Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CJ0] jaki olej do 1.6 16v

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
kamior
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ustroń (okolice)

PostWysłany: 2008.03.18 00:35:48    Temat postu: [CJ0] jaki olej do 1.6 16v

witam.. zastanawiam sie czy przy nastepnej wymianie oleju moge zastosowac pelny syntetyk? Tzn. 0W-40(s) i czy wogole jest warto? Colta mam z 1999r

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.03.18 01:07:56    Temat postu: Re: jaki olej do cjo 1.6 16v

kamior napisał:
witam.. zastanawiam sie czy przy nastepnej wymianie oleju moge zastosowac pelny syntetyk? Tzn. 0W-40(s) i czy wogole jest warto? Colta mam z 1999r


a jaki olej teraz masz zalany Question

Pewnie masz polsyntetyk. Juz pisalem kiedys o olejach Cool nie mozna lac do auta oleju o mniejszej (hmm albo wiekszej heh zapomnialem jak ktos wie niech mnie poprawi Embarassed ) lepkosci niz jest zalany!!! Takie cos grozi tylko uszkodzeniem silnika!!
Jesli masz zalany np 10W-40 musisz lac taki sam olej 10W-40! A jesli chcesz zmienic to tylko na "gorszy" mineralny 15W-40. Ale zmienia sie jesli silnik juz jest wysluzony (zaczyna brac olej, kopci itp)

A pelny syntetyk (struktora wody, bardzo rzadki przez co ma bardzo dobre wlasnosci smarne i szybko i dokladnie dociera do kazdego zakamarka silnika, szybko "lapie" prawidlowa temp pracy ale silnik musi byc w idealnym stanie) leje sie do nowych aut, gdy silniki sa nowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.03.18 01:09:18, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.03.18 12:23:41    Temat postu:

podczepie sie do tematu Wink
1) pracuje na BP, kierowniczka mówi ze do "gorszego" mozna nalac "lepszy" (czyli wg jej teori mozna wlac 0w40 do 15w40 i nic sie nie stanie) mówię jej ze sie myli, idziemy do szefa, szef mów tak samo jak ona... to jak jest wkońcu? szef mówi ze był jakis spec u nich ze stacji diagnostycznej i takie cos powiedział...
2) Kleju mówisz ze do "dobrego" oleju mozna nalac tylko "gorszy"... co jeśli nie wiem jaki mam olej? są moze jakies preparaty czyszczące silnik ze starego oleju zebym zalał pełnym syntetykiem?
3) branie oleju... czym jest to spowodowane ze silnik bierze olej? i jak to naprawic i czy się da...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.03.18 20:00:53    Temat postu:

Witam
Sry jak wpuszczam w blad lub cos mieszam
Ale czytam co pisze Kleju on nic o dolewaniu nie pisze tylko o zmianie rodzaju oleju
i znaczy
0W-40 na 10W-40
10W-40 na 15W-40
15W-40 na kapitalny silnika Wink Laughing
znaczy jak masz zalany mineralnym to przy zmianie nie lejesz syntetyku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamior
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ustroń (okolice)

PostWysłany: 2008.03.18 20:17:47    Temat postu:

dzieki za info.Patrzylem i mam 5W-40 taki byl wlany w serwisie mitsubishi w niemczech. Pozostane jednak przy tym samym.Mysle ze marka oleju nie jest juz tak istotna i moge wlac cos mnij obciazajacego kieszen niz np Castrol?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.03.18 20:41:09    Temat postu:

privateer87 napisał:
podczepie sie do tematu Wink
1) pracuje na BP, kierowniczka mówi ze do "gorszego" mozna nalac "lepszy" (czyli wg jej teori mozna wlac 0w40 do 15w40 i nic sie nie stanie) mówię jej ze sie myli, idziemy do szefa, szef mów tak samo jak ona... to jak jest wkońcu? szef mówi ze był jakis spec u nich ze stacji diagnostycznej i takie cos powiedział...
2) Kleju mówisz ze do "dobrego" oleju mozna nalac tylko "gorszy"... co jeśli nie wiem jaki mam olej? są moze jakies preparaty czyszczące silnik ze starego oleju zebym zalał pełnym syntetykiem?
3) branie oleju... czym jest to spowodowane ze silnik bierze olej? i jak to naprawic i czy się da...



ad 1 Laughing gratuluje Twojemu szefostwu "wiedzy" To sa kompletne bzdury co oni mowia!!! Ja podjade starym polonezem ktory ma zalany mineralny 15w40 i wymienimy na pelny syntetyk 0w40. Tak polonez bedzie dalej jezdzil, tylko taki maly szczegol ze bedzie palil 12 litrow...




OLEJU!!!!
A do tegi rozpuszci caly nagar ktory sie nazbieral w silniku i wtedy juz naprawde bedzie nie ciekawie...


ad 2 Jesli nie wiadomo jaki ma sie olej (choc nie wiem jak to sie moze stac? bo zawsze jak sie auto kupuje pyta sie czym jest zalany, karteczka powinna byc z wymiany oleju albo ks serwisowa)
To tez zalezy od rocznika jesli auto starsze kilkunastoletnie lepiej zalac mineralny. Jesli mlodsze mozna polsyntetyk. Wszytsko tez zalezy od stanu silnika itp Sa preparaty ale to sie stosuje przed zalaniem nowego oleju. Sa to srodekdi czyszczące do silnika stosowane podczas wymiany oleju. Ja mam takie w ofercie MOTULA Wink

ad 3 Silnik zaczyna "brac" olej jesli jest juz w miare wysluzony. To znaczy sa dwie mozliwosci albo bierze olej przez zawory albo przez pierscienie. (no jeszcze przez turnime jesli jest zamontowana Wink ) Jesli to sie wymieni przez pare lat powinno byc dobrze Smile I wtedy mozesz zalac olej "lepszy" (czyli po wymianie czesci mozesz przejsc na olej lepszy np polsyntetyk)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wariat
Już się udziela


Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Luboń k. Poznania
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.03.20 03:27:27    Temat postu:

Prawda jest taka:
1) w naszym klimacie (umiarkowano-ciepłym) nie mają zastosowania oleje syntetyczne.
2) Olej o oznaczeniu 15W/40 nie musi być mineralny.
3) Ja leję do CJ0 1,6 16V (65000km przebiegu) 15W/40 Duron XL firmy Petro Canada i polecam wszystkim którzy robią szybkie trasy, bo lepkość kinematyczna w temp. 100 st.C jest wyższa niż oleju syntetycznego, nawet o letnim indeksie 40. Olej jest nie drogi i nie rozlewany w Polsce... ok 21 - 25zł/litr.
4) Mniej szkód narobi 15W/40 przy rozruchu w niskiej temperaturze, niż np. 0W/40 przy długotrwałej jeżdzie na wysokich obrotach.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wariat
Już się udziela


Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Luboń k. Poznania
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.03.21 11:12:59    Temat postu:

P.S.
15W/40 Duron XL Petro Canady to olej wykonany w technologii syntetycznej z dużą ilością dodatków uszlachetniających. Jest w pełni mieszalny z 10W/40 Duron XL, więc bardziej wymagający i wtajemniczeni mogą go zmieniać sezonowo (na lato oczywiście 15W/40).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.03.21 21:58:32    Temat postu:

hmm.. nie wiem czy pamiętacie jak byłem zły ze brart kupił civic'a zamiast colta...
teraz bratu sie popsuł civic, i dzis po tygodniowych(!!!!!) oględzinach mechanik stwierdził ze kiedys silnik miał olej 1półsyntetyczny (kartka pod maską) pożniej został wymieniony na mineralny (brak kartki pod maską) bart widząc kartke z przed ostatniej wymiany zalał takim samym Hrm czyli myslał ze połsyntetyk leje do połsyntetyku tak naprawde lał go do mineralnego...
objawy:
silnik słabnie - gubi konie w oczach...
gwałtownie rośnie temp silnika
max duzo dymu spod maski
efekt: silnik zatarty w trzy du...
fakt faktem ze obroty tego silnika spadały ponizej 4,5tys tylko na postoju i to tez sie przyczyniło do zatarcia...
zmieszane oleje zrobiły się takie smoliste, mechanik zdłął(!!) z tłoka ręką troche oleju i zrobił z niego kulke (tak jak z plasteliny) Neutral

ps. objawów nie widziałem, opieram sie na tym co brat powiedział... co do kulki to osobiście mogę ją zrobic - civic stoi w garazu i czeka na fundusze które pozwolą zainwetowac w nowy silnik:
[link widoczny dla zalogowanych]
szkoda civic'a Hrm mimo ze jest taki pospolity ale szkoda Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez privateer87 dnia 2008.03.21 21:59:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin