Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CJ0 1.6 16V] 90 KM na 103KM

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
postex
Trochę napisał...


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.01 09:16:42    Temat postu: [CJ0 1.6 16V] 90 KM na 103KM

Witam

Czy ktoś z Was wie jak Mitsu wyciągnęło 13 Km więcej z tego silnika w silniku 1.6 w CJ0?

P.S Nie sadzę żeby była to sprawa chipa, bardziej przepustnicy

Pzdr
Łukasz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez postex dnia 2008.10.01 17:33:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.01 10:34:28    Temat postu:

bardziej chyba ecu,oprogramowanie sterownika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Ojciec Dyrektor ;)


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Okolice Wa-wy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.01 14:33:25    Temat postu:

Mi się wydaje że coś z kołem zamachowym przekombinowali...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
postex
Trochę napisał...


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.01 14:43:35    Temat postu:

Taka sama sytuacja jest coltem CJ0 1.3 z 75KM na 82 KM Wcześniejsza wersja CA0 miała więcej koni z silnika 1,6 bo 113KM więc inżynierowie kombinowali. Może wśród colotomaniaków są pracownicy Mitsu lub Hyundaia i maja wiedzę na ten temat?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.01 16:27:10    Temat postu:

a co ma kolo do mocy ??? Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.01 17:09:28    Temat postu:

postex napisał:
Taka sama sytuacja jest coltem CJ0 1.3 z 75KM na 82 KM

Tu akurat zmieniono głowicę z 12 na 16 zaworową

postex napisał:
Wcześniejsza wersja CA0 miała więcej koni z silnika 1,6 bo 113KM więc inżynierowie kombinowali. Może wśród colotomaniaków są pracownicy Mitsu lub Hyundaia i maja wiedzę na ten temat?


W CA4A była też wersja 90 konna MVV.
Ograniczenie mocy miało na względzie ekologię...
Jednak czy w CJ4A zmieniono jedynie ECU - nie wiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
postex
Trochę napisał...


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.01 17:36:05    Temat postu:

pawela napisał:

Tu akurat zmieniono głowicę z 12 na 16 zaworową


Niestety nie masz racji to nadal jest 12V


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.01 17:47:52    Temat postu:

a w 1.3 nie bylo wczesniej przypadkiem gaznika a pozniej wtrysk???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.01 18:05:34    Temat postu:

Tak wcześniej był silnik 1.3 12V gażnik ale też miał 75km. Właśnie taki posiadam. Silnik 4G13 głowica jest przystosowana do wtrysku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docencik
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań

PostWysłany: 2008.10.01 18:31:36    Temat postu:

Ale występowały tylko w C5x. Były gaźniki sterowane podciśnieniowo, oraz elektronicznie. W C5x nigdy nie było 4G13 na wtrysku.

4g13 w CA0 oraz CJ0 są wszystkie na wtrysku. Bez wyjątku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez docencik dnia 2008.10.01 18:32:20, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Ojciec Dyrektor ;)


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Okolice Wa-wy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.01 23:22:22    Temat postu:

Ictus napisał:
a co ma kolo do mocy ??? Rolling Eyes


Z tego co się kiedyś orientowałem to odchudzanie koła zamachowego zwiększa moment obrotowy, ale jeśli zostanie dociążone choćby o 0,5 kg (mogło tak być fabrycznie w przypadku coltów CJ0) to auto straci na mocy 5-12 KM.

Kiedyś coś takiego wyczytałem na necie, choć może to być mylna teoria.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.01 23:29:39    Temat postu:

moze chodzilo o kola pasowe... lzejszy zamach powoduje szybsze wkrecanie sie na obroty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.02 08:56:42    Temat postu:

postex napisał:
pawela napisał:

Tu akurat zmieniono głowicę z 12 na 16 zaworową


Niestety nie masz racji to nadal jest 12V

a jednak, po południu pokażę dane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.02 09:34:45    Temat postu:

kolega pawela ma racje 4g13 82konne maja 16-zaworowa głowice

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.02 18:05:22    Temat postu:

mówi o tym zarówno instrukcja co już jest wiadome, jak i katalogi z częściami
Po 2000 1.3 16V 82KM dalej 4G13


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.02 20:51:26    Temat postu:

ech gdyby tak byla plug n play i spasila do starszej wersji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
postex
Trochę napisał...


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.03 10:38:21    Temat postu:

Dajmy sobie spokój z 1.3 12V temat dotyczy 1.6.........

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań / Suchy Las
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.08 14:56:09    Temat postu:

napisałem do serwisu mitsu co wiedzą o tym obcięciu do 90KM. Oto odpowiedź:

Cytat:
Szanowny Panie,

Niestety nie dysponujemy precyzyjną informacją na nurtującą Pana
kwestie. Specyfikacja samochodu mogła być uzależniona od wyposażenia
technicznego, norm emisji spalin, które w danym momencie producenta obligowały w
trakcie konfigurowania pojazdu. Zatem nie zalecamy modyfikacja fabrycznej
konfiguracji samochodu, która spowodować może nieprawidłowości w pracy silnika
lub jego uszkodzenie.

Pozdrawiam,

Robert Jeżak
Customer Care Specialist
Specjalista ds. Obsługi Klienta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Chorzów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.08 16:16:01    Temat postu:

dyplomatyczne wypowiedzi skubanych gówno wiedzących ASO... Hrm
ciężko wybadać takie rzeczy.
ma ktoś może dostęp do autodata? (program w którym są zawarte szczegółowe informacje na temat wszelkiej maści samochodów - podobno) ciężko go dostać. staram sie o niego, ale na razie lipa.

co do koła zamachowego to można zmienić moc silnika modyfikując jego mase. zwykle wraz z innymi modyfikacjami, ale daje to efekt.
niemniej nie polecam zabawy z tym - można łatwo popsuć.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.08 16:35:12    Temat postu:

w aso,praktycznie kazdym gowno wiedza,na temat tego co sprzedaja,moj przykład a dzwoniłem do dilera mercedesa i to w sprawie nowej e-klasy,pytałem o silnik nie pamietam jaki,była zmiana z jakiegos motoru na jakis,od kiedy jest w sprzedazy.uwierzcie w trzech salonach nic nie wiedzieli,ale najlepsze jest to ze nawet w centrali w warszawie nie wiedzieli,brak słow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin