Autor Wiadomość
Tołdi
PostWysłany: 2008.07.19 22:52:54    Temat postu:

Pewnie tak, widocznie przy pracującym wspomaganiu płyn zwiększa swoją objętość (może temperatura ??) albo powoduje to jakaś częśc mechaniczna (większe ciśnienie) i wtedy wypycha nadmiar.
Dedis
PostWysłany: 2008.07.19 22:31:28    Temat postu:

kurde wszyscy mamy ten same problem Smile
hehe

może da się z tym coś zrobić... muszę to sprawdzić Very Happy
pawela
PostWysłany: 2008.07.19 17:43:47    Temat postu:

Dedis napisał:
może właśnie tędy te ubytki...

dokładnie, mój zbiorniczek jest od zawsze w takim lepkim syfie, pewnie stopniowo, minimalnie ucieka koreczkiem
Dedis
PostWysłany: 2008.07.19 15:52:50    Temat postu:

może właśnie tędy te ubytki...
szpala85
PostWysłany: 2008.07.19 09:21:20    Temat postu:

dokładnie Smile u mnie w C53A też na zbiorniczku od góry w okolicach zakrętki zostaje taki tłusty osad .....( zawsze to przecieram ścierą bo lubie jak pod maską jest czysto Smile) ..... i zawsze mnie to dziwiło czemu taki brud się pojawia przecież nie ma żadnych wycieków ??? i bądź tu mądry Smile
Dedis
PostWysłany: 2008.07.18 22:40:44    Temat postu:

no mi się np zawsze poci zbiorniczek od góry... nie jest szczelna zakrętka do końca chyba.
TRAWOR76
PostWysłany: 2008.07.18 21:00:00    Temat postu:

zbyt dużo też źle....w zbiorniczku płynu wspomagania jest miarka przy nakrętce ,nie należy wlewać więcej , może wyciekać nadmiar...wydaje mi sie że każdy wie , ale ostatnio mi się lujnęło ,to musiałem spuszczać Confused Smile
Tołdi
PostWysłany: 2008.07.18 14:14:35    Temat postu:

Też muszę sprawdzić na pracującym autku Very Happy i na równej w miarę powierzchni ;]
Dedis
PostWysłany: 2008.07.18 13:45:03    Temat postu:

no to kurna ciekawe.... gdzieś ten płyn przecież musiał się podziać... Smile
jeśli nie jestem sam, tylko jest już nas trzech z takim zjawiskiem to interesujące Very Happy

pzdr
śliwek
PostWysłany: 2008.07.18 11:33:10    Temat postu:

ja głupi:(((sam jakis czas temu dolewałem ,ale na wyłaczonym silniku,musze naprawic bład:)choc nie mam zadnych niepokojacych obiawów to stan płynu mozna sprawic i dolac.
dzieki
pawela
PostWysłany: 2008.07.18 10:33:04    Temat postu:

Dedis napisał:
no to miałeś bardzo podobnie jak u mnie. też brakowało jakieś 200ml, a wycieku nie znalazłem...

przybijcie piątkę, z pół roku temu też mniej więcej tyle dolałem. Układ szczelny.
Dedis
PostWysłany: 2008.07.18 09:57:52    Temat postu:

no to miałeś bardzo podobnie jak u mnie. też brakowało jakieś 200ml, a wycieku nie znalazłem...
Kampi
PostWysłany: 2008.07.18 00:02:43    Temat postu:

Problem został rozwiązany, a przyczyna wręcz banalna...
Po prostu było za mało płynu i dlatego szumiało.

Kupiłem DEXRON, dolałem na włączonym silniku do poziomu MAX i teraz pompa pracuje cicho i sprawnie.

Brakowało dosyć dużo bo jakieś 250 ml, ciekawi mnie tylko dlaczego, bo wycieku żadnego nie zauważyłem (zbiorniczek i pompa były suche).
Może po prostu wcześniej wlane było na wyłączonym silniku (pompa wtedy nie pracuje), co w rezultacie dało nam efekt taki jak wcześniej.
Dedis
PostWysłany: 2008.07.16 21:06:04    Temat postu:

tzn. płyn hamulcowy ma właściwości smarne, bo na nim chodzą tłoczki pompy i zacisków its (bez niego by się zatarły) ale płyn wspomagania jest czasem nazywany olejem układu wspomagania, więc jak sama nazwa wskazuje smaruje układ.
wspoma często wydaje jęki i jakieś tego typu dźwięki Smile nawet w nowym aucie (u mnie też ją słychać) ale lepiej zmień jak ci Pawela radzi, bo jak się zaworki zatrą to bedzie lipa no i na maglownicy mogą się luzy pojawić...

pzdr
pawela
PostWysłany: 2008.07.16 20:19:36    Temat postu:

Kampi napisał:
Pytanie z innej beczki.
Czy można uszkodzić pompę wspomagania lejąc niewłaściwy płyn?
Nie pamiętam dokładnie, ale użyliśmy jakiś czas temu DOT-3 lub DOT-4. Niby na butelce było napisane że nadaje się również do wspomagania, ale teraz mam obawy czy był właściwy.

Do pewnego czasu było dobrze, ale teraz słychać dosyć głośny szum z pompy przy skręcaniu w lewo.

niestety tak... Płyn hamulcowy jakim zalaliście nie ma właściwości smarnych, układ chodził niemal na sucho. Kampi, spuść to co zostało zalane, wypłukaj płynem ATF DEXRON lub DEXRON II, po czym zalej takowego płynu do poziomu wymagane przez producenta.
Kampi
PostWysłany: 2008.07.16 19:49:08    Temat postu:

Pytanie z innej beczki.
Czy można uszkodzić pompę wspomagania lejąc niewłaściwy płyn?
Nie pamiętam dokładnie, ale użyliśmy jakiś czas temu DOT-3 lub DOT-4. Niby na butelce było napisane że nadaje się również do wspomagania, ale teraz mam obawy czy był właściwy.

Do pewnego czasu było dobrze, ale teraz słychać dosyć głośny szum z pompy przy skręcaniu w lewo.
misiekwwl
PostWysłany: 2008.05.27 21:17:35    Temat postu:

możesz dolac bo te płyny sa mieszalne a nic sie nie powinno stać jak bedzie stał po otwarciu a i bym zapomniał to ma byc ten czerwony Very Happy
Michaell
PostWysłany: 2008.05.27 18:25:02    Temat postu: [ALL] Płyn wspomagania układu kierowniczego

Witajcie, kupilem plyn do ukladu wspomagania Dextron II bo za 2 tys km bede go zmienial ale jak teraz sprawdzalem poziom tego plynu to bylo go tylko na poziomie minimum, czy moge dolac teraz troche do tego starego plynu nowego? I czy przez jakis czas nic sie z tym plynem nie stanie jak bedzie stal w otwartym juz wczesniej pojemniku?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group