FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum COLTMANIA.PL Strona Główna
->
Technika jazdy / bezpieczeństwo
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
NASZE FURKI
----------------
!!!! UWAGA FORUM PRZENIESIONE !!!
Przedstaw się...
Klubowicze (A152-C12 & C51A-C58A)
Klubowicze (CA0-CA1A-CA5A)
Klubowicze (CJ0-CJ4)
Klubowicze (CZ3-CZ5-CX)
Lancer C6x-CBx-CKx, Proton, Carisma i nie tylko...
Archiwum KLUBOWE
ZLOTY, SPOTY, IMPREZY...
----------------
MAZOWIECKIE
SPOTY
Spotkane COLTY
ZLOTY OGÓLNOPOLSKIE
WIELKOPOLSKIE
PODKARPACKIE I ŚWIĘTOKRZYSKIE
ŚLĄSKIE I MAŁOPOLSKIE
ZLOTY WIELKOPOLSKIE
OGÓLNE
----------------
Car audio & CB
ZRÓB TO SAM
PODWOZIE
SILNIK
ELEKTRYKA
NADWOZIE
WNĘTRZE
SPRZEDAM
KUPIĘ
Zakup kontrolowany
Sprzedam (pozostałe rzeczy)
TECHNICZNE
TUNING & RACING
OGÓLNOTECHNICZNE, ciekawostki...
CRASH
Prawo, ubezpieczenia itp.
Technika jazdy / bezpieczeństwo
EKSPLOATACJA
JAZDA POLSKA
CIEKAWE AUKCJE (części / akcesoria itp.)
CIEKAWE AUKCJE (auta w całości lub na części)
ZNIŻKI
GIEŁDA
STREFA KLUBOWA
----------------
MISS COLTÓW 2009
GADŻETY KLUBOWE / FUNDUSZ COLTMANII
Zasady forum, pomysły, pytania i inne kwestie organizacyjne...
TO MY
Najlepszego...
DOWNLOAD
MISS COLTÓW 2008
REGULAMIN I ZASADY
POZOSTAŁE
----------------
Potrzebny SPECJALISTA-ZAWODOWIEC
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Fotki tuningowe
Historia COLTÓW
Nasze wyścigi
Filmiki
Sport...
Gry i łamigłówki
Humor
Dyskusje motoryzacyjne
COLTMANIA.EU
Polecane strony
ELECTRO
POGADUCHY
LUBELSKIE
ŁÓDZKIE
[A15x-C1x-C5x] Klubowicze
WARMIŃSKO-MAZURSKIE I PODLASKIE
DOLNOŚLĄSKIE I OPOLSKIE
POMORSKIE I ZACHODNIO-POMORSKIE
[CA0] Klubowicze
[CJx] Klubowicze
KUJAWSKO-POMORSKIE
[CZx] Klubowicze
COLTY sprzedane
Inne auta
FUNDUSZ COLTMANII
ZASADY KONKURSU
Archiwum ogłoszeń kupna / sprzedaży
LUBUSKIE
Archiwum - COLTMANIA 2008
Archiwum - MITSUMANIAKI 2008
Kącik fotograficzny
Totalny OFF-TOPIC
Archiwum - MITSUMANIAKI 2007
Linki
LordV1000
Kosz
Archiwum - inne zloty
NOWY SHOUTBOX
----------------
Jak dodawać zdjęcia?
...
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
stas
Wysłany: 2009.02.06 23:16:14
Temat postu:
rafamalk napisał:
A ja zawsze zostawiam na ręcznym i nic nie przymarza.
Hmm zim nie ma to i nic się nie dzieję.
A ja pozostawiam przeważnie na biegu. w sumie to też zależy.
Jakuza
Wysłany: 2009.02.06 16:09:44
Temat postu:
Dodam do tego, że w automacie (szczególnie na wzniesieniu) należy najpierw zaciągnąć ręczny, a później dopiero wrzucić P. Na biegu P specjalne zapadki blokują koło i jeżeli nie zaciągniemy ręcznego to samochód może się minimalnie osunąć co spowoduje zablokowanie zapadek. Efektem jest utrudnione wyjście z P wymagające użycia większej siły przy zmianie biegu. Może to dodatkowo uszkodzić tą mechaniczną blokadę kół. Ręczny jest po to by z niego korzystać
http://www.technikajazdy.info/techniczne/automatyczna-skrzynia-biegow/
mugen
Wysłany: 2009.02.01 14:23:18
Temat postu:
Po to się kupuje mitsubishi żeby bez problemów używać ręcznego, kłopoty z nim miałem tylko w cinquecento
lipa40
Wysłany: 2009.02.01 14:08:45
Temat postu:
Moim skromnym zdaniem,
ręczny to ręczny
i ne zastanawiłabym się nad tym czy wybije bieg czy nie, bo z tym różnie bywa. Co do rozrządu to nic się stać nie powinno, no chyba że ktoś walnie w autko tak (czego nikomu nie życzę) że przetoczy się kawałek, to wtedy rozrząd może przeskoczyć. Osobiście kiedy wychodzę z samochodu, zawsze zaciągam ręczny, nie ważne czy zima czy lato, czy na krótko czy na długo. Być może dlatego tak robię że za kierownicą spędziłem już ładnych parę lat
, a pierwszy mln.km. rozmieniłem już dawno, być może to nawyk
ale -
ręczny to ręczny
andrew
Wysłany: 2009.01.31 23:56:29
Temat postu: Re: parkowanie , hamulec ręczny i bieg
Kampi napisał:
andrew napisał:
W zimie podobno nie powinno się zaciagać ręcznego, bo może przymarznąć.
Ja popełniłem niedawno ten błąd w C51A.
Colt stoi sobie od jakiegoś miesiąca w garażu na ręcznym, bo więcej jeżdżę CJ'tką. Ostatnio wsiadam, odpalam i nie mogę ruszyć z miejsca, ani do przodu, ani do tyłu...
Linka wygląda że puściła, ale szczęki chyba z deka przymarzły. Myślałem że jak temperatura będzie na plusie to odpuści, a tu nic.
Muszę zdjąć koła i bębny z tyłu, czy może ktoś z Was zna jakaś metodę "na skróty"?
no właśnie miałem podobnie, z tym że mi po paru godzinach w ciepełku odpuściło
tylko właśnie nasuwa mi się pytanie, czy jeśli pozostawię autko tylko na biegu, a czasami jest ono na małym wzniesieniu to:
1. czy może wybić bieg
2. czy pod wpływem ciężaru autka moze sie coś tam źle obrócić (rozrząd) itp. :]
Kampi
Wysłany: 2009.01.29 00:43:00
Temat postu:
Koyocik napisał:
Pomachaj wajchą od ręcznego w tę i nazad z minutę, zrzuć koło i ostukaj młotkiem (średnio silno) bębny. Może pomóc, jężeli nie złapało na amen.
Dzisiaj to naprawiłem. Zdjąłem koła, 5-cio kilowy młot poszedł w ruch i odpuściło.
Z lewym kołem poszło bez problemu, z drugim było gorzej.
Chyba zerwało się chyba trochę okładzin, bo ręczny teraz słabiej łapie z prawej strony.
Koyocik
Wysłany: 2009.01.23 10:50:54
Temat postu:
Pomachaj wajchą od ręcznego w tę i nazad z minutę, zrzuć koło i ostukaj młotkiem (średnio silno) bębny. Może pomóc, jężeli nie złapało na amen.
Kampi
Wysłany: 2009.01.23 04:14:18
Temat postu: Re: parkowanie , hamulec ręczny i bieg
andrew napisał:
W zimie podobno nie powinno się zaciagać ręcznego, bo może przymarznąć.
Ja popełniłem niedawno ten błąd w C51A.
Colt stoi sobie od jakiegoś miesiąca w garażu na ręcznym, bo więcej jeżdżę CJ'tką. Ostatnio wsiadam, odpalam i nie mogę ruszyć z miejsca, ani do przodu, ani do tyłu...
Linka wygląda że puściła, ale szczęki chyba z deka przymarzły. Myślałem że jak temperatura będzie na plusie to odpuści, a tu nic.
Muszę zdjąć koła i bębny z tyłu, czy może ktoś z Was zna jakaś metodę "na skróty"?
Ictus
Wysłany: 2009.01.09 18:14:36
Temat postu:
rafale - a co ma plyn do recznego???
po prostu wszechobecna wilgocz berja i woda wdziera sie wszedzie ja mam np nowki linki zmieniane 3tygodnie temu a wczoraj jak zostawilem na dos znacznym spadku to po kilku godzinach bylo "pyk" z tylengo zacisku
ale wczoraj bylem w myjni to raczej przez to
pawela
Wysłany: 2009.01.09 18:13:19
Temat postu:
i Tomekp w CA0. Zablokowało jedno koło na amen. Na automacie ZAWSZE zostawiałem na P i ręcznym, na manualu, latem na 1 i ręcznym, zimą tylko na 1
zombie
Wysłany: 2009.01.09 17:36:20
Temat postu:
ruszysz, ale poczujesz o jakims czasie ze jedziesz:d albo zobaczyszw lusterku dym:) mialem tak w audi i kumpel w seicento
rafamalk
Wysłany: 2009.01.09 17:13:10
Temat postu:
Chyba raczej chodzi o stary płyn hamulcowy, który wchłonął za dużo wody. Bo co tam miało by innego zamarznąć?
Koyocik
Wysłany: 2009.01.09 17:11:45
Temat postu:
Ruszyć ruszysz, ale cały czas na ręcznym pojedziesz
Odrobina wilgoci i na silnym mrozie linka może przymarznąć do pancerza.
Częsta przypadłość maluchów, kredensów i innych pojazdów Krajów Demokracji Ludowej. W `normalnym` samochodzie nie zdarzyło mi się nigdy - ale nie jest wykluczone.
rafamalk
Wysłany: 2009.01.09 17:08:58
Temat postu:
A ja zawsze zostawiam na ręcznym i nic nie przymarza.
Czym się takie przymarznie moze charakteryzować? Nie ruszę?
Koyocik
Wysłany: 2009.01.09 17:08:30
Temat postu:
Albo kompresji ;>
Ictus
Wysłany: 2009.01.09 17:06:59
Temat postu:
nic sie nie popsuje... jak nie ufasz skrzyni to koleczek pod kolo
andrew
Wysłany: 2009.01.09 16:41:31
Temat postu: parkowanie , hamulec ręczny i bieg
Hejka
mam pytanie dot. parkowania na równym i lekkim wzniesieniu.
W zimie podobno nie powinno się zaciagać ręcznego, bo może przymarznąć. Jednak czy pozostawienie auta na samym biegu nie spowoduje uszkodzenia skrzyni , rozrządu ze cos się tam przekręci, przestawi pod wpływem cięzaru auta?
Proszę o Wasze opinie:)
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin