Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CA4A 1.6] Wyciąganie silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
oko_81
Trochę napisał...


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.27 10:17:06    Temat postu: [CA4A 1.6] Wyciąganie silnika

Witam!
Musze wymontowac slinik z auta.
Najlepiej w całości ze skrzynią biegów.
Jak sie do tego zabrac - co odkręcać i w jakiej kolejności ?
Silnik chce podnosić do góry .
Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.27 12:16:38    Temat postu:

ze skrzynią do góry. Hmmm. Wyciągasz trąbę słonia, aku, odpinasz przewody chłodnicy, WSZYSTKIE przewody elektryczne, pompe wspomagania, przewody paliwowe. Wyciągasz półosie ze skrzyni, oczepiasz kolektor wydechowy, zawieszasz silnik. Trzymają 4 poduszki, w tym 3 zamocowane do skrzyni. 2 są przy sankach, jedna obok pompy wspomagania i jedna pod obudową filtra powietrza. To tak w wielkim skrócie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań / Suchy Las
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.27 12:47:24    Temat postu:

Proponuję nie odkręcać kolektora wydechowego od głowicy tylko przy pierwszej rurze wydechowej. Śruby (przynajmniej u mnie) ruszyły bez problemu (chyba 3 szt przy samej rurze + 2 na mocowanie ich do bloku). Żeby odkręcić kolektor od głowicy trzeba zdjąć osłonę i mocowanie wspomagania a później i tak są problemy bo z głowicy wystają szpilki i kolektor trzyma cały silnik i nie chce go puścić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.27 14:17:40    Temat postu:

a mi właśnie odkręciły się przy głowicy bez problemu, aż się zdziwiłem, że tak narażone na zmiane temperatury puściły tak łatwo. Ale, fakt, tersorex może mieć rację, mniej roboty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań / Suchy Las
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.27 19:36:17    Temat postu:

pawela, przy wymianie uszczelki pod głowicą nie spotkałem śruby której nie dało się odkręcić! Ten silnik nie jest ze stali tylko ze złota! Very Happy Ale tak jak potwierdzasz, o wiele łatwiej jest wyjąć razem z kolektorem - już sama ilość śrub 4 kontra 7 od osłony + 10 od kolektora Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin