Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CJ0] Problem z przejściem z niskich obrotów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
Starion
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.06 13:52:53    Temat postu: [CJ0] Problem z przejściem z niskich obrotów

Pytam was o radę co może być powodem problemu w temacie zanim pojadę do mechanika i zacznie mi wmawiać konieczność wymiany różnych działających części.

Problem polega na tym że bardzo opornie przechodzi mi z niższych obrotów (powiedzmy 0,9/1) na wyższe. Kiedy ruszam ze świateł do 1,5tys coś jak by się dławił, strasznie nierówno pracuje. To samo dzieje się kiedy przykładowo dojeżdżam do ostrego zakrętu i przy normalnej pracy silnika powinienem wziąć go bez redukcji, wtedy też potrafi się przydławić i opornie dochodzić do 1,5tys.

Co ciekawe problem nie jest aż tak odczuwalny przy zimnym silniku, a nasila się kiedy silnik się rozgrzeje. Zaraz po wymianie świec (powiedzmy 1-2dni) było super, po zrobieniu około 70km z powrotem to samo.

Czy ktoś spotkał się z tym problemem? Może to być zapłon który w CJ1A podobno lubi szwankować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zombie
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.06 14:00:06    Temat postu:

mialem taki problem w CA1A, z teog co sie orientuje coz z glowica bylo walniete (chyba peknieta od srodka, tak mowil mechanik), i nie mial sprezania takiego jak powinno byc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.06 17:19:56    Temat postu:

najpierw standardowo podepnij się pod ECU Smile Wygląda mi to na brudną przepustnicę, albo usterkę układu zapłonowego.
Inna sprawa, że ja staram się utrzymywać motor w zakresie 1700-2700, niższe podczas jazdy omijam redukując, wyższe to tylko jak jest potrzeba Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Starion
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.06 21:16:15    Temat postu:

ok, nie będę pytał jak się podpiąć pod ECU bo mnie zaraz wszyscy zlinczują Very Happy powinno być na forum gdzieś <my>

ale tak ogólnie to czasem nie da się utrzymać 1700, np na światłach Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.06 21:34:24    Temat postu:

Starion napisał:
ok, nie będę pytał jak się podpiąć pod ECU bo mnie zaraz wszyscy zlinczują Very Happy powinno być na forum gdzieś <my>

ale tak ogólnie to czasem nie da się utrzymać 1700, np na światłach Smile

wtedy wciskamy sprzęgło Wink

[link widoczny dla zalogowanych] <- strona Krzyżaka, niemal wszystko co potrzeba nam, amatorom do majstrowania przy Miśkach
Opis błędów i ich sprawdzenia też znajdziesz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mart
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wałcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.27 11:42:23    Temat postu:

Mam podobny problem wszystko przeczytałem na tej stronce i mam pytanie. Doczytałem się ,że jak wyczyścimy przepustnice to mogą gwałtownie obroty skoczyć jeżeli nie była czyszczona. Później ,że obroty biegu jałowego można jedynie ustawić na kompie w ASO. I tu jest moje pytanie. Czy po resecie kompa uzyskamy ten sam efekt nie jadąc do ASO?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.27 11:59:43    Temat postu:

wszystko sam dasz rade ustawic,aso niepotrzebne,wystarczy odrobina checi i zapału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mart
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wałcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.03.27 15:15:49    Temat postu:

Zapał to ja mam Smile . Tylko chodzi mi to ,że napisali "Uwaga: - regulacja jest możliwa tylko gdy wybrany model silnika posiada wtrysk i złącze ustawiania zapłonu (patrz zdjęcie nr 3). Przykładowo złącze to nie występuje w silnikach 4G13 po 1996 roku (np. Colt CJx) - wtedy procedura nie działa, gdyż nie jest możliwe przestawienie trybu pracy ECU (komputera wtrysku) w stan serwisowy (możliwe tylko po podłączeniu do MUT II lub III w ASO). Nie można także za jej pomocą regulować silników DOHC." nie wiem czy mam się za to brać. Bo pewnie w moim colt-cie przepustnica nie była czyszczona od nowości a nie chcę żeby na luzie chodził mi cały czas na 1200 obr. a ,że ochraniłem mechanika z tutejszego salonu nie chcę tam jechać żeby mi regulowali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mart
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wałcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.04.23 20:58:30    Temat postu:

Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział ,że to mogą być brudne wtryskiwacze, przepustnica albo źle działająca pompa paliwa. Kupiłem na stacji płyn do czyszczenia zaraz wleję i zobaczę efekty. Dam jeszcze znać czy dał coś ten płyn ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mart
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wałcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.25 02:41:30    Temat postu:

Płyn nic nie dał ale jak szukałem w necie to znalazłem na AutoCentrum komentarz "W rocznikach 1996 - 1999 (te z podzielonymi przednimi reflektorami, przed liftem) zapłon lubi być awaryjny, czego już doświadczyłem 2-krotine. Objawy - oporne wychodzenie z niskich obrotów, \"duszenie się\" przy ruszaniu bez przygazowania lub przy próbie przyspieszenia bez redukcji (jeśli jest zamontowany LPG to również szarpanie i wystrzały). Diagnoza - najłatwiej stojąc w miejscu na rozgrzanym silniku pracującym na wolnych obrotach raptownie pociągnąć linkę gazu i obserwować silnik, jeśli zanim wejdzie na obroty zacznie się przez chwilę \"trząść\" to mamy problem z zapłonem." Dzisiaj jadę do elektryka i będzie szukał usterki ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin