Autor Wiadomość
Ictus
PostWysłany: 2008.12.09 20:30:40    Temat postu:

nie...
Koyocik
PostWysłany: 2008.12.09 20:25:41    Temat postu:

Ano właśnie, spalanie stukowe.
Wg danych producenta, 1,6 z CJ0 potrafi się przestawiać z 95 na 98 i odwrotnie. Natomiast 1,3 jest "dostosowany do paliwa o liczbie oktanowej 91". Czyli - 98 może mu zaszkodzić bardziej niż pomóc?
sebaSD
PostWysłany: 2008.12.09 18:46:38    Temat postu:

moim skromnym zdaniem jeśli paliwo nie jest z niczym mieszane to miedzy 95 a 98 nie ma dużej różnicy ale dla świetego spokoju lepiej lać 98 zawsze to jakaś tam większa pewność żę autko nam nie stanie po odjechaniu ze stacji:)
Dedis
PostWysłany: 2008.11.18 10:05:02    Temat postu:

często leje Pb 98 bo jest lepszej jakości niż 95Pb. silnik trochę lepiej pracuje i lepiej reaguje na gaz. osiągi w teorii nie powinny się poprawić z racji przyrostu liczby oktanowej, chyba że brać pod uwagę lepszą jakość, bo paliwo lepszej jakości pewnie coś da.

nawiasem mówiąc. liczba oktanowa nie ma nic wspólnego z kalorycznością!
liczba oktanowa określa odporność paliwa na spalanie stukowe (detonacyjne) czyli na wyższej liczbie oktanowej można bardziej wyprzedzić zapłon i wtedy moc wzrośnie. w lato może potestuję efekty wyprzedzania zapłonu.

pozdro
CHAŁER
PostWysłany: 2008.11.18 10:04:32    Temat postu:

aż tak śpryny to ja nie jestem!!! chyba że uda mi sie wystartowac dojechac do mety i nagrac jak ten bolek rusza dopiero Smile

Dodano dn. 2008.02.29 20:23:02
Opis killa w objechanych!!!
http://www.coltmania.fora.pl/nasze-wyscigi,36/auta-objechane-przez-colty-d,365-60.html#18240
CHAŁER
PostWysłany: 2008.11.18 10:04:15    Temat postu:

oczywiście nagra go ktoś inny Smile
misiekwwl
PostWysłany: 2008.11.18 10:04:03    Temat postu:

chyba ciężko ganiać sie i kręcic filmik Smile
CHAŁER
PostWysłany: 2008.11.18 10:03:53    Temat postu:

Nie dziekuje żeby nie zapeszyc!!! oby pogoda dopisała!!! jak mi sie uda to nakręce filmik ale nie obiecuje!!!
misiekwwl
PostWysłany: 2008.11.18 10:03:34    Temat postu:

powodzenia wielki dzien juz jutro 3 mam kciuki Smile
CHAŁER
PostWysłany: 2008.11.18 10:03:22    Temat postu:

Wiem wiem juz zalany i przygotowany!!!
szpala85
PostWysłany: 2008.11.18 10:03:09    Temat postu:

tylko nie tankuj do pełna Smile gdzieś 10 litra wystarczy ..... i masz 40 kg mniej na pokladzie Smile

powodzenia
privateer87
PostWysłany: 2008.11.18 10:02:51    Temat postu:

trzymam kciuki!!!
CHAŁER
PostWysłany: 2008.11.18 10:02:39    Temat postu:

kill jest ustawiony na piątek. Napisze co i jak!!! Aby nie padało bo wtedy dup... zbita!!!
misiekwwl
PostWysłany: 2008.11.18 10:02:28    Temat postu:

na kiedy jesteś ustawiony jak już bedzie po to daj znac jak ci poszło 3 mam kciuki Smile
Kleju
PostWysłany: 2008.11.18 10:02:15    Temat postu:

privateer87 napisał:
...
kleju z dieslem nie dałeś rady bo momentem diesel zabija. (bynajmniej takie cos wyczytałem Laughing)


hehe ale ja go spralem Smile dostal juz na starcie a na mecie przewaga juz spora byla. Jak znajde filmik to wkleje, a chyba juz kiedys byl
privateer87
PostWysłany: 2008.11.18 10:02:03    Temat postu:

no zalać mozesz, zmian nie bedzie... zalej shell vpower (u mnie w 1,3 czuje delikatniutka różnice), opróżnij colta ze wszystkiego co sie da i powinno dać rade!! trzymam kciuki!! pokaż ze BMW wcale nie jest takei szybkie!!
kleju z dieslem nie dałeś rady bo momentem diesel zabija. (bynajmniej takie cos wyczytałem Laughing)
CHAŁER
PostWysłany: 2008.11.18 10:01:50    Temat postu:

Więc do Colta moge lac 98 spokojnie???
pawela
PostWysłany: 2008.11.18 10:01:37    Temat postu:

bgs napisał:
pawela, czy ty przypadkiem nie mówisz o wynalazkach typu "dynamic" 'super" oferowane przez różne koncerty etc.?

Oczywiście ze benzyna, która ma większą liczbę oktanów będzie bardziej wydajna - problem w tym, żeby naprawdę miała ich więcej.

Nie bez powodu w wyścigach stosuje się benzynę dużo bardziej procentową niż 95 czy nawet 98.


nie o niczym takim. Mam na mysli 'normalne' 98 lub wiecej oktanowe paliwo typu Verva, V-Power. W silnikach nie konstruowanych specjalnie pod katem takich paliw (np VW FSI) nie odczuje sie zadnych zmian
CHAŁER
PostWysłany: 2008.11.18 10:01:25    Temat postu:

OKI!!!
Krisu
PostWysłany: 2008.11.18 10:01:12    Temat postu:

Shell - vpower racing (5zl za litr) Wink
cudow sie nie spodziewac xD
Kleju
PostWysłany: 2008.11.18 10:00:58    Temat postu:

CHAŁER napisał:
A próbował sie ktoś z e36 2.0 150 KM ??? Czy Misio ma szanse???


ja sie probowalem z dieslem bmw okolo 143konie i nie ma szans. A benzyna i 150 koni, hmmm jesli kierowca dobry to moze byc ciezko...

Jak juz bedzie po to obowiazkowo napisz!!
CHAŁER
PostWysłany: 2008.11.18 10:00:44    Temat postu:

A próbował sie ktoś z e36 2.0 150 KM ??? Czy Misio ma szanse???
Kleju
PostWysłany: 2008.11.18 10:00:32    Temat postu:

pawela napisał:
wg testow robionych wielokrotnie przez Auto Swiat... NIC Smile W sporadycznych przypadkach moc i moment zmienialy sie o 1KM czy 1-2Nm. To tylko reklama. Lepiej usuna kanape z tylu, kolo zaposowe i inne takie graty, roznica gwarantowana, sprawdzone Smile


dokladnie, zmiejszenie masy to najtanszy sposob na konie Wink

A roznicy na 98 raczej nie poczujesz. Jak stwierdzono to tylko poprawia lekko spalanie, jak zrobiono kiedys test to silnik jest bardziej "czysty" mniej nagaru itp.

A w wyscigach stosuje sie benzyne ponad 100 oktanowa, na takiej to juz mozna odczuc roznice. A w polsce to juz pisalem ze jak lejemy pb95 to mamy okolo 90 oktanow a pb 98 to mamy okolo 95 oktanow Smile takie realia
CHAŁER
PostWysłany: 2008.11.18 10:00:20    Temat postu:

Postaram sie zrobić wszystko zeby nie przynieść hańby trzem diamentom!!!
misiekwwl
PostWysłany: 2008.11.18 10:00:05    Temat postu:

to tez zależy gdzie sie tankuje bo czasami tankując 95 nierózniła sie od 98 a raz zatankowałem na orlenie 98 to naprawde czyłem spora różnice ale to zależy lepiej zrobic tak jak pisał PAWELA wywal niepotrzebne graty i benzyny zatankuj nie za dużo żeby było lżej Smile
CHAŁER
PostWysłany: 2008.11.18 09:59:51    Temat postu:

dzieki!!!
bgs
PostWysłany: 2008.11.18 09:59:36    Temat postu:

pawela, czy ty przypadkiem nie mówisz o wynalazkach typu "dynamic" 'super" oferowane przez różne koncerty etc.?

Oczywiście ze benzyna, która ma większą liczbę oktanów będzie bardziej wydajna - problem w tym, żeby naprawdę miała ich więcej.

Nie bez powodu w wyścigach stosuje się benzynę dużo bardziej procentową niż 95 czy nawet 98.
pawela
PostWysłany: 2008.11.18 09:59:24    Temat postu:

wg testow robionych wielokrotnie przez Auto Swiat... NIC Smile W sporadycznych przypadkach moc i moment zmienialy sie o 1KM czy 1-2Nm. To tylko reklama. Lepiej usuna kanape z tylu, kolo zaposowe i inne takie graty, roznica gwarantowana, sprawdzone Smile
CHAŁER
PostWysłany: 2008.11.18 09:59:08    Temat postu: Benzyna 98???

Witam mam niedługo ustawionegi kill'a z BME e36 2.0 150 KM i mam zatem pytanie czy moge Colcika zalac 98 żeby miał lepszego kopa czy to cos da Question
witoo
PostWysłany: 2008.02.04 09:45:27    Temat postu:

ja staram sie lac 98 robie wiecej kilometrow, u mnie roznica w cenie to 9gr takze warto dac. a czesto jezdzac do poludniowych sasiadow wlewam Vpower i na pewno ciszej misiek chodzi, a kilometrow tez wiecej. najlepsze ze cena za litr Vpower w przeliczeniu na zl to 4,29 takze nie ma tragedii
keleron
PostWysłany: 2008.02.03 17:59:32    Temat postu:

popieram ja jeżdżę tylko na 100 oktanowej V-Power i czuję różnicę...silnik równo pracuje jest cichszy ma lepsze osiągi nie buczy i nie szarpie po za tym (mam taką nadzieję) najmniej je chrzczą...bynajmniej w warszawce tak jest!!!
pawelek
PostWysłany: 2007.12.18 23:41:08    Temat postu:

Czystsze paliwo, cichsza praca silnika.
Czy lać Pb98 musisz odpowiedzieć sobie raczej sam(a).
Ja osobiście korzystam z Pb98 w obu moich autach (colcie i avensisie).
Różnica w cenie u mnie (dolnośląskie) to zaledwie kilka groszy więc
wolę wlać lepsze paliwo bez obawy, że pociągnie mnie to aż tak po kieszeni.
patysia00
PostWysłany: 2007.12.18 23:07:25    Temat postu:

Czyli lać pb98 można i to nie zaszkodzi. Ale różnicy nie ma więc nie warto przepłacać. Razz
Kleju
PostWysłany: 2007.12.18 17:33:34    Temat postu:

raz na jakis czas mozna zalac caly bak lepszego paliwa (verva, v-power itp) ale to tylko po to zeby "oczyscic" caly proces spalania (z nagaru itp).
JA zawsze starelm sie lac 98 bo jest duze prawdopodobienstwo ze nie byla chrzczona, a w polsce pb95 i tak ma niecale 90oktanow (albo z rozpuszczalnikiem) Very Happy wiec lepiej lac 98 i moze bedzie 95 oktanow Wink
pawela
PostWysłany: 2007.12.18 14:17:24    Temat postu:

poczytaj testy robione przez Auto Swiat, zarowno w warunkach drogowych jak i laboratoryjnych. Nie bylo zadnych roznic w mocy, zmiany momentu rzedu +- 2Nm, przyspieszenie i elastycznosc zmnielo sie rowniez w granicach tysiecznych czesci sekundy. Gra niewarta swieczki...
Sebak83
PostWysłany: 2007.12.18 00:49:58    Temat postu:

Nie odczujesz różnicy miedzy 95 a 98 jeśli chodzi o moc chyba, ze wlejesz 100 oktanowe np. V-power. Różnica miedzy 95 a 98 to ilość zrobionych kilometrów co za tym idzie mniejsze spalanie.
patysia00
PostWysłany: 2007.12.17 23:43:54    Temat postu: Colcik jeździ na pb98 czy nie?

Myslałam, że każde autko "lepiej" jeździ na pb98 a tu nie. Słyszałam, że silnik jakoś tam musi być przystosowany do pb98, i że do niektórych aut nie wskazane jest lanie 98. Dlatego właśnie chciałabym się dowiedzieć, czy colt CJO 1.3 z 96 roku może jeździć na pb98? Czy to wogóle prawda, że nie każde auto może jeździć na pb98?
Jeżeli temat był, to przepraszam, ale nie znalazłam nic o tym.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group