Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

Czy macie problemy z korozją?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / NADWOZIE
Autor Wiadomość
vippo
Już się udziela


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.04.26 17:48:27    Temat postu: Czy macie problemy z korozją?

Czesc wszystkim.Jak w temacie : macie moze problemy z korozją?U siebie zauwazylem(na nieszczescie juz po zakupie) rdze na tylnym lewym nadkolu i na masce sa dwa pęcherzyki Confused Da sie to jakos zrobic,tak zeby sie to nie rozszerzalo i wytrwalo chociaz ze dwa lata???Macie tak?czy tylko mój jest jakis taki felerny?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.04.26 19:38:04    Temat postu:

mam problem w czterech miejscach

1. Maska po stluczce zrobiona na odwal sie wyszlo po zimie bede malowal zrobie foto ale wstawie tylko jak sie uda

2. prog znaczy przy laczeniu z blotnikiem prawa strona to samo jak wyzej (poczatek jakis bombel)

i cukierki

3. jak zdemontowalem plastik przy wycieraczkach pod spodem jest przegroda z prawej strony laczenie tej przegrody wpierdziela rdza nawet nie mam pomyslu jak to zrobic

4. po obu stronach przy drazkach stabilizatora ( chyba) w tylnim zawiechu sa tam takie wglebienia i w nich jest ten "stabil" dokladnie w tym samym miejscu wpierdziela raczej dosc ostro bede chyba wycinal i wspawywal koszt okolo 500

a tak pozatym nima nigdzzie tfu tfu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vippo
Już się udziela


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.04.26 20:29:52    Temat postu:

hmmm no to w sumie podobnie jak u mnie.. ciekaw jestem ile by kosztowalo mnie zrobienie nadkola...A gorzej z bąblem na masce,bo jest przy lampie,na krawędzi jak maska sie zaczyna Hrm ..a niby w colcie jest ocynk...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor.80
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.04.26 21:50:39    Temat postu:

takze mam problem z nadkolami.az wstyd zdjecia wrzucic.Jezeli rdza dopiero zaczyna "wychodzic",to mozna to na jakis czas powstrzymac,u mnie niestety trzeba wstawiac reperaturki nadkoli.Czy w colcie jest ocynk,nie wiem,ale pamietaj ze auto moze miec powypadkowa przeszlosc i chocby nie wiem co rdzewiec bedzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.04.26 22:06:05    Temat postu:

u mnie nie nadkola ale raczej w podwoziu z tylu co do maski mam tez nad swiatlem i wzdluz przedniej krawedzi bede to malowal sam zobacze jak wyjdzie jak kijowo szlif calej maski i bede malowal cala mysle ze dam rade kilka dni temu malowalismy z kumplem jego maske w astrze kolor dobrany niedociagniecia tyku zaciek nie rowna farba zniwelowane 2000 wodnym wyszlo rewelacyjnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
misiekwwl
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Nawiedzony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 2340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.04.26 22:24:48    Temat postu:

u mnie próg sie posypał ale to dla tego bo po policjantach jak jeździłem to przycierał tym progiem i sól zrobiła swoje a i małego puka z tej strony miał i zaczyna wychodzic Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor.80
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.04.26 22:33:54    Temat postu:

tak ogolnie to blacha w colcie jest ocynkowana?,czy oxydowana (niewiem czy dobra pisownia)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.04.26 22:37:07    Temat postu:

gdzies czytalem ze ocynk ale po ktoryms roku dali ciensza blache jak to jest nie wiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pio
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: 2008.04.26 23:19:19    Temat postu:

Ja też słyszalem że CBO i CAO montowali z blach ocynkowanej. To może okazać sie prawdą, bo w moim 14 letnim aucie dopiero po 2 latach urzytkowania naszych pięknych dróg zauważyłem maleńką rudę na dole tylnych nadkoli. Na szczeście jest to wstępne stadium i lada dzień sie z tym uporam. Jednak do tej pory nie miałem żadnych problemów z rudą na aucie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor.80
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.04.26 23:58:55    Temat postu:

do tej pory sadzilem ze ocynkowanie jest tylko specjalnoscia wlochow.Co do oxydowania to rzadka forma zabezpieczania przed korozja dlatego chodza opinie ze japonce wlasnie te metode stosowali.Potrzeba tu kogos kto potwierdzilby lub zaprzeczylby temu w 100%.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuczan
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 2008.04.27 10:53:57    Temat postu:

w Ca0 i Cb0 jest ocynk 100%

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor.80
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.04.27 11:23:42    Temat postu:

ok,ale jedno trzeba przyznac,blacha mimo ze ocynkowana,nie jest w coltach za dobra.Rozmawialem z kilkoma wlascicielami miskow,i jedyne na co narzekali to wlasnie blacha.Zreszta chocby w colcie byla dziura to i tak najlepsza fura.Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vippo
Już się udziela


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.04.28 00:27:04    Temat postu:

To ostatnie zdanie jest prawdziwe w 100%Smile i tego sie trzymajmy!!! A przy okazji to w jaki sposób najlepiej usunąć rdzę?czym zabezpieczyc???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.04.28 06:18:24    Temat postu:

ja zabezpieczam jakims srodkiem zostawia taka fioletowa powloke i ale okolo roku to za wczesnie zeby go chwalic natomiast zastanawia mnie ocynk w spraju

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor.80
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.04.28 13:44:35    Temat postu:

ojciec mojego kolegi stosuje jakis niemiecki srodek w sprayu,najpierw oczyszcza miejsce z rdza,potem to naklada,i efekty ponoc sa rewelacyjne.Zreszta ogladalem jego autko i rzeczywiscie zero rdzy.Jak sie dowiem nazwe to napisze.Osobiscie stosowalem na rdze hammerite i efekt wrecz odwrotny do reklamowanego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vippo
Już się udziela


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.04.28 20:16:39    Temat postu:

bylbym wdzieczny gdybys sie dowiedzial jak sie nazywa ten srodek,bo planuje troche swojego Colcika zaczyscic a chcialbym to zrobic dobrze;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chudy23
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Murowana Goślina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.01 08:50:25    Temat postu:

Ja użyłem raz ocynku w sprayu Sad( niepolecam za puche 500ml dałem coś około 38zł i była masakra po lakierowaniu lakier z czerwonego zrobił się w tych miejscach malinowy i musiałem ze znajomym znowu szlifować Sad lepiej chyba wyczyścić i kupić podkład ale żółty (tzw. twardy) przynajmniej niezmienia koloru lakieru....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kartomaniak
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.05.01 10:49:35    Temat postu:

ja używam spreju w pomarańczowej puszce nazwa to brunox. Jest bardzo dobry:)
a co do colta to w obu GTI zardzewiały mi tylko błotniki - to chyba jakaś wada:(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vippo
Już się udziela


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: 2008.05.01 13:09:46    Temat postu:

hmmm...brunox.. gdzies juz ta nazwe slyszalem.Chyba to kupie i zobacze czy powstrzyma korodowanie.Ps dzieki .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kaleid
COLTMANIAK


Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 2008.07.25 20:26:36    Temat postu:

Jeśli chodzi o CJ0, to jak każde auto ma swoje słabe miejsca. Blacha nie jest jakości VOLVO, choć lepsza niż w Oplach, Seatach czy Fordach. A zatem:

-Tylne podłuznice. To chyba najsłabszy punkt tego auta. A konkretnie kawałek za krótkim górnym wahaczem.Od dołu podłużnicy jest zgrzew, ktory trzyma takie dodatkowe wzmocnienie od dołu. Niestety, jest to fabrycznie źle rozwiązane..i gnije od środka. Jeśli górna, grubsza warstwa jest cała, to polecam wyskrobać miejsce przy zgrzewie. Na to nalozyc conajmniej dwie warstwy preparatu Brunox Epoxy. Jest to reaktywny grunt epoksydowy. Dziurkę latamy pastą poliuretanową. Profil zalewamy preparatem Tectyl ML bądź Boll do profili zamkniętych. I możemy o tym zapomnieć. Gnić nie powinno. Jeśli podłużnica zgniła na wylot, pozostaje podspawać to miejsce. Reszta czynności - j/w.
- Lubi też rdzewieć przednia belka (jest usytuowana tak, że łapie wszystkie kamloty z drogi). Na szczęscie koroduje tylko powierzchownie, i stosunkowo latwo to zabezpieczyć. Lubia tez trochę rdzewieć ranty błotnika. W moim Cj0 był tylk drobny nalot z prawej strony. Czyścimy blache, odtłuszczamy. Na to dwie wartwy Brunox Epoxy. Ponownie odtlusczamy, i kladziemy dwie wartstwy lakieru. Na to kladziemy cienką wartswę pasty poliuretanowej (rozwiązanie podpowiedziane mi przez blacharzy zajmujacych sie renowacją starych aut), a nastepnie zabezpieczającą wartwę kauczukowo-bitumiczną. (ja stosuję boll do podwozi). I zapominamy o sprawie. Zakonserwowalem w ten sposób dwa poprzednie samochody, w tym Ibizę, ktora miala ranty blotnikow skorodowane znacznie bardziej niż drobny nalocik w CJ0. Przjezdzilem trzy zimy i nigdy nic nie wyszlo. Dodatkowo, wpuszczamy w profil blotnika Tectyl ML lub Boll do profili, co zapobiega gniciu profilu blotnika od wewnątrz. I nic, tylko jeździć...i od czasu do czasu zerkać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grogo22
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Września
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.07.25 21:57:23    Temat postu:

W moim CJ1 nie zauważyłem śladów korozji może dlatego, że auto jest bezwypadkowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kaleid
COLTMANIAK


Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 2008.07.25 22:01:02    Temat postu:

Dla tych miejsc, to akurat nie ma znaczenia. Korozja tylnych podluznic jest prawie niewidoczna z zewnątrz. Ranty blotników, z czasem doznają uszkodzen od kamieni. Odpryskuje lakier, ocynk itd. Jak sie tego pilnuje, to wytrzyma wiele lat. Kwestia zadbania o auto.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kaleid dnia 2008.07.25 22:03:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / NADWOZIE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin