Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[C51 1.3] wymiana sworzni wahacza i drazka kierownioczego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / PODWOZIE
Autor Wiadomość
guzer
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: 2008.11.22 19:57:35    Temat postu: [C51 1.3] wymiana sworzni wahacza i drazka kierownioczego

Witam

mam colta z 91 roku 1.3 12V potrzebuje na gwalt wymienic sworznie wahacza i drazek kierowniczy gdyz wyjezdzam w lekka podroz gdzie w obie strony zrobie okolo 1000 kilometrow. nie mam kasy na mechanika dlatego chce to zrobic sam, czy moge prosic was i jakies instrukcje fotki co kolwiek co by mi pomoglo, probowalem to dzis zrobic odkrecilem srube od sworznia ale nie chcial wyjsc z mocowania robiem to ponad godzine i nic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
antek18
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: dziwnów

PostWysłany: 2008.11.22 20:16:58    Temat postu:

w CAO sworznie sa wprasowywane i samemu nie da rady , chyba ze u ciebie jest inaczej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
guzer
Młody COLTMANIAK
Młody COLTMANIAK


Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: 2008.11.22 20:42:33    Temat postu:

antek18 napisał:
w CAO sworznie sa wprasowywane i samemu nie da rady , chyba ze u ciebie jest inaczej



CAO co to znaczy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ketrab
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.22 22:12:08    Temat postu:

CAO to model colta...jeśli Twój jest z 91 roku to pewnie C5o jeszcze...sworzeń wyjdzie z wahacza jak się dobrze przypierdzieli młotem na imadle, jak już wyjmiesz wahacz...ale to taki garażowy sposób... poza tym po wymianie końcówek drążków kierowniczych będziesz musiał jechać na ustawienie zbieżności, więc może od razu znajdź warsztat gdzie ustawiają zbieżność i postaw tam auto na wymianę wymienionych w temacie części...a jak chcesz sam wymieniać i nie możesz wyjąc sworznia z piasty, to musisz odpowiednio łoma włożyć, naprężyć, przypierdzielic nawet młotem...lub wbić widełki, których pewnie nie masz...więc lepiej odstawić do mechanika moim zdaniem niż się samemu męczyć...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
antek18
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: dziwnów

PostWysłany: 2008.11.23 17:16:46    Temat postu:

z końcówkami drążków: mozesz liczyc obroty (ile wykrecasz) i tyle samo wkręcac nowe to tez garażowe sposoby!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.25 19:08:55    Temat postu:

Antek takie sposoby to sobie schowaj w .. kieszeń. liczenie obrotów . A powiedz mi jaki będziesz mądry jak końcówka będzie dłuższa o 10mm od starej?? no powiedz?
P.s. Sworznie wachacza jeśli nie masz jak wymienić(u kogo ) to bierzesz jakiś kawałek rurki o średnicy zbliżonej do zewnętrznej swożnia i wybijasz młotkiem, następnie wciskasz na pożadnym imadle ale nie tłuczesz w niego!!!!!! przy wybijaniu starego sprawdź w którą stronę się go wybija i czy nie ma zabezpieczenia, u mnie było.
Odnośnie końcówek to nie obędzie się bez geometrii która kosztuje ok 60zł. pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
antek18
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: dziwnów

PostWysłany: 2008.11.25 20:03:31    Temat postu:

kubus_195 chyba napisałem ze garażowe sposoby jak gosc chce sam robić, pózniej moze sobie jechać na geometrie. U ciebie widać najlepiej wychodzi posługiwanie sie młotkiem! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Iława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.11.29 21:23:47    Temat postu:

oczywiście że w warsztacie Twojego colta głaskają bawełnianymi szmatkami, i przy naprawach nikt nie używa młotka:) pozdro dla ciebie:PSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jerrylos
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/7
Skąd: Zduńska Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.15 10:57:16    Temat postu:

ja wymienialem swoznie wachaczy i poslugiwalem sie butla z gazem: poprostu podgrzalem do czerwonosci i jakos to poszlo gdy styglo Smile oczywiscie sam w garazu Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.01.16 09:08:49    Temat postu:

nie wiem jak wy ale jezeli wymieniasz koncowki drazka to nie na liczenie tylko na mierzenie sufmiarka mierzysz punkt w ktorym jest srodkowy i przy wkrecaniu mierzysz punkt tez srodkowy ale tak naprawde nie wymierzysz tego i musisz jechac na zbierznosc Na życiu nie ma co oszczedzac a z drugiej strony oopony sie beda scinaly.
jezeli chodzi o sworznie to wybijesz je na imadle jak dobrze trafisz z wielka sila.
a nowe wejda z malym oporem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.01 13:25:33    Temat postu:

Panowie podziwiam was... Kolego Guzer Ciebie też podziwiam.... Was koledzy za dobre rady a guzera za pytanie co to jest CA0. Podjedź do warsztatu i niech Ci to zrobią mechanicy. A jeśli chcesz przyoszczedzić to na naprawach niezwiązanych z mechaniką jeśli się na tym nie znasz. Tyle ode mnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lipa40
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.01 14:45:28    Temat postu:

lord napisał:
Podjedź do warsztatu i niech Ci to zrobią mechanicy. A jeśli chcesz przyoszczedzić to na naprawach niezwiązanych z mechaniką
podpisuje sie pod tym obiema rękami Applause

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lipa40 dnia 2009.02.01 14:46:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / PODWOZIE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin