Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CA4A 1.6] Dymi na niebiesko

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.04 19:01:38    Temat postu: [CA4A 1.6] Dymi na niebiesko

w dodatku na niebiesko

dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem, za wymiane uszczelniaczy robocizna +części =600zł jesli mają do tego dojść pierscienie na tłokach to 1800zł Very Happy

Wydaje mi sie, ze zalalem zly olej, mianowicie 10W40 i jakby zaczal bardziej dymin niz jak go kupilem.
Jedyna sprawa ktora mnie denerwuje to wstyd jezdzic na takiej swiecy dymnej.
Remont nie wchodzi w gre, bo nie wydam drugie tyle ile dalem za auto.
Doleje MOTODOKTORA a po zimie wymienie olej na mineralny.

Jakies inne pomysly ?


ps. nie pytajcie mnie ile bierze oleju, bierze ale nie wiem ile, za malo nim jezdze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.04 19:12:27    Temat postu: Re: CAO 1.6 kopci

MARCIN--Ibiza napisał:
w dodatku na niebiesko

dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem, za wymiane uszczelniaczy robocizna +części =600zł jesli mają do tego dojść pierscienie na tłokach to 1800zł Very Happy

Wydaje mi sie, ze zalalem zly olej, mianowicie 10W40 i jakby zaczal bardziej dymin niz jak go kupilem.
Jedyna sprawa ktora mnie denerwuje to wstyd jezdzic na takiej swiecy dymnej.
Remont nie wchodzi w gre, bo nie wydam drugie tyle ile dalem za auto.
Doleje MOTODOKTORA a po zimie wymienie olej na mineralny.

Jakies inne pomysly ?


z tego co pamiętam masz ok 195kkm, więc półsyntetyk 10W40 w sam raz

MARCIN--Ibiza napisał:

ps. nie pytajcie mnie ile bierze oleju, bierze ale nie wiem ile, za malo nim jezdze.


i tu sam sobie odpowiedziałeś. Dymienie na niebiesko to spalanie oleju. Może przedostawać sie do komór spalania pierścieniami, uszczelniaczami zaworowymi czy uszczelką pod głowicą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.11.04 19:37:25    Temat postu:

To czegos nie rozumiem... Chcesz tuningowac colta a szkoda Ci na remont silnika??? Z tego co wiem to najpierw sie doprowadza silnik do perfekcji, zeby zaczac cos przy nim dlubac. A z Twojej wypowiedzi wynika ze za auto dales okolo 2tys zl wiec nie oczekuj cudow i dobrego stanu auta Wink

Ale ok, teraz na temat.

Pawela 195kkm to nie jest zaden wyznacznik ze trzeba zalac polsyntetyk. To wszystko zalezy od stanu silnika. Znam auta co maja fabryczny przebieg 150tys a juz sa zalewane mineralnym ale znam i takie co maja przebieg blisko 300tys a jezdza na syntetyku. Wiec to zadne odniesienie.

MARCIN--Ibiza jesli miales wlany przed kupnem mineralny, to tym zabiegiem z polsyntetykiem rozczelniles tylko silnik. Jak juz kiedys pisalem (nawet pamietam ze ktos sie ze mna spieral) nie leje sie oleju o lepszej klasie lepkosci niz byl zalany.
Jedynie co Ci zostalo to wlac motodoctora i jak masz 50zl kupic mineralny najtanszy lotos i zalac.

P.S.
Pawela napisał:
Może przedostawać sie do komór spalania ...uszczelką pod głowicą


Jest to fizycznie niemozliwe Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.11.04 19:41:51, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.04 20:09:52    Temat postu:

Jedno jest pewne, silnik zapewne nie jest idealny ale i zakatowany tez nie.
Mozliwe ze wlalem olej niewlasciwy, poprzedni wlasciciel powiedzial mi ze zalany jest 10w40, taki tez wlalem, zaczal dymic wyrazniej.
Wniosek jest jeden albo teraz cos sie zesralo albo wczesniej byl mineralny.

Zaleje dzisiaj Motodoktora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2008.11.04 21:00:47    Temat postu:

hm sprawdz cisnienie na cylindrach i zrob probe olejowa jeszcze nie kosztuje to duzo Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.04 22:05:57    Temat postu:

z tym rozszczelnianiem silnika po zalaniu "lepszego" oleju to nie do konca prawda... nagary nie sa uszczelkami... silnik ma "swoje" uszczelki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piothrix
Zaczyna się rozkręcać


Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.04 22:54:06    Temat postu:

Spróbuj wymienić uszczelniacze zaworów. Koszt niewielki - we Wrocku na Nasypowej chcą za to ok. 250 zł (bez sciągania głowicy), a może rozwiązać problem palenia oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.11.04 23:17:35    Temat postu:

Ictus napisał:
...silnik ma "swoje" uszczelki


Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.04 23:27:59    Temat postu:

a co do nowego silnika wlewasz olej i wszystko scieka???
czy najpierw trzeba do niego wlac nagar???
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grogo22
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Września
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.05 00:36:27    Temat postu:

Objaw niebieskiego dymu to nieciekawe zjawisko naprawy silnika już nie unikniesz będziesz musiał trochę zainwestować.
A co do klasy oleju to popieram wypowiedź Kleju w 100%
Nic dodać nic ująć!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.11.05 00:41:42    Temat postu:

Ictus napisał:
a co do nowego silnika wlewasz olej i wszystko scieka???
czy najpierw trzeba do niego wlac nagar???
Smile


Jakos nie rozumiem Twojej wypowiedzi Rolling Eyes

Temat uwzam za zamkniety, juz kiedys byl walkowany.
Ty masz swoje zdanie, ja swoje. Z ta roznica, ze moje spostrzezenie nikomu silnika nie uszkodzi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.05 10:12:17    Temat postu:

piothrix napisał:
Spróbuj wymienić uszczelniacze zaworów. Koszt niewielki - we Wrocku na Nasypowej chcą za to ok. 250 zł (bez sciągania głowicy), a może rozwiązać problem palenia oleju.


moj majster twierdzi ze w 16V nie da sie tego zrobic bez zdjecia glowicy
i chce za ta przyjemnosc 600zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.05 12:45:25    Temat postu:

Zmien mecha a majstrowi polec zakop kompresora i koncowki do gniazda swiec.
Pozatem najpierw by chyba wypadalo znalesc przeciek to rownie dobrze moga byc pierscienie

Edit
A Motodoktora to bym w zyciu nawet do kosiarki nie wlal


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2008.11.05 12:47:05, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.05 13:39:59    Temat postu:

Mefi100 napisał:

A Motodoktora to bym w zyciu nawet do kosiarki nie wlal

mozesz uzasadnic swoje przekonania?
rozumiem, ze masz jakies doswiadczenia, a nie tylko sugerujesz sie wypowiedziami na forum zeby NIE LAC

Przypominam
to jest stary silni, a nie nowka z salonu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.05 17:29:06    Temat postu:

MARCIN--Ibiza napisał:
Mefi100 napisał:

A Motodoktora to bym w zyciu nawet do kosiarki nie wlal

mozesz uzasadnic swoje przekonania?
rozumiem, ze masz jakies doswiadczenia, a nie tylko sugerujesz sie wypowiedziami na forum zeby NIE LAC

Przypominam
to jest stary silni, a nie nowka z salonu.


rok prod mojego Colcika 96. Zalany pol syntetykiem nie bierze nawet "kropelki". Wystarczy przeczytac czym jest motodoktor. Poto sa uszczelniacze pierscienie uszczelki itd itd zeby pelnily swoja funkcje. Kazda czesc po jakims czasie sie zuzywa i nalezy ja wymienic na nowa. poto sa czesci zamienne. Motodoktor jest jedynie polsrodkiem i nie reperuje a jedynie oddala w czasie wymiane ktora i tak bedzie trzeba przeprowadzic. Nie wydaje ci sie chyba ze zalejesz to do silnika i masz raz na zawsze spokuj ??
to po pierwsze a po drobie to znam auta w ktorych ten zabieg zostal przeprowadzony i potwierdzilo sie tylko to co napisalem wyzej.
Wychodze z zalozenia ze jesli cos jest uszkodzone nalezy to naprawic. Bez znaczenia czy wydam ta kase dzis czy za dwa miesiace. Nie widze wiec sensu ladowania kasy w motodoktora skoro i tak naprawic bedzie trzeba i wycalowac nastepne $$$


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.05 19:14:13    Temat postu:

dzięki
zapewne masz racje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2008.11.05 20:01:10    Temat postu:

Mefi100 napisał:
[...Nie widze wiec sensu ladowania kasy w motodoktora skoro i tak naprawic bedzie trzeba i wycalowac nastepne $$$


Ja tam widze jakis sens Wink Na dluzsza mete wiadomo ze nie ma sensu,ale na jakis czas to jak znalazl. Zamiast dolewac oleju, lepiej wlac i motodoktora. Robia tak rowniez mechanicy, jesli klient nie chce na razie robic remontu. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juar_78
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze

PostWysłany: 2008.11.06 00:49:42    Temat postu:

Popieram tych, którzy proponują zacząć od uszczelniaczy zaworów. W moim Colcie (C50, 1500 16V, 260 tkm) dymiło na niebiesko okropnie po porannym rozruchu. Również ruszając ze skrzyżowania chmurka niebieska zostawała za mną. Brał około 0,5 litra oleju na 1000 km. Mechanicy mówili o remoncie silnika a właściwie o jego nieopłacalności.

Pojechałem do dobrego warsztatu, który zna się na Mitsubishi. Koleś stwierdził, że nic nie gwarantuje ale uszczelniacze powinny pomóc. Od wymiany zrobiłem co prawda dopiero ok 2000 km ale mogę już powiedzieć, że niebieskiej chmurki nie ma a i oleju na bagnecie póki co nie ubywa.

Za robotę (bez ściągania głowicy) + uszczelniacze dałem 400 zł. Mogło być taniej gdzie indziej pewnie, ale po pierwsze w tej cenie ustawiono mi zapłon i zawory a po drugie uszczelniacze oryginalne.

Zwracam uwagę na jakość uszczelniaczy. W moim aucie okazało się, że ktoś już je wymieniał (kupiłem auto to miało ok 225 tkm) ale założone najtańsze, które są dostępne po pare zł. Mimo zatem, że były realtywnie bniedawno wymieniane to auto łykało olej.

Pozdrawiam,


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez juar_78 dnia 2008.11.06 00:52:18, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.06 17:30:26    Temat postu:

u mnie nie ma chmurki przy odpalaniu tylko KOPEC calu czas podczas spokojnej jazdy
same uszczelniacze moga sobie z ta przypadloscia nie poradzic:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
coltjaro
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznan

PostWysłany: 2008.11.06 22:00:34    Temat postu:

Cytat:
Popieram tych, którzy proponują zacząć od uszczelniaczy zaworów. W moim Colcie (C50, 1500 16V, 260 tkm) dymiło na niebiesko okropnie po porannym rozruchu. Również ruszając ze skrzyżowania chmurka niebieska zostawała za mną. Brał około 0,5 litra oleju na 1000 km. Mechanicy mówili o remoncie silnika a właściwie o jego nieopłacalności.

Pojechałem do dobrego warsztatu, który zna się na Mitsubishi. Koleś stwierdził, że nic nie gwarantuje ale uszczelniacze powinny pomóc. Od wymiany zrobiłem co prawda dopiero ok 2000 km ale mogę już powiedzieć, że niebieskiej chmurki nie ma a i oleju na bagnecie póki co nie ubywa.

Za robotę (bez ściągania głowicy) + uszczelniacze dałem 400 zł. Mogło być taniej gdzie indziej pewnie, ale po pierwsze w tej cenie ustawiono mi zapłon i zawory a po drugie uszczelniacze oryginalne.

Zwracam uwagę na jakość uszczelniaczy. W moim aucie okazało się, że ktoś już je wymieniał (kupiłem auto to miało ok 225 tkm) ale założone najtańsze, które są dostępne po pare zł. Mimo zatem, że były realtywnie bniedawno wymieniane to auto łykało olej.

Pozdrawiam,

Witam,
mam w swoim(CAO 1.3 12V) identyczne objawy, z tym ze misiek bardzo slaby jest, i czuc powiew przy uszczelce pod glowica Sad ,
co w moim przypadku najlepiej zrobic ?- uszczelka na pewno do wymiany.., za calosc (uszczelniacze, uszczelki obie, planowanie glowicy mechanik chce 1400zl... Sad ...szukac innego silnika?
help Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez coltjaro dnia 2008.11.06 22:02:19, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.06 22:10:11    Temat postu:

1400 z czesciami ????
poszukaj innego mecha
uszczelka to cos okolo 150 zl planowanie glowicy okolo 60-80 zl. nie wiem ile uszczelniacze od bidy pasek i rolka napinajaca jakies 200 zl olej,filtr, i plyn do chlodnicy wszystko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
coltjaro
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznan

PostWysłany: 2008.11.06 23:01:37    Temat postu:

1400 z czesciami,
pasek rozrzadu i napinacz wymienilem zaraz po zakupie(ma ze 3000km nakulane),
to faktycznie innego chyba poszukam mecha, z tym ze w Poznaniu podobno nie ma dobrego co zrobi mitsu Sad ,

a uszczelki i uszczelniacze jakiej firmy powinienem kupic i w jakich cenach(uszczelniacze)
zebym zaraz znow tego samego nie musial robic??

p.s. mam kompletny silnik do zakupu za 600zl. - tylko jak rozpoznac jego stan bez odpalania?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez coltjaro dnia 2008.11.06 23:04:12, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Zwariowany COLTMANIAK ;)


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.07 10:48:48    Temat postu:

też sie podłacze ostatnio troche dymi na niebiesko,ale jak odpuszcze gaz,nie wiem czy to uszczelniacze czy moze uszczelka pod głowica???płynu nie ubywa,choc jak wymieniałem ostatnio to stary był tłusty.fakt zaczoł mi ostatnio wcinać olej w ilosciach tak na oko ok.1l na ok.5000tyś,ale biedaka nie oszczedzałem.i czy w poznaniu jest ktoś kto sie zna na coltach????kiedyś pytałem ale zostało to bez odpowiedzi,forumowicze z pyrlandi polecacie jakiegoś mechaniora???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin