Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[Cj0] 1.6 99' Problemy ze skrzynia i sprzegłem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
art3city
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2009.01.30 22:15:00    Temat postu: [Cj0] 1.6 99' Problemy ze skrzynia i sprzegłem

Witam!

W moim colcie mam niestety problemy ze skrzynią i sprzegłem. Sprzęgło prawdopodobnie się ślizga i tutaj moje pytanie czy jest jakaś możliwośc regulacji sprzegła w CJ-tce? Czy pozostaje mi tlyko wymiana na nowe? Czy może być to spowodowane czymś innym? Np uszkodzenie układu wspomagania sprzęgła czy coś?

Drugi problem to skrzynia biegów Sad Ciężko wchodzi drugi bieg a czwarty wyskakuje. No i tutaj moje kolejne pytanie można jakoś wyregulowac tą skrzynię (jakies cięgna etc.?) Czy to już tryby/wodziki zjechane czy co tam jeszcze. Co zrobić z tym fantem? szukać innej szkrzyni (gdzie) remontowac starą ?

Prosze o odpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koyocik
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bibiela
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.30 22:39:20    Temat postu:

Jest hydrauliczne, regulacji niezbyt, ale odpowietrzenia i owszem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art3city
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2009.01.30 22:46:00    Temat postu:

Czy to odpowietrzenie ma wpływ na ewidentne "wysokie branie" sprzegła i ślizganie się?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koyocik
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bibiela
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.30 22:49:04    Temat postu:

Może mieć. To działa na bardzo podobnej zasadzie co odpowietrzanie hamulców. Jeżeli układ sprzęgłowy jest bardzo mocno zapowietrzony, to wciśnięcie pedału sprzęgła "do deski" zamiast spowodować właściwą reakcję poprzez płyn (dot-4) to powoduje tylko w dużej mierze skompresowanie powietrza w układzie (które jest kilkaset razy bardziej sprężliwe niż płyn) i tarcza zamiast pracować w pełnym zakresie ledwo się ślizga.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art3city
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2009.01.30 23:02:01    Temat postu:

jak go odpowietrzyć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koyocik
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bibiela
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.30 23:13:10    Temat postu:

Na dole jest zaworek, odpowietrza się bardzo podobnie jak hamulce. Już to opisywałem na forum, ale albo za dużo `psst` w sobie mam, albo szukajka nie działa jak powinna.
Najlepiej robić to we dwójkę. Jeden osobnik siedzi w aucie z nogą na pedale sprzęgła a drugi pod autem (najlepiej w kanale) z kluczem (o ile dobrze pamiętam 10). Ten na dole delikatnie luzuje odpowietrznik i drze ryja do osobnika w aucie - pompuj! Po czym ten w aucie wciska pedał do oporu 5-6 razy i trzyma go wciśnięty. Następnie ten w aucie ryczy do tego pod autem "JUŻ" i ten pod autem luzuje odpowietrznik na 1-2 sekundy po czym dokręca. Operację należy powtarzać, aż z odpowietrznika będzie sikał czysty płyn dot-4, bez pęcherzyków powietrza i syfu. Należy pamiętać o bieżącym uzupełnianiu płynu w zbiorniczku znajdującym się na pompie sprzęgła pod maską.
Miłej zabawy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art3city
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2009.01.30 23:35:38    Temat postu:

I myslisz, że to może pomóc? Zaznaczam, że pedał "bierze" zupełnie u góry. Musze prawie do końca puścić sprzęgło, żeby samochód ruszył. I wystarczy delikatne musnięcie pedału, żeby sprzęgło rozłączyło skrzynie. A na 3cim biegu wystarczy wcisnąc gaz do dechy obroty rosną a predkośc nie (albo nieproporcjonalnie do obrotów) ...

Dzięki za ekspresową odpowiedź. Spróbuje to odpowietrzyć w miarę możliwości.

Pozostaje problem skrzyni biegów? I kolejne pytanie czy skrzynia od silnika 1.3 jest taka sama jak do 1.6? Nie pytam czy "pasuje" tlyko czy jest taka sama


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez art3city dnia 2009.01.30 23:36:35, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koyocik
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bibiela
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.30 23:51:38    Temat postu:

No tu raczej zapowietrzenie nie bardzo, to już sprzęgło słabe - przy zapowietrzonym byłoby odwrotnie - mocno pchać pedał a ono nic - ale odpowietrzyć nie zawadzi, przy okazji Smile
Źle Cię zrozumiałem, przepraszam - zawsze miałem problem z `ciągnie - ślizga`.
Tarcza+docisk do wymiany - w zależności od kosztów robocizny 250-500zł.
Polecam przy wymianie sprzęgła wymienić olej w skrzyni - mitsu niestety skrzynie biegów mają dość delikatne i wrażliwe na kiepawy/przepracowany olej a to jest często zaniedbywane przez nieuświadomionych użytkowników.
Może przestać ciężko chodzić skrzynia - jeżeli nie jest jeszcze pouszkadzana (synchronizatory, łożyska).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art3city
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2009.01.30 23:54:50    Temat postu:

Dzięki za pomoc, ale nie czytasz moich wypowiedzi uważnie. Wyskakuje mi 4ty bieg i to jest moim największym problemem. Tu raczej wymiana oleju już nie pomoże...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koyocik
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bibiela
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.30 23:58:47    Temat postu:

Czytam uważnie. W Galancie żony wyskakiwała dwójka. Wymiana oleju pomogła Smile Po około 1000km po wymianie przestała wyskakiwać. To, co zostało ze skrzyni zlane wolę przemilczeć... żurek by się zawstydził.
Oczywiście, nie gwarantuję, że u Ciebie zadziała - po prostu można spróbować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art3city
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2009.01.31 00:06:26    Temat postu:

Ok. Faktycznie może spróbuje. Jaki olej do skrzyni?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rafi81
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.31 00:20:01    Temat postu:

art3city napisał:
Jaki olej do skrzyni?


Ja do swojego zalałem Shell-a syntetyka GL-4 75W-80, lekka poprawa w ogółnym działaniu skrzyni acz 2-gi bieg dalej "haczy". Oprócz GL-4 75W-80 można zastosować również GL-4 75W-90. Ilość oleju w skrzyni to 1.8l. pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2009.01.31 09:07:26    Temat postu:

tak jak koledzy pisza wymien olej i powinno byc ok przerabialem to juz w paru autach i zawsze byla to wina oleju jeszcze co moze byc wina tzw wodzikow moze cos sie tam stalo bo 2 i 4 to parzyste biegi jak wymiana oleju nie pomoze sprawdz te linki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.31 12:15:31    Temat postu:

Odnośnie sprzęgła;
miałem identyczne objawy, brało baaardzo wysoko,po wymianie na kompletne nowe sprzegło prawie się nie zmieniło, nadal wysoko
odpowietrzyć się nie dało bo pompka sprzęgła była uszkodzona, na nowej pompce po odpowietrzeniu jest ok.

Zanim wymienisz sprzęgło i wydasz kasę, zajmij się odpowietrzeniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art3city
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2009.01.31 19:26:22    Temat postu:

COLTER80 napisał:
Odnośnie sprzęgła;
miałem identyczne objawy, brało baaardzo wysoko,po wymianie na kompletne nowe sprzegło prawie się nie zmieniło, nadal wysoko
odpowietrzyć się nie dało bo pompka sprzęgła była uszkodzona, na nowej pompce po odpowietrzeniu jest ok.

Zanim wymienisz sprzęgło i wydasz kasę, zajmij się odpowietrzeniem.


Ale u mnie sprzegło ewidentnie się ślizga. Wątpie czy odpowietrzenie cokolwiek tu pomoże. Ale spróbuje w poniedziałek przy okazji zmieniana oleju w skrzyni biegów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.31 20:36:46    Temat postu:

u mnie też sie ślizgało, mimo że było nowe
sprzęgło brało tak wysoko że jechał praktycznie na półsprzęgle
przy szybkiej zmianie z 2 na 3bieg obroty rosły a samochód się nie rozpędzał.

Trzeba odpowietrzyć - to nic nie kosztuje, no może w warsztacie jakieś grosze
Dopiero później weź się za wymiane bo to juz koszt minimum 400zł(tanie sprzęgło z wymianą)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art3city
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2009.02.04 14:10:37    Temat postu:

Mechanik wyśmiał mój pomysł odpowietrzania sprzęgła i wlewania nowego oleju w celu naprawienia wyskakującej czwórki. Za miast tego kazał kupić mi nowe sprzęgło i zorganizować skrzynię. Co tez uczyniłem Smile
Jak wymienię napisze czy pomogło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.05 00:06:20    Temat postu:

Co do ciezkiego wbijania 2 i wyskakiwania 4

Na skrzyni biegow jest mocowanie ciegien. Wyglada to tak masz metalowe ramie do ktorego na gumie przymocowany jest "chwytak" ciegien. Sprawdz czy guma miedzy tym chwytakiem a ramieniem nie odkleila sie.

Mialem to samo az chwytak sie calkiem nie urwal i zostalem na jednym biegu (ktory tez wyskakiwal"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art3city
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2009.02.06 00:30:24    Temat postu:

Byłoby cudownie gdybyś zrobił zdjęcie elementu który jest uszkodzony. Sprzawdzałem dziś te wszystkie mocowania i gumy i one sa całe, mają coprawda jakieś luzy(linki można trochę poruszać) ale nie wiem czy to akurat jest przyczyną wyskakiwania czwórki itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kurt
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.09 01:12:07    Temat postu:

zmien mechanika, albo sie nie zna albo mu sie robic nie chce. moze pomoc zmiana oleju na gestszy tzn swiezy. a skrzyni nie oplaca sie kupowac. sam to przerabialem. mi tez nie wchodzila 2 i 4. widelec byl wytarty. oddalem do napawania pozniej do szlifu i chodzi jak glupia. przy okazji wymienilem wszystkie lozyska i uszczelki. koszt 700zl,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin