu tkwi problem. A tak na wolnych obrotach jak pracuje silnik??


ODP:Wszystkie płyny ustrojowe silnika są na swoim miejscu i mają się dobrze, nigdzie nic nie ubywa ani nie przybywa. Poza tym nie wiem czy rozumiesz co napisałem:
"Wygląda tak, że podczas przyśpieszania jak nacisnę mocniej pedał gazu to auto nie chce nabierać obrotów."
Czuć, że auto ma potencjał do przyśpieszania i to robi, ale nie tak jak powinno a często wręcz w ogóle nie ma na to ochoty.

remix napisał:
sam będę musiał wymienić w c51 i pytanie, czy jakieś inne uszczelki też opłaca się robić przy okazji? oczywiście uszczelka pod pokrywą zaworów (robiłem 2 miesiące temu:( ) , ale co jeszcze?


Remix. Jeżeli będziesz robił głowicę to proponuję przy okazji uszczelniacz na wałku rozrządu, jak już rozrząd idzie w pył to uszczelniacz na wale korbowym. Nie wiem jak jest uszczelniony aparat zapłonowy.

P.S.
Może ktoś jeszcze miał podobny problem z tym autem?


Do wszystkich.
W zasadzie jestem nowym użytkownikiem, dałem gorący temat bo mi się spieszy i się nie przedstawiłem. Jeszcze do niedawna byłem mistrzem serwisu samochodów ciężarowych. Generalnie to od niepamiętnych czasów zajmuję się motoryzacją w różnych postaciach a w większości mechaniką. Z wykształcenia jestem Technikiem Mechanikiem pojazdów samochodowych lecz życie skierowało mnie na karierę zawodową związaną z pojazdami ciężarowymi. Natomiast prywatnie to naprawiam tylko osobówki znajomych i w rodzinie. Przez moje ręce przewinęły się już takie auta jak, Skody(105,125,Felicia,Fabia,Octavia, a nawet teraz posiadam S100 76r.), Fiat (Tipo), Hondy (Jazz i Civic), Saab (900), VW (Jetta,Passat,Golf), Opel (Kadett), Volvo (V70 - też moje), a nawet ostatnio i Jaguar (X-type).
Colt to w zasadzie ostatni nabytek w rodzinie mojej dziewczyny, ale ja jako nadworny mechanik opiekuję się wszystkimi rodzinnymi autami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin