Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CA0 1.6] Odpowietrzenie układu wspomagania sprzęgła.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
oczkopl7
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.12 18:39:04    Temat postu: [CA0 1.6] Odpowietrzenie układu wspomagania sprzęgła.

Czy ktoś może mi pokrótce powiedzieć jak należy odpowietrzyć ten układ ? Gdzie jest ten cały odpowietrznik ? Bo od tego chyba należy zacząć ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.12 18:58:53    Temat postu:

Przy wysprzęgliku masz śrubkę, którą przykręcony jest kanalik z płynem. Najlepiej mieć drugą osobę do pomocy.
Wygląda to tak.
Nakrętka w miarę luźno. Zalewasz płyn hamulcowy do zbiorniczka, idziesz do kanału.
Druga osoba pompuje powiedzmy po 3 razy, Ty obserwujesz i stopniowo, w miarę pozbywania się powietrza z układu dokręcasz. Gdy pedał będzie pożądanie miękki i nie będzie już powietrza, a sam płyn - skręcasz śrubkę i uzupełniasz poziom w zbiorniczku do max. Operacja na 5-10 min


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koyocik
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bibiela
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.12 18:59:08    Temat postu:

Odpowietrznik jest przy skrzyni, a cała procedura wygląda niemal identycznie, jak przy odpowietrzaniu hamulców.
Najlepiej w dwie osoby. Na końcówkę odpowietrznika nakładasz wężyk, którego drugi koniec pakujesz do jakiegoś zbiorniczka. Zdejmujesz dekielek ze zbiorniczka wyrównawczego (na pompce, pod maską). Jedna osoba wsiada do auta i trzyma nogę na sprzęgle. Druga bierze w łapkę klucz i zaczyna luzować odpowietrznik. Jak odpowietrznik nie jest zapieczony, przyrdzewiały, przymontowany kropelką ani nie trzyma go żadna inna siła magiczna, to należy go popuścić na chwilkę, dociągnąć i zacząć zabawę.
Osoba pod autem drze ryja do osoby w aucie "POMPUJ!", na co osoba w aucie depta po sprzęgle kilka razy i zostaje w pozycji `wciśnięte`. Następnie wydaje odgłos do osoby pod autem "JUŻ!" i wtedy osoba pod autem luzuje odpowietrznik, z którego wylata płyn, powietrze, bądź bliżej nieokreślona maź, w zależności od stopnia zadbania samochodu. Po chwili (dość krótkiej, powinno zostać zachowane lekkie nadciśnienie w układzie) zakręca odpowietrznik. Operację należy powtórzyć kilkakrotnie, bacząc na poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jak zacznie sikać czystym płynem, to odpowietrznik zakręcamy dość mocno, zabezpieczamy kapturkiem i udajemy się na piwo z poczuciem dobrze odwalonej roboty.


Edit: Pawela, pisaliśmy razem, nie zauważyłem. Jak coś to mój można usunąć Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Koyocik dnia 2008.12.12 20:00:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.12 19:43:12    Temat postu:

Koyocik dokładniej, ja dość skrótowo, ale chodzi o to samo Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oczkopl7
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.12 22:48:36    Temat postu:

Ok, dziękuje za informacje. Jutro biorę się do roboty...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: PŁOCK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.12 23:00:22    Temat postu:

Wziąłem się za ten zabieg z kolegą jak sprzęgło brało mi baaardzo wysoko,
kręcił regulacją nad sprzęgłem ale to nic nie dało. Sprzegło kompletne nowe a brało wysoko jak przed wymianą sprzęgła(mozliwe ze nie potrzebnie cale sprzegło wymieniłem)

odpowietrzyć się nie udało, wymieniłem pompkę (70zł) i dopiero dało się odpowietrzyć, teraz sprzęgło bierze dużo szybciej/niżej


Jaki jest u Ciebie objaw, że chcesz odpowietrzać ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oczkopl7
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.12.13 00:18:31    Temat postu:

Ogólnie rzecz biorąc to mam problem ze ślizgającym się sprzęgłem i próbuje wyeliminować wszystkie inne kwestie zanim będę musiał wymienić na nowe. Ogólnie robiłem testy np. wbijam trójkę zaciągam rękaw ruszam auto gaśnie czyli niby wporzo. Na jedynce mogę spalić laczka dynamicznie ruszyć itp. Ale na dwójce trójce itp. najpierw obroty rosną, spadają i dopiero rośnie prędkość. Jakiś nietypowy przypadek... Naprawdę już mi się pomysły kończą jeszcze jutro przy okazji sprawdzę czy nie mam zaolejonej tarczy sprzęgła...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin