Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

Podłączenie ECU-PC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ELEKTRYKA
Autor Wiadomość
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.09.11 19:14:40    Temat postu: Podłączenie ECU-PC

Witam czytalem sobie forum [link widoczny dla zalogowanych]
i natknołem sie na taki temacik

[link widoczny dla zalogowanych]

A że do kompa podpiął bym nawet moje koty gdyby sie dało. Od razu pobiegłem do autka z aparatem
i wiec tak ma wyglądać kostka do podłączenia

[link widoczny dla zalogowanych]
u mnie wygląda to tak
[link widoczny dla zalogowanych]
gniazda niby nie ma ale znalazłem takie oto cosik
[link widoczny dla zalogowanych]
jednak w środku była wtyczka z jednym kabelkiem
[link widoczny dla zalogowanych]

na oko wtyczki wyglądaja tak samo
programiki mam juz na kompie nawet odpaliłem z czystej ciekawości
kabel to parę zloty wiec sobie szybko zrobię jednak potrzebuje pewności ze nie pochrzanię czegoś i nie będę musiał szybko kupować new ecu
co panowie i panie na to może u kogoś wygląda to tak samo a miał podpinanego juz Colcika proszę o odpowiedz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DjVentyl
Potencjalny COLTMANIAK


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 2007.09.12 09:47:27    Temat postu:

nie wiem jakiego masz colta ale ja w swoim cao 1.6 z 92 probowalem podlaczyc i niestety nie dziala. tz moge odlaczyc wtryski ale w oknie programu nic sie nie dzieje i nic nie widac jedynie slychac ze silnik chodzi nie na wszystkie gary. wyglada to tak jakby komunikacja odbywala sie tylko w jednym kierunku;/


ps. podlaczalem 3 kabelki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.09.12 18:42:12    Temat postu:

własnie sie dowiedzialem ze to wlasnie ta wtyczka o której piszesz. Mam ja po prawej ale nie wiem w które piny sie podpiać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.09.13 00:04:09    Temat postu:

tu przydają się lokalne spotkania i na nich powinno się testować "sprzęt"
ja robiłem podłączenie ECU PC na programie TMO logger w moim Colcie i nawet coś mi wyszło:


niestety tylko na postoju, bo nie mam laptopa (przedłużacz za okno, dobrze że na parterze mieszkam Smile
Można powiedzieć że w C52A z 1990 działa. działa również w Mitsubishi Spacerunner 1.8 16V SOHC 4G93 - sprawdzane u "gazownika na jakimś topornym lapku.
Kabel z tego tematu na Mitsumaniakach (zresztą mojego) dioda + dwa oporniki

potem kombinowałem - z pozytywnym skutkiem- z PalmemV, a aktualnie z PalmemIIIc (kolor)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leon79
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: okolice Częstochowa

PostWysłany: 2007.09.15 22:14:01    Temat postu:

Jeśli chcesz sprawdzić swój komputer to znajdż mechanika który ma komputer(tester) do hiundaya. Te same silniki. Powinno działać bo rozmawiałem z kolegą z serwisu huindaya i powiedział mi że podłączali też miśki i to różne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.09.17 22:16:31    Temat postu:

Leon79 w poście http://coltmania.fora.pl/post9304.html#9304
znalazł mi instrukcje ( wielkie thx sprawdzę to w pierwszej kolejności ) do złącza OBD2 ja znalazłem inny opis samego złącza OBD2
opis znajduje sie tutaj[link widoczny dla zalogowanych]
i teraz tak
rozpiska samego zlacza

[link widoczny dla zalogowanych]

schemat kabla

[link widoczny dla zalogowanych]

mam do tego jeszcze soft
Tylko mam dylemat czy niczego nie spiernicze jeśli chodzi o wizytę w ASO to nie mam nawet o czym myśleć brak mi na razie $$$$$$ a ze autko niedawno kupiłem musze parę pilniejszych rzeczy jeszcze przy nim porobić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.09.18 02:14:59    Temat postu:

Mefi100 napisał:
Leon79 w poście http://coltmania.fora.pl/post9304.html#9304
znalazł mi instrukcje ( wielkie thx sprawdzę to w pierwszej kolejności ) do złącza OBD2 ja znalazłem inny opis samego złącza OBD2
opis znajduje sie tutaj[link widoczny dla zalogowanych]
i teraz tak
rozpiska samego zlacza

[link widoczny dla zalogowanych]

schemat kabla

[link widoczny dla zalogowanych]

mam do tego jeszcze soft
Tylko mam dylemat czy niczego nie spiernicze jeśli chodzi o wizytę w ASO to nie mam nawet o czym myśleć brak mi na razie $$$$$$ a ze autko niedawno kupiłem musze parę pilniejszych rzeczy jeszcze przy nim porobić


to nie będzie działać!! przynajmniej nie ma prawa, zauważ że masz OBDII (standard) a kabel jest do ALDL lub tzw. preOBD, czyli będzie działać w Mitsu od 1988-1994 i to nie we wszystkich


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.09.18 11:13:21    Temat postu:

no tak mam jeszcze inne shematy moze ktorys z nich

[link widoczny dla zalogowanych]
lub
[link widoczny dla zalogowanych]

A tak a propo to wlasnie dzwonilem do ASO a tam pan oswiadczyl mi wesola wiadomosc
"po kazdym sciagnieciu klem z acu nalezy zawitac do serwisu i zaprogramowac ECU sam sie nie zaprogramuje a jak tego sie nie zrobi to bedzie 2x wiecej palil nierowno chodzil" koszt takiej imprezy to zaledwie 120 zloty Confused Question Question
cos mi sie nie wydaje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.09.19 00:32:49    Temat postu:

Mefi100 napisał:
no tak mam jeszcze inne shematy moze ktorys z nich

[link widoczny dla zalogowanych]
lub
[link widoczny dla zalogowanych]

A tak a propo to wlasnie dzwonilem do ASO a tam pan oswiadczyl mi wesola wiadomosc
"po kazdym sciagnieciu klem z acu nalezy zawitac do serwisu i zaprogramowac ECU sam sie nie zaprogramuje a jak tego sie nie zrobi to bedzie 2x wiecej palil nierowno chodzil" koszt takiej imprezy to zaledwie 120 zloty Confused Question Question
cos mi sie nie wydaje

jak dasz radę zrobic taki kabel to spoko

ECU się nie programuje - ECU sie uczy, problem w tym że uczy się ciągle (jak to było na jakiejś stronce: "never gets satisfied")
Znalazłem:

Cytat:
http://www.tundrasolutions.com/forums/engine-and-drivetrain/54203-how-exactly-does-the-ecu-work/

The ECU "learns" about your engine as you drive the car. The "learning" is actually a process that the ECU uses to track the tolerance changes of the sensors and actuators on the engine. Two examples of these values are the position of the idle-air bypass valve (automatic choke) at idle with the A/C on, and the trim gain on the injectors. The ECU stores these "learned" values in battery backed-up RAM so that it doesn't have to start from scratch the next time you turn your engine over.
"Resetting the ECU" is the process of clearing all the long term memory from the ECU's memory. These variables trim idle speed, fuel, spark, and more. The ECU will also store trouble codes for diagnostic capability. By resetting the ECU, the trim values will be set to some neutral default value and all of the trouble codes will be cleared.
How-To

To "reset" the ECU, all you have to do is remove the source of backup power. To keep the memory alive while the car is off, the ECU has a direct line, through a fuse, that goes right to the battery. This is usually the same line and fuse that supplies backup power to your radio so it doesn't forget all of its settings. Your ECU has now lost all of its long term memory values and will "reset" them all to defaults when it next powers on. By the way, the factory radio's memory lasts for a minute or two, so you probably will not lose your saved stations.
Myth

There is quite a bit of mythology revolving around resetting the ECU. Many people mistakenly believe that they need to reset the ECU after installing major engine modifications. Others believe resetting will resolve engine problems. Neither are correct.
Reality

The ECU is always tracking the engine's sensors and actuators. Resetting the ECU does not cause the ECU to learn engine changes any faster. The ECU is always tracking the gradual changes in the engine sensors and actuators. The ECU never gets satisfied with a setting, and is always updating the trim values. It will discover whatever change you made to your engine and make the appropriate changes. In fact, unplugging the ECU will most likely increase the learning curve of the new part.
There are only two reasons why you would want to reset your ECU. One is to clear a CHECK ENGINE light or error code after fixing the problem that caused the error. The other is to reset the spark advance trim value. The advance trim controls how much the timing is retarded from what the factory engineers considered optimum. This particular trim value is the only one the ECU "resets" to a non-neutral MAX value. If you are driving on low grade gas, the pinging picked up by the knock sensor causes this trim value to be lowered, and your timing to be retarded. If you go to the track and put good gas in the tank, you might not want to wait for the ECU to learn about the new gas and advance the timing. So resetting the ECU in this case makes sense. However, in the process, you will lose your idle and fuel trims (probably not too important for drag racing, though).
Questions

Won't clearing the trouble codes make the car run better? If the ECU notices a problem with a sensor, it will flag a code and possibly turn on the CHECK ENGINE light. Should the problem go away, the ECU will turn off the light and start using the sensor as normal once again. The code will be stored inside for later diagnostic retrieval. But that code being stored does not affect the ECU operation in any way.
I reset the ECU, and now the car runs rough! Why? The engine may run rough or idle poorly right after ECU reset. The ECU now has default numbers in its trim memory - it has to adjust them to match the tune of your engine and its sensors and actuators. It might take a day or two of driving in traffic before the engine will settle down again. Now you know why the ECU remembers these values in the first place!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2007.09.19 10:50:17    Temat postu:

Wiem wiem
chodzi oto ze o ile w kwesti naprawy autka jestem laikiem i powiesz mi wszystko to w informatyce juz nie zupelnie. Po telefonie do ASO bylem lekko zniesmaczony i zszokowany
rozmowe postaram sie przytochyc w dziale humor
co do kabla to bardzo prosty uklad i zastanawialem sie czy aby nie za prosty no ale moze dzis go zrobie koszt to okolo 50-60 zloty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leon79
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: okolice Częstochowa

PostWysłany: 2007.09.20 12:38:30    Temat postu:

Pamiętaj że jak napewno się doczytałeś w innych postach i na innych forach obd2 w miśkach nie jest typowe!!!! i stąd problemy z typowymi urządzeniami do odczytu. Niestety pozostaje ci tylko serwis autoryzowany albo warsztat z urządzeniami boscha lub jak ci napisałem wcześniej znajdź kogoś kto ma testery do hyundaja. Samemu niestety możesz wymrugać tylko błedy Sad Ale próbuj!!! Może to właśnie tobie się uda!!!!!!
pozdrawiam
Poldek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saico
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Cieszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.03.07 00:16:18    Temat postu:

...wiem, że to dawno było...

Mefi100 udało się w końcu coś z tym kabelkiem czy nie za bardzo?

Pozdrawiam...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.03.07 23:32:54    Temat postu:

Czy udalo wiec narazie lipa zczytuje tylko czesc danych nie wszystko do tego sluzbowy laptop od mojej zabezpieczony po zemby nie zeby nie szlo tego obejsc Twisted Evil ale zabila by mnie. Wiec narazie z tym leze a do tego mam inne wydatki

P.s. Leon79 mam soft i schemat dzialajacego problem jest z prozkiem ktory cza zaprogramowac sciagnolem to z dunskiego forum akurat mnie sie to nie udalo bylo kilku prze demna


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2008.03.07 23:41:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.03.08 00:46:30    Temat postu:

zdjęcia, schematy, ale nie jakieś linki...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saico
Rasowy COLTMANIAK
Rasowy COLTMANIAK


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Cieszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.03.08 01:23:49    Temat postu:

tomusn, ale myślisz, że do CA0 starczy ten kabel z MAXem czy musi być z MC33199? Bo z tego co na szybko wyczytałem, to de facto ten układ standaryzuje transmisję (ISO9141), ma zabezpieczenia i realizuje transmisję jednoprzewodowo. A w tym uboższym schemacie jest to rozwiązane jakąś sztuczką z tranzystorem, w skrócie mówiąc... więc się zastanawiam czy ta 'sztuczka' zdaje egzamin... :]

Mefi100 a jaki procek tam programujesz?

Prawdę mówiąc nie miałem póki co czasu żeby za tym wszystkim pogrzebać, ale chętnie bym sobie zrobił taki gadżet, żeby widzieć co tam w kompie słychać... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.03.08 09:43:29    Temat postu:

Narazie zaden nie mam przystawki do Atmela Schemat i program dostalem od szwagra razem softem mikroprocesora. Narazie mam za duzo innych spraw. Droga sprawa to instrukcja i inne takie czysto techniczne pierdoly sa po dunskiemu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ELEKTRYKA Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin