Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CJx] Colt bierze olej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
olo83
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: BRZEśCE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.17 07:02:43    Temat postu: [CJx] Colt bierze olej

mam pytanie. COLCI bierze mi olej a nie mam nigdzie śladu wycieku co mam zrobić
[link widoczny dla zalogowanych]





olo83 zmieniłem tytuł tematu. Na przyszłość bardziej precyzuj, wtedy użytkownicy szybciej i dokładniej będą w stanie Ci pomóc Wink
pawela


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez olo83 dnia 2008.07.17 07:03:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.17 09:16:53    Temat postu:

Po pierwsze sprecyzuj nazwe tematu. Co to znaczy COLT>?>?

Tak ciezko dopisac "colt bierze olej, co zrobic" A nie znowu bezsensowne tematy...

A teraz wracajac do sprawy. PRzeciez jezeli oleju brakuje wcale nie musi wyciekac. Pewnie zostaje spalony. Juz uszczelniacze puszczaja, wiec pewnie sa do wymiany. Sam powinnienes zauwazyc spaliny, pewnie maja kolor niebieskawy i strasznie smierdza.
Jesli nie bedziesz teraz wymienial tych uszczelniaczy dolej jakis preparat. Albo olej zmien na bardziej "gesty" nie wiem jaki teraz masz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.17 10:37:55    Temat postu:

to co Kleju napisał +
sprawdź korki wlewu oleju i wlewu płynu chłodzącego. Czy nie ma na nich charakterystycznego masełka? Jeśli tak, to masz wypaloną uszczelkę pod głowicą i stąd ubytki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań / Suchy Las
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.17 10:58:30    Temat postu:

Możecie mi powiedzieć czy to normalne że po przejechaniu trasy ok 100 km przy trzymaniu obrotów 3000 przy korku oleju pojawia się mgiełka oleju? Jak jeżdżę po mieście to takich wylewów nie ma lub są o wiele mniejsze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kaleid
COLTMANIAK


Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 2008.07.24 22:02:29    Temat postu:

Normalne. Jesli silnik pracuje na wyższych obrotach - rośnie też cisnienie oleju. Jesli korek jest nieszczelny, to w takiej sytuacji może trochę puszczać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
antek18
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: dziwnów

PostWysłany: 2008.07.24 22:11:01    Temat postu:

nie pamietam jak to pisalo w ksiazce od colta ale chyba byla mowa o 0,1 na 1 tys. ja do swojego tez dolewam (CAO)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
olo83
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: BRZEśCE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.25 00:27:34    Temat postu:

spaliny sa niebieskie. bede teraz wymieniał rozrzad z uszcelniaczami, a jak mi wycieka z pod korka to co moge zrobic??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grogo22
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Września
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.25 01:13:22    Temat postu:

Nie chcę Cię martwić ale jeśli spaliny są niebieskie to silnik nie jest w najlepszym stanie. Chyba czekają Cię spore wydatki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.25 09:05:05    Temat postu:

jeśli spaliny są niebieskie to pierścienie tłokowe i/lub uszczelniacze zaworowe są do wymiany. silnik po prostu spala olej.
z korka wlewu może ci skapnąć kilka kropel ale tym sie nie przejmuj.
jaki przebieg ma auto? tzn ile pisze na liczniku, a ile ma to dwie różne sprawy...
bo przyczyną takiego stanu rzeczy, jest albo bardzo duży przebieg, albo ktoś zarżnął silnik, ew. zbyt rzadka wymiana oleju itd.
jeszcze jedno. ile tego oleju auto pochłania?

dla przykładu mój colt ma 197 tys km na cyferblacie i po przejechaniu 4tys km nie da się dostrzec ubytku oleju na bagnecie. podejrzewam, że po 10 tys też znaczących ubytków nie będzie.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.07.25 09:05:37, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.25 09:13:20    Temat postu:

u mnie jak i u wiekszosci colciak nie spala oleju(spalanie oleju nie do zauwazenia)
wiec od wymiany do wymiany Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
olo83
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: BRZEśCE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.25 13:29:27    Temat postu:

wymieniłem dziś rozrząd i uszczelniacze zobaczymy co bedzie. na liczniku pokazója ze 161 tysi. i na 2 tysiace bierze z 2.5 setki oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.25 13:46:11    Temat postu:

no to przy takim przebiegu wcinać nie powinien. i to wcina sporo.
pisz co będzie się działo dalej.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
olo83
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: BRZEśCE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.25 13:52:45    Temat postu:

od wymiany przejechałem tyska a to nie jest mało przez dzień bo dopiero dotarłem do domu i nie pali sie kontrolka tak jak wcześniej jest git

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez olo83 dnia 2008.07.26 07:15:45, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astomat
Zaczyna się rozkręcać


Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.07.28 13:17:32    Temat postu:

olo83 ściągałeś głowicę do uszczelniaczy czy idzie to jakośc zrobić bez ściągania (podejrzewam, że nie ale może jest jakiś sposób) bo u mine też olej znika a na zegarze dopiero 96 tys. i chyba to uszczelniacze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docencik
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań

PostWysłany: 2008.07.28 14:54:00    Temat postu:

Można. Zawór podpiera się o tłok i wtedy wymienia. Ale jeśli zawór wpadnie to już zostaje tylko zdjęcie główki.
astomat napisał:
na zegarze dopiero 96 tys. i chyba to uszczelniacze

No to napewno realny przebieg...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez docencik dnia 2008.07.28 14:55:29, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astomat
Zaczyna się rozkręcać


Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.07.29 06:54:05    Temat postu:

realny bo fura jeździła tylko po mieście i jest po rodzinie dlatego mnie dziwi ta sprawa. wiem że japońskie samochody mają dobrre silniki i ten powinien wytrzymać przynajmniej do 200 tyś.
Może uszcelniacze skruszały i teraz jak auto poszło w prawdziwy ruch to wyszło i olej zaczął znikać?
Poprzednio od wymiany do wymiany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.29 09:32:20    Temat postu:

uszczelniacze nie mogą sobie od tak skruszeć... Smile
jaki olej był zalewany?

jeśli przebieg jest prawdziwy to tylko jakaś awaria wchodzi w grę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astomat
Zaczyna się rozkręcać


Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.07.29 09:39:34    Temat postu:

półsyntetyk mobil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docencik
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań

PostWysłany: 2008.07.29 09:46:20    Temat postu:

Jeżeli np długo stał nie odpalany wtedy mogą uszczelniacze stwardnieć i wtedy nadają się do wymiany.
Na początku możesz wymienić i zobaczyć co się będzie działo. Potem pomyślimy dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.29 09:52:07    Temat postu:

półsyntetyk mobila to dobry olej, choć nie najlepszy w tej klasie, także chyba można odrzucić problem z olejem.

mój colt stał 3m-ce nie ruszany i uszczelniacze działają Smile może musiałby stać rok...?

sprawdź przedmuchy. tzn na włączonym silniku, odkręć korek wlewu oleju (część nr 710 Very Happy) i sprawdź czy dmucha spalinami - powinno dmuchać w miarę czyste powietrze, potem to samo z bagnetem.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astomat
Zaczyna się rozkręcać


Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.07.29 09:56:34    Temat postu:

fura nie stała, spróbuję zmierzyć ciśnienie na cylindrach
raz na sucho, a potem troche oleju na tłoki jak zwiększy się ciśnienie to pierścienie są wytarte.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juar_78
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze

PostWysłany: 2008.07.31 21:26:23    Temat postu:

A ja mam pytanie. Być może trochę naiwne, ale lepiej pytać i wiedzieć.
Mój Colcik (C50 1,5 12V - 252 000 km) bierze olej - to nie ulega wątpliwości. Muszę dolewać co jakiś czas a czasem i za autkiem chmurka niebieska się uniesie. Próbuję ostatnio dokładniej zmierzyć to zużycie, aby wieedzieć ile wychodzi na 1 000 km i co ewentualnie robićdalej. Czasem mam jednak wrażenie, mierząc olej na bagnecie w krótkich odstępach czasu, że pomiary nie są wiarygodne. Mam więc dwa pyatnia:
- czy niewielkie pochyłości powierzchni, na której stoi auto mogą poważnie zniekształcić pmiar oleju na bagnecie, oraz
- czy lepiej mierzyć na ciepłym czy na zimnym silniku oraz może ważniejsze ile trzeba odczekaćpo zatrzymaniu silnika, aby pomiar był wiarygodny. W niemieckiej serwisówce pisze, że na ciepłym i po paru minutach postoju. Ja czasem mam jednak wrażenie, że jak odczekam te parę minut (2 do 5) to jest to zbyt mało i dopiero po dłuższej chwili na bagnecie jest więcej oleju.
Pozdrawiam,
Arek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.07.31 21:38:18    Temat postu:

juar_78 napisał:
...Mam więc dwa pyatnia:
- czy niewielkie pochyłości powierzchni, na której stoi auto mogą poważnie zniekształcić pmiar oleju na bagnecie, oraz
- czy lepiej mierzyć na ciepłym czy na zimnym silniku oraz może ważniejsze ile trzeba odczekaćpo zatrzymaniu silnika, aby pomiar był wiarygodny...


ad1. No napewno nierowny teren wplywa na kontrole poziomu oleju. Pokaze albo za malo, albo za duzo Smile

ad1. Najpewniej i w 100% sparwdzony pomiar to oczywiscie na zimnym silniku i najlepiej jeszcze rano, przed pierwszym odpaleniem. Wtedy jestesmy juz pewni, ze caly olej splynal.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juar_78
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze

PostWysłany: 2008.07.31 22:12:00    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź.
W sobotę wyjeżdżam na tygodniowy urlopik. Zrobię trasę Zabrze - Wiedeń - Budapeszt - Zabrze. W sumie będzie pewnie około 1100 - 1200 km. Się zobaczy jak szybko będzie olej znikał Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin