Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[C50 89r] Ubytek oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK
Autor Wiadomość
masa
COLTMANIAK


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.11 15:20:01    Temat postu: [C50 89r] Ubytek oleju

Witam mam przebieg ok.230 tkm. Silnik jest suchy pali od pirwszego "kopa". Czy to normalne że na 1000 km jara 0,5 l oleju? (jeżdżę na mineralnym)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.12 00:00:16    Temat postu:

trochę dużo, policz co Ci się opłaca: lać olej 1L = 15-20zł, czy robić silnik (uszczelki ~70+15+8+25+15, uszczelniacze 30, planowanie 60, rozrząd ~100, płyn chłodn ~30, pierścienie ~150, robocizna ~200-300, nowy olej ~100, jakieś silikony, pokładki, nie przewidziane dupelki 100)
choć myślę, że wcześniej czy później będziesz coś z tym zrobić

mi pali około 150ml na 1000km - ignoruję i dolewam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
masa
COLTMANIAK


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.13 09:15:31    Temat postu:

150ml to też bym olał, ale 0,5 l to sporo. Robić silnik też nie wychodi tanio. Może bym się zdecydował gdyby to był 1,6 albo 1,8 ale w 1,3 to trochę mi sie nie chce inwestować.l Chyba pokulam się jeszcze i odłożę na jakiegoś dawcę Twisted Evil . Dzięki za radę. Pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docencik
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań

PostWysłany: 2008.08.14 19:09:02    Temat postu:

Najpierw wymień gumki na zaworach. Koszt niewielki a przy tym przebiegu już by wypadało. Pewnie to jest przyczyną brania oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
masa
COLTMANIAK


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.14 23:16:20    Temat postu:

Dzięki za radę. Spróbuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marecki338
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: bartoszyce

PostWysłany: 2008.08.15 07:59:09    Temat postu:

w silniku 1,3 mozna zienić same uszczelniacze bez demontaży głowicy. koszt naprawy 200 zł częściami i robocizną. wiem bo robiłem . pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
masa
COLTMANIAK


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.15 10:33:15    Temat postu:

To faktycznie niewielki koszt. Tym bardziej że będę to robił sam, więc odpada koszt robocizny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herc
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: rawa mazowiecka

PostWysłany: 2008.08.16 15:35:31    Temat postu:

Ale uważaj by zawór nie wpadł Tobie do komory spalania.jeśli będziesz to robić bez rozbierania głowicy od bloku.

Mój colt też bierze olej ale to mnie nie martwi mój silnik lubi wysokie obroty i też olej.

a teraz i tak nim mało śmigam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BuliK
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: ZABRZE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.16 21:22:49    Temat postu: .

marecki388 a czym blokowałes zawory????????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herc
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: rawa mazowiecka

PostWysłany: 2008.08.17 00:12:36    Temat postu:

Pewnie rozpinał te gdzie tłok był na '' górze tzn.przed zwrotem ''

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BuliK
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: ZABRZE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.17 11:11:47    Temat postu: m

nawet jeżeli tłok jest w "GMP" to zawór i tak ma miejsce żeby sie usunąć.... Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juar_78
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze

PostWysłany: 2008.09.10 21:16:47    Temat postu: Remont silnika ??

A ja jestem troche zdołowany Sad.
W aucie padł mi alternator więc odstawiłem do warsztatu. Naprawili - ale nie oto idzie, miał prawo się zepsuć w 17 letnim aucie.
Gość zobaczył jak kopci mój colcik i bez wachania powiedział, że silnik do remontu. Łudziłem się jeszcze, że może same uszczelniacze zaworów pomogą ale facet stwierdził, że przy takim kopceniu to raczej nie. Koszt potencjalnego remontu mnie osłabia. Boję, śię że nie pozostanie nic innego jak sprzedać miśka na części Sad(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docencik
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań

PostWysłany: 2008.09.10 22:16:54    Temat postu:

Wymień, szczególnie, że sam to zrobisz. Koszt niewielki. Na moim mechanicy już psy wieszali a jak narazie zero ubytku od 3000

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juar_78
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze

PostWysłany: 2008.09.10 22:24:07    Temat postu:

Ile kosztują uszczelniacza, ale jakieś dobre a nie koreański szajs. Na necie są już od 3 zł. Czy jeszcze coś będzie potrzebne do ich wymiany - uszczelka pokrywy zaworó dla przykładu??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez juar_78 dnia 2008.09.11 17:00:08, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gucio-wdn
Już się udziela


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: wędrzyn

PostWysłany: 2008.10.06 15:37:44
PRZENIESIONY
2008.10.06 16:44:23    Temat postu: [C51A] Uszczelniacze zaworowe?

Witam... posiadam C51A 1.3 12v i od niedawna zaczął łykać mi olej czy przyczyną tego mogą być uszczelniacze zaworowe ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.10.06 18:05:04    Temat postu:

Jeżeli pierścienie są dobre to zminimalizujesz lub całkowicie powinno ustąpić pobieranie oleju. Ja ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Przy okazji całą gamę różnych uszczelek i uszczelniaczy. Mechanik powiedział no i sam widziałem że blok wyglądał idealnie. Mi brał jakieś 1l na 10tyś. km. W tym momencie nic nie mogę powiedzieć jak jest bo dopiero mam przejechane 500km. Silnik pracuje tak jak przed remontem. Mam aby mały wyciek od strony rozrządu. Niezlokalizowany ponieważ trzeba zdjąć rozrząd ale to dopiero w następny poniedziałek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juar_78
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze

PostWysłany: 2008.10.06 20:39:28    Temat postu:

Myślę, że warto zacząć od uszczelniaczy. Koszt w porównaniu z głębszymi naprawami niewielki. Mi oleju szło spokojnie 0,5 litra na 1000 km. Do tego jak czasem odpaliłem auto to nieźle kopcił na niebiesko.
Uszczelniacze wymieniłem. Przy czym mechanik powiedział, że był założony jakiś koreański szajs za parę złotych i nie miało prawa działać.
Nie wypowiadam się na razie jak zmieniło się zużycie oleju, bo przejechałem zbyt mało od wymiany ale jedno wiem już na pewno. Auto nie kopci, nie zostawiam za sobą niebieskiej chmurki przy ruszaniu. Mam nadzieje, że i zużycie oleju jeśli nie całkiem to znacznie zostanie ograniczone.
Powiem jeszcze tylko, że dwóch mechaników, widząc jak kopci auto, stwierdizło, że uszczelniacze nie pomogą na bank i kroi się remont silnika. Mam nadzieje, ze byli miernymi prorokami Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez juar_78 dnia 2008.10.06 20:40:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / SILNIK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin