Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CJ1A] Ile sond lambda i jaki wtrysk?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
wojtekyoman
COLTMANIAK


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Katowice/Mysłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.25 11:34:26    Temat postu: [CJ1A] Ile sond lambda i jaki wtrysk?

mam colta z 99 roku silnik 1,3 12v 55kW
ile on ma sond lambda i czy ma wielopunktowy wtrysk czy mono wtrysk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adik1286
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.25 14:42:56    Temat postu:

Dołączam się do pytania powyżej!
Chętnie się dowiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.25 15:43:10    Temat postu:

z tego co pamiętam (ale nie gwarantuję)
2 sondy (przed i za katem)
monowtrsyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.25 20:05:16    Temat postu:

2 sondy przed i za Katalizatorem
I Wielopunktowy wtrysk
Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2009.03.25 20:05:44, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: RADOM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.25 21:12:56    Temat postu:

2 sondy ale chyba jednak monowtrysk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.25 21:22:34    Temat postu:

Cytat:
Wtrysk paliwa - jest to sposób dostarczenia paliwa do silnika spalinowego.

Wtrysk jest stosowany powszechnie w silnikach wysokoprężnych (najczęściej silnik z wtryskiem bezpośrednim, rzadziej silnik z wtryskiem pośrednim) i w tych konstrukcjach stosuje się tzw. układ hydraulicznego systemu wtrysku paliwa.

W silnikach o zapłonie iskrowym można podzielić układy pod względem rodzaju i rozmieszczenia wtryskiwaczy paliwa:

wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów,
wtrysk wielopunktowy (MPI - Multi Point Injection) - każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym,
wtrysk bezpośredni (DI - Direct Injection) - wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze.

zrodlo Wikipedia



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.25 21:39:55    Temat postu:

jak nie jesteście pewni to foto spod maski wrzućcie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.25 23:16:14    Temat postu:

już jestem, mefi ma rację, jest normalna listwa wtryskowa i 4 wtryskiwacze. Musiałęm wybadać, a nie miałem odniesienia do 4G92 Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.25 23:23:34    Temat postu:

Sry za Off
A juz z Dedisem sie cieszylismy ze cie przylapalismy heheh Wink
A na powaznie to pewnie dlatego ze jak to Dedis powiedzial w CaO 1.3 podobno byl monowtrysk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adik1286
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.26 01:49:31    Temat postu:

No to jeżeli chcę wymienić bo mi dużo pali to muszę oby dwie tak??
Bo nie sądzę żeby dało radę sprawdzić która jest kaput


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.26 07:15:35    Temat postu:

Da sie sprawdzic ktora padla.
Albo poszukasz na forum bo jestem pewien ze bylo.
Albo poczekasz do wieczora jak znajde opis to wrzuce, teraz cisne do pracy.
czu dwie trzeba wymienic Niekoniecznie ja wymienilem pierwsza i spalanie (na poprzednim silniku ) na poziomie 6,5 L


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adik1286
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.26 13:44:33    Temat postu:

No to ja jednak poczekam Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.26 22:01:18    Temat postu:

Nie zanlazlem jednej plyty z info techa. Tu ,asz link gdzie w miare dobrze to jest opisane
[link widoczny dla zalogowanych]

na stronie Krzyzaka tez cos znalazlem
[link widoczny dla zalogowanych]

Tu masz rozspiske kabli
napięcie zasilania: 12V
opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C)
kabel sygnału: czarny
sygnał, kabel uziemienia: szary
przewody elementu grzewczego: biały
informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2009.03.26 22:03:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adik1286
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.27 00:01:01    Temat postu:

Coś czuję że jestem na to za głupi hihi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin