Forum COLTMANIA.PL Strona Główna

[CAO] Brak świateł mijania + przebicie?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ELEKTRYKA
Autor Wiadomość
affectpct
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.15 00:13:00    Temat postu: [CAO] Brak świateł mijania + przebicie?

Witam dziś nagle jednocześnie straciłem oba światła mijania, może i 2 żarówki się spaliły na raz, mam w samochodzie przebicie nie wiem sąd zawsze jak wychodzę i dotknę drzwi to następuję lekkie wyładowanie czy to może mieć coś wspólnego?

mam jeszcze pytanie czy jest jakiś bezpiecznik od świateł? Jeśli tak to który to?

Jutro sprawdzę czy to żarówki się przepaliły czy to coś innego, dziś jest już za ciemno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gerwazy
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ornontowice

PostWysłany: 2009.06.16 23:07:09    Temat postu:

to ze jak wysiadasz i dotkniesz sie drzwi i cie pocałuje wcale nie oznacza ze masz przebicie.... bo głowe ci daje ze 12 volt z plusa przy zmasowaniu bys nie poczuł.. może nam sie kolego elektrostatycznie ładujesz Razz

a bezpiecznik do świateł jest pod maską po prawej stronie w takiej czarnej skrzyneczce na której powinno pisać FUSE


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gerwazy dnia 2009.06.16 23:09:17, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.16 23:30:03    Temat postu:

Tak jak kolega napisal gdy sie trze du.... po siedzeniu to sie czlek naladuje. a potem sie drzwi dotykasz i lampy przepalasz WinkWinkWink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
affectpct
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.17 20:34:44    Temat postu:

;p dobra zrobiłem to już żarówka sie przepaliła a z 2 strony kostka się przepaliła a bezpieczniki znalazłem ale nie wiedziałem które to będą światła jest jakiś opis do tego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastek69
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 00:00:18    Temat postu:

całą rozpiske który bezpiecznik za co odpowiada masz na wieczku od pudełka w którym się znajdują Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bastek69 dnia 2009.06.18 00:02:40, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 00:05:45    Temat postu:

zobacz czy masz dokrecone klemy w akum. bo jak masz luzne to pujdzie wiekszy prad i wtedy sie pali co slabsze w instalacji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
affectpct
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 12:31:03    Temat postu:

Ale nie można przetłumaczyć tego??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 18:06:46    Temat postu:

hmmm. sprawdz czy masz dokrecone sruby co mocuja kable do akumulatora. prosciej nie idzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2009.06.18 18:16:20    Temat postu:

zubrin napisał:
...to pójdzie wiekszy prad...


Z jakiej okazji pójdzie większy prąd? Skąd się niby wytworzy ten większy prąd?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK
100%-towy COLTMANIAK


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 18:18:13    Temat postu:

słychajcie jest jeszcze jedna sprawa ktora moze byc spotkalem sie z tym w moim bialym colcie wiec pokolei.
-mamy bezpieczniki pod maska
-tam mamy bezpiecznik Swiateł
-pod bezpiecznikami sa przewody idące od świateł i one lubia gnic i potem nie mamy świateł albo przebicie do masy musisz odkrecić bezpieczniki i tam znaleść przewody od świateł odizolować je i zobaczyć czy pod izolacją nie sa rozpięte albo zgnite.
jak dobrze pamietam bedą czerwone


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 19:02:20    Temat postu:

Kleju napisał:
Z jakiej okazji pójdzie większy prąd? Skąd się niby wytworzy ten większy prąd?


z alternatora!!! tresorex tak mial przepalily mu sie dwie tak odrazu jak sie okazalo byl luzny + w akumulatorze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2009.06.18 20:03:57    Temat postu:

zubrin napisał:
Kleju napisał:
Z jakiej okazji pójdzie większy prąd? Skąd się niby wytworzy ten większy prąd?


z alternatora!!! tresorex tak mial przepalily mu sie dwie tak odrazu jak sie okazalo byl luzny + w akumulatorze


Jeśli alternator jest w 100% sprawny, to nigdy nie da większego napięcia jak 14,4V!!! Nawet jak nie będzie podłączony do aku, zawszę będzie to 14,4V. Więc to raczej nie jest przyczyna. A to że klemy są luźnę i coś się zjara to możliwe, bo nie ma ciągłości w przepływie prądu, ale to nie wina alternatora. Widziałm już kilka razy awarię alternatora jak się spaliły diody, to ładował ponad 18V i topiły się różne przekaźniki, kontrolki się zapalały itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 20:16:56    Temat postu:

po pierwsze alternator daje 110 V dopuki nie dostanie wzbudzenia od akumulatora a jesli kable sa luzne to wzbudzania nie ma i w instalacje idzie 110V jak nie wierzysz to zapraszam do jakiegos elektryka samochodowego i sie zapytaj co sie stanie jak masz luzne kable przy akumulatorze.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 20:23:54    Temat postu:

Racje Kleju ma.
Szczeze watpie zeby cokolwiek sie przepalilo od luznych klem nie jeden raz pozyczalem ( z braku kabli doslowniepozyczalem ) Akumulator.
Po odpaleniu silnika odkrecalem go i bralem do swojego auta NIGDY SIE NIC NIE PRZEPALILO.
Co innego to co mowi Traserox. Jesli jest gdzies spiecie lub jakies przepiecie to zarowki dostaja w tylek. To tak jakbys zapalal i gasil szybko swiatla wkoncu przepalisz zarowki


EDIT
zubrin napisał:
po pierwsze alternator daje 110 V dopuki nie dostanie wzbudzenia od akumulatora a jesli kable sa luzne to wzbudzania nie ma i w instalacje idzie 110V jak nie wierzysz to zapraszam do jakiegos elektryka samochodowego i sie zapytaj co sie stanie jak masz luzne kable przy akumulatorze.

Nie nie nie nie nie nie (w rztm muyzk) kolego na alternatorze jest rzad diod czy diud i stabil on jest poto by niezaleznie od obrotow silnika Alter dawal to samo napiecie nie wierzysz zapraszam z miernikiem do Auta


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2009.06.18 20:39:38, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 20:29:13    Temat postu:

wiem co pisze i moge sie zalozyc ze mam racje!!!! mowie jedzcie do elektryka i potem bedziemy gadac kto ma racje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 20:37:32    Temat postu:

Gdyby dawal takie napiecie na zewnatrz to by kolego palil wszystko a tak sie nie dzieje. Nie pierwszy raz odlaczalem klemy gdyby nie to ze mam dzis dosc poszedl bym do auta w Voltomierzem i nagral jak sciagam klemy i jak zachowuje sie Voltomierz nie ma opcji 110v

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2009.06.18 20:38:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2009.06.18 20:41:33    Temat postu:

zubrin masz rację Smile Moje niedouczenie, zasięgnąłem wiedzy i jest możliwość że alternator poda większę napięcie (około 60V)... nawet jak już będziemy mieli aku wykończony jest możliwość uszkodzenia przez to instalacji.

Ale też nie do końca, bo nie tyczy to się wszystkich marek aut!!!

Sorki za wprowadzenie w błąd Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2009.06.18 20:42:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 20:55:43    Temat postu:

Nawet jak pujdzie regler to poda max do 18-20v
Alter daje malo Volt duzo Amper nie ma opcji w 110 Volt ani 60


A oprocz tego gdyby sie Alter spierrrrr i nawet podal 110 czy 230V to to czy klemy na Aku sa luzne czy nie nie mialo by najmniejszego znaczenia tak czy srak popalilo by wsjooo


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2009.06.18 21:18:43, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 21:47:58    Temat postu:

Kleju napisał:
zubrin masz rację Smile Moje niedouczenie, zasięgnąłem wiedzy i jest możliwość że alternator poda większę napięcie (około 60V)... nawet jak już będziemy mieli aku wykończony jest możliwość uszkodzenia przez to instalacji.

Ale też nie do końca, bo nie tyczy to się wszystkich marek aut!!!

Sorki za wprowadzenie w błąd Razz


widzialem juz kilka takich przypadkow dlatego bylem pewien ze tak jest Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 21:59:52    Temat postu:

Gadajcie co chcecie
Zubrin wypowiedz Kleja w zadnym przypadku nie potwierdza tego iz luzna klema na aku jest powodem przepalenia czegokolwiek tyczy sie jedynie tego ze alter moze podac wieksze napiecie JA SIE NADAL NIE ZGADZAM Z 110V Z 60 TEZ SIE NIE ZGADZAM i to tylko w przypadku uszkodzenia "regla".
Powtarzam uszkodzony alter jesli da wieksze napiecie to nie ma znaczenia czy klemy sa luzne czy nie i tak popali. Wiec luzne klemy nie sa przyczyna.


zubrin napisał:
po pierwsze alternator daje 110 V dopuki nie dostanie wzbudzenia od akumulatora a jesli kable sa luzne to wzbudzania nie ma i w instalacje idzie 110V jak nie wierzysz to zapraszam do jakiegos elektryka samochodowego i sie zapytaj co sie stanie jak masz luzne kable przy akumulatorze.

Wedlog twojej teori po zdjeciu klem z aku na odpalonym silniku na koncowkach kabli powinno pojawic sie 110v. Nie mozliwe.
Predzej uwierze ze napiecie elektrostatyczne powstale na skutek tarcia tylkiem o welur powoduje przepalenie lamp


przychylam sie do teori Klatwa07 bo przepiecia w kablach ktore opisal magly by powodowac przepiecia ktore moga powodowac spadki napiecia co w polaczeniu z duza czestotliwoscia moze prowadzic do uszkodzenia nie tylko zarowek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2009.06.18 22:13:49, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Starszy COLTMANIAK


Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 22:22:19    Temat postu:

o jezu podjedz juteo do elektryka a jak wrucisz to sie bedziemy klucic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.18 22:24:41    Temat postu:

NIE MA TAKIEJ POTRZEBY KOLEGO BO NIE KLUCE SIE GDY NIE MAM PEWNOSCI

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koyocik
Prawdziwy COLTMANIAK
Prawdziwy COLTMANIAK


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Bibiela
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.19 10:04:23    Temat postu:

Rozkoszni jesteście.

Zaśniedziała mu kostka, wypaliło ją i poszła żarówka. A Wy zaraz tyłkiem alternator napędzacie. Nie słyszałem, żeby alternator, nawet z wypalonymi diodami prostowniczymi i reglerem dawał więcej, niż 25-30V. Chyba że taki, jaki ma Trawor w swoim trucku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
affectpct
Średni COLTMANIAK
Średni COLTMANIAK


Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/7
Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.19 12:15:47    Temat postu:

o tym przetłumaczeniem to prosiłem o przetłumaczenie opisu z wieczka od bezpieczników ;p

Wiem o co chodzi z luźnymi klemami od akusia Smile

Klemy na bank nie były luźne ale przyczytując się Waszej dyskusji to nie ma to i tak znaczenia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Szalony COLTMANIAK ;)


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Zabrze CITY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2009.06.19 17:39:58    Temat postu:

zubrin napisał:
po pierwsze alternator daje 110 V dopuki nie dostanie wzbudzenia od akumulatora a jesli kable sa luzne to wzbudzania nie ma i w instalacje idzie 110V jak nie wierzysz to zapraszam do jakiegos elektryka samochodowego i sie zapytaj co sie stanie jak masz luzne kable przy akumulatorze.


Po pierwsze posrejwsze pierdoly piszesz kolego
Pokaz mi palcem gdzie w tej instalacji jest 110V i gdzie tu jest wzbudzenie od akumulatora.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/3-WLYSP-_X0&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/3-WLYSP-_X0&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Poraz kolejny pisze Alternator daje prad zmienny najczesciej trojfazowy jest on prostowany diodami prostowniczymi na prad staly.
Do tego by bez wzgledu na to czy silnik pracuje na 1000 obr/min czy 3500 obr/min dawal ten sam prad jest regulator napiecia.
110V fizyka sie klania albo jakies nowe polprzewodniki wprowadzili.
Radze dokladnie sluchac pana Elektryka
Lub zadawac konkretne pytania
Jest jeszcze jedno wyjscie szybko zmienic elektryka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2009.06.19 18:12:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kleju
MitsuFanatic


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Opole - Milicz

PostWysłany: 2009.06.19 18:09:55    Temat postu:

To już wiem, że nic nie wiem Very Happy

Ale trzeba przyznać że Mefi dał konkret przykład Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2009.06.19 18:11:23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum COLTMANIA.PL Strona Główna -> TECHNICZNE / ELEKTRYKA Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin