Autor Wiadomość
whisky6666
PostWysłany: 2009.06.19 19:20:53    Temat postu:

Niemam zadnych nakłądek tuningowych.

Jak bede miał czas to nagram.

Ja juz sam nie wiem czy to jest krótka skrzynia, wszystko wskazuje ze tak.
rafamalk
PostWysłany: 2009.06.19 08:35:47    Temat postu:

Ale klatwa7 zapomniał dodać, że on ma skróconą skrzynię.
COLTER80
PostWysłany: 2009.06.18 23:12:21    Temat postu:

Mi sie wydaje, że wskazówki licznikowe Ci się przycinają.
Zegary masz seryjne, czy jakieś nakładki tuningowe ?

Skoro raz jest taka prędkość a innym razem inna to dziwna sprawa ale nic znaczącego co trzeba od już naprawiać i się tym martwić.

Nagraj filmik, żeby zegary było widaą i powciskaj troszkę, trzeba ocenić zachowanie wskazówek i prędkości przy odcięciu na 1,2,3 biegu.
whisky6666
PostWysłany: 2009.06.18 22:17:20    Temat postu:

To ja juz nie wiem co jest porobione, tak to jest jak sie kupuje przerobione auto, nigdy nie wiedząc co sie w nim znajduje Razz

Sprawdzałem odcięcie na 1 i nastepuje przy około 56km/h, zaś na 2 odcina dopiero na koło 90 (pisze "około" bo nie jestem wstanie patrzec na wszystkie rzeczy na raz Razz ) wiec ja juz głupieje z tym wszsytkim, najlepiej to było by sprawdzic na innym colcie 1.6.

Sprzęgło jest ok bo dzis sprawdzałem, tzn. jadąc na 1 biegu naciskałem gaz i hamulec, obroty nie szły do góry wiec sie nie ślizga. Sprawdzałem płyn od sprzęgła, jest wręcz wręcz czarny. Czy takie dziwne obiawy mogą byc spowodowane starym płynem? Na dniach wymienie i zobacze czy bedzie ok.

Moze jest jakis chętny do pomocy z okolic Katowic? Chodzi mi o jazde porównawczą.


klatwa7 napisał:
Moj colcik przy 100 3.300


A własnie zapomniałem dodac ze dzis jak silnik był rozdzany na maxa tzn w korkach stałem, to 100 raz miałem przy 3.500 a raz 3.700. To tak jakby na dobrze rozgrzanym silniku i skrzyni jeszcze wolniej jedzie w stosunku do obrotów...

Confused Sad Evil or Very Mad
klatwa7
PostWysłany: 2009.06.18 21:10:53    Temat postu:

Moj colcik przy 100 3.300
pawela
PostWysłany: 2009.06.18 19:56:02    Temat postu:

COLTER80, jak sprzęgło podpalone to masz rację, ale jak całkiem padnięte, jak było niedawno u Maria 1987, jeżdziło się jak automatem - 2000, za dużo gazu, obroty jak głupie do góry, auto nie przyspiesza, więc gaz poooooowolutku i liniowo. Ostatniego dnia przed wymianą wrzucenie 1 i puszczenie sprzęgła nie powodowało gaśnięcia motoru...
COLTER80
PostWysłany: 2009.06.18 19:40:29    Temat postu:

Moim zdaniem ślizgające się sprzęgło(no chyba ze zupełnu brak sprzęgła, że cieżko spokojnie ruszyć) nie zmini prędkości na biegach przy niskich obrotach; czyli jadąc spokojnie 3tys na 5 biegu na zjaranym sprzęgle i na zdrowym to prędkość licznikowa bedzie taka sama.
pawela
PostWysłany: 2009.06.18 19:34:07    Temat postu:

whisky6666, jak ci pisałem, ja mam krótką skrzynię z GTi , z krótszym przełożeniem głównym, wchodzi p&p, ma ten sam symbol co w 1.6 czyli F5M22
Wygląda to u mnie tak:


1. 50km/h (odcięcie)
2. 88km/h (odcięcie)
3. 137km/h (odcięcie)
4. 188km/h (odcięcie)
5. jak na razie jakieś 210, ale nie spojrzałem na obrotomierz

na 5 przy 2000 mam idealnie 60km/h, na normalnej skrzyni 60 przy 2000 powinno być na 4.
Dedis
PostWysłany: 2009.06.18 08:30:06    Temat postu:

jerrylos napisał:
czyzby GTI mialy krotsze skrzynie? Wink


zdecydowanie tak.
śliwek
PostWysłany: 2009.06.18 08:06:09    Temat postu:

pobawiłem sie wczoraj ze regulacja sprzegła,oczywiscie ta srobka o której myslałem nie była tąSmile musiałem zanurkowac pod deske i obadac wizualnie co tam jest
.ogolnie sprzegło bierze raczej na tej samej wysokosci,ale zdecydowanie lepiej skleja,przy szybkiej zmianie biegów znikneło zjawisko łuuuuu i po krotkiej chwil predkosci do góry,teraz misiek wrocił do poprzedniego stanu i grzecznie zapiszczy oponami przy zmianie biegów.mimo wszystko zauwazyłem delikatny wyciek w kabinie z sprzegła z tego miejscia gdzie wchodzi do komory silnika,nie wiem jak to dziadostwo nazwac,wiec walka nadal trwa.
jerrylos
PostWysłany: 2009.06.18 02:17:14    Temat postu:

ja dzisiaj sprawdzalem ile ma moj dawca 1.8 GTI. wynik: 3tys - 80m/h
a 1.5 100km/h przy 3tys. czyzby GTI mialy krotsze skrzynie? Wink
Dedis
PostWysłany: 2009.06.17 17:31:31    Temat postu:

może masz skrzynie od gti
whisky6666
PostWysłany: 2009.06.17 16:01:19    Temat postu:

śliwek napisał:
whisky tak na marginesie cos musisz miec nie teges,bo jak pisałeś pare postów wszesniej na 5biegu przy 4tyś ok.117km przy 5tyś 150km
z autopsjii to na 5biegu przy 4tyś jest 140km,a przy 5 tysiach 180km

pany ponawiam swoje pytanko,jak zabrac sie za odpowietrzenie sprzegła???gdzie mniej wiecej jest ten dzyndzelek do tego???
pzdr


No własnie wiem ze cos jest nie ten teges i włąsnie chce sie dowiedziec co bo zaczyna mnie to wkur... . Jezeli odciecie jest ok to na zegarach pokazuje wszystko poprawnie, wiec albo mi sie sprzegło juz sypie albo mam wmontowaną krótką skrzynie biegów, jest to realne?
śliwek
PostWysłany: 2009.06.17 15:28:13    Temat postu:

ok.dziś po robocie jak znajde checi to sie pobawie,czyli na logike wychodzi ze bede musiał ja wkrecac,bo jak dotykałem reka to jest prawie na max wykrecona.
mam nadzieje ze cos tam sie po tym poprawi,bo wymiana sprzegła w tej chwili finansowo by mnie zmasakrowała.

alle jestem dobrej mysli Wink
pzdr
COLTER80
PostWysłany: 2009.06.17 13:21:50    Temat postu:

no to nie zaczynaj od tego, tylko zacznij od obnizenia sprzęgła.
śliwek
PostWysłany: 2009.06.17 10:35:51    Temat postu:

płyn jest,o srubie przy pedale wiem ze jest wczoraj ja wymarałem w sumie na logike to nie wiem co ona reguluje, nie wiem jak sie wziazc za odpowietrzanie,od tego bym zaczoł.
COLTER80
PostWysłany: 2009.06.17 10:01:40    Temat postu:

śliwek napisał:
sprzegło zawsze brało od samej góry,płyn jest,fakt faktem napewno nie był wymieniany,moze gdzies sie układ zapowietrzył,wiec chyba zanim sie wezme za wymiane spróbowałbym odpowietrzyc układ sprzegła,tylko nie wiem gdzie jest srobka,zaworek do tego celu,zakładam ze robi sie to na samej zasadzie co hamulce????


Ustaw tak ,żeby brał w połowie lub nawet niżej, wtedy masz pewność, że tarcza dobrze trzyma i się nie ślizga.
Sam tego nie ustawiałem tylko mój znajomy mechanik, wskakiwał z kluczem do samochodu i kręcił w okolicy pedału sprzęgła.
Jeśli sprzęgło ustawisz i nadal bedzie uślizg wtedy się weź za odpowietrzenie. Sprawdź w zbiorniczku ile masz płynu.
śliwek
PostWysłany: 2009.06.17 08:15:26    Temat postu:

whisky tak na marginesie cos musisz miec nie teges,bo jak pisałeś pare postów wszesniej na 5biegu przy 4tyś ok.117km przy 5tyś 150km
z autopsjii to na 5biegu przy 4tyś jest 140km,a przy 5 tysiach 180km

pany ponawiam swoje pytanko,jak zabrac sie za odpowietrzenie sprzegła???gdzie mniej wiecej jest ten dzyndzelek do tego???
pzdr
Dedis
PostWysłany: 2009.06.17 08:07:38    Temat postu:

trzymaj gaz do dechy, przy 7tys z małym haczykiem auto powinno przestać przyspieszać i szarpać, jeśli takie coś zauważysz to puść gaz i wrzuć kolejny bieg Very Happy
zrób to na 2ce lub 1ce wtedy na pewno to odczujesz Very Happy

pzdr
Ictus
PostWysłany: 2009.06.17 07:38:28    Temat postu:

przeciez 1.6 odcina przy 7 wiec wszystko ok
whisky6666
PostWysłany: 2009.06.17 06:50:10    Temat postu:

a ja wracam ponownie do mojego pewnie dla was nudnego tematu Very Happy.

Wczoraj i w sumie kilka dni wczesniej dojezdzałem miska jak tylko sie da.
I oficjalnie podaje ze odcięcie zapłonu w moim przypadku następuje w granicach 7tys. Tzn tak mi sie wydaje ze to odcięcie poniewaz juz nie chce isc tak dynamicznie powyzej tych 7tys.
śliwek
PostWysłany: 2009.06.15 13:29:42    Temat postu:

ja dam w palnik z jeden na dwa to sie troche slizga,obroty w gore i dopiero po sekundzie załapie,co do pierwszego sposobu auto gwałtownie wyhamowuje.
co do wiatru fakt,nie pomyslałem,no i miałem trójke pasazerów na pokładzie.

colter o silnik sie nie boje,lubie zaatakowac czesto gorne rejony obrotomierza Smile

choc mam stycznosc z moim coltciakiem od 2005roku,sprzegło zawsze brało od samej góry,płyn jest,fakt faktem napewno nie był wymieniany,moze gdzies sie układ zapowietrzył,wiec chyba zanim sie wezme za wymiane spróbowałbym odpowietrzyc układ sprzegła,tylko nie wiem gdzie jest srobka,zaworek do tego celu,zakładam ze robi sie to na samej zasadzie co hamulce????
Dedis
PostWysłany: 2009.06.15 09:53:03    Temat postu:

wystarczy, że miałeś czołowy wiatr i już Vmax spada bardzo mocno
COLTER80
PostWysłany: 2009.06.15 09:11:24    Temat postu:

Gdyby to było sprzęgło to obrotomierz byś zamknął a prędkość by nie rosła, a jak stoi jedno i drugie to brak mocy a nie brak sprawności sprzęgła.


pierwszy sposób na spr. sprzęgła; rozpędź się na pierwszym biegu do 40km/h i gwałtownie puść gaz, jeśli stanowczo zahamuje/zwolni to sprzęgło zdrowe

drugi; przeciągnij na maxa na jedynce(nie bój się o silnik Wink ) i szybko załaduj drugi bieg z gazem w podłodze, jesli sprzęgło jest do wymiany to obroty skoczą na pole czerwone a prędkość nie urośnie na liczniku.
śliwek
PostWysłany: 2009.06.15 08:36:33    Temat postu:

jak zakładałem temat myslałem ze sprzegło sie kończy,teraz juz sie naprawde kończy i zbieram fundusze za wymiane,czy padniete sprzegło ma wpływ na v-max???w sobote akurat jechałem sobie a2 i musiałem treoche podkerecic tempo i ku mojemu zdziwieniu wskazówka zatrzymała sie na 185km,nawet redukcja to 4biegu nic nie dała.zazwyczaj jak jechałem autostrada i cisnołem to na 5 zmieniałem przy ok.200km i po zmianie ciagnał bez oporu dalej do 210-215(oczywiscie troche to trwało)
pzdr
Dedis
PostWysłany: 2009.06.14 16:32:50    Temat postu:

no to dobrze udokumentuj fotograficznie i technicznie i sie podziel z kolegami Smile

pzdr
jerrylos
PostWysłany: 2009.06.14 16:29:01    Temat postu:

dedis, moj tez tak ma, ze lubi dostac Wink i nic zlego mu sie nie dzieje Smile tyle ze 1.5 (c5x) juz mi sie znudzil i bede wkladal 1.8 Smile
Dedis
PostWysłany: 2009.06.14 12:58:31    Temat postu:

no a jak Razz dasz mu w palnik Smile nie wiem jak twój misiek, ale mój to uwielbia Very Happy sado masło Razz
whisky6666
PostWysłany: 2009.06.14 12:49:06    Temat postu:

Ja nie powiedziałem ze jezdze jak emeryt :>, no cóz jak nie ma wyjscia to trzeba odac mu w pupe Very Happy.
Ictus
PostWysłany: 2009.06.12 21:17:53    Temat postu:

pozatym poto jest odcieciecie zeby nie katowac za wysokich obrotow
Dedis
PostWysłany: 2009.06.12 20:38:30    Temat postu:

właśnie :]
nie bądź pipa i ciągnij do 7tysi Razz

na kolejnych biegach poowinno być:
1 - 60
2- 95
3 - 140
4- 195 gdzieś
na 5tce przy 200 jest jakieś 5900rpm

to są prędkości nie do odcięcia. można jeszcze podciągnąć, ale jak sie tak boisz odcięcia to chociaż do 7k podkręć.
nie kręcenie silnika na wys obroty nie ma nic wspólnego z troszczeniem sie o auto. wręcz jeżdżąc jak emeryt robisz mu na złe bo sie tylko syf i nagar zbiera wszedzie.
COLTER80
PostWysłany: 2009.06.12 19:48:08    Temat postu:

whisky6666 napisał:

Zmieniając z 1 na 2 bieg przy obrotach 4 tys obroty na 2 spadły na 3 tys czyli tylko o 1 tys, a przy kolejnych biegach maleją az do 500 obr z 4 na 5. Rozumie ktos o co mi chodzi? Nie są to zbyt krótkie przłozenia?

weź się z tym nie piernicz tylko przeciągnij do odcięcia.
Po co Ci to wszystko skoro jeździsz jak emeryt.
whisky6666
PostWysłany: 2009.06.12 19:18:42    Temat postu:

Odcięcia jeszcze nie sprawdziłem bo ... jakos mi go szkoda Sad, zbyt bardzo sie troszcze o niego zeby go tak zyłowac Razz, ale kiedys trzeba.

Puki co sprawdziłem zaleznosci predkosci do obrotów na 5 biegu:
3tys-80km/h
3,5 - 100
4 - 117ok.
4,5 - 135
5 - 150

Jakos mi te wyniki wcale sie niepodobają.

sprawdziłem równiez długosc biegów. Nieznam sie na tym zbyt dobrze wiec moje tłumacznie moze sie wydac troche dziwne.
Zmieniając z 1 na 2 bieg przy obrotach 4 tys obroty na 2 spadły na 3 tys czyli tylko o 1 tys, a przy kolejnych biegach maleją az do 500 obr z 4 na 5. Rozumie ktos o co mi chodzi? Nie są to zbyt krótkie przłozenia?
Dedis
PostWysłany: 2009.06.09 15:49:04    Temat postu:

no i poza tym, rozmiar kół/opon masz dobry.
sprawdź te odcięcie przy jakich obrotach ci pokazuje no i to co kolega wyżej napisał

pzdr
COLTER80
PostWysłany: 2009.06.09 15:18:07    Temat postu:

Napisałem różne skrzynie w różnych silnikach
Jesli porownujemy tylko skrzynie od 1.6 to faktycznie powinienes miec predkosc jak inni ale to nie jest wina sprzegla, moze wskazowka w obrotomierzy nawala, odciecie masz przy jakich obrotach ?
Masz seryjne zegary? moze jakies nakładki "białe" na zegary ?

Mozesz miec inna skrzynie zamontowaną



Rozmiar opon ma wpłym na przekłamanie licznika
a prędkośc bedzie zawsze taka sama na liczniku przy danych obrotach na konkretnym biegu
whisky6666
PostWysłany: 2009.06.09 14:53:39    Temat postu:

COLTER80 napisał:
Bo są różne skrzynie przy różnych silnikach, stąd te różnice.

Stanu technicznego sprzęgła nie sprawdza się po tym ile rozwinie silnik na danym biegu, sprzęgło ślizga się przy nagłych przyspieszeniach, gdzie przeciążenia są największe, np zmiana biegu przy wysokich obrotach z gazem w podłodze, ostry start.


Moze chodzi Ci o skrzynie z 1.6 ale silnika 90konego?

No to jak nie wina sprzęgła to czego? Niedaje mi to spokoju. Niewiem czy to ma cos do tego ale jezdze na 15'' i oponki 195/50.
Dedis
PostWysłany: 2009.06.09 10:15:06    Temat postu:

różne skrzynie w 1.6? hmmm
ja mam przy 100 ok 3kkrpm a przy 120 3.6kkrpm na piątce oczywiście i to raczej normalne w tym aucie jak i w wielu innych.
pzdr
COLTER80
PostWysłany: 2009.06.09 08:20:52    Temat postu:

Bo są różne skrzynie przy różnych silnikach, stąd te różnice.

Stanu technicznego sprzęgła nie sprawdza się po tym ile rozwinie silnik na danym biegu, sprzęgło ślizga się przy nagłych przyspieszeniach, gdzie przeciążenia są największe, np zmiana biegu przy wysokich obrotach z gazem w podłodze, ostry start.
rafamalk
PostWysłany: 2009.06.09 07:50:31    Temat postu:

Pomyłka. Proszę skasować.
whisky6666
PostWysłany: 2009.06.09 07:14:38    Temat postu:

a ja troche odświeżę temat poniewaz dopatrzyłem sie dziwnej sytuacji u siebie. Chodzi o to ze wszyscy przy 4 tys mają 140km/h. A ja o dziwo mam 120 i zaczyna mnie to troszke martwic Hrm, wydaje mi sie ze sprzęgło dobrze skleja wiec o co chodzi?
yakuza1987
PostWysłany: 2009.03.14 11:40:52    Temat postu:

W sumie z tego co widze co sa baaaaaardzo minimalne jak na osiągi cj-tki.
RaDDi
PostWysłany: 2009.03.13 20:50:59    Temat postu:

1- ruszanie
2- >10-40
3. 40 - 60
4. 60-ok 90-100
5. <90

Ja tak zmieniam biegi, w suzuki (jak rodzice kupowali samochod w salonie) facet powiedzial ze japonczyki lubia wysokie obroty te wartosci co wypisalem powiedzial ze sa minimalne szczegolnie jesli chodzi o 3-4 Wink
mani4c
PostWysłany: 2009.03.13 17:01:15    Temat postu:

Dedis napisał:
CAO 1.6 3tys na 5tce ok 100km/h - sprzęgło mam zdrowe

sprawdź jak reaguje na szybkie puszczenie sprzęgła.
tzn jedziesz powiedzmy przy 2tys na 3ce, wciskasz sprzęgło, podbijasz obroty na 3tys i szybko puszczasz. powienieneś poczuć lekkie "kopnięcie" w plecy - sprzęgło dobrze skleja Smile

pzdr


Fajny test. U mnie kopie jak głupie. Wink Aż mi go czasami szkoda, choć ostatnio tak opanowałem technikę jazdy, że autko nie bije mnie po plecach a przyspieszenie jest idealnie plynne.

CJ1 1.3 @ 3000 RPM mam 100 KM/h felga R15
rosomak1983
PostWysłany: 2009.03.12 17:41:06    Temat postu:

Tez mam 100 km przy 3 tyś km
Dedis
PostWysłany: 2008.09.19 14:14:30    Temat postu:

CAO 1.6 3tys na 5tce ok 100km/h - sprzęgło mam zdrowe

sprawdź jak reaguje na szybkie puszczenie sprzęgła.
tzn jedziesz powiedzmy przy 2tys na 3ce, wciskasz sprzęgło, podbijasz obroty na 3tys i szybko puszczasz. powienieneś poczuć lekkie "kopnięcie" w plecy - sprzęgło dobrze skleja Smile

pzdr
arkons
PostWysłany: 2008.07.27 09:39:03    Temat postu:

ja przy 3 tys. mam 120, a szybciej nie jeżdżę Smile
olo83
PostWysłany: 2008.07.27 06:53:19    Temat postu:

ja mam przy 3 tys okoł 120km
a przy 4 tys 145km i tez mam go miesiąc
misiekwwl
PostWysłany: 2008.07.26 22:57:55    Temat postu:

a ja mam na 5 biegu setke tak przy 2500 -2700może licznik szwankuje może obrotka bo przekłamań nie powinno być bo mam standardowy rozmiar opon
olo83
PostWysłany: 2008.07.26 07:20:31    Temat postu:

umie przy 3 tyż. 120 jest a przy 4 145km może to dobrze bo mam dopiero miesiąc COLTA ale jest super
Pio
PostWysłany: 2008.07.23 22:53:34    Temat postu:

Na 5 biegu przy 3 tys obrotów mam dokładnie tak jak Ty 100 km/h.
Nody2000
PostWysłany: 2008.07.23 21:26:59    Temat postu:

chyba wszystko ok choc ja mam automat 1.3 i powiem ze przy 4.3 mialem 180 Razz
śliwek
PostWysłany: 2008.07.21 08:02:18    Temat postu: [Biegi] Jaka prędkość/obroty...

Witam!!!tak sie ostatnio zastanawiam czy nie konczy mi sie sprzedło,delikatnie sie slizga(albo jestem juz przewrazliwiony),i moje pytanie brzmi jakie obroty macie przy danej predkosci:

ja mam:
(5bieg) 3tys obrotów/100km
(5bieg) 4tys obrotów/140km

jak to wyglada u was???i czy u mnie jest wszystko ok???
pozdrawiam

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group