Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CA0] temperatura otwarcia termostatu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
fullbeskid
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lipowa k Żywca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.01 16:27:36    Temat postu: [CA0] temperatura otwarcia termostatu

Witam, otóż mam taki problem w moim CA0, kilka razy przegrzałem silnik jak sie okazało stary termostat sie zepsuł, pojeździłem kilka dni bez i wszystko było ok, tyle ze rankiem wolniej sie nagrzewał, dziś włożyłem nowy termostat pojeździłem wszystko ok, ale jak zatrzymie sie to temperatura wzrasta , zatrzymuje sie dopiero niewiele przed czerwonym polem, dopiero po naciśnięciu na gaz zapala sie wentylator i temperatura spada, co to może być bez termostatu było ok, wiec może termostat ma zła temperaturę otwarcia, koles u którego kupiłem mówił ze mój ma 88 stopni. co o tym myślicie?

~pawela
zakładaj tematy zgodnie z zasadami, jaki motor, to ma znaczenie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.01 18:23:53    Temat postu:

a wiatrak jest ok?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2009.05.01 20:23:47    Temat postu:

Ja bym stawiał na czujnik od wiatraka. Jeśli w czasie jazdy Ci sie nie grzeje, więc chłodzenie jest ok. Gorzej jak na postoju właśnie. Wiatrak powinnien się załączać jak temperatura przekroczy połowę wartości na wskaźniku od temp.
Pierwszę co sprawdź czujnik.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2009.05.01 20:24:27, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2009.05.02 08:55:07    Temat postu:

hm u siebie mam troche ponad polowa gdy sie nagrzeje (gdy zmienialem zegary to sobie go troche za wysoko nastawilem) ale tez mialem problem z termostatem wymienilem go na nowy i teraz auto mi sie nagrzewa w przeciagu kilometra do pelnej wartosci i tak stoi i wlasnie to jest cos kolo 80 stopni, przy postoju gdy nie ma obiegu powietrza powinien ci sie zalaczyc wentylator sprawdz czujnik jezeli bedzie dobry to sprawdz wentylator podlaczajc go pod 12v

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rafi81
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.03 01:22:12    Temat postu:

A sprawdziłeś przed montażem czy ten nowy termostat się otwiera?? ( wrzucić do wody i zagotować), jak nie to sprawdź czy wąż który doprowadza płyn do chłodnicy robi się gorący i czy chłodnica na całej powierzchni jest równomiernie nagrzana, jeśli nie będzie, to albo nowy termostat się nie otwiera bądź układ chłodzienia jest zapowietrzony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fullbeskid
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lipowa k Żywca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.05.03 13:41:02    Temat postu:

Dziękuje panowie za podpowiedzi, w końcu na auto popatrzył mi teściu, dolał litr płynu i odpowietrzył układ i to wystarczyło, teraz chodzi bardzo ładnie. Co do tej temperatury to poszperałem trochę ma być faktycznie 88 stopni, chociaż na lato można spokojnie zastosować 82 stopnie, może komuś się przyda. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin