Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CAO] Potrzebny opis bezpieczników

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ELEKTRYKA
Autor Wiadomość
yasiu87
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bełchatów (EBE)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.01 08:28:39    Temat postu: [CAO] Potrzebny opis bezpieczników

Witam,
Mam ostatnio nieciekawy problem, mój misiek zawsze szybko się nagrzewał - często chodził wentylator na chłodnicy. Nigdy wskazówka od temperatury nie wyszła ponad połowę, ostatnio w korku zauważyłem że podskoczyła na 3/4 Neutral zjechałem na parking i dałem mu odetchnąć, po czym pojechałem do domu i problem niby znikł - nie nagrzewa się już ponad połowę ale wentylator również się nie załącza. Co ciekawe przepalił mi się od tego czasu (już dwa razy) bezpiecznik 10A w skrzynce pod maską. Nie wiem jak się do tego zabrać. Ktoś pomoże? Już nie wiem czy to czujnik czy wentylator czy kable czy może jeszcze co innego.
Z góry dzięki za pomoc, Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Immortal
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.01 11:04:47    Temat postu:

w manualu znalazłem tylko to:

[link widoczny dla zalogowanych]

strona u mnie 20 tytuł: radiator 4g13

z tego co kojarzę to za prace wentylatora odpowiada przekaźnik i sprawdź jeszcze termostat, przy moim jak strzelił termostat to sie otworzył i tak został i ciągle jeździłem na zimnym silniku, wskaźnik ledwo wychylał sie poza kreske, wymiana na nowy i gucio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yasiu87
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bełchatów (EBE)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2008.08.01 12:34:09    Temat postu:

dzięki za odpowiedź, sprawdzę zgodnie z serwisówką - lecz bezpiecznik który mi wywala jest w drugim rzędzie... i skoro w serwisówce nic o tym nie pisze przy opisie wentylatora - to od czego to jest? Neutral wszystko inne działa...

Ma ktoś może jakiś inny pomysł?

To może inaczej jeszcze... ja nie mam pokrywki od bezpieczników pod maską - na niej pewnie jest opis - może ktoś zrobić foto i wrzucić?


Temat zamknięty! - Dzięki Trawor!, Pozdro Wiewióra! Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yasiu87 dnia 2008.08.04 22:52:18, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakuza
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.06 23:36:28    Temat postu:

ODKOPUJĘ TEMAT. Nie działa mi wentylator chłodnicy. Ogólnie podczas jazdy nie było problemu, gdyż było chłodził się pędem powietrza. Dziś był masakryczny korek i się zagotowało. Okazało się, że nie włącza się wentylator. Jak wymieniałem rozrząd to wentylator działał. Może bezpiecznik, albo coś się rozłączyło? Czy mogę prosić jakiś step by step? Co sprawdzić?

Znalazłem coś takiego w necie:
Cytat:

1 - rozlacz zlacze elektryczne czujnika temperatury(tego,co jest wkrecony do chlodnicy).
2 - polacz kawalkiem drucika oba przdewody,ktore byly do niego wpiete
Jezeli wiatrak ruszy,uszkodzony moze byc czujnik temperatury lub jego przewod prowadzacy do przekaznika.
Jezeli nie ruszy:
1 - sprawdz mase na silniku wiatraka
2 - na zlacze wiatraka podaj "+" bezposrednio z akumulatora
Jezli wiatrak ruszy przyczyny szukaj w bezpieczniku lub przekazniku.Moga tez byc uszkodzone przewody z bezpiecznika do przekaznika lub z przekaznika do wiatraka.
Jezeli natomiast po podlaczeniu "+" z akumulatora wiatrak nie ruszy to diagnoza rowniez jest prosta. Uklad wentylatora chlodnicy jest prosty jak budowa cepa.Sa tu tylko 4 elementy - silnik wentylatora,czujnik temperatury wkrecony do chlodnicy,ktory go uruchamia podajac napiecie na styki sterownicze przekaznika i sam przekaznik,ktorego styk roboczy jest zasilany z bezpiecznika no i sam bezpiecznik.Oczywiscie wypadaloby jeszcze zmierzyc napiecie na " doplywie bezpiecznika.


Czy to dobre rady? Muszę to jakoś ogarnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz85
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.19 14:24:51    Temat postu:

Tak, to dobre rady...
Podejrzewam ze mógł paść czujnik temp... Najcześciej to pada... Kiedyś w Nexii miałem tak samo... i padł czujnik..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.02.21 00:50:26    Temat postu:

ja tez kiedys stoje w korku a temp. leci w gore, okazalo sie ze przepalil sie bezpiecznik pod maska po wymianie to samo w koncu okazalo sie ze sie spalil wentylator i kiedy temp. dochodzila do poziomu kiedy startowal wentylator robila sie w nim zwara no i bylo trzeba wymienic wentylator i teraz jest ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ELEKTRYKA Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin