Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CA0 1.6] Benzyna w oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
Grajki
Trzypostowiec


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.11 21:45:52    Temat postu: [CA0 1.6] Benzyna w oleju

Witam

Jakiś czas temu, odkryłem że mam podniesiony poziom oleju na bagnecie kiedy powąchałem okazało się że zalatuje benzyną. Po odkręceniu wlewu oleju to samo tyle że znacznie intensywniejszy zapach.

Pierwszym strzałem były pierścienie, ale znajomy zmierzył mi ciśnienie na cylindrach i oświadczył że jest ok.

Może któryś z maniaków miał już jakieś doświadczenia z tego typu usterką bo płacenie 1500 PLNów za wymianę pierścieni mało mi się uśmiecha Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grajki dnia 2008.11.11 21:57:41, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.11 23:00:26    Temat postu:

Dziwna sprawa Hmmm Ciekawe w jaki sposób to się dzieje. Ja znam taki przykład tylko że na odwrót. W silniku ubywało oleju. Okazało się że zostaje zasysany do zbiornika paliwa. Ale w jaki sposób się tak działo to nie mam pojęcia. Wiem że na pewno nie jest wina pierścieni. A czy są jakieś inne oznaki tego problemu. Silnik dobrze pracuje??? Nie grzeje się??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.12 13:03:17    Temat postu:

ja poszczelonej uszczelce pod glowica nie wiem jaki ma zwiazek jedno z drogim ale

Szczelila mi uszczelka miedzydwoma cylindrami olej smierdzial bezyna woda w chlodnicy tez smierdziala bezyna. Tak jak rozumie ze smierdzi woda tak nie jestem wstanie wytlumaczyc dlaczego smierdzial olej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2008.11.12 19:28:49    Temat postu:

hm a powiedz mi czy ci za duzo samochod nie pali pamietam ze kiedys o czyms takim czytalem ale nie pmietam co bylo przyczyna nie wiem czy to nie bylo przez sonde lambda ale reki sobie nie dam uciac a bylo to powodowane tym ze wtryski podawaly za duzo paliwa i nie bylo ono spalane kurde nie pamietam dokladnie a co do wypowiedzi wyzej to przewaznie olej zalatuje benzyna Razz przynajmniej takie wrazenie robi a co do uszczelki to raczej nie mialoby to zwiazku z benzyna raczej z plynem chlodniczym ktory wlasnie bylby spalany przez silnik.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez majorkca dnia 2008.11.12 19:31:31, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.12 19:38:37    Temat postu:

sonda Lambda raczej nie bo nie ma ona nic wspolnego z przedostaniem sie paliwa do oleju. Powiem szczeze ze jak sie zastanawiam to ciezka sprawa bo zabardzo nie wiem jak to paliwo mialo by sie dostac do obiegu oleju. na bloku sa tuleje ktore wchodza w glowice po bokach jest uszczelka wiec tamtedy paliwo sie nie dostaje jedynie pierscienie. Zastanawiam sie czy przez uszczelniacze dalo by rade?? . Musi sie ktos jeszcze wypowiedziec Fakt ze mnie olej i woda bezyna smierdzialy strasznie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2008.11.12 22:17:01    Temat postu:

no kolego i tu sie mylisz bo sonda sprawdza dawke paliwa jezli jest walnieta moze sterowac kompem nieprawidlowo i on bedzie podawal zbyt duze ilosci paliwa przez co paliwo nie ebdzie dopalane i moze mieszac sie z olejem ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.12 22:32:07    Temat postu:

bez przesady akurat przez dluzszy czas jezdzilem z totalnie walnieta sonda i nic mi nie smierdzialo. Ile tej benzyny musialo by byc w tloku zeby mieszajac sie z reszta oleju czuc bylo benzyne i zeby podniesc poziom oleju na bagnecie. z wtryskiwaczy musialo by lac jak z kranu sprawdz jaki masz poziom oleju i zobacz ile musisz wlac oleju zeby sie podniosl widocznie jego poziom a puzniej odkrec wtryskiwacze i zobacz jaka produkuja "chmurke"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.13 08:20:07    Temat postu:

Sonda tu nie ma nic wspólnego. Nawet jak jest padnieta i więcej pali to nie może sie dostawać paliwo do układu smarowania. A jeszcze przecież jest zawór EGR który analizuje spaliny i niewypaloną mieszanke ponownie wprowadza do układu. Więc myśle że ta wada nie jest przez sonde spowodowana. Może górą przez zawory dostaje sie do układu. Może są walniete uszczelniacze zaworowe, może rozrząd nie jest ustawiony poprawnie co powoduje że z cylindrów miesznaka zostaje wepchnieta do głowicy, gdzie miesza sie z olejem. Ale to tylko jakieś moje przypuszczenia. Po konstrukcji silnika nie widzę jakiejś innej drogi przedostania sie paliwa. Pierścienie? Ale to raczej by ubywało oleju a nie na odwrót.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 2008.11.13 10:56:38    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
wiedzialem ze gdzies czytalem sprawdz ta sonde moze to byc przez zalewanie cylindra


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.13 12:37:12    Temat postu:

Pawel zawor EGR tak po krotce dostarcza czesc spali nazad do kolektora ssacego

fajnie tyle tylko ze sami forumowicze maja objekcje co do tego czy przyczyna jest sonda Lambda. Sam mam obiekcje bo jak pisalem jezdzilem z WALNIETA SONDA powiem wiecej WOGULE NIE BYLA PODPIETA. Ci co pamietaja moje pierwsze posty potwierdza i tu i na stronie mitsumaniakow pisalem o stale pojawiajacym sie Cheak Engine.
Niestety dopiero po okolo 3 miechach wyszlo ze byla to Sonda Lambda

Kolego Grajki
tu masz opis kontroli sondy Lambda

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Element grzewczy:
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Uruchomić silnik. Zmierzyć napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik.
Sprawdzić podłączenie uziemienia:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.

Czujnik tlenu:
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.
Sprawdzić podłączenie uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie czujnika tlenu jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on wynosić < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika tlenu:
Podłączyć oscyloskop do odpowiedniego wtyku (czarny kabel) urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i poczekać aż się rozgrzeje. Sprawdzić zawartość spalin. Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe. Porównać z pokazaną charakterystyką. W normalnym zamkniętym obwodzie sygnał powinien wyglądać tak jak pokazany obraz oscyloskopowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.13 20:42:22    Temat postu:

Sorki Mefi100 właśnie o to mi chodziło z tym EGR. Dostarcza jak najbardziej spaliny ale nie do końca wypalone. Bo po co by miał dostarczać coś zupełnie niepotrzebnego z powrotem do silnika?? Pozdro:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.13 20:54:59    Temat postu:

wiki
Cytat:
System recyrkulacji spalin (EGR–(en)Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów oczyszczania spalin powszechnie stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi. Zasada działania układu polega na ponownym wprowadzaniu do komory spalania pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:

przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
obniżenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej
utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)


EDIT

Witaj
Troche mnie ten twoj problem wciagnol dzis skonsultowalem sie z dwoma mechami i znajomym serwisantem . Wszyscy trzej pytaja ile mniej wiecej podniosl sie poziom oliwy. Wszyscy trzej twierdza ze jest to niemozliwe zeby byla to wina sondy lambda. Mozliwe ze jest walnieta ale niemozliwe zeby to byla wina tylko sondy.
gdyby jak sugeruja laly tak bardzo zeby podniesc oliwe mialbys zalane swiece co dalej wiesz, dotego spalanie by bylo hmmm Mocno widoczne
sprawdz jeszcze raz kompresje na wszystkich cylindracz sprawdz swiece.
i postaraj sie sprawdzic ileci tego przybywa. luknij czy ci nie kopci i jaki kolor ma dym poki co kazdy twierdzi pierscienie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2008.11.13 23:57:49, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin