Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CJ0]- wersja po liftingu. Jak podłączyć halogeny.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ELEKTRYKA
Autor Wiadomość
Kaleid
COLTMANIAK


Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 2009.06.10 12:48:23    Temat postu: [CJ0]- wersja po liftingu. Jak podłączyć halogeny.

Postaram się w miarę dokładnie opisać jak podłączyć halogeny w Colcie CJ0 - wersja po liftingu, który takowych fabrycznie nie posiadał. Manual umieściłem też na forum mitsumaniaków, ale że skierowany jest do Colciarzy - myślę, że komuś się może kiedyś przydać. Do przygotowania tej instrukcji skłoniły mnie prośby kilku osób z forum jakie otrzymałem na PM, a także to, że kilka osób które deklarując się wcześniej że takowe halogeny z powodzeniem zainstalowały, nagle dostało pomroczności jasnej, nie potrafiąc odpowiedzieć na najprostsze pytania (krótko mówiąc - windows je zakładali), ale do rzeczy.

Cały manual oparty jest na podłączeniu halogenów z wykorzystaniem fabrycznej instalacji - bez druciarstwa i przeróbek.

Do założenia halogenów potrzebujemy rzecz jasna:
- samych halogenów. Najprostsza sprawa jest w przypadku halogenów fabrycznych. Najwygodniej do tego celu jest zdjąć przedni zderzak, gdyż od dołu nie będziemy mieli dostępu do dwóch górnych śrub mocujących. Sama ramka halogenu, przykręcana jest do zderzaka na cztery krótkie wkręty. Bez problemu zobaczymy które. Instalacja (w postaci dwupinowej kostki) podciągnięta jest pod sam zderzak. Jeśli dysponujemy halogenami fabrycznymi, to po prostu po przykręceniu i zamontowaniu wpinamy kostkę męską w żeńskie gniazdo kostki przymocowane do ramki halogenu. Sprawa załatwiona. Dla osób które podłączają halogeny nieoryginalne, przekazuję informację, że czerwony przewód w kostce to +, natomiast czarny - masa.

-Przełącznika dwu pozycyjnego, w miejsce oryginalnego, jedno pozycyjnego. Uwaga! Przełącznik w wersji przed liftingiem i po jest inny! Wersja po liftingu zawiera przełącznik elektroniczny, natomiast poprzednia - mechaniczny. Różnią się też kostki elektryczne. Wersja po liftingu posiada jedną, większą kostkę, natomiast wcześniejsza - dwie mniejsze. Być może da się jakoś stary przełącznik przystosować do nowszego CJ0, jednak konieczna jest przeróbka kostki przy włączniku. Z racji tego że posiadałem nowszy wyłącznik, nie sprawdzałem tego.

-Przekaźnika Omron MB629083 (lub inny pasujący i odpowiadający parametrami) Jest to dokładnie taki sam przekaźnik jak do świateł mijania, tylnego przeciwmgielnego, świateł tylnych oraz sygnału dźwiękowego).

Dobrze jest też mieć starą kostkę z wiązki, którą możemy bez problemu rozwalić (posłuży nam za dawcę pinów żeńskich).

Bezpiecznik do przednich halogenów znajduje się w skrzynce bezpieczników i przekaźników pod maską, i powinien być tam fabrycznie. Jest to pierwszy bezpiecznik w rzędzie(od góry), patrząc przód samochodu(stosownie oznaczony z resztą na obudowie puszki).

Jako że cała instalacja jest prawie gotowa, pozostaje nam jeszcze drobna zabawa w uzupełnienie kostki przyłączeniowej o dwa brakujące przewody. Najwygodniej do tego celu zdjąć dolną osłonę plastikową kokpitu (pod kolumną kierownicy).






Przy skrzynce bezpieczników pod deską znajduje się kostka przyłączeniowa. Na rysunku oznaczyłem numerami kolejne potrzebne przewody.

1 - jasnozielono-czarny znajduje się już w kostce fabrycznie.
2 - jasnozielono-czarny w kostce przyłączeniowej do włącznika. Tego przewodu w wersji bez halogenów nie ma, a zatem musimy ten przewód dołożyć. Ja znalazłem przewód tego samego koloru. Przylutowałem do przewodu dwa piny żeńskie(wyjęte z kostki-dawcy). Wpinamy jeden w kostkę przy skrzynce bezpieczników, w miejsce oznaczone na rysunku (przewód już wpięty).
3- ciemnozielono-biały. Ten przewód znajduje się zarówno w wiązce głównej jak i przyłączeniowej do włącznika. Służy również jako impuls do włączania światła przeciwmgłowego tylnego. Przy kostce włącznika nacinamy ten przewód, i przylutowujemy do niego przewód z pinem żeńskim (rozdwajając go), miejsce lutowania oczywiście izolujemy. Wpinamy ten przewód w kostkę włącznika w miejsce obok ciemno zielono-białego (jedno wolne). Po wyjęciu włącznika jest to pierwszy przewód od góry.

Następnie przewód wpięty uprzednio w kostkę przy skrzynce bezpieczników(fabrycznie i u mnie jasnozielono-czarny), wpinamy w ostanie wolne miejsce przy kostce włącznika, gdzie znajduje się pin.





Przekaźnik wpinamy w gniazdo pod deską, oznaczone strzałką.

Pozostaje spiąć ładnie wszystkie przewody, złożyć wszystko....





I cieszyć się działającymi halogenami, bez zbędnego druciarstwa i kombinowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ELEKTRYKA Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin